%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

ده راننده با بیشترین امتیاز در تمام دوران فرمول یک

منتشر شده در 22 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده علیرضا تمدنی
ده راننده با بیشترین امتیاز در تمام دوران فرمول یک

رانندگان فعلی فرمول یک که در حال حاضر در خط شروع مسابقات هستند، در میان بالاترین امتیاز آوران فرمول یک در کل تاریخ این ورزش قرار دارند که بخشی از آن به دلیل نحوه‌ توزیع امتیاز در شکل فعلی آنها و بخشی دیگر به دلیل شانس برخی از رانندگان است که در سیستم امتیازگیری جدید قرار دارند. سه نفر از قهرمانان جهانی که در حال حاضر در فرمول یک مسابقه می‌دهند، در میان پنج نفر برتر امتیاز آوران فرمول یک در تاریخ قرار دارند. اما در این مطلب با ۱۰ راننده‌ای آشنا می شویم که بیشترین امتیاز را در F1 بدست آورده اند.

۱۰. مایکل شوماخر (Michael Schumacher): ۱۵۶۶

ده راننده با بیشترین امتیاز در تمام دوران فرمول یک

و به گزارش آخرین خودرو، قهرمان هفت دوره مسابقات جهانی، اگر نگوییم بزرگترین، یکی از بزرگان تمام دوران این ورزش محسوب می‌شود اما شوماخر راننده‌ای است که احتمالاً به دلیل اینکه تقریباً در تمام دوران حرفه‌ای خود با استفاده از سیستم امتیازدهی قدیمی مسابقه داده، کمترین میزان انصاف در مورد او رعایت شده است. تنها سال‌های حضورش در مرسدس بود که او از سیستم امتیازدهی جدید لذت برد و مجموع امتیازات طول دوران حرفه‌ای خود را به ۱۵۶۶ امتیاز رسانید اما اگر در تمام دوران حرفه‌ای خود از همان سهولت امتیازدهی رانندگان امروزی برخوردار بود، با ۴۶۶۰.۲ امتیاز به کار خود پایان می‌داد. این امتیاز او را در جایگاه دوم قرار می‌داد و اگر در تمام دوران حرفه‌ای خود از همین سیستم استفاده می‌کرد، تنها لوئیس همیلتون از مجموع امتیازات او پیشی می‌گرفت.

۹. چارلز لکلرک (Charles Leclerc): ۱۵۸۱

ده راننده با بیشترین امتیاز در تمام دوران فرمول یک

هشتمین پیروزی چارلز لکلرک در دوران حرفه‌ای و سومین پیروزی او در فصل ۲۰۲۴ مسابقات فرمول یک، در گرندپری ایالات متحده، باعث شد او از دنیل ریکاردو پیشی بگیرد و به جمع ۱۰ نفر برتر تاریخ راه یابد. راننده فراری از زمان اولین حضورش با تیم سائوبر در سال ۲۰۱۸، امتیازآور دائمی بوده و در گرندپری بلژیک ۲۰۲۵ با کسب یک سکو از مایکل شوماخر پیشی گرفت.

۸. نیکو روزبرگ (Nico Rosberg): ۱۵۹۴.۵

۸. نیکو روزبرگ (Nico Rosberg): ۱۵۹۴.۵

با رانندگی تقریباً سه چهارم دوران حرفه‌ای خود با سیستم امتیازدهی جدید، که سه سال از آن را پشت فرمان غول قدرتمند مرسدس بوده، جای تعجب نیست که نیکو روزبرگ که مدت‌هاست بازنشسته شده، هنوز هم به راحتی در بین ۱۰ نفر برتر قرار دارد. روزبرگ دوران حرفه‌ای خود را با ۲۸.۵ امتیاز اختلاف نسبت به هموطنش مایکل شوماخر، در مجموع ۱۵۹۴.۵ امتیاز، به پایان رساند اما با توجه به اینکه روزبرگ در اوج دوران حرفه‌ای خود بازنشسته شد و اگر ادامه می‌داد، احتمالاً می‌توانست امروز برای مرسدس رانندگی کند، این راننده آلمانی می‌توانست تا الان در نزدیکی صدر این لیست رقابت کند!

۷. سرجیو پرز (Sergio Perez): ۱۶۳۸

۷. سرجیو پرز (Sergio Perez): ۱۶۳۸

پرز بیش از یک دهه بدون وقفه در فرمول یک مسابقه داد  و پس از ترک ردبول در پایان سال ۲۰۲۴، به دنبال بازگشت به ترکیب اصلی مسابقات در سال ۲۰۲۶ است.

