پلفترم تارا هیبرید رونمایی شد؛ سدان ایران خودرو سریع تر می شود

شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان از پلتفرم هیبرید کامل خود IKCO eRUN پرده برداشت که در ریرا و تارا هیبرید استفاده خواهد شد.
به گزارش آخرین خودرو؛ در نوزدهمین دوره نمایشگاه خودروی اصفهان ایران خودرو از سکوی هیبرید کامل خود برای توسعه محصولات پاک رونمایی کرد. شرکت ایران خودرو در نمایشگاه خودروی اصفهان از پلتفرم هیبرید خود IKCO eRUN پرده برداشت. با بر کرسی نشستن مدیریت بخش خصوصی در مجموعه ایران خودرو که به عنوان بزرگ ترین خودرو ساز خاورمیانه شناخته می شود برنامه جدیدی برای بخش تحقیق و توسعه این خودروساز تعرف شد؛ بخش خصوصی در همان ابتدا مدیریت در دی ماه ۱۴۰۳ تمرکز را به سوی تولید خود های هیبرید برد.

مجموعه فنی که ایران خودرو در نمایشگاه اصفهان با آن حضور یافت پلتفرم هیبرید بود که این شرکت قصد دارد آن را در سدان تارا برای اولین بار بکار ببرد که آن را تبدیل به سریع ترن سدان تولید داخل و تنها سدان داخلی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ می کند.
مشخصات پلتفرم هیبرید ایران خودرو چیست؟
پلتفرم هیبرید کامل ایران خودرو ترکیبی از نسل جدید موتور TU5، پیشرانه الکتریکی و گیربکس DHT است. ایران خودرو برای هماهنگ کردن موتور الکتریکی خود و کالیبره مناسب دست به توسعه موتور تیو ۵ اتکینسون گرفته است که می تواند نسبت به موتورهایی که از سیکل اتو استفاده می کنند همانند TU5 معمولی و پلاس راندمان بهتریی را اراء دهد. پیشرانه TU5 AT از حجم ۱۵۸۷ سی سی بهره می برد که می تواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. بازده پیشرانه الکتریکی مورد استفاده در قوای فنی هیبرید ایران خودرو ۱۵۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است، نقش ژنراتور تعریف شده IKCO eRUN توانایی تبدیل انرژی مکانیکی موتور بنزینی به برق و بازیافت انرژی از طریق ترمز ها را تا ۱۳۶ اسب بخار و گشتاور مقاومتی ۱۵۰ نیوتن متری را دارد.

ایران خودرو اعلام کرده است که قصد دارد در کراس اوور ری را پیشرانه TU5 AT را مجهز به توربو کند و توانایی بیشتری از این پیشرانه استخراج نماید. توان پیشرانه ها در تارا هیبرید و ری را هیبرید از طریق گیربکس DHT به چرخ های جلو انتقال می یابد. تارا هیبرید توانسته است در تست های فنی ایران خودرو صفر تا صد کیلومتر ۷.۸ ثانیه را ثبت نماید و مصرف سوخت را به طور میانگین در ۴.۸ لیتر محدود نماید و استاندارد الایندگی یورو ۶ را به دست آورد. باتری های استفاده شده در تارا هیبرید ۱.۸ کیلووات ساعتی هستند که ولتاژ نامی 350V دارد که احتمال استفاده از ۹۰ تا ۱۰۰ سلول ۳.۷ یا ۳.۶ ولتی را نشان می دهد که آب خنک هستند. این مجموعه فنی هیبرید خفیف نیست و تونایی پیمایش ۱۲ کیلومتری مستقل الکتریکی را به خودرو می دهد.
نمایشگاه خودروی اصفهان از ۱ الی ۴ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های اصفهان برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۵ الی ۲۱ از این نمایشگاه خودرو بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو برای تهیه گزارش در این نمایشگاه حاضر است و جدیدترین خودروهای معرفی شده در این گردهمایی خودرویی را برای شما معرفی می کند.
سمند SE ؛ معرفی + مشخصات فنی
شانس برنده شدن در قرعه کشی هایما های ایران خودرو
شگفتانه مدرن IKCO ؛ شاسی بلند IM LS9 با ایران خودرو می آید
انتشار کاتالوگ رسمی سدان ملی ایران خودرو و بهمن موتور ؛ اینووی در مسیر بازار





یه لطفی کنید یکی به این اساتید ایرانخودرو بگه ماشیناتون عرضشون خیلی کمه انگار از چپ و راست گذاشتینشون تو فشار بد نیست یه کم عرض ماشینهاتونو زیادتر کنید والا قشنگ تر میشن
احسنت گل گفتی دقیقا” ماشین های ایرانی به خاطر عرض کم زیبایی ندارن واقعا” تا کی میخوان به این بدسلیقگی پایان بدن حضرات
مخصوصا تو خودرو های پلتفرم x700
باورم نمیشه که کسی به این مساله دقت کرد بالاخره. از دنا به قبل که فاجعه است، تارا هم که یذره بهتره، اتاقش ۴ه و نمیتونه خیلی مانور بده. شما که پدر صاحب بچرو دراوردید، نه زور دارن ماشینا و نه امکانات پدر مادر دار، نه زیبایی خاص و کیفیت منتاژ. حداقل جادارترشون کنید از عرض و کمی از طول که آدم احساس راحتی بکنه توش. سایپا که پراید سازه و کوچیک باز. ایران خودرو باید یکاری بکنه دیگه
یعنی دیگه اینترنت ایران حتی سایتهای ایرانی که با داتآیآر تموم میشن رو هم نمیتونه باز کنه…
البته یه سریا شاید بگن ما که ازین مشکلها نداریم، ما هم نداریم ولی روند پایین اومدن سرعت تدریجی عادتتون داده. الان بیش از ۵ثانیه طول میکشه که سایت ایرانی کامل باز بشه. همین ۳سال پیش، این اوضاع نزدیک ۲ثانیه بود که این یعنی ضعیف شدن حداقل ۲برابری. در صورتی که همه جای دنیا فقط رشد داشته. یکی جلوی این فاجعه رو بگیره. اینترنت یک وزارت خاصه و جداگانه داره و اوضاعش اینه…