%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش اول)

منتشر شده در 26 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده علیرضا تمدنی
ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش اول)

سنجش عظمت عملکرد رانندگان فرمول یک در طول نسل‌ها، مملو از نکات مبهم، ستاره‌ها و استثنائات است. با این حال، درصد برد می‌تواند تا حدودی شرایط را برابر کند. اگرچه لوئیس همیلتون بیشترین تعداد پیروزی در مسابقات F1 را دارد اما شرایط و تعداد مسابقات این ورزش در گذشته و امروز بسیار متفاوت است بنابراین در این نوشتار و مطلب بعدی قصد داریم تا ده راننده برتر فرمول یک بر اساس میزان بردشان در گرندپری‌ ها را بررسی کنیم.

۱۰: استرلینگ ماس (Stirling Moss): ۲۴.۲۴٪

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش اول)

به گزارش آخرین خودرو، این واقعیت که استرلینگ ماس، یکی از بزرگترین چهره‌های ورزش موتوری، هرگز افتخار قهرمانی جهان را جشن نگرفت، وقتی در نظر بگیرید که او یک چهارم از ۶۶ گرند پری که در آن شرکت کرد را برد، شگفت‌ انگیز تر می‌شود. در طول ۱۰ سال حضور در فرمول یک و رانندگی برای تیم‌هایی مانند مرسدس، مازراتی و لوتوس، ماس فصل را چهار بار در جایگاه دوم به پایان رساند. این اسطوره بریتانیایی که در سال ۲۰۲۰ در سن ۹۰ سالگی درگذشت، با اسطوره‌هایی مانند خوان مانوئل فانجیو و جک برابهام رقابت کرد. او اغلب به عنوان بزرگترین راننده‌ای که هرگز عنوان قهرمانی را کسب نکرده است، شناخته می‌شود و به درستی نیز چنین است.

۹: آیرتون سنا (Ayrton Senna): ۲۵.۴۷٪

آیرتون سنا (Ayrton Senna): ۲۵.۴۷٪

الهام‌بخش ستاره‌های بی‌شماری از فرمول یک در گذشته، حال و آینده، عظمت و تراژدی آیرتون سنا را نمی‌توان در آمار خلاصه کرد. قهرمان سه دوره مسابقات جهانی، در یک دوره ۱۰ ساله فوق‌العاده، ۴۱ پیروزی کسب کرد و بدون شک اگر تصادف غم‌انگیز و مرگبارش در گرندپری سن مارینو ۱۹۹۴ نبود، می‌توانست پیروزی‌های بیشتری کسب کند. با نرخ بیش از یک پیروزی در هر چهار مسابقه، سنا مطمئناً دوران حرفه‌ای خود را در کنار لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر در بین سه راننده برتر برنده به پایان می‌رساند. این راننده برزیلی با وجود اینکه تقویم مسابقات قهرمانی، مسابقات کمتری را در دوران او نشان می‌دهد، عملکرد خیره کننده‌ای داشته است.

۸: آلن پروست (Alain Prost): ۲۵.۶۳٪

آلن پروست (Alain Prost): ۲۵.۶۳٪

رقیب سرسخت سنا به سختی از نظر درصد برد از او پیشی می‌گیرد. این اسطوره‌های فرمول یک اغلب در پیست مسابقه بیش از حد به هم نزدیک بودند. پس از دوران حرفه‌ای در تیم‌های تعیین‌کننده فرمول یک، فراری، مک‌لارن، ویلیامز و رنو، ۵۱ پیروزی از ۱۹۹ مسابقه‌ای که پروست به دست آورد، چهار قهرمانی جهان را برای او به ارمغان آورد. نبردهای پروست با سنا فراموش‌نشدنی بود، دو تصادف در دور آخر بین این دو اسطوره سرسخت، دو قهرمانی جهان را رقم زد.

۷: جکی استوارت (Jackie Stewart): ۲۷.۲۷٪

ده راننده برتر با بالاترین درصد برد در تاریخ فرمول یک (بخش اول)

مانند پروست، جکی استوارت نیز با قهرمانی جهان از فرمول یک خداحافظی کرد و تصمیم گرفت دوران حرفه‌ای خود را در اوج، در سن ۳۴ سالگی به پایان برساند. استوارت خطرات شدیدی را که با حرفه فرمول یک در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ همراه بود، دلیل بازنشستگی خود عنوان کرد و با موفقیت برای ارتقاء ایمنی مهم در دوران بازنشستگی نقش بسزایی ایفا کرد. با وجود آگاهی از خطرات، «اسکاتلندی پرنده» آن ماشین‌های مرگ دوران خود را در عرض پنج سال به سه قهرمانی رساند و دوران حرفه‌ای خود را با ۲۷ پیروزی از ۹۹ مسابقه به عنوان استعداد برجسته نسل خود به پایان رساند.

۶: لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton): ۲۸.۳۸٪

۶: لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton): ۲۸.۳۸٪

سلطه بی‌سابقه مرسدس در دوران خودروهای هیبریدی، بی‌رحمانه توسط لوئیس همیلتون رهبری می‌شد، کسی که با پیروزی‌های پیاپی، از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. این ستاره متولد انگلستان، برای اولین بار در کل دوران حرفه‌ای فرمول یک خود در سال ۲۰۲۲ نتوانست در یک گرندپری پیروز شود در حالی که از زمان درخشش باورنکردنی‌اش در مک‌لارن در سال ۲۰۰۷، هر سال این کار را انجام داده بود. همیلتون که در سال ۲۰۲۰ رکورد گرندپری شوماخر را شکست و بعداً به اولین مردی تبدیل شد که از سد ۱۰۰ پیروزی عبور کرد، هیچ قصدی برای توقف با ۱۰۴ برد نشان نداده است و سرانجام پس از یک رانندگی فوق‌العاده برای پیروزی در گرندپری بریتانیا ۲۰۲۴، به ۱۰۳ برد خود افزود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X