ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰

پیشرانه N25 ؛ موتور جدید نیسان وانت را بشناسید

منتشر شده در 06 آبان 1404 ساعت 11:37
نویسنده متین شیری
پیشرانه N25 ؛ موتور جدید نیسان وانت را بشناسید

شرکت مگا موتور از موتور جدید N25 رونمایی کرد؛ پیشرانه‌ ای مدرن برای وانت‌های زامیاد با قدرت، دوام و استاندارد آلایندگی ارتقا یافته.

پیشرانه N25؛ نسل جدیدی برای نیسان وانت

پیشرانه N25 با حجم ۲۴۷۶ سی‌سی و آرایش ۴ سیلندر خطی، توان تولید ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو ۶ برخوردار است. این موتور که قرار است بر روی نیسان وانت و دیگر هم‌خانواده‌هایش یعنی کارون، پادرا و صحرا نصب شود، بالاخره بعد از سال‌ها ۱۶ سوپاپ شده است و همچنین از دو میل بادامک با زمان‌بندی ثابت بهره می‌برد. جنس سرسیلندر آن آلومینیومی و سیستم تزریق سوخت آن چند نقطه‌ای (MPI) است.

پیشرانهN25
حجم پیشرانه ۲۴۷۶ سی سی
حداکثر توان۱۵۳ اسب بخار در دور ۵۷۵۰
حداکثر گشتاور۲۳۶ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰
تعداد سیلندرها۴
آرایش سیلندرهاخطی
تعداد سوپاپ۱۶
تعداد میل بادامک۲
فناوری میل بادامکزمان بندی ثابت
متریال سر سیلندرآلومینیومی
فناوری تزریق سوختچند نقطه ای (MPI)
قطر سیلند۱۰۴.۲ میلی متر
کورس پیستون ۸۷ میلی متر
نسبت تراکم۱۰.۵
دریچه ‌گازبرقی
استاندارد آلایندگییورو ۶

تفاوت N25 با نسل قبل؛ گامی بزرگ در قدرت و استانداردها

اگر بخواهیم اصلی‌ترین تفاوت‌های موتور N25 با M24 پلاس را بررسی کنیم، باید به چند عدد اشاره کنیم:

 ۵۹–۴۹–۸ –
عدد ۵۹ نماد میزان اختلاف اسب بخار تولیدی بین دو پیشرانه است؛ پیشرانه N25 با تولید ۱۵۳ اسب بخار دست بالا را در این مقایسه دارد. در بحث گشتاور نیز پیشرانه N25 با ۴۹ نیوتن‌ متر گشتاور بیشتر برنده این رقابت است.
اما یکی از اصلی‌ترین عوامل این برتری داشتن ۸ سوپاپ بیشتر در موتور جدید است و همچنین استاندارد آلایندگی این پیشرانه نیز یورو ۶ است که در حال حاضر جدیدترین و بروزترین استاندارد آلایندگی است. در نهایت، این مقایسه نشان می‌دهد که دریچه گاز هر دو پیشرانه برقی است، اما به دلیل ساختار جدید موتور N25، ما احتمالا در این موتور شاهد تأخیرهای زیاد و متعدد نخواهیم بود.

سیستم تایمینگ N25؛ زنجیر تایم برای دوام بیشتر

یکی از تغییرات مهم N25، استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه تایم است. این سیستم طول عمر بالاتری دارد و نیازی به تعویض دوره‌ای ندارد، در حالی که برخی مدل‌های دیزلی قدیمی زامیاد از تسمه تایم استفاده می‌کردند.

گیربکس؛ ابهام همچنان باقی است

اطلاعات دقیق درباره گیربکس یا گیربکس‌هایی که قرار است برای این موتور ارائه شوند، هنوز اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود سازگاری کامل با گیربکس‌های دستی و احتمالا اتوماتیک با این پیشرانه لحاظ شده باشد. تعیین نوع گیربکس برای خریداران اهمیت زیادی در ارزیابی عملکرد و مصرف سوخت خودرو دارد؛ به ویژه که این پیشرانه قرار است روی یک خودروی کار و تجاری نصب شود و فاکتورهایی مثل استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین و همچنین سرعت تطبیق و عکس‎العمل دنده‌ها  به ویژه در صورت وجود نسخه اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است.

ضرورت سرعت در عرضه موتور جدید

هر چند دیدن چنین پیشرانه‌ای در زیر کاپوت نیسان حتی برای خود مهندسان نیسان هم عجیب است، اما توجه به نیاز بازار به وانت‌های مدرن و ارتقای فناوری پیشرانه‌ها، عرضه هر چه سریع‌تر موتور N25 امری الزامی و حیاتی است. مگاموتور با سرعت بخشیدن به تولید و نصب این موتور، می‌تواند سهم بازار خود را حفظ کرده و همزمان کیفیت و دوام خودروها را ارتقا دهد.

