هوندا سیتی ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی
هوندا سیتی یکی از خودروهای وارداتی جدید و غیر چینی است که قرار است با شرکت آذریوردسال به بازار خودرو کشور عرضه شود.
1498 سی سی
121 اسب بخار
145 نیوتن متر
دیفرانسیل جلوهوندا سیتی یکی از خودروهای وارداتی جدید و غیر چینی است که قرار است با شرکت آذریوردسال به بازار خودرو کشور عرضه شود.
هوندا سیتی یک سدان کوچک از تولیدات شرکت