تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
اطلس GL
۹۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
جک J4
۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۲۹
رانا پلاس
۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
شاهین GL
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۱
ساینا S
۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
اطلس GL
۹۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
جک J4
۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۲۹
رانا پلاس
۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
شاهین GL
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۱
ساینا S
۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

هایما 5S پرو نمونه جدید سری هایما اس 5 است که ایران خودرو با تغییراتی در موتور و امکانات آن قصد داد آن را به بازار عرضه کند.

حجم موتور 1494 سی سی
قدرت 175 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 23 تیر 1404 ساعت 11:49
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

هایما S5 پرو نمونه جدید سری هایما اس ۵ است که ایران خودرو با تغییراتی در موتور و امکانات آن قصد داد آن را به بازار عرضه کند.

درباره هایما S5 پرو

با رفع تحریم ها پس از برجام شرکت های خودروسازی ایرانی که همیشه با خودروسازان اروپایی همکاری داشتند به سراغ همکاران چینی نیز رفتند؛ از این رو ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز ایران و خاورمیانه در نمایشگاه خودرو چین همکاری را با هایما آغاز کرد. هایما در سال ۱۹۹۲ با سرمایه گذای مشترک بین استانداری هاینا، جنوبی ترین استان چین و شرکت ژاپنی مزدا شکل گرفت. در شرکت هایما آن زمان محصولاتی از مزدا همانند مزدا ۳۲۳ که در ایران توسط گروه بهمن مونتاژ می شد به تولید می رسید، همکاری هایما و مزدا نتوانست بسیار دوام بیاورد و این همکاری پر از افتخار برای هایما نهایتا در سال ۲۰۰۶ به اتمام رسید. گروه فاو یکی از بزرگ ترین خودروسازان چینی که سرمایه بالای نیز در اختیار دارد سهام مزدا را در همان سال خرید و مالک ۴۹ درصد از شرکت هایما خودرو شد. هایما در سال های بعد از قطع همکاری با مزدا همچنان از برخی از تکنولوژی های مزدا در خودرو هایش استفاده می کرد. هایما توانست در بازه سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کند اما بعد از آن در سراشیبی افول افتاد. در نهایت شرکت فاو سهام خود را در این شرکت بدونه هیچ دریافتی به صورت رایگان به یکی از شرکت های دولتی چینی بخشید. هایما در چند سال گذشته در شرایط اقتصادی بدی قرار دارد به نوعی که دست به فروش برخی از دارایی های شرکت زده است.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

هایما اس ۵ کراس اوور کوچک از نشان هایما است که نسل اول آن در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار معرفی شد و در چین تا سال ۲۰۱۷ در خطوط تولید حضور داشت. ایران خودرو در سال ۱۳۹۶ اولین نسل این خودرو را که در آن زمان از چهره و مشخصات فنی مناسبی برخوردار بود به بازار ایران عرضه کرد. با وجود معرفی نسل دوم این خودرو در چین که فیس لیفتی از مدلی قبلی به حساب می آمد، ایران خودرو به دلیل سیاست های سنجش بازار خود نسل دوم هایما اس ۵ را به بازار ایران نیاورد اما تغییراتی در نمونه قدیمی این خودرو ایجاد کرد. اولین نسل هایما اس ۵ از یک گیربکس CVT بهره می برد که ایران خودرو در سال ۱۴۰۰ گیربکس آن را با نمونه ای AT تغییر داد و امکاناتی را نیز به آن افزود. با تغییر مدیریت ایران خودرو از دولتی به خصوصی مدیران جدید رویه دیگری نسبت به محصولات هایما در پیش گرفتند. نسل جدید هایما اس ۵ که در خطوط مونتاژ ایران خودرو خراسان تولید می شود از مشخصاتی جدید بهره می برد. مدل جدید هایما اس ۵ با نام هایما S5 پرو تولید می شود.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

طراحی HAIMA S5 PRO

هایما S5 پرو را نمی توان خودروی بروز از لحاظ طراحی خواند. طراحی این خودرو به سالهای ۲۰۱۲ بر می گردد که برای آن زمان طراحی به نسبت مناسب محسوب می شد و در مقابل رقبای خود همانند جک اس ۳، لیفان X60 و … از طراحی هماهنگ تر و معقول تر بهره می برد. در هایما اس ۵ پرو تغییراتی را در نمای ظاهری خودرو نمی توان نسبت به نمونه های قبلی پیدا کرد. در نمای جلویی این خودرو ترکیبی از جلو پنجره جدید با سایز کوچک در کنار چراغ های بزرگ اغراق شده می بینم که از فناوری پرژکتور لنز بهره می برند و همچنان فرم سه طبقه چراغ ها در این خودرو به چم می خورد.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

در زبان طراحی هایما S5 پرو از خطوطی تیز استفاده شده که دلیل آن به نوعی برای عضلانی نشان دادن خودرو بوده است. از خطوط که به عضلانی بودن خودرو کمک می کنند می توان به برجستگی های بر روی کاپوت و در ها اشاره کرد. در هایما اس ۵ پرو همانند دیگر کراس اوور های هم سن و سالش از فلاپ به دور گلگیر و درب ها استفاده شده که می تواند به محافظت از بدنه خودرو کمک کند و در کنار آن به عضلانی و مرتفع تر دیده شدن خودرو بیفزاید.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

در نمای عقب هایما S5 پرو همانند بخش جلوی آن چراغ ها بزرگ که برای زمان طراحی این خودرو مناسب و معمول بود بکار گرفته شده و همچنان طراحی تخم مرغی را به بیننده القا می کند. در این بخش نیز تغییری را نمی توان نسبت به دیگر نسخه ها پیدا کرد. در کل طراحی این خودرو برای سال ۱۴۰۴ نمی تواند استانداد های زیبای شناختی در طراحی خودرو که در چند سال گذشته به شدت در حال تغییر و بروز رسانی است را پاس کند و قطعا از لحاظ طراحی خودروی قدیمی محسوب می شود.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

مشخصات فنی هایما S5 پرو

هایما اس ۵ در ۸ ساله حضور در بازار ایران تنها با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری که قدرت معادل ۱۴۹ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را داشت عرضه می شد و تنها تفاوت ها در نسخه های مختلف، گیربکس CVT و AT آنها می باشد. هایما اس ۵ پرو قانون پایستگی پیشرانه ها در این خودرو را شکست و مجهز به یک موتور جدید شده است. در محفظه موتور HAIMA S5 PRO یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم قرار گرفته که می تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی چینی DAE به چرخ های جلو منتقل خواهد شد، چنین گیربکسی را قبلا در محصولاتی همانند دنا توربو اتوماتیک و تارا V4 دیده بودیم. صفر تا صد کیلومتری که انتظار می رود این خودرو ثبت کند کمتر از ۱۰ ثانیه است.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

از مزایای که می تواند به پیشرانه جدید هایما S5 پرو نسبت داد ریشه مشترک آن با سری موتور های چانگان است که در چند سال گذشته ثابت کرده اند از استهلاک پایینی برخودار هستند و مزیت دوم موتور این خودرو برخورداری از فناوری ایر توواتر (هوا در آب) برای خنک کاری بهتر هوای خروجی از توربو است.

برندهایما
مدلS5 پرو
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۴۹۴ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi
قدرت۱۷۵ اسب بخار
گشتاور۲۸۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۳۵۸ میلی متر
عرض۱۸۲۳ میلی متر
ارتفاع۱۶۳۰ میلی متر
فاصله محوری۲۶۳۰ میلی متر
وزن۱۴۴۵ کیلوگرم
حجم باک۶۰ لیتر
مصرف سوخت۷.۷۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/60R17
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
برند نشان مادرهایما
کشور سازندهچین - ایران

سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی را به نمایش می گذارند.

کابین و امکانات HAIMA اس ۵ پرو

بخش های بالایی رودری ها و رویه داشبورد را پلاستیک سافت تاچ تشکیل پوشش می دهد که به نسبت با کیفیت می توان آن را رده بندی کرد. بر روی بخش های جانبی صندلی ها چرم بکار رفته و بخش میانه آن را متریال مخمل پوشش می دهد. در کل کابین این خودرو از متریالی با کیفیت نسبتا مناسب تشکیل شده که در این رده قیمتی نقطه قوتی برای این خودرو به حساب می آید.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

کابین هایما S5 پرو در مقایسه با نمونه های قدیمی تر این خودرو تفاوت از لحاظ ظاهری نکرده و تنها برخی از آپشن ها به آن اظافه شده است. طراحی کابین این خودرو در مقایسه با سال تولید و طراحی اولیه آن می تواند نمره قابل قبولی دریافت بکند اما در مقایسه با خودرو های امروزی بسیار قدیمی شده است. در بخش میانه داشبورد مالتی مدیایی با سایز ۷ اینچ قرار گرفته که در مقایسه با خودروها جدید بسیار کوچک به حساب می آید و کیفیت تصویر پایینی دارد. محل قرار گیری کنترلر های شیشه بالابر و دکمه استات در بخش ماینه کانسول قرار گرفته اند که بیشتر چنین ترکیبی در خودرو های اقتصادی رده پایین مرسوم است.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

در بحث راحتی سرنشینان به لطف صندلی هایی با فوم نرم جایگاه سرنشینان راحت مناسبی دارد. فاصله بین دو محور و عرضه این خودرو به ترتیب ۲۶۳۰ و ۱۸۲۳ میلی متر است و به همین دلیل جای پای خوبی را در اختیار سرنشینان می گذارد. از نقد های که می توان به این خودرو نسبت داد گنجایش پایین ۳۲۰ لیتری صندوق عقب آن است.

هایما S5 پرو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی و امکانات

از جمله امکانات این خودرو می توان به صندلی های برقی جلو، کروز کنترل، سانروف، شش کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم و پارچه، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسانروف برقی - صندلی های برقی جلو - گرمکن صندلی های جلو - ترمز پارک برقی - اتوهلد - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - رینگ آلومینیومی - سنسور نور - سنسور باران - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - تریم داخلی چرم و مخمل - استارت دکمه ای - تهویه اتوماتیک - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی

مزایا و معایب

مزایاشتاب مناسب - شبکه خدمات پس از فروش گسترده - سواری قابل قبول - مصرف سوخت مناسب
معایبنبود برخی ویژگی های ساده مانند تنظیم حالت رانندگی - طراحی قدیمی - دوربین ۳۶۰ درجه نه چندان با کیفیت

رقبای هایما S5 پرو

این خودرو در رده کراس اوور های اقتصادی مونتاژی بازار قرار می گرید که از پررقابت ترین بخش های بازار ایران است. در این رده قیمتمی به نوعی این خودرو از قدیمی ترین طراحی داخلی و خارجی بهره می برد که رقبت را برای آن سخت کرده. از جمله اصلی ترین هایما S5 پرو می توان به تیگارد ایکس ۳۵، ام وی ام X5، ام وی ام ایکس ۵۵ و چانگان CS35 اشاره کرد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

هایما S5 پرو چه مشخصات فنی دارد؟

در محفظه موتور HAIMA S5 PRO یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم قرار گرفته که می تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی چینی DAE به چرخ های جلو منتقل خواهد شد، چنین گیربکسی را قبلا در محصولاتی همانند دنا توربو اتوماتیک و تارا V4 دیده بودیم. صفر تا صد کیلومتری که انتظار می رود این خودرو ثبت کند کمتر از ۱۰ ثانیه است.

هایما S5 پرو چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به صندلی های برقی جلو، کروز کنترل، سانروف، شش کیسه هوا، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم و پارچه، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گرمکن صندلی های جلو، سنسور نور، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    اگرچه هایما تو چینی ها خیلی مطرح نیست و دلیل سر پا موندنش همین فروش تو ایرانه ، و گرنه عملا یه شرکت ورشکسته است ، نسبت به رقباش بهتره.
    موتور چانگان‌، امکانات نسبتا مناسب و از همه مهم تر گیربکس AT و خدمات ایران خودرو ، باعث میشه از رقباش بهتر باشه.
    ولی طراحی اش زشته و البته این در باره اکثر رقباش از جمله زوتی DL5 ، لاماکو فلو ، کی ام سی اس آر ۳ و ری را هم صدق می کنه.

    ۴
    ۳
  2. محمدرضا گفت:

    بهترین کاری که باید میکردن سیستم تعلیق رو مخصوصا در بخش عقب خودرو یه تغییرات میدادن که اصلا دست نزدن،سواری این ماشین وحشتناک خشکه و تکان‌های زیادی داره ،دیسک کمر تون رو مواظبت کنید

    ۵
    ۹
  3. طاها گفت:

    موتور این ماشین یعنی همون موتور چانگان cs55 هستش؟

    ۹
    ۲
  4. علی بیرانوند گفت:

    هایما خودرو های بدی نیستند با این تغییرات موتوری و کاهش مصرف میتونن بازار خوبی داشته باشند .

    ۶
    ۲
  5. رضا گفت:

    در نقد و بررسی خودرو بازه قیمتی اون رو هم باید لحاظ کرد. در این بازه قیمتی هایما s5 پرو یکی از بهترین های بازار هست . طبیعیه اگه بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید انتخاب های بهتری هم مطرح خواهد شد ولی همون خودروهای با کیفیت تر رو با قیمتی به مراتب بالاتر باید خریداری کنید . امتیاز دوم هایما شبکه گسترده خدمات و نمایندگی های ایران خودرو در کشور و تامین قطعات اون هست. البته بازم در قیاس با سایر برندها .

    ۳
    ۰
  6. فرهاد گفت:

    این‌ماشین با گیربکسatاز جمله معدود ماشینایی هست که تو سربالایی واقعا عملکردش عالیه و به نسبت چینی های مونتاژی دیگه واقعا گیربکسش خوبی داره .از تعویض روغنی ها هم بپرسید میگن گیربکس های هایما واقعا خوب هست.من نسل قبل این‌ماشینو داشتم اونم‌گیربکسش خوب بود ولی موتور نسل جدید پرو خیلی قوی تر و بهتر و حساسیت پدال گازش هم خیلی عالی شده.موتور این‌ماشین دقیقا موتور چانگان cs55 هست و هم قدرت و هم کیفیتش عالیه.فقط اگر ظاهرش رو با نسل قبلی تغییر میدادن بهتر میشد.

    ۳
    ۰
  7. کامران گفت:

    من خودم این‌ماشینو دارم.این گیربکس جدید قابلیت خلاص شدن خودکار داره .تو سربالایی عملکردش عالیه و کلا گیربکس های atتو سربالایی عملکرد عالی دارن.موتورش هم با چانگانcs55پلاس دقیقا یکی هست.شتاب و قدرت و کیفیت موتورش عالیه.حساسیت پدال گازش خیلی خوبه و واقعا از گازدادنش لذت میبری.قطعاتش هم به دلیل تولید زیاد و چن ساله و خدمات ایرانخودرو فراوونه .فقط اگر ظاهرش رو تغییر میدادن بهتر میشد.

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X