آخرین نیسان آبی تولید شد ؛ توقف تولید و جایگزینی وانت محبوب

آخرین دستگاه وانت محبوب ایرانی نیسان آبی تولید شد و قرار است نسل جدید ارتقاء یافته آن جایگزین این کامیونت محبوب شود.
به گزارش آخرین خودرو؛ آخرین دستگاه وانت محبوب ایرانی تولید شد و قرار است نسل جدید آن جایگزین این کامیونت محبوب شود. بر اساس شنیده ها به نظر می رسد که وانت کار و تجاری نیسان آبی از خطوط تولید زامیاد خارج شده است. نیسان آبی از سال ۱۳۴۹و پیش از انقلاب در حال تولید بوده و در سال ۱۴۰۴ از خطوط تولید بعد از کش قوس های فراوان خارج شد. تولید این وانت کار و تجاری که بخشی زیادی از بار حمل و نقل کشور بر دوش آن بوده است بعد از ۵۵ سال متوقف شد. از اصلی ترین دلایل توقف تولید نیسان آبی به تایید نشدن در تست های استاندارد همچون عابر پیاده و انتشار آلایندگی بر می گردد که این خودرو به دلیل طراحی قدیمی بخش فنی و بدنه قابلیت عبور از آن ها را ندارد.
جایگزین نیسان آبی، زامیاد EX بوده که برخی امکانات ایمنی و رفاهی در کنار ارتقاء کالیبراسیون پیشرانه در آن شکل گرفته است.
زامیاد EX ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و تفاوت ها
زامیاد EX یا نیسان آبی ارتقاء یافته نمونه بروزرسانی شده و یا استاندارد شده از وانت نیسان معروف است که بعد از چالش های فراوان سازمان استاندارد و سایپا این شرکت دست به توسعه این تیپ را داد. زامیاد EX در نسخه دوگانه سوز به پیشرانه M24 پلاس مجهز است. همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر خطی که قابلیت بنزین سوز و گازسوز (CNG) را دارد. این پیشرانه می تواند در حالت بنزین نهایت قدرت ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و خروجی در حالت گاز محدود به ۸۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن متر است. نهایت سرعت این وانت محدود به ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور عقب می رسد. سیستم ترمز در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه ای است و سیستم تعلیق جلو و عقب به ترتیب دابل ویشبون و فنر تخت هستند.
یکی از استانداردهای الزامی برای خودروهای کار و تجاری سیستم کنترل پایداری یا همان ESP است که حالا وانت نیسان به آن مجهز شده و زامیاد EX از این پس با این آپشن ایمنی عرضه می شود. برای بهبود عملکرد و ایجاد بستر این تغییرات، مهندسین زامیاد فاصله محوری این وانت را ۱۶ سانتی متر افزایش داده اند و ادعا می شود که با این تغییر در ویل بیس، عملکرد خودرو ارتقا داشته و سیستم کنترل پایداری بهتر هم عمل می کند. همچنین تمامی تایرهای استفاده شده در این خودرو از نوع رادیال بوده و سیستم هیدرولیک فرمان هم در این خودرو با استانداردهای جدید توسعه داده شده است.

نکته جالب اما اضافه شدن سیستم هشدار خروج از خط است که به زامیاد EX اضافه شده و حالا با اضافه شدن دوربین، وانت نیسان برای پاس کردن استانداردهای خودروهای کار و تجاری، سیستم هشدار خروج از خط را دارد. علاوه بر این، در وسط جلوپنجره راداری جدید قرار گرفته تا در این خودرو سیستم ترمز اضطراری را هم داشته باشیم. با اضافه شدن فاصله محوری و بیشتر شدن فضا در داخل کابین، تریم های جدید برای صندلی ها استفاده شده و صندلی ها حالا در دو جهت قابلیت تنظیم را دارند و سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی هم بصورت استاندارد به وانت نیسان جدید اضافه شده است. اضافه شدن این امکانات به شرکت زامیاد اجازه می دهد که وانت نیسان همچنان در خط تولید بماند اما نباید فراموش کرد که این خودرو همچنان پلتفرمی قدیمی و کهنه دارد و همچنان نیاز به ارائه محصولی جایگزین و به روز در این سگمنت احساس می شود.