گازسوز شدن پیشرانه N25

پیشرانه N25 توانایی دوگانه‌سوز بودن را دارد، اما هنوز مشخص نیست که سایپا از همان ابتدا مدل دوگانه آن را عرضه خواهد کرد یا نسخه بنزینی اول وارد بازار می‌شود. این قابلیت می‌تواند در آینده کاهش مصرف سوخت و هزینه‌های رانندگان را به همراه داشته باشد؛ به ویژه که این خودرو برای استفاده کاری تولید می‌شود. مصرف سوخت و بهره بردن از دو منبع سوختی با راندمان مناسب، برگ برنده بزرگی برای این خودرو است.

در پایان می توانید ویدیو مربوط به معرفی زامیاد EX را مشاهده کنید که در آینده به این پیشرانه مجز می شود :

ویدیو های پیشنهادی

۱۸ Responses to “پیشرانه N25 ؛ موتور جدید نیسان وانت را بشناسید”

  1. شاهین گفت:

    بعداً این موتور شانزده سوپاپ را می گذارند تا بهانه ای برای گران‌فروشی داشته باشند.

    ۲۹
    ۱
    • ناشناس گفت:

      این کار یه صافکار هم می‌تونه انجام بده زحمت کشیدن

      ۱۱
      ۲
    • ناشناس گفت:

      بزودی شاهد تصادف‌های بیشماری برای نیسان وانت خواهیم بود
      این ماشین همینطوریش هم بدون هیچ گونه پایداری بدون ترمز درست حسابی داره تو جاده راه می‌ره با راننده هوایی که خیلی هاشون به سبک عجیبی خطرناک رانندگی میکنن
      با کمال احترام به راننده های عزیز
      حالا اومد موتور و قدرتمند تر کردین؟!
      بدون افزایش پایداری و سیستم های کمک رانندگی ترمز درست حسابی؟!
      این چه مملکت به که یک میلیاردی درصد به فکر جون با ارزش مردمش نیست
      اما واقعیته

      ۱۴
      ۰
  2. محسن گفت:

    چقد سوپرایز شدم ، رنگش چقد جزابع

    ۱۱
    ۹
    • بهنام آریان گفت:

      این کارهایی که انجام دادن رو حداقل بیست سال پیش هم می‌شد انجام داد
      اگه راست میگید سیستم کمک و فنرهای نیسان رو بروزرسانی کنید که ما راننده نیسان ها همه دچار دیسک کمر نشیم

      ۱۰
      ۰
    • عباسی گفت:

      من خودم نیسان سوارم.
      مفت نمیارزد .مجبوریه
      ا رابه مرگه هیچ امنیتی نداره

      فقط پولو میگیرن. کیفیت نمدن

      ۴
      ۰
  3. علی گفت:

    گل بود به سبزه هم اراسته شد….همون دریچه گاز برقی مزید بر مشکلاتش میشه z24کم مشکل نداشت شرط میبندم این موتور مشکلاتش بیشتره

    ۸
    ۰
  4. سیدرضا محمدی گفت:

    اگر یه چراغ های جلو روهم دستکاری میکردند خوب بود

    ۵
    ۰
  5. قدرت طهماسبی گفت:

    نیسان آبی باید کلا به روز رسانی و جدید شود تا مطابق استانداردهای جهانی حرکت کند و در خدمت ملت شریف ایران اسلامی باشد.

    ۷
    ۵
  6. ایرانی گفت:

    انشااله خودتون با تولیدتون سقط بشید
    خدا لعنتتون کنه 🙏

    ۱۵
    ۱
  7. آرش کیا گفت:

    بی شرف تر بی وطن تر خائن تر از شما مسئولین جمهوری اسلامی در طول تاریخ نداشتیم و بعد از اینهم نخواهیم داشت..مرزهای وقاحت و خیانتو جابجا کردین و بازتعریف داره بمیرید فقط بمیرید که یدنیا از دستتون راحت بشه خجالت نمیکشین با این زباله‌هایی که به اسم ماشین با این قیمتای فضایی میدین دست مردم

    ۹
    ۲
  8. احمدرضا گفت:

    به والله خسته شدیم از دست شما خدا نابودتون کنه که تو همه چی مردم رو مسخره گرفتین

    ۵
    ۱
    • محمد گفت:

      این همه بکنار کسی هست اینجا بگه ما مردماه ثبت نام کردبم قرار بوده یک ماه ماشین تحویل بدن العان چهار ماه شده هنو خبری نی

      ۲
      ۰
  9. موسوی گفت:

    این اسم گذاری شماره موتور نسبت مستقیمی با مصرف سوخت این هیولا داره

    ۲
    ۰
  10. محمد گفت:

    کسی هست اینجا بگه تکلیف ما که چهار ما ثبت نام کردیم پول واریز کردیم به زامیاد قرار بوده یک ماهه ماشین تحویل بدن العان چهار ماه هنو خبری از ماشین نیس

    ۲
    ۰
  11. مجید فولاد گفت:

    در عجبم چرا قیمت خودروها خصوصا نیسان هر روز داره هی گران میشه مگه چی بکار میبرن تو ساختش نکنه شمش طلا میکونن تو عقبش،چ خبره ولله اگر بخای یدکی از ژاپن قطعاتش رو بیاری مونتاژ کنی ب ۳۰۰ تومن نمیرسه ای بر پدر مادرشون لعنت کاش اسرائیل میزد ایران خردو و چایپا رو منهدم می‌کرد

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X