ملاقات با لوکس ترین بنز بازار ایران ؛ بررسی مرسدس بنز EQE سدان
لوکس ترین بنز بازار ایران یک خودروی برقی است که با راسا موتور خاورمیانه وارد شده و مرسدس بنز EQE سدان نام دارد.
واردات خودروهای برقی و همچنین واردات خودروهای جانبازی باعث شد تا بعد از مدت ها خودروهای لوکس تر و با کیفیت تر وارداتی را در ایران ببینیم. به تازگی محصولات برقی مرسدس بنز توسط راسا موتور خاورمیانه به ایران آمده اند و این شرکت سبد کاملی از بنز های برقی را برای فروش دارد. قبل تر مرسدس بنز EQE شاسی بلند را برای شما معرفی کردیم و حالا نوبت به نسخه سدان از این مدل جذاب رسیده که با راسا موتور به خاک ایران بیاید. این سدان تمام برقی در نسخه ۵۰۰ و دو دیفرانسیل (4MATIC) به ایران می آید که یکی از فول ترین نسخه های موجود در بازار جهانی است. در ادامه بیشتر با این خودرو آشنا می شویم.

درباره لوکس ترین بنز بازار ایران
مرسدس بنز EQE سدان که با کد V295 در سبد محصولات بنز شناخته می شود، یک سدان لوکس تمام برقی است و به نوعی نسخه تمام برقی E کلاس در سری محصولات این کمپانی به حساب می آید. این خودرو برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ و در نمایشگاه خودروی مونیخ رونمایی شد و تولید آن همچنان ادامه دارد. این مدل بنز در دو سایت تولیدی بنز در آلمان و چین انجام می شود که نسخه ای که به ایران آمده در واقع نمونه مونتاژ چین است که تولید آن در خط تولید بیجینگ-بنز انجام می شود. نسخه ۵۰۰ و تمام چرخ محرک این سدان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و در بازار چین تنها همین نسخه است که در پکیج های آپشنی مختلف به فروش می رسد. لازم به ذکر است که این سدان ۵ ستاره ایمنی یورو انکپ را دارد و از جمله آیرودینامیک ترین محصولاتی است که بنز در تاریخ خود به تولید رسانده است.

مشخصات فنی EQE سدان
لوکس ترین بنز بازار ایران در نسخه ۵۰۰ به دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور مجهز است که به صورت ترکیبی نهایت قدرت ۴۰۲ اسب بخار (۳۰۰ کیلووات) و نهایت گشتاور ۸۵۸ نیوتن متر را تولید می کنند. پک باتری از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت ۹۶.۱ کیلووات ساعت را دارد و با هر بار شارژ کامل این پک می توان مسافت ۶۸۱ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) پیمود. مدت زمان شارژ با شارژر سریغ DC حدود ۳۷ دقیقه است و شارژ با شارژر معمولی AC حدودا ۱۳ ساعت زمان می برد که این به دلیل پک باتری بزرگ در این محصول است.

وزن خالص این سدان تمام برقی بیش از ۲.۵ تن (۲,۵۱۵ کیلوگرم) است و با این وجود قوای محرکه برقی در این خودرو آنقدر قوی عمل می کند که این غول ۲.۵ تنی در ۴.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع دابل ویشبون و در عقب از نوع مولتی لینک است و نهایت سرعت در EQE سدان به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
کابین و امکانات
در داخل کابین همان سبک طراحی را می بینیم که قبل تر در پرچمداران سری EQ مثل EQE کراس اوور دیده بودیم. متریال به کار رفته در این خودرو بالاترین سطح کیفیت را دارند و نور پردازی را در تمام قسمت ها (صندلی، داشبورد و رودری ها) می بینیم. البته در نسخه ۵۰۰ خبری از هایپر اسکرین معروف مرسدس بنز نیست اما سطح قابل قبولی از امکانات را در این خودرو می بینیم. روی داشبورد از چوب استفاده شده که حس پرمیوم بودن را انتقال می دهد و تنظیمات مربوط به صندلی ها به سبک محصولات بنز، از روی درها انجام می شود. شیشه های جانی فریم لس طراحی شده اند و سقف پانورامیک دو تکه تا عقب خودرو کشیده شده است.

