فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سوزوکی ویتارا برقی معرفی شد ؛ محصولی مشترک با تویوتا

منتشر شده در 17 آبان 1403 ساعت 10:30
نویسنده سعید علیپور
سوزوکی ویتارا برقی

سوزوکی در نمایشگاه خودروی میلان از ویتارا برقی رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسخه تولید انبوه از کانسپت ماروتی eVX است که علاوه بر هند، در ژاپن و اروپا نیز عرضه خواهد شد. برای ایجاد تمایز با مدل بنزینی، سوزوکی حرف e را به نام ویتارای برقی اضافه کرده است. در بازار هند، این کراس اوور الکتریکی رقبایی مثل تاتا Curvv، ام ‌جی ZS را پیش روی خواهد داشت.

مشخصات فنی و طراحی سوزوکی e ویتارا

سوزوکی e ویتارا بر اساس پلتفرم تماماً جدید Heartect-e و از پایه به‌ عنوان یک خودروی برقی طراحی و تولید شده است. جالب اینکه این پلتفرم با همکاری تویوتا توسعه یافته است. نسخه برقی سوزوکی ویتارا با دو باتری ۴۹ و ۶۱ کیلووات ‌ساعتی عرضه خواهد شد. این باتری‌ها از نوع لیتیوم آهن فسفات و ساخت شرکت چینی بی وای دی هستند. در رابطه با مسافت قابل پیمایش حرفی به میان نیامده، اما با توجه به ظرفیت باتری‌ها نباید انتظار ارقام بالایی را داشت.

معرفی سوزوکی ویتارا برقی

در نسخه مجهز به باتری ۴۹ کیلووات ساعتی، یک موتور برقی با توانایی تولید ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور، وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارد. این موتور روی محور جلو قرار گرفته و چرخ‌های این محور را به حرکت وادار می‌کند. اما نسخه مجهز به باتری ۶۱ کیلووات ساعتی، با پیشرانه تک و دو موتوره به فروش خواهد رسید. در مدل تک موتوره، موتور ۱۷۴ اسب بخاری نیرو را فراهم می‌کند؛ این موتور هم ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور دارد. در مدل دو موتوره که با نام AWD AllGrip-e شناخته می‌شود، یک موتور ۶۵ اسب بخاری روی محور عقب قرار می‌گیرد. خروجی پیشرانه در این نسخه به ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش می‌یابد.

طراحی سوزوکی ویتارا برقی

ابعاد و طراحی خارجی

طراحی خارجی سوزوکی ویتارا برقی تفاوت چندانی با کانسپت ماروتی eVX ندارد. این خودرو دارای ظاهری مدرن و عضلانی بوده و ابعاد آن عبارتند از ۴۲۷۵ میلیمتر طول، ۱۸۰۰ میلیمتر عرض و ۱۶۳۵ میلیمتر ارتفاع؛ فاصله محوری نیز با ۲۷۰۰ میلیمتر و ارتفاع از سطح زمین با ۱۸۰ میلیمتر برابر است. نسخه برقی ویتارا بسته به تیپ روی رینگ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی حرکت می‌کند، وزن هم بین ۱۷۰۲ تا ۱۸۹۹ کیلوگرم متغیر است.

نمای جانبی سوزوکی ویتارا برقی

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

در داخل کابین، نسخه برقی سوزوکی ویتارا طراحی مدرن و بروزی دارد. پنل موجود در پشت فرمان D شکل از دو نمایشگر نسبتاً بزرگ میزبانی می‌کند، داشبورد هم چهار دریچه مستطیلی شکلی را برای سیستم تهویه مطبوع تک کاناله در خود جای داده است. خوشبختانه دکمه‌های فیزیکی در کابین این خودرو کماکان حضور دارند و چند پورت USB به همراه شارژر بی‌سیم تلفن همراه به چشم می‌خورد. این کراس اوور برقی از ایربگ‌ های جانبی و پرده‌ای، آینه‌های گرم‌ شونده و همچنین سامانه‌های کمکی مثل کروز کنترل تطبیقی و حفظ خودرو در بین خطوط بهره می‌برد.

کابین سوزوکی ویتارا برقی

زمان عرضه و قیمت سوزوکی ویتارا برقی

سوزوکی قصد دارد e ویتارا را از ماه مارس ۲۰۲۵ در بازار هند عرضه کند. پس از هند، این خودرو راهی اروپا خواهد شد. قیمت پایه این خودرو در هند حدود ۲ میلیون روپیه تخمین زده می‌شود. نسخه پرچمدار هم با قیمتی در حدود ۳ میلیون روپیه به فروش خواهد رسید. این ارقام با نرخ روز ارز معادل حدوداً ۱.۶ و ۲.۵ میلیارد تومان هستند.

طراحی داخلی سوزوکی ویتارا برقی
ویدیو های پیشنهادی
  1. کاظم گفت:

    سوزوکی واقعا خودروعالیه وبادوامه هرچند تو ایران لوازمش خیلی گرونه مخصوصا برقیش ساخت ژاپن باشه حرف اولو تودنیاخواهد زد چون کلا وسایل برقی ژاپنی خیلی بادوام ودائمی. هستند

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X