کراس اوور هیبرید هوندا با چه قیمتی به فروش می رسد – ۱۶ شهریور ۱۴۰۴

HR-V، جدیدترین کراس اوور هیبرید هوندا در بازار ایران به حساب می آید که توسط شرکت آذریوردسال عرضه می شود.
از زمانی که پای خودرو های وارداتی جدید به بازار ایران باز شده، محصولاتی از برند های معتبری در بازار ایران حاضر شده اند اما اغلب آنها در کشور چین و مخصوص بازار این کشور طراحی شده اند و برخی از این خودرو ها کیفیت پایین تری نسبت به نسخه های اصلی آن ها دارد. اما شرکت آذریوردسال که در گذشته محصولاتی نظیر هوندا CR-V و ZR-V را برای جانبازان عرضه کرده بود، اقدام به واردات هوندا HR-V کرده است. این خودرو در حقیقت نسخه هیبرید هوندا وزل است که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد و تاکنون سه نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. نکته ای که در مورد این محصول جدید وارداتی شرکت آذریوردسال وجود دارد این است که این خودرو در کشور ژاپن تولید شده و ویژه بازار های جهانی است.

حالا پس از مدتی از ثبت نام این کراس اوور هیبریدی هوندا، عرضه و تحویل آن آغاز شده و به دست مشتریان رسیده و قیمت بازار آن نیز مشخص شده است. اما سوالی که پیش می آید این است که قیمت دقیق هوندا HR-V در نمایندگی و بازار چقدر است و سود فروشندگان این خودرو در بازار آزاد چقدر خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است به جدول زیر نگاهی بیاندازیم اما قبل از آن باید متذکر شویم که قیمت های آورده شده در جدول زیر مربوط به تاریخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ است.
جدول قیمت هوندا HR-V ؛ ۱۶ شهریور ۱۴۰۴
| نام خودرو | قیمت درب نمایندگی (ریال) | قیمت در بازار (ریال) | اختلاف قیمت و حاشیه سود (ریال) |
| هوندا HR-V | ۲۶,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۲,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ویدیوی تست و بررسی کراس اوور هیبرید هوندا
این کراس اوور هیبرید هوندا نیروی خود را به واسطه یک سامانه هیبریدی تأمین میکند. در این سیستم، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم به قدرت ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور با هم همکاری میکنند. در این بین معمولاً موتور بنزینی نقش تأمینکننده انرژی ژنراتور جهت تولید برق مورد نیاز باتری را بر عهده دارد، اما میتواند به صورت مستقل نیز وارد مدار شود. شتاب صفر تا صد هوندا HR-V در حدود ۱۰.۷ ثانیه عنوان شده و نیروی موتور نیز به واسطه یک سیستم انتقال قدرت E-CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.

هوندا HR-V به عنوان یکی از محصولات ژاپنی جدید بازار ایران امکانات بسیار جذاب و متنوعی را در خود جای داده است که این موضوع می تواند برای بسیاری از مالکان ایرانی این خودرو جذاب باشد. امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پردهای)، پایش فشار تایرها ترمز کمکی، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرمکن صندلیهای جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتیمدیا، نور بالا خودکار و … تنها بخشی از آپشن های این خودرو به حساب می آیند.





