%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟

منتشر شده در 15 آذر 1404 ساعت 10:26
نویسنده سعید علیپور
معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟

کانسپت لکسوس LFA (Lexus LFA Concept) رونمایی شد. همانطور که قابل حدس است، این خودرو پیش‌نمایشی از نسل جدید LFA را ارائه می‌کند.

نکته تأمل‌برانگیز اینکه این مفهومی با پیشرانه برقی رونمایی شده و خبری از موتور حجیم بنزینی در زیر کاپوت و صدای گیرا در آن نیست، ویژگی‌هایی که LFA اصلی را به یک اتومبیل فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده بودند.

پایان دوران V10 ؛ پیشرانه برقی در زیر پوسته لکسوس LFA

در دورانی که ابرخودروهای جدید در تلاش‌ هستند با پیشرانه‌های هیبریدی جذابیت و صدای گوش‌نواز خود را تا حد امکان حفظ کنند، لکسوس تصمیم گرفته LFA جدید را با پیشرانه تمام الکتریکی به میدان بفرستد. این موضوع باعث شده امیدها برای بازگشت موتور V10 که محدوده قرمز آن از دور ۹,۵۰۰ شروع می‌شد و همچنین صدای دلنشینی که با همکاری یاماها توسعه یافته بود، رنگ ببازد. لکسوس تلاش کرده‌ این تغییر را منطقی جلوه دهد و در بیانیه رسمی گفته:

«نام LFA تنها به خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی اختصاص ندارد؛ این نام نمادی از فناوری‌هایی است که مهندسان ما باید حفظ کرده و به نسل بعد منتقل کنند.»

معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟

پلتفرم مشترک با تویوتا GR GT ؛ یک شاسی آلومینیومی سبک‌ وزن و بسیار مستحکم

مهم‌ترین نکته در مورد کانسپت لکسوس LFA، بهره‌گیری از یک شاسی آلومینیومی سبک و بسیار مقاوم است. این شاسی در ساخت تویوتا GR GT نیز مورد استفاده قرار گرفته، شاید بدانید مدل مزین به نشان تویوتا به جای پیشرانه تمام الکتریکی از پیشرانه هیبریدی با موتور ۴ لیتری توئین توربو سود می‌برد.

معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟

درباره مشخصات پیشرانه LFA حرفی به میان نیامده و از جزئیات آن اطلاعاتی در دست نیست. فقط می‌دانیم که این خودروی نیروی خود را از یک پیشرانه تمام الکتریکی دریافت می‌کند.

ابعاد کانسپت لکسوس LFA ؛ جدید بزرگ‌تر، عریض‌تر و جسورتر از قبل

کانسپت جدید لکسوس LFA بسیار بزرگ‌تر از نسل قبلی است. این مدل مفهومی طولی برابر با ۴,۶۹۰ میلی‌متر دارد و عرض آن به ۲,۰۴۰ میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری آن نیز ۲,۷۲۵ میلی‌متر اعلام شده؛ این یعنی LFA جدید ۲۵۴ میلی‌متر طویل‌تر و ۱۵۲ میلی‌متر عریض‌تر از مدل اصلی است. نتیجه این افزایش ابعاد، خودرویی است که پایدارتر و چسبنده‌تر احساس می‌شود.

معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟

طراحی بیرونی مدرن با الهام از مفهومی اسپرت کانسپت

کانسپت جدید لکسوس LFA به طرح مفهومی «اسپرت کانسپت» که چند ماه قبل در مونته‌ری معرفی شد، شباهت زیادی دارد. بدنه، خطوط، جزئیات و حجم‌ها تقریباً مشابه هستند و تنها اصلاحات کوچکی انجام شده تا خودرو به نسخه تولیدی نزدیک‌تر شود. این موضوع نشان می‌دهد نسخه تولیدی LFA احتمالاً فاصله زیادی با این کانسپت نخواهد داشت.

معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟

کابین؛ مینیمال، آینده‌نگر و کاملاً متمرکز بر راننده

کابین لکسوس LFA حالتی مشابه با کاکپیت دارد و در آن همه چیز با اولویت راننده طراحی شده است. به جای نمایشگرهای سنتی، در این مفهومی از مجموعه‌ای از صفحات دیجیتال استفاده شده که هر یک اطلاعات خاصی را به راننده منتقل می‌کند. همانگونه که در تصاویر می‌توانید مشاهده نمایید، خبری از نمایشگر مرکزی بزرگ در این خودرو نیست.

آینده الکتریکی برای LFA

این کانسپت یک تصویر کامل از آینده لکسوس LFA ارائه می‌دهد؛ آینده‌ای که برخلاف گذشته نه با صدای بسیار جذاب و گیرا، بلکه با نیروی الکتریکی تعریف خواهد شد.

شایان ذکر است نسخه اصلی لکسوس LFA در سال ۲۰۱۰ متولد شد و تا سال ۲۰۱۲ روی خط تولید قرار داشت. از این اتومبیل که همه خبرنگاران و رسانه‌های خودرویی به نیکی از آن یاد می‌کنند، تنها ۵۰۰ دستگاه روی کره خاکی موجود است.

معرفی کانسپت لکسوس LFA ؛ آیا اسطوره با پیشرانه برقی مورد استقبال قرار می گیرد؟
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X