%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش دوم)

منتشر شده در 30 مرداد 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی
ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش دوم)

در ادامه نوشتار سنجش کیفیت رانندگان فرمول یک در طول تاریخ این ورزش، به عملکرد پنج راننده برتر فرمول یک بر اساس میزان بردشان در گرندپری‌ ها خواهیم پرداخت.

۵: مکس ورشتپن (Max Verstappen): ۲۹.۱۵٪

به گزارش آخرین خودرو، مکس ورشتپن، مردی که به سرعت در صدر جدول امتیازات آماری فرمول یک قرار گرفت، از زمانی که تنها ۱۷ سال داشت، رکوردشکن بوده است. ورشتپن اگر در فصل ۲۰۲۲ با اقتدار کامل حضور نداشت، در این لیست قرار نمی‌گرفت. او در ۱۵ مسابقه از ۲۲ گرندپری پیروز شد و تقریباً تعداد بردهای خود را در پنج فصل گذشته دو برابر کرد. تیم قدرتمند ردبول پس از کسب سومین عنوان قهرمانی جهان، در فصل ۲۰۲۳ فرمول یک رکوردشکنی کرد و ۱۰ پیروزی کسب کرد و در فصل ۲۰۲۴ نیز عملکرد خوبی داشت که البته پیروزی مکس در ایمولا او را از همیلتون پیش انداخت.

۴: مایکل شوماخر (Michael Schumacher): ۲۹.۶۴٪

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش دوم)

مایکل شوماخر وقتی پس از سه سال دوری از فرمول یک در سال ۲۰۱۰ به این رشته بازگشت، روی آمار تمرکز نداشت. او قبلاً با این مسائل دست و پنجه نرم کرده بود. اما بدون ۵۸ گرندپری بدون بردی که در بازگشتش برای مرسدس مسابقه داد، نرخ پیروزی شوماخر به رقم خیره‌کننده ۳۶.۵۵٪ می‌رسید. شوماخر پیش از انتقال به فراری، ۱۹ پیروزی در فرمول یک و دو عنوان قهرمانی با بنتون کسب کرده بود. همکاری نمادین این راننده آلمانی با اسکودریا، پنج عنوان قهرمانی جهان را برای او به ارمغان آورد و کتاب تاریخ این ورزش را از نو نوشت. شوماخر در سال ۲۰۱۲، پیش از حادثه اسکی یک سال بعد، دوباره بازنشسته شد. وضعیت فعلی سلامتی او یک راز به شدت محافظت شده است و از آن زمان تاکنون در ملاء عام دیده نشده است.

۳: جیم کلارک (Jim Clark): ۳۴.۷۲٪

با وجود موفقیت‌های استاندارد همیلتون، او برجسته‌ترین بریتانیایی این لیست نیست. این افتخار متعلق به جیم کلارک است، یکی دیگر از رانندگان بسیار سریع که خیلی زود در این ورزش شکست خورد. کلارک با نرخ پیروزی ۳۴.۷۲ درصدی خود که در جایگاه سوم فهرست تمام دوران قرار دارد، برای نسل‌های بسیار جوان‌تر دشوار است که استعداد او را تشخیص دهند و تصوری از سرعت قهرمان دو دوره جهان اسکاتلندی داشته باشند.

کلارک با تیم لوتوس در نه فصل فرمول یک شرکت کرد و تنها از ۷۲ مسابقه، ۲۵ پیروزی کسب کرد؛ در هفت مسابقه از ۱۰ مسابقه فصل ۱۹۶۳ پیروز شد و به اولین عنوان قهرمانی خود رسید و دو سال بعد نیز آن را تکرار کرد. جیم کلارک از سال ۱۹۶۲ تا زمان مرگش در سال ۱۹۶۸ در۳۲ سالگی، هفت فصل متوالی طعم پیروزی در گرندپری‌ها را چشید.

۲: آلبرتو آسکاری (Alberto Ascari): ۴۰.۶۳٪

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش دوم)

فصل ۱۹۵۲ تنها سومین فصل فرمول یک بود. آلبرتو آسکاری، که در اولین گرندپری موناکو حضور داشت، با پیراهن قرمز فراری به عنوان دو برنده مسابقه ظاهر شد و به درستی یکی از مسلط‌ترین فصل‌هایی را که فرمول یک به خود دیده است، رقم زد. او در افتتاحیه فصل در سوئیس حاضر نشد ولی سپس هر شش دور باقی‌مانده را با پیروزی قاطع به پایان رساند. آسکاری قبل از مرگ غم‌انگیزش در مونزا در سال ۱۹۵۵، تنها در سه فصل کامل فرمول یک شرکت کرد اما رکورد خیره‌کننده ۱۳ پیروزی از ۳۲ شروع مسابقه تأیید می‌کند که نام این اسطوره فراری در میان بزرگان قرار دارد.

۱: خوان مانوئل فانجیو (Juan Manuel Fangio): ۴۷.۰۶٪

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش دوم)

جکی استوارت که قبلاً به او اشاره شد، ادعا می‌کند که خوان مانوئل فانجیو، نه همیلتون یا شوماخر، بزرگترین راننده تمام دوران است. با نرخ پیروزی تقریباً یک برد در هر گرندپری! بحث در این مورد دشوار است! البته شکست دادن فانجیو نیز به همین اندازه دشوار بود. ۲۴ برد فانجیو، قهرمان پنج دوره جهان و دو نایب قهرمان بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۸، دهه اول فرمول یک را در انحصار خود درآورد. فقط تصور کنید که این اسطوره آرژانتینی در طول یک فصل ۲۳ مسابقه‌ای فرمول یک، چند گرندپری می‌توانست کسب کند. تصور کنید اگر فرمول یک زودتر از راه می‌رسید؟ فانجیو ۳۹ ساله بود که مسابقات قهرمانی جهان ایجاد شد و دوران حرفه‌ای خود را در مسابقات اتومبیل‌رانی در سال ۱۹۳۶ آغاز کرد. او در ۴۶ سالگی به مسن‌ترین فاتح عنوان قهرمانی فرمول یک تبدیل شد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X