%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰

اولین های ری را ؛ چه امکاناتی را برای اولین بار در این محصول ملی می بینیم؟

منتشر شده در 30 مرداد 1403 ساعت 13:30
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

ری را جدید ترین و مدرن ترین محصول ایران خودرو است که امکانات قابل توجهی دارد و ما در این ویدئو نگاهی به این خودرو به عنوان اولین کراس اور ملی می اندازیم.

ری را نام اولین کراس اوور ملی است که از زمان آغاز روند طراحی و تولید توانسته توجه ها را به سمت خود جلب کند و ایران خودرو نیز اخیرا عرضه آن را آغاز کرده است. مسلما شرکت ایران خودرو برای تولید یک محصول متفاوت سرمایه عظیمی را برای توسعه این پروژه هزینه کرده که این هزینه ها شامل هزینه های طراحی و توسعه، صنعتی سازی و تجاری سازی و… است.

نمای رو به رو ری را

اما اولین کراس اوور ملی چه ویژگی هایی دارد که این ریرا را به محصولی خاص، در میان تولیدات داخلی تبدیل کرده است؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

اولین های ری را را بشناسیم

اولین موضوع همان طور که گفته شد مربوط به سبک طراحی این خودرو است. تا کنون شرکت های تولید کننده داخلی توانسته اند خودرو های مختلفی تولید کنند اما اکثر تولیدات آنها در دسته بندی خودرو های سدان قرار می گرفتند اما ری را اولین خودرویی است که در غالب یک کراس اوور طراحی شده است که خود این موضوع، پیشرفت بسیار خوبی به حساب می آید. همچنین ری را را می توان اولین محصول تولید داخل به شمار آورد که متود های طراحی خودرو های روز، در آن دیده می شود.

مشخصات فنی ری را

موضوع دیگری که در مورد ری را حائز اهمیت است بهره مندی این خودرو از قوی ترین پیشرانه تولید داخل، یعنی پیشرانه EFP است. پیشرانه EFP در واقع نسخه ارتقا یافته پیشرانه EF7 توربو است که نهایت قدرت  160 اسب بخار و گشتاور آن به ۲۴۰ نیوتن متر رسیده است. البته نا گفته نماند که این پیشرانه قرار است روی خودرو های دیگر نظیردنا پلاس جوانان نیز نصب شود اما ری را اولین خودرویی است که دارای پیشرانه EFP است.

کابین ری را

مسئله دیگر که باعث وجه تمایز ری را با دیگر تولیدات داخل شده و این خودرو را به رقیبی برای خودرو های مونتاژی کرده است، آپشن ها و امکانات نسبتا بروز و متنوعی است که بر روی این خودرو قرار گرفته است. امکاناتی نظیر؛ درب صندوق برقی به همراه سنسور حرکت پا، کورنرینگ لایت، دسته دنده الکتریکی، رادار نقطه کور، نورپردازی داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شیفتر پشت فرمان، نمایشگر های به هم چسبیده سیستم مالتی مدیا و پشت آمپر دیجیتال، فرمان تلسکوپی قابل تنظیم در ۴ جهت و… همگی از آپشن هایی است که برای اولین بار در یک محصول ملی دیده می شود.

در ادامه نگاهی به مشخصات فنی ری را خواهیم داشت.

مشخصات فنی ری را

مشخصات ری را

همان طور که گفته شد کراس اوور ملی ایران خودرو در حالت فول آپشن مجهز به پیشرانه TC7 یا همان EFP است. این پیشرانه ، یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند. پروژه K125 به دلیل داشتن طراحی خوب و استاندارد خود توانسته استاندارد ایمنی برخورد با عابران پیاده را در مراکز معتبر اروپایی کسب کند که امتیاز ویژه ای برای این خودرو به حساب می آید. حجم مخزن سوخت این خودرو ۵۰ لیتر بوده و انتظار می رود مصرف سوخت میانگین ایران خودرو ری را با توجه به نوع موتور و ابعاد و وزن این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر عددی در بازه ۷ الی ۸ لیتر باشد که عدد مناسبی برای این خودرو است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. yassinam گفت:

    اولین لگن داخلی با قیمت بالای ۱میلیارد در کارخانه

    ۱۵
    ۲۷
  2. بابک گفت:

    میشه کم کم به محصولات داخلی خوش بین تر شد …
    هرچند قیمتش کم نیست ولی امیدوارم شاهد افزوده شدن خودروهای بهتر ک متنوع تر داخلی باشیم بدون محدودیت های غیر مفید …

    ۱۳
    ۳
  3. سامان گفت:

    ۱ میلیارد و صد بدم تهویه هوای سرنشین عقبم نداشته باشه، دیگه این چی بود ک نگذاشتن روش، همش کارای مسخره، ی ذره بد نبود از نظر بلاگر های خودرویی استفاده میکردین

    ۲
    ۱
  4. ناشناس گفت:

    وقتی دنا چلاس شده یک میلیارد خوب بزار اینم بشه

    ۱
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X