%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰

خودروسازان چینی در بازار اسرائیل ؛ ماشین کمونیستی در دست صهیونیسم

منتشر شده در 02 مرداد 1404 ساعت 20:30
نویسنده آرام عزیزی
خودروسازان چینی در بازار اسرائیل ؛ ماشین کمونیستی در دست صهیونیسم

خودروسازان چینی به صورت گسترده وارد بازار اسرائیل شده اند و در حال حاضر چین اولین تامین کننده خودرو برای اسرائیل است.

خودروسازان چینی جزئی از بازار خودروی اسرائیل شده اند. چین به عنوان یکی از اصلی ترین متحدان جمهوری اسلامی ایران، سهم بالایی از واردات و صادرات اسرائیل را در دست دارد؛ به نوعی که جمهوری خلق چین در سال ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ ترین صادر کننده کالا به اسرائیل و سومین مقصد صادراتی اسرائیل شناخته می شود. خودروسازی در سیاست چند ساله اخیر برای چین اهمیت بالایی پیدا کرد و به همین دلیل شاهد رشد سریع خودروسازان چینی بوده ایم. البته رشد خودروسازان چینی بعد از همه گیری کرونا بسیار سریع تر بود و چندین پله از سطحی که قرار داشته اند نیز بالاتر رفته اند.

با توجه به حجم بالای صادرات چین به اسرائیل پیش بینی می شود که خودروهای چینی نیز بخشی از آمار صادرات این کشور را شامل شوند؛ از این رو در رسانه آخرین خودرو به برسی آمار و ارقام صادرات خودرو از چین به اسرائیل پرداخته ایم.

تاریخچه خودروسازی چین در اسرائیل

تاریخچه خودروسازی چین در اسرائیل

خودروسازان چینی در ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی شروع به حرکت به سمت تسخیر بازار خودروی کشور های خارجی کردند و تقریبا می توان گفت در همان دوران به بازار ایران نیز وارد شدند. اولین همکاری های شرکت های تولید اتومبیل چینی در اسرائیل به سال ۲۰۰۷ بر می گردد. شرکت Qoros در سال ۲۰۰۷ (سه سال بعد از ورود چری به بازار ایران) با همکاری شرکت چری چین و Israel Corporation (از بزرگ‌ ترین هلدینگ‌ های اسرائیل) تأسیس شد تا برندی جهانی با تمرکز بر بازارهای اروپا و اسرائیل شکل بگیرد. دفتر طراحی آن در مونیخ و مرکز تحقیق و توسعه‌ این شرکت چینی اسرائیلی در شانگهای بود. نخستین محصول این شرکت Qoros 3 در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و اولین خودروی چینی با پنج ستاره ایمنی Euro NCAP به حساب می آمد. این برند در اسرائیل به‌عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی صادرات تمرکز داشت، اما پس از خروج شریک اسرائیلی، به بازار چین محدود شد.

سال ۲۰۲۰: آغاز حرکت آهسته

تا سالهای ۲۰۲۰ ورود برند های خودروسازی چینی به بازار رژیم اسرائیل بسیار محدود بود با ورود رسمی ام جی موتورز زیر مجموعه گروه سایک پای دیگر خودروسازان چینی نیز به اسرائیل باز شد. در آن سالها سهم چینی ها در بازار اسرائیل کمتر از ۱ درصد بود و تنها خودروهای بنزینی چینی در بازار اسرائیل وجود داشتند.

سال ۲۰۲۲: آغاز نفوذ جدی خودرو چینی در اسرائیل

برند های چینی کم کم نفوذ خود را در بازار خودرو اسرائیل جدی کردند و بجز ام جی شرکت هایی همانند جیلی، چری و هونگچی نیز وارد بازار آن شدند. مجموع خودروهایی که چین به اسرائیل در این سال صادر کرد به عدد ۱۵ هزار دستگاه رسید که بیشتر از ۱۴ هزار دستگاه از آن را خودرو های الکتریکی تشکیل داده است.