۶. والتری بوتاس (Valtteri Bottas): ۱۷۹۷

۶. والتری بوتاس (Valtteri Bottas): ۱۷۹۷

بوتاس در سال ۲۰۱۷ جایگزین روزبرگ در مرسدس شد و این راننده فنلاندی نقش مکمل لوئیس همیلتون را بر عهده گرفت زیرا این راننده بریتانیایی چهار سال متوالی عناوین قهرمانی را کسب کرد. پس از تلاش برای افزایش بیش از حد مجموع امتیازات خود از زمان انتقال به آلفا رومئو، این راننده فنلاندی به دنبال بازگشت به ترکیب اصلی در سال ۲۰۲۶ پس از بازگشت به مرسدس به عنوان راننده ذخیره آنها خواهد بود.

۵. کیمی رایکونن (Kimi Raikkonen): ۱۸۷۳

۵. کیمی رایکونن (Kimi Raikkonen): ۱۸۷۳

کیمی رایکونن که اکنون بازنشسته شده است، دوران حرفه‌ای خود را با ۱۸۷۳ امتیاز به پایان رساند. او تقریباً نیمی از زمان حضورش در فرمول یک را با سیستم امتیازی قدیمی و نیمی دیگر را با سیستم امتیازی جدید تقسیم کرده بود. رایکونن که در مک‌لارن به عنوان جایگزین میکا هاکینن برای خود نامی دست و پا کرد و در سال ۲۰۰۷ با فراری عنوان قهرمانی را کسب کرد. اگر او کاملاً با سیستم امتیازی جدید مسابقه می‌داد، دوران حرفه‌ای خود را با ۳۰۴۳ امتیاز به پایان می‌رساند.

۴. فرناندو آلونسو (Fernando Alonso): ۲۳۶۳

۴. فرناندو آلونسو (Fernando Alonso): ۲۳۶۳

آلونسو که اولین حضورش در فرمول یک را همزمان با رایکونن تجربه کرد، دوران حرفه‌ای خود را به طور مشابه به دو نیم تقسیم کرده است، اگرچه دوران حرفه‌ای طولانی‌تری را سپری می‌کند که در آن استون مارتین او به او اجازه می‌دهد امتیازات بیشتری به مجموع امتیازاتش اضافه کند.

۳. سباستین فتل (Sebastian Vettel): ۳۰۹۸

۳. سباستین فتل (Sebastian Vettel): ۳۰۹۸

فتل چهار عنوان قهرمانی جهان، در چهار سال اول سیستم امتیازدهی جدید به دست آورد و تسلط او به این معنی بود که فتل حتی قبل از پیوستن به فراری در سال ۲۰۱۵، در جمع سه راننده برتر امتیازگیر قرار خواهد داشت. در حالی که عناوین قهرمانی از او پس از پیوستن به اسکودریا دور شدند، فتل تا سال ۲۰۲۰ که آمادگی بدنش به شدت افت کرد، یک فاتح همیشگی سکو باقی ماند. دو سال حضور در استون مارتین در خط میانی موفقیت چندانی به همراه نداشت اما چند امتیاز و سکو، فتل را به طور کامل به ۳۰۹۸ امتیاز رساند. اگر دوران حرفه‌ای او کاملاً تحت سیستم جدید اداره می‌شد، ۳۴۰۹.۶ امتیاز کسب کرده بود.

۲. مکس ورشتپن (Max Verstappen): ۳۲۱۰.۵

ده راننده با بیشترین امتیاز در تمام دوران فرمول یک

این راننده هلندی به لطف کسب مقام دوم در گرندپری عربستان سعودی ۲۰۲۵، از فتل پیشی گرفت و در جایگاه دوم فهرست تمام دوران قرار گرفت. ورشتپن تمام دوران حرفه‌ای خود را تحت سیستم امتیازدهی جدید مسابقه داده است و ردبول نیز در نقطه‌ای که امتیازهای اضافی برای سریع‌ترین دورها بین رانندگان توزیع می‌شدند، بر مسابقات مسلط بود. او تا کنون چهار بار متوالی قهرمان فرمول یک شده است.

۱. لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton): ۴۹۷۱.۵

۱. لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton): ۴۹۷۱.۵

جای تعجب نیست که لوئیس همیلتون در صدر فهرست امتیازآورترین رانندگان فرمول یک در تمام دوران قرار دارد. همیلتون از زمان اولین حضورش در مک‌لارن در سال ۲۰۰۷، دوران حرفه‌ای موفق و بی‌وقفه‌ای داشته است و بخش عمده‌ای از دوران حرفه‌ای او در سیستم امتیازدهی جدید سپری شده است. با داشتن یک ماشین پیشتاز در بیشتر سال‌های دوران حرفه‌ای‌اش، ثبات بی‌وقفه و توانایی همیلتون در به حداکثر رساندن نتایج، منجر به تسلط واقعاً ترسناکی در این ورزش شده است. همیلتون به ندرت در دستیابی به بهترین نتیجه‌ای که ماشینش قادر به آن است، شکست می‌خورد و این راننده بریتانیایی، همراه با عدم اشتباهات خودساخته، بالاترین امتیازآور تاریخ فرمول یک است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X