%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

منتشر شده در 16 شهریور 1404 ساعت 20:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

مرسدس بنز EQE در نسخه ۲۶۰ با شرکت راسا موتور خاورمیانه به کشور آمده و ما در این مطلب با کراس اوور الکتریکی بنز در ایران آشنا می شویم.

راسا موتور خاورمیانه یکی از شرکت های واردکننده بود که کار خود را در دور جدید واردات با محصولات جی ای سی (GAC) و سوزوکی آغاز کرد. این شرکت یکی از پرتیراژترین شرکت های واردکننده بود و توانست حجم قابل قبولی از خودروهای جدید را در بازار کشور عرضه کند. با آغاز واردات خودروهای جانبازی، راسا موتور خاورمیانه واردات محصولات خاص از تویوتا و مرسدس بنز را هم برای جانبازان معزز انجام داد و حالا در تازه ترین اقدام، این شرکت واردات محصولات تمام برقی نشان مرسدس بنز را انجام می دهد. قبل تر معرفی محصولاتی نظیر مرسدس بنز EQE کراس اوور، مرسدس بنز EQE سدان و مرسدس بنز EQA را برای شما عزیزان انجام دادیم و حالا نوبت به مرسدس بنز EAB رسیده تا برای شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه بیشتر با این کراس اوور جدید بازار آشنا خواهیم شد.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

درباره مرسدس بنز EQB

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران یکی از اعضای خانواده EQ این کمپانی است که بر مبنای مدل GLB توسعه داده شده و در دو نسخه تک دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به عرضه می رسد. همچنین این کراس اوور دو نسخه ۵ و هفت نفره را در بازار جهانی دارد که البته راسا موتور خاورمیانه نسخه ۲۶۰ را برای بازار ایران در نظر گرفته که نمونه تک دیفرانسیل و ۵ نفره از این کراس اوور بنز است. این خودرو در اروپا و چین تولید می شود و نمونه ای که به ایران آمده در واقع نسخه مونتاژ چین است که در خط تولید بیجینگ به تولید می رسد.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

مشخصات فنی کراس اوور الکتریکی بنز

مرسدس بنز EQB در نسخه ۲۶۰ مجهز به یک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو است که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۸ اسب بخار (۱۴۰ کیلووات) و بیشینه گشتاور ۳۸۰ نیوتن متر را دارد. با این مشخصات، شتاب صفر تا صد ۸.۸ ثانیه ای را با این کراس اوور خواهیم داشت اما نهایت سرعت به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

پیشرانه برقی از یک باتری لیتیومی با ظرفیت ۷۳.۵ کیلووات ساعت تغذیه می شود که با هر بار شارژ کامل آن می توان مسافت ۶۰۰ کیلومتر را (بر اساس استاندارد چرخه CLTC) پیمود. شارژ سریع این پک باتری با شارژر DC و ۱۰۰ کیلوواتی حدود نیم ساعت زمان می برد و شارژ آهسته AC با شارژر های ۱۱ کیلوواتی، ۷ ساعت ۱۵ دقیقه زمان می برد. در محور جلو سیستم تعلیق مک فرسون را داریم و در عقب سیستم چند اتصالی یا مولتی لینک بکار رفته که تلفیق آن با وزن ۲,۱۰۵ کیلوگرمی خودرو و همچنین فاصله محوری ۲۸۲۹ میلیمتری، سواری راحت و نرمی را برای این کراس اوور به ارمغان می آورد.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

کابین و امکانات

در کابین این خودرو طرح مشابهی با مرسدس بنز GLB در نسخه بنزینی می بینیم که آن هم به تازگی به ایران آمده است. ترکیب رنگ به کار رفته در کابین مشکی-قهوه ای است و دریچه های تهویه گرد و معروف بنز را در کابین می بینیم. کلاستر بصورت دیجیتال طراحی شده و در یک پنل یکپارچه با سیستم مالتی مدیا قرار گرفته که کیفیت تصویر بسیار بالایی هم دارد. تنظیمات مربوط به صندلی ها روی درها کار شده و الگوی نشان مرسدس بنز را روی داشبورد و رودری ها می بینیم.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور

مرسدس بنز EQB از نظر امکانات هم سطح قابل قبولی ارائه می دهد و در این خودرو آپشن هایی نظیر ۲ کیسه هوای روبرویی، ۲ کیسه هوای جانبی جلو، دو کیسه هوای پرده ای، کیسه هوای زانویی راننده، سیستم کنترل کشش و پایداری، هشدار خروج از خط، تنظیم حالت رانندگی(اقتصادی، اسپرت و کامفورت)، سیستم بازیافت انرژی، دستیار پارک اتوماتیک، کنترل حرکت در سربالایی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل آداپتیو، رانندگی بین خطوط، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، سنسور نور و باران، سقف پانورامیک، اتصال اپل کارپلی، سیستم تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، شارژر وایرلس، سیستم مانیتورینگ و تصفیه هوا را می بینیم. البته در کاتالوگ رسمی این خودرو دو آپشن ورود و استارت بدون کلید و سیستم صوتی برمستر هم بصورت آپشن لحاظ شده اند.

کراس اوور الکتریکی بنز در ایران ؛ ملاقات با بنز EQB راسا موتور
ویدیو های پیشنهادی
  1. Amiiir گفت:

    زیر کاپوت یکم زیادی خز نبود؟ طراحی های بیرونی و داخلی بنز یجوری‌ شده که انگار مثل مدل های لو آپشن طراحی های ۱۰ سال پیشه، تریم دو رنگ و بیرون ساده و ..‌

    ۳
    ۰
  2. Saleh گفت:

    اگر آرم بنزو از روش برداری میشه یکی از همین ماشینای چینی که هر روز تو خیابونا میبینیم، هیچ چیز متمایزی برای گفتن نداشت نسبت به ماشینای چینی یا ژاپنی و کره ای

    ۱
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X