قیمت بازار این خودرو امروز ۱۶ شهریور
4500 الی ۴۶۰۰هست نه ۵۹۰۰!
HRV= وزل + موتور برقی – سانروف!
شما اگه گیرت اومد برو بخر.
این قیمتای زیر ۵/۵۰۰ قیمت دلال که ماشینی نداره.
حتی ۴ تومن نمیارزه هیچی از وزل بیشتر نداره یه چیزهایی کمترم داره ! موتور ضعیف تنفس طبیعی که وقتی هیبرید تو یه مسافت طولانی از مدار خارج شد زیر ۱۰۰ اسب جون براش میمونه
وقتی اطلاعات نداری و فقط کامنت میزاری. تنها ماشینه استانداردیه که طرف نیم ساعت سربالایی های شیب خیلی تند رو باهاش رفت باتری تموم نکرد چون درست مدیریت میکنه؛ شما برو تیگو پرآپشن بخر؛ این ام ما میخریم که میدونیم ماشین ژاپنی یعنی چی
دقیقا درست گفتید براساس AI حرف شما خیلی به حقیقت نزدیکه : مدل تنفس طبیعی خالص قدرتش ثابته، چه تو دشت باشی چه سربالایی.
مدل هیبرید وقتی باتریش شارجه، حس شتاب و گشتاور خیلی بهتری میده. ولی تو مسیرهای کوهستانی خیلی طولانی (که فرصت شارژ کم هست) عملاً تبدیل میشه به همون موتور بنزینی، که اغلب حجم و قدرت کمتری داره.
۴. تجربه واقعی
توی سربالاییهای مداوم مثل جاده چالوس، بیشتر رانندهها میگن هیبریدیها اوایل خیلی سرحال هستن، اما بعد از یه مدت طولانی “حس افت توان” میاد.
با این حال، چون موتور الکتریکی کاملاً قطع نمیشه، معمولاً افت توان به شدت آزاردهنده نیست. فقط اون شتاب اضافه و حس پرقدرت اولیه کمتر میشه.
—
🔑 جمعبندی ساده:
اگه بیشتر مسیرت شهری یا جادهای ملایم باشه → هیبریدی بهتره (شتاب، مصرف سوخت کمتر).
اگه زیاد میری سربالایی طولانی مثل چالوس و هزارچم، مخصوصاً با سرنشین و بار زیاد → مدل تنفس طبیعی پایدارتر و مطمئنتره، چون اونجا هیبرید مزیت خودش رو تا حد زیادی از دست میده.
پس قیمت هایی که تو دیوار و جاهای دیگه هست و بعضا پایین تر از عدد شماست واقعی نیست؟
قیمت بازارش خیلی کمتر از این حرفهاست
حداقل می خواهید بازار گرمی بکنید درست انجامش بدید. قیمت این ماشین با التماس دارن ۴۵۰۰ میفروشن
شما واقعا فکر میکنید عملا کسی ۴ میلیارد پول پای این میده؟! اینا تو رویا ماشین شون رو با این قیمت ها میفروشند
این ماشین تو بازار نه ۴۵۰۰ ولی بین ۵ الی ۵۵۰۰ قیمتشه قطعا زیر ۵ تومن نیست تو دیوارم زده قیمت پایه ولی برای معامله قطعا زیر ۵ نمیدن اتفاقا این ماشین ارزنده هست چون چینی نیست و تو خود ژاپن مونتاژ شده واین از نقاط قوتشه چون ماشین ژاپنی اذیت نداره مثل ماشینای چینی و امکاناتشم خوبه فقط سانروف نداره
اگه واقعا کسی براش ۴ داد بده بره که مجبور نشی بیایی اینجا براش تبلیغ کنی
کاش رفقایی که هوندای ژاپنی vs هوندای چینی میکنن اقلا همون چینی رو سوار شده بودن! یه تصوری از هوندای ژاپنی یا ب ام و آلمانی دارن که با واقعیات جهان یکی نیتس…اولا افت کیفیت تو همه ی برندها اتفاق افتاده بختطر مارجین کمی که دارن مجبورن از ظواهر بزنن و مخصوصا فدن چقن خیلی از قطعات همون ماشین های اروپا رو بزنه خیلی از قطعات …. از اونور لایسنس مفهوم داره وقتی تحت لیسانس حتی تو هیران چیزی تولید میشد مثل ماکسیما و بنز و حتی ساندرو، کیفیت به شدت حفظ میشد، چین که غول مونتاژ هست وقتی بخواد کیفیت رو به شدت حفظ میکنه ….
از منظر تجربی هم به عنوان کسی که هردو ماشین وزل و HRV رو در ایران و اروپا داره بهتون میگم که قد اپسیلون تفاوت کیفیت هست بین HRV اونجادو وزل اینجا….حتی روکش صندلی ها و رودری ها یکیه… تو قطعات ظاهری هیچ تفاوتی نیتس و صمنا موتور هیبرید اصلا به درد سربالایی سرپایینی های جاده های ایران نمیخوره یه شتاب اولیه ۱ ثانیه بهتر میده ولی بعد کمی رانندگی شیب دار موتور هیبریو پپد از دست میره و شما میمونید با یه تنفس طبیعی ضعیف… پس قطعا یه تنفس طبیعی تنها با توان بالاتر برای ایران بهتره و هیبریدی برای اروپا که اکثرا فلت هست…