پیشرانه N25 ؛ موتور جدید نیسان وانت را بشناسید

شرکت مگا موتور از موتور جدید N25 رونمایی کرد؛ پیشرانه ای مدرن برای وانتهای زامیاد با قدرت، دوام و استاندارد آلایندگی ارتقا یافته.
پیشرانه N25؛ نسل جدیدی برای نیسان وانت
پیشرانه N25 با حجم ۲۴۷۶ سیسی و آرایش ۴ سیلندر خطی، توان تولید ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۲۳۶ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو ۶ برخوردار است. این موتور که قرار است بر روی نیسان وانت و دیگر همخانوادههایش یعنی کارون، پادرا و صحرا نصب شود، بالاخره بعد از سالها ۱۶ سوپاپ شده است و همچنین از دو میل بادامک با زمانبندی ثابت بهره میبرد. جنس سرسیلندر آن آلومینیومی و سیستم تزریق سوخت آن چند نقطهای (MPI) است.
| پیشرانه | N25 |
| حجم پیشرانه | ۲۴۷۶ سی سی |
| حداکثر توان | ۱۵۳ اسب بخار در دور ۵۷۵۰ |
| حداکثر گشتاور | ۲۳۶ نیوتن متر در دور ۳۶۰۰ |
| تعداد سیلندرها | ۴ |
| آرایش سیلندرها | خطی |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| تعداد میل بادامک | ۲ |
| فناوری میل بادامک | زمان بندی ثابت |
| متریال سر سیلندر | آلومینیومی |
| فناوری تزریق سوخت | چند نقطه ای (MPI) |
| قطر سیلند | ۱۰۴.۲ میلی متر |
| کورس پیستون | ۸۷ میلی متر |
| نسبت تراکم | ۱۰.۵ |
| دریچه گاز | برقی |
| استاندارد آلایندگی | یورو ۶ |
تفاوت N25 با نسل قبل؛ گامی بزرگ در قدرت و استانداردها
اگر بخواهیم اصلیترین تفاوتهای موتور N25 با M24 پلاس را بررسی کنیم، باید به چند عدد اشاره کنیم:
۵۹–۴۹–۸ –
عدد ۵۹ نماد میزان اختلاف اسب بخار تولیدی بین دو پیشرانه است؛ پیشرانه N25 با تولید ۱۵۳ اسب بخار دست بالا را در این مقایسه دارد. در بحث گشتاور نیز پیشرانه N25 با ۴۹ نیوتن متر گشتاور بیشتر برنده این رقابت است.
اما یکی از اصلیترین عوامل این برتری داشتن ۸ سوپاپ بیشتر در موتور جدید است و همچنین استاندارد آلایندگی این پیشرانه نیز یورو ۶ است که در حال حاضر جدیدترین و بروزترین استاندارد آلایندگی است. در نهایت، این مقایسه نشان میدهد که دریچه گاز هر دو پیشرانه برقی است، اما به دلیل ساختار جدید موتور N25، ما احتمالا در این موتور شاهد تأخیرهای زیاد و متعدد نخواهیم بود.
سیستم تایمینگ N25؛ زنجیر تایم برای دوام بیشتر
یکی از تغییرات مهم N25، استفاده از زنجیر تایم به جای تسمه تایم است. این سیستم طول عمر بالاتری دارد و نیازی به تعویض دورهای ندارد، در حالی که برخی مدلهای دیزلی قدیمی زامیاد از تسمه تایم استفاده میکردند.
گیربکس؛ ابهام همچنان باقی است
اطلاعات دقیق درباره گیربکس یا گیربکسهایی که قرار است برای این موتور ارائه شوند، هنوز اعلام نشده است؛ اما انتظار میرود سازگاری کامل با گیربکسهای دستی و احتمالا اتوماتیک با این پیشرانه لحاظ شده باشد. تعیین نوع گیربکس برای خریداران اهمیت زیادی در ارزیابی عملکرد و مصرف سوخت خودرو دارد؛ به ویژه که این پیشرانه قرار است روی یک خودروی کار و تجاری نصب شود و فاکتورهایی مثل استهلاک پایین، مصرف سوخت پایین و همچنین سرعت تطبیق و عکسالعمل دندهها به ویژه در صورت وجود نسخه اتوماتیک بسیار حائز اهمیت است.
ضرورت سرعت در عرضه موتور جدید
هر چند دیدن چنین پیشرانهای در زیر کاپوت نیسان حتی برای خود مهندسان نیسان هم عجیب است، اما توجه به نیاز بازار به وانتهای مدرن و ارتقای فناوری پیشرانهها، عرضه هر چه سریعتر موتور N25 امری الزامی و حیاتی است. مگاموتور با سرعت بخشیدن به تولید و نصب این موتور، میتواند سهم بازار خود را حفظ کرده و همزمان کیفیت و دوام خودروها را ارتقا دهد.