قیمت انواع کوییک در بازار و کارخانه – ۱۷ آذر ۱۴۰۴
آمار ثبت نام پارس نوآ توسط پارس خودرو منتشر شد
شرایط فروش اطلس S با تحویل ۹۰ روزه اعلام شد – آذر ۱۴۰۴
اقدامات سایپا برای کاهش مصرف سوخت اعلام شد





این خبر سرشار از نا امیدی و ناراحتی بود
من طرح اقساطی سایپا زامیاد۵/۱۵ ثبت نام کردم به امید اینکه وارد بازار کار بشم نه براتفریح الان پیش پرداخت دادم ،چک هم از من امثال من گرفتن تقریبا ۴۰روز دیگه مهلت پاس کردن چک ها شروع میشه
هیچ پولی ندارم که حسابم پر کنم ،ماشین هم تحویل ندادن بهمون دادمون کجا باید بزنیم
هیچ کسی هم جوابگو نیست
هرچه برسراین مردم میادحقشونه چون وقتی خودتون میدونی خرهمون خره وعوض نمیشه چرامیری برای ماشین سایپاو ایرانخودروثبت نام میکنی وپول میریزی به حلقشون.وقتی بخوای هزارتومن ازعابربانک پول نقدخودت بگیری اجرتشوازت میگیره درصورتی که ایناپول مردمومیبرن چندین ماه عمداتاخیرمیدن ومیخابونن ووبعدشم بخاطردیرکردخودشون ماوتفاوت ازمردم میگیرین هم ازتوره هم ازآخورهم ازسطل هم ازتشت میخورن
به امید روزی که این جنازه رو هیچ کجای کشورم نبینم.
جایگزین نیسان آبی، نیسان طوسی، 😂😂
جالبه 🤡
مثلا الان استاندارد عابر پیاده رو پاس کرد!
بهانه ای برای گرانی …
سلام ماشین وانت باید اکسل داشته باشه طبق این مسخره بازیا جلوبندی نیست که به درد وانت بار بخوره فقط اکسل یا دو دیفرانسیل باشه
به اسم محصول جدید و به بهانه عدم پاس کردن استاندارد های به روز سازمان مثلا استاندارد و به قیمت خون فروختن به مردم همیشه بدبخت ایران. اگه دنبال استاندارد و امینت و ارزش به مردم قائل شدن بودید محصولی که داره نزدیک ۶۰ سالش میشه رو دوباره رنگآمیزی جدید نمیکردید و دولا پهنا به مردم نمینشستید. یه نگاه کنید ببینید چه مدل هایی میشه حتی از برادران چینیتون به نصف قیمت همین آهن پاره وارد کنید بعد به اسم مردم کاری کنید. سایپا و ایرانخودرو فقط به فکر جیب بی انتهای خودشون هستن. وقتی بازار رو انحصاری کردن هرچی رانت هست بریزی تو حلقوم اینا نتیجهاش بهتر از این هم نمیشه ت+و+ف
سلام، تکلیف ما که نیسان خریدیم و الان زامیاد پلاک نمیکنه چیه؟ تحویل ۳۰ روزه خریدیم الان دو ماهه که تاریخ گذشته اصلا شرکت جوابگو نیست 😔
لعنت ب سایپا بدبختمون کرد
کجاست کولرش ، خاک عالم بر سر مملکت
این که همون قبلیه با رنگ جدید
هیچی نگید این لگن تا اصحاب کهف از غار بیرون نیامد تولید میشه
فععععک نکنم نیسان جایگزین بشه
قشنگ یادمه سال ۹۶ یا ۹۷ تو اخبار سراسری اعلام شد و گزارش آقای بای از تو جاده هراز،. گفتن خداحافظی با وانت آبی، یعنی از سال آینده تولید نیسان آبی متوقف میشه، الان چن سال گذشته؟ سایپا تا ۵۰ سال دیگه هم از این ارابه، پولساز، نمیگذره ، چون همش سود براش
