%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰

ایران خودرو هم به دنبال واردات پژو رفت

منتشر شده در 19 آذر 1403 ساعت 12:45
نویسنده حسین دلاور
واردات پژو

منابع آگاه می گویند که گروه صنعتی ایران خودرو هم به دنبال واردات محصولات پژو از چین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، در حال حاضر سه شرکت پروژه مذاکره برای واردات محصولات پژو به بازار ایران را دنبال می کنند. گفته می شود که ایران خودرو یکی از آن شرکت ها است و می خواهد تا در این دوره واردات به سراغ عرضه محصولات پژو از چین برود. تا به اینجای کار گروه صنعتی ایران خودرو در عرضه هیچ کدام از خودروهای وارداتی در دوران فعالیت خود موفق نبوده است. سوزوکی کیزاشی، پژو ۳۰۱، پژو ۵۰۸، پژو ۴۰۷، دانگ فنگ شاین مکس، لونا و بستیون برقی از جمله مثال هایی هستند که نشان می دهد ایران خودرو صرفاً در عرضه محصولات تولیدی و مونتاژی قوی ظاهر می شود و نمی تواند به عنوان یک واردکننده بازار را به سمت خود بکشاند. در سال های پیش از تحریم هم با وجود اینکه ایران خودرو آمار فروش قابل قبولی را برای رنو کپچر ثبت کرده بود، اما در همان سال ها رنو تصمیم گرفت تا این محصول وارداتی را از ایران خودرو بگیرد و به شرکت دیگری واگذار کند.

پژوهای وارداتی

در حال حاضر سه شرکت مورد نظر به دنبال واردات چهار محصول پژو از چین رفته اند. بدیهی است که ایران خودرو هم چنین سبد خریدی را برای محصولات پژو از چین دارد. پژو ۴۰۸ ساخت چین به یک سدان وارداتی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TGDi است. این پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلوی این سدان فرانسوی ساخت چین می رساند.

یکی از کراس اوورهای وارداتی پژو محصول ۴۰۰۸ است. این خودرو یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi دارد و ۱۶۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور 250 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور فرانسوی ساخت چین از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است که توان را به چرخ های جلوی پژو ۴۰۰۸ می رساند.

پژو 508L هم نسخه بازار چین سدان ۵۰۸ به حساب می آید. این خودرو با پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو TGDi در چین عرضه می شود و با همین پیشرانه به بازار ایران می آید. این سدان مونتاژ چین ۲۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر در اختیار دارد و جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو منتقل می کند.

در حال حاضر شرکت های واردکننده برنامه دارند تا پژو 408X را به عنوان یک محصول لیفت بک و عضلانی به بازار عرضه کند. پژو 408X به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۷۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده 408X از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است و توان را به چرخ های جلو می رساند.

این چهار محصول پژو در نسخه های فول آپشن و یا نیمه فول قیمتی کمتر از ۲۰ هزار یورو را در خرید سبدی (خرید با تیراژ بالا) دارند و احتمال آن زیاد است که در صورت عرضه آن ها، با قیمتی کمتر از ۳ میلیارد تومان برای این محصولات مواجه شویم.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “ایران خودرو هم به دنبال واردات پژو رفت”

  1. حجت اله براهنی گفت:

    حیف پول که برای پژویی پرداخت بشه که برای بازار داخلی چین و در همونجا تولید شده! این ماشین‌ها واقعا استانداردهاشون فرق داره. مخصوصا پژو که خودروساز بی‌آبرویی هست و همون‌طور که به ایران‌خودرو اجازه میده ۲۰۷آی رو در ایران تولید کنه،‌به چینی‌ها هم اجازه میده اونا رو با کیفیت پایین در چین تولید کنن.

    ۷
    ۳
  2. رضا گفت:

    چقدر خندیدم
    دمت گرم

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X