در مرسدس بنز EQE سدان نسخه ۵۰۰ امکانات کاملی نظیر ۲ کیسه هوای روبرویی، دو کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای پرده ای سرتاسری، کیسه هوای میانی سرنشینان جلو، کیسه هوای زانویی راننده، سیستم کنترل پایداری، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، دوربین ثبت وقایع داخلی و خارجی، تنظیم حالت رانندگی، دستیار پارک خودکار، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، ۱۲ رادار اولتراسونیک، رانندگی خودکار بین خطوط، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیق پذیر، در صندوق عقب برقی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، دستگیره های مخفی شونده، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، صفحه نمایش ۱۲.۸ اینچی مالتی مدیا، اتصال اپل کارپلی، سیستم دستیار هوشمند صوتی مخصوص مرسدس بنز، مموری صندلی و فرمان، شارژر وایرلس، صندلی های برقی جلو (۸ حالته)، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرم کن صندلی های جلو، نور پردازی کابین با ۶۴ رنگ، تهویه اتوماتیک، سیستم پایش و پاکسازی هوا و… را می بینیم.

البته در کاتالوگ ارائه شده توسط راسا موتور اشاره شده که این شرکت سدان EQE را با کیت بدنه AMG هم عرضه خواهد کرد که باعث می شود ظاهر این سدان بسیار اسپرت تر از نسخه معمولی شود.












مشخصات فنی بنز EQE شاسی راسا موتور؛ رقیب پرشتاب ها
بزرگترین محموله بنز های وارداتی به ایران رسید
راسا موتور کدام محصولات برقی مرسدس بنز را به ایران آورده است؟
کراس اوور کوچک برقی مرسدس بنز چه امکاناتی دارد؟ نگاهی به آپشن های بنز EQA





چقدرم که برق داریم شارژش کنیم😏😂
قبل از بهمن ۵۷ تعداد اتومبیل های سواری
بنز در ایران فراوان بود و علت آن هم قدرت
خرید بالای مردم بود و حتی از این اتومبیل
به عنوان تاکسی استفاده میشد . اما الآن
فقط عده ای عوامل وابسته به مافیای قدرت و الیگارشی ها که از خون مردم ارتزاق
میکنند ، توانایی خرید این اتومبیل را دارند و
مردم عادی باید سوار اتومبیل های
بی کیفیت تولید داخل یا آشغال های چینی شوند .
چه عجب یه بار گفتی آشغال های تولید داخل.
فکر می کردم فقط با چینی ها دشمنی داری.
ولی حالا زیاد خودتو ناراحت نکن.
برو پرایدت رو سوار شو عزیزم.
تا وقتی هم سوار چینی هایی مثل بی وای دی نشدی ، چرت نگو.
تا وقتی سوار ژاپنی هایی مثل تویوتا، آلمانیایی مثل مرسدس، فرانسویایی مثل رنو سوار نشدی، برو بیوایدی آشغالیتو سوار شو و حرف اضافی نزن.
تنها ضعف آن با هر بار شارژ پیمایش کمی را دارد انتظار حداقل هزار کیلومتر را از این خودروی گران قیمت میرفت . دومین ضعف نداشتن کول باکس میباشد .
اگر مانتور را بر داری داخلش مثل گاری میماند . چونکه بنز است باید قالب کنید به مردم .
برو پرایدتو سوار شو 😂
به بنز میگه گاری 🤣
درود
آمادگی گرفتن فرمان تر سطوح بالا
سپاس
۳۳
۵۲
دم آقای دلاور گرم اگه آقای تفاضلی نبود دیگه سمت اسب بخار هم نمیرفتم ولی باز از نظر من آقای دلاور خیلی بهتر از ایشون توضیح میده
این ماشین با محدودیت ها و سقف ارزی هایی که وجود داره چطوری می تونه به ایران بیاد ؟
قیمت اش خیلی بالاتر از سقف مجاز واردات هستش.
طراحیش بسیار عالیه ولی داشبوردش کمی زشته و مثل MVM 513 می مونه. مبارک پول دارها …