از سال ۸۹ که اداره استاندارد شروع کرد به گیر دادن به تولید های داخلی،همیشه ۹۰درصد ایرادات راجب آلودگی و محیط زیست و طراحی چراغ و نمیدونم چراغ روز بوده و برای ایمنی بجای تقویت شاسی و اسکلت ماشین و استفاده اجباری از فولاد تقویت شده در ستون ها و اسکلت اتاق،فقط محدود به اضافه شدن ۲تا ایربگ بسیار بی کیفیت و تاخیر بالا که ۹۰درصد مواقع هم باز نمیشود و بجای تقویت ترمز و استفاده از بوستر بزرگتر و قویتر و ترمز چند پیستونه و دیسک های ترمز بزرگتر،فقط سیستم ABS که همیشه زود قطع میشه و خراب میشد،استفاده کردن
با وجود ترمز قدیمی و غیر استاندارد و ضعیف،رادار تصادف از جلو و ترمز اضطراری چجوری میخواد مفید فایده عمل کنه؟ یا شاسی که سریع جمع میشه و ستون های ضعیف و موقعیت بد فرمون و عدم تلسکوپی بودن و داشبورد پلاستیکی بی کیفیت، که با تصادف میره داخل سینه راننده و دنده ها شکسته و قلب و ریه پاره میشه،کدوم افزایش ایمنی و استاندارد؟؟؟
خر همون خره حتی پالونشم عوض نشده
خدایا میشنوی بعداز ۴۰ سال نیسان تغییر دادنشون…
سلام خسته نباشید
توروخدا رسیدگی کنین به ماها که پول ریختیم ، چک دادیم ، اما ماشین نمیدن بهمون ، دستمون به هیچ جا بند نیست ، خواهش میکنم خواهش میکنم شما که رسانه دارین رسیدگی کنین
افراد رو پاسخگو کنین که چرا هنوزم دارن ماشین به مردم میفروشن وقتی که پلاک نمیکنن
ژاپن یک زامیاد وانت درست کرد که بعد از ۶۰ سال ، هنوز طرحش رو نیسان تولید میکنه و قاب بدنه و طراحیش رو هیچ نتانسته تغییر بده و بعد وای به حال موتورش و سیستم داخلش و شاسی اون که بتونه تغییر بده .
عالیه
دوماه ثبت نام کردیم قرار بوده یک ماهه نیسان ما رو تحویل بدن بابا ما هزار تا گرفتاری داریم این مسخره بازیه چیه ماشین مارو پلاک کنین بدین ببریم خدا رو خوش نمیاد پول نقد دادیم بهتون
برج ۳ثبت نام کردم. همه پولشو ریختم. بخداطلافروختم. ۶۲۰۰ دادم نیسان. بخرم کاسبی کنم. حالا میگن پلاک نمیشه. کاش نمیفرختم. بنویسم. به کی بگیم خداروخوش نمیاد.
حالا که همون پلتفرم را مجددا تولید کردید لااقل اون چهار تا چراغ را که رانندگان جلویی را کور میکنه را دوتا میکردید تا یه ثوابی میبردید
شعور صفر پول براشون مهم بدنه حلبی کنسولی پلاستیک بدردنخور رنگش هم عوض کردن خیال میکنن کلاغ هم میشه رنگ کرد مملکت خراب شده
نیسان مدل ۵۰ هنوز داره کار میکنه وای بحال نیسان آشغالی ۲بار بره کارواش زنگ میزنه خدا لعنتشون کنه
سلام سال گذشته پلاک میشدن
۳۰ روزه پول دادم منو ۷۰روز دواندن
الان خوابوندمش به هیچ کاری نمیاد
یعنی چطور الان نمیتونی باهاش کار کنی؟