سال ۲۰۲۳: انفجار تقاضا برای خودروهای برقی چینی

میزان فروش خودروهای چینی در سال ۲۰۲۳ در اسرائیل بیشتر از ۳۵۰ درصد افزایش را ثبت کرد. تعداد خودروهایی که در این سال از چین به مقصد بندر حیفای اسرائیل صادر شده به عدد ۴۷ هزار خودرو رسیده که برای بازار کوچکی همانند اسرائیل مقدار بزرگی به حساب می آید. در سال ۲۰۲۳ تعداد خودروهای چینی برقی که به اسرائیل شده بودند به عدد ۲۷,۰۰۰ خودرو رسید که اکثر آنها را محصولات بی وای دی تشکیل می داد.

سال ۲۰۲۴: اوج‌گیری تسلط چینی‌ها

در سال ۲۰۲۴ فروش خودرو به واسطه جنگ در اسرائیل مقداری افت کرد اما با چینی ها همچنان در این بازار پیش تاز بودند و در حال رشد فروش. در سال ۲۰۲۴ مجموعه خودروهای صادر شده به چین از عدد ۵۰ هزار خودرو عبور کرد. همانند ۲ سال گذشته محصولات بی وای دی همچنان پیشتاز در صادرات بودند. کراس اوور BYD Atto ۳ را می توان پرفروش ترین محصول چینی بازار اسرائیل عنوان کرد.

سال ۲۰۲۵: همچنان در اوج

پیش بینی می شود که تا پایان ماه می در حدود ۳۰ هزار خودروی چینی در اسرائیل به فروش رفته باشد. در این سال خودروسازان چینی با کنار گذاشتن کره جنوبی و ژاپن مقال اول صادرات خودرو را به دست آوردند و کنترل کامل بازار خودرو رژیم صهیونیستی را در اختیار دارند.

درحال حاضر ۲۱ برند چینی در اسرائیل نمایندگی دارند، اگرچه برخی از آنها در بازار فعال نیستند. انتظار می رود تا پایان سال، حداقل پنج برند چینی جدید دیگر وارد بازار اسرائیل شوند. سطح نفوذ بالای چینی ها در بازار خودرو ایران به روابط سیاسی پیچیده این کشور بر می گردد. چین حتی با کشورهایی همانند آمریکا و تایوان که روابط خصمانه با آنها دارد، داری معاملات تجاری گسترده است. یکی از خطراتی که در حال حاضر بعد از جنگ ۱۲ روزه کشور ایران را تهدید می کند رفت آمد کارشناسان و مهندسان چینی در بخش خودروسازی به ایران است که احتمال رفت و آمد آنها به اسرائیل نیز وجود دارد و باید به دلیل حساسیت موقعیت و جلوگیری از خراب کاری یا جاسوسی نظارتی بر این افراد باشد.

خواندنی: ماشین چینی ؛ خوب یا بد؟

ویدیو های پیشنهادی

۴ Responses to “خودروسازان چینی در بازار اسرائیل ؛ ماشین کمونیستی در دست صهیونیسم”

  1. رامین صفایی گفت:

    آره شما راست می گویید . چند تا از این
    گاری ها و ارابه های چینی به عرب های غزه
    فروخته شد که آن هم تو زرد از آب درآمد .

    ۵
    ۸
  2. هادى گفت:

    چین کشوری است که در صنعت و تجارت پیشرفت می‌کند و به مسائل سیاسی و ایدئولوژیک اهمیتی نمی‌دهد.
    این کشور به دنبال بازارهایی برای باز کردن و فروش کالاهای خود است. همچنین به اختلاف ایران و اسرائیل اهمیتی نمی‌دهد..

    ۱۲
    ۱
  3. هادی گفت:

    موضوع اینه که چین محصولات درجه یک و با کیفیت اش رو می فرسته به بازار های اسرائیل و اروپا و امریکا و ….. .
    آشغال ها و درجه ۳ هاش رو که هیچ جا فروش ندارن حتی تو خود چین هم فروش ندارن رو می فرستن ایران برای تولید.
    چین کلاً به فکر منافع خودشه‌‌.
    عاشق چشم و ابروی ایران هم نیست. مخصوصا با وضعیت تحریم ها و این جور مسائل.

    ۱۴
    ۳
  4. Saeed گفت:

    یعنی چی چه ربطی داره. خب داره صادر میکنه.

    ۲
    ۲

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X