گازسوز شدن پیشرانه N25
پیشرانه N25 توانایی دوگانهسوز بودن را دارد، اما هنوز مشخص نیست که سایپا از همان ابتدا مدل دوگانه آن را عرضه خواهد کرد یا نسخه بنزینی اول وارد بازار میشود. این قابلیت میتواند در آینده کاهش مصرف سوخت و هزینههای رانندگان را به همراه داشته باشد؛ به ویژه که این خودرو برای استفاده کاری تولید میشود. مصرف سوخت و بهره بردن از دو منبع سوختی با راندمان مناسب، برگ برنده بزرگی برای این خودرو است.
در پایان می توانید ویدیو مربوط به معرفی زامیاد EX را مشاهده کنید که در آینده به این پیشرانه مجز می شود :





بعداً این موتور شانزده سوپاپ را می گذارند تا بهانه ای برای گرانفروشی داشته باشند.
این کار یه صافکار هم میتونه انجام بده زحمت کشیدن
الکی میگن فک کنم ی چراغ یا سپر اضاف کردن
الکی میگن فک کنم ی چراغ یا سپر اضاف کردن یا راهنماش جابجا کردن
بزودی شاهد تصادفهای بیشماری برای نیسان وانت خواهیم بود
این ماشین همینطوریش هم بدون هیچ گونه پایداری بدون ترمز درست حسابی داره تو جاده راه میره با راننده هوایی که خیلی هاشون به سبک عجیبی خطرناک رانندگی میکنن
با کمال احترام به راننده های عزیز
حالا اومد موتور و قدرتمند تر کردین؟!
بدون افزایش پایداری و سیستم های کمک رانندگی ترمز درست حسابی؟!
این چه مملکت به که یک میلیاردی درصد به فکر جون با ارزش مردمش نیست
اما واقعیته
چقد سوپرایز شدم ، رنگش چقد جزابع
این کارهایی که انجام دادن رو حداقل بیست سال پیش هم میشد انجام داد
اگه راست میگید سیستم کمک و فنرهای نیسان رو بروزرسانی کنید که ما راننده نیسان ها همه دچار دیسک کمر نشیم
من خودم نیسان سوارم.
مفت نمیارزد .مجبوریه
ا رابه مرگه هیچ امنیتی نداره
فقط پولو میگیرن. کیفیت نمدن
گل بود به سبزه هم اراسته شد….همون دریچه گاز برقی مزید بر مشکلاتش میشه z24کم مشکل نداشت شرط میبندم این موتور مشکلاتش بیشتره
اگر یه چراغ های جلو روهم دستکاری میکردند خوب بود
نیسان آبی باید کلا به روز رسانی و جدید شود تا مطابق استانداردهای جهانی حرکت کند و در خدمت ملت شریف ایران اسلامی باشد.
انشااله خودتون با تولیدتون سقط بشید
خدا لعنتتون کنه 🙏
بی شرف تر بی وطن تر خائن تر از شما مسئولین جمهوری اسلامی در طول تاریخ نداشتیم و بعد از اینهم نخواهیم داشت..مرزهای وقاحت و خیانتو جابجا کردین و بازتعریف داره بمیرید فقط بمیرید که یدنیا از دستتون راحت بشه خجالت نمیکشین با این زبالههایی که به اسم ماشین با این قیمتای فضایی میدین دست مردم
به والله خسته شدیم از دست شما خدا نابودتون کنه که تو همه چی مردم رو مسخره گرفتین
این همه بکنار کسی هست اینجا بگه ما مردماه ثبت نام کردبم قرار بوده یک ماه ماشین تحویل بدن العان چهار ماه شده هنو خبری نی
این اسم گذاری شماره موتور نسبت مستقیمی با مصرف سوخت این هیولا داره
کسی هست اینجا بگه تکلیف ما که چهار ما ثبت نام کردیم پول واریز کردیم به زامیاد قرار بوده یک ماهه ماشین تحویل بدن العان چهار ماه هنو خبری از ماشین نیس
در عجبم چرا قیمت خودروها خصوصا نیسان هر روز داره هی گران میشه مگه چی بکار میبرن تو ساختش نکنه شمش طلا میکونن تو عقبش،چ خبره ولله اگر بخای یدکی از ژاپن قطعاتش رو بیاری مونتاژ کنی ب ۳۰۰ تومن نمیرسه ای بر پدر مادرشون لعنت کاش اسرائیل میزد ایران خردو و چایپا رو منهدم میکرد