%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰

دانگ فنگ رکورد تویوتا را شکست ؛ معرفی موتوری جدید با راندمان حرارتی ۴۸.۰۹ درصد

منتشر شده در 23 آذر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
دانگ فنگ رکورد تویوتا را شکست ؛ معرفی موتوری جدید با راندمان حرارتی ۴۸.۰۹ درصد

دانگ فنگ موتور از جدیدترین پیشرانه هیبریدی خود با نام Mach 1.5T پرده برداشت. آنچه که این پیشرانه را متمایز می‌کند، دستیابی به یک رکورد جدید در زمینه راندمان حرارتی است. به گزارش رسانه‌های محلی، موتور درون‌سوز دانگ فنگ موفق شده به راندمان حرارتی چشمگیر ۴۸.۰۹ درصد دست پیدا کند و گواهی معتبر Energy Efficiency Star را به دست آورد. این نخستین بار است که یک پیشرانه هیبریدی به راندمانی بالاتر از ۴۸ درصد می‌رسد.

فناوری احتراق نوآورانه و تجهیزات پیشرفته

شاید بدانید راندمان حرارتی نشان می‌دهد یک موتور تا چه اندازه می‌تواند انرژی سوخت را به نیروی مکانیکی تبدیل کند. موتور جدید دانگ فنگ از یک روش احتراق کاملاً نوآورانه بهره می‌برد که شامل ویژگی‌هایی مثل نسبت تراکم بیش از ۱۵.۵، سامانه جرقه‌ زنی با انرژی بالا و سیستم تزریق سوخت با فشار ۵۰۰ بار. این ویژگی‌ها باعث شده فرایند سوخت‌رسانی و احتراق با سرعت و بازده بیشتری انجام شود.

همچنین اجزای ویژه موتورهای هیبریدی، مانند توربو شارژر با هندسه متغیر، طراحی بدون نشیمنگاه سوپاپ و سیستم زمان‌بندی متغیر برقی سوپاپ‌ها نیز ارتقا یافته‌اند تا جریان هوا در تمامی بازه‌های دور موتور به ‌صورت کاملاً روان و یکنواخت برقرار شود.

بیش از ۱۰ نوآوری برای کاهش تلفات مکانیکی

دانگ فنگ اعلام کرده که این موتور علاوه بر فناوری‌های یادشده، از مجموعه‌ای از ابتکارات مهندسی شامل پمپ روغن الکتریکی یکپارچه و پوشش حرارتی جداره سیلندر سود می‌برد. این موارد به ‌همراه بیش از ۱۰ نوآوری دیگر موجب شده‌ تا هدررفت مکانیکی به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند و محدوده عملکرد با راندمان بالا، به بیش از ۵۰ درصد از کل شرایط کاری موتور برسد.

افزایش برد حرکتی و بهبود عملکرد در شرایط مختلف

آنطور که دانگ فنگ گفته، این دستاوردهای مهندسی موجب افزایش بازده سوخت و بهبود انتقال قدرت در سناریوهای مختلف، از ترافیک سنگین شهری گرفته تا رانندگی طولانی‌مدت در بزرگراه، شده است. این خودروساز چینی تأکید دارد پیشرانه Mach 1.5T قادر است با مقدار سوختی یکسان حدود ۱۰ درصد برد حرکتی بیشتری را فراهم کند.

مقایسه موتور دانگ فنگ با رقبا

راندمان حرارتی ۴۸.۰۹ درصدی این موتور، از تمامی ارقام شناخته‌شده در صنعت خودرو فراتر رفته است. برای مقایسه موتورهای چرخه آتکینسون تویوتا، از جمله موتور به کار رفته در پریوس و خانواده داینامیک فورس (Dynamic Force)، معمولاً راندمانی در حدود ۴۰ تا ۴۱ درصد دارند. همچنین موتورهای هیبریدی جدید برندهای مطرح چینی مانند بی وای دی نیز راندمان حدود ۴۶ تا ۴۶.۵ درصد را ارائه می‌کنند. چری نیز چندی قبل از موتوری رونمایی کرد که راندمان حرارتی آن به ۴۸ درصد می‌رسد. بنابراین موتور جدید دانگ فنگ در حال حاضر بالاترین راندمان اعلام‌شده بین تمامی موتورهای هیبریدی بنزینی آماده تولید در جهان را در اختیار دارد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X