%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰

پرفروش‌ترین خودروهای چین در نیمه اول ۲۰۲۵ ؛ اثری از اکثر مدل های موجود در ایران نیست

منتشر شده در 23 تیر 1404 ساعت 11:00
نویسنده سعید علیپور
پرفروش‌ترین خودروهای چین در نیمه اول ۲۰۲۵ ؛ اثری از اکثر مدل های موجود در ایران نیست

یکی از رسانه خودرویی چین، اخیراً فهرست ۲۰ خودروی پرفروش بازار چین در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ را منتشر کرده است. این فهرست و همچنین آمارهای موجود از افزایش فروش چشمگیر خودروهای الکتریکی و هیبریدی حکایت دارند. نکته مهم اینکه برندهای چینی حالا حضوری پررنگ در جدول پرفروش‌ترین مدل‌ها دارند و نقش اصلی در دگرگونی بازار را ایفا می‌کنند.

همانطور که در جدول ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده نمایید، ۸ مدل از ۱۰ خودروی برتر فروش چین در نیمه اول سال ۲۰۲۵، ساخت برندهای داخلی هستند. همچنین ۱۲ مدل از ۲۰ خودروی محبوب، به خودروسازان چینی تعلق دارند. از بین تمامی مدل‌ها هم، خودروی جیلی ژئوم شینگ یوان پرفروش‌ترین بوده و با اختلافی محسوس در صدر جدول قرار گرفته است. نکته تأمل برانگیز اینکه نام بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار ایران، در این جدول دیده نمی‌شود.

تسلط کامل خودروهای برقی بر بازار چین

جیلی ژئوم شینگ یوان با قیمت پایه ۶۹,۸۰۰ یوان (حدود ۹,۹۰۰ دلار آمریکا) با جذب ۲۰۴,۹۴۰ مشتری در نیمه اول سال جاری، توانسته صدر جدول را به خود اختصاص دهد. این خودرو نه تنها عنوان پرفروش‌ترین را کسب کرده، بلکه تنها مدل حاضر در لیست است که فروش آن از مرز ۲۰۰ هزار دستگاه فراتر رفته است.

رتبه دوم به بی وای دی سیگال اختصاص دارد که با فروش ۱۷۴,۹۱۲ دستگاه و میانگین فروش ماهانه نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه، همچنان یکی از گزینه‌های محبوب بازار محسوب می‌شود. تسلا مدل Y نیز با فروش ۱۷۱,۴۹۱ دستگاه در رتبه سوم ایستاده؛ این کراس اوور آمریکایی اگرچه در رتبه‌بندی کلی سوم است، اما عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی لوکس بازار چین در بازه قیمتی بالاتر از ۲۰۰,۰۰۰ یوان (حدود ۲۸ هزار دلار) را در اختیار دارد.

جایگاه چهارم به خودروی محبوب هونگ گوانگ مینی EV رسیده که با فروش ۱۷۱,۰۶۴ دستگاه همچنان جایگاه خود را در بازار خودروهای کوچک الکتریکی حفظ کرده است. پس از این مدل، بی وای دی چین پلاس با فروش ۱۶۳,۶۰۳ دستگاه در رتبه پنجم حضور دارد.

نفس‌های شیائومی پشت سر تسلا

نکته جالب توجه، صعود شیائومی SU7 در بازار خودروهای برقی است که با اختلافی نه ‌چندان زیاد به تسلا مدل Y نزدیک شده است. تحلیلگران معتقدند پس از راه‌اندازی فاز دوم کارخانه شیائومی و افزایش ظرفیت تولید، دو خودروی SU7 و YU7 می‌توانند به رقبای مستقیم تسلا مدل ۳ و مدل Y در بازه قیمتی مشابه تبدیل شوند.

تقویت جایگاه برندهای چینی در برابر رقبای مطرح جهانی

آمار فروش نیمه اول سال ۲۰۲۵ گویای یک تغییر مهم در ساختار بازار خودروی چین است؛ جایی که برندهای بومی با نوآوری در خودروهای الکتریکی و هیبریدی، موفق شده‌اند حتی از بازیگران بزرگ بین‌المللی چون تسلا نیز پیشی بگیرند. آینده این بازار رقابتی به‌ شدت وابسته به پیشرفت فناوری، ظرفیت تولید و پاسخ سریع به نیازهای مصرف‌ کنندگان خواهد بود و هر برندی که نتواند خود را با سرعت تحولات همگام کند، به راحتی سهم خود را از دست خواهد داد.

جدول ۲۰ خودروی پرفروش چین در نیمه اول سال ۲۰۲۵
رتبهبرند / مدل خودرومیزان فروش (ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۵)
۱جیلی ژئوم شینگ یوان۲۰۴,۹۴۰ دستگاه
۲بی وای دی سیگال۱۷۴,۹۱۲ دستگاه
۳تسلا مدل Y۱۷۱,۴۹۱ دستگاه
۴هونگ گوانگ مینی EV۱۷۱,۰۶۴ دستگاه
۵بی وای دی چین پلاس۱۶۳,۶۰۳ دستگاه
۶شیائومی  SU7۱۵۵,۶۹۲ دستگاه
۷جیلی  Xingyue L۱۴۶,۲۲۳ دستگاه
۸بی وای دی سانگ پلاس۱۳۷,۳۲۴ دستگاه
۹فولکس واگن لاویدا۱۳۶,۹۶۲ دستگاه
۱۰نیسان سیلفی۱۳۶,۳۴۴ دستگاه
۱۱بی وای دی چین L۱۳۴,۹۵۰ دستگاه
۱۲فولکس واگن ساگیتار۱۱۹,۳۱۷ دستگاه
۱۳فولکس واگن پاسات۱۱۵,۱۶۲ دستگاه
۱۴چانگان  CS75 Plus۱۰۰,۱۸۸ دستگاه
۱۵بی وای دی سانگ پرو۱۰۰,۱۴۰ دستگاه
۱۶تویوتا کمری۹۸,۱۲۵ دستگاه
۱۷فولکس واگن ماگوتان۹۷,۴۱۸ دستگاه
۱۸تویوتا  RAV4 Rongfang۹۷,۱۵۹ دستگاه
۱۹لی اتو L6۹۶,۳۵۴ دستگاه
۲۰بی وای دی سیل ۰۶۹۵,۸۱۲ دستگاه
ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    می خوام فقط ببینم اونایی که می گفتن چینی ها تو خود چین هم نمی فروشن – از جمله اقای کوروش – الان جواب شون چیه .

    ۴
    ۳
  2. کوروش گفت:

    بله چون مدل‌هایی که به ایران می‌فرستن بی‌کیفیت‌ترین و بنجل‌ترین جنس‌های چینه نه این خودروهای باکیفیت، همین رو به بعضیا بگی سریع جبهه میگیرن بهت میگن عقب‌مونده و دلال. حالا باز برید لاماری و فیدلیتی بخرید که اصلا معلوم نیست اسم واقعی‌شون چیه، صد رحمت به محصولات چری.

    ۷
    ۴
    • هادی گفت:

      در این مورد با نظر شما کاملا موافقم.
      بنظر من هم چینی هایی که به ایران میان و تولید میشن آشغالی بیش نیستن.
      فکر می کردم منظور شما اینه که همه ی خودروهای چینی حتی خود چین هم فروش ندارن.

      ۴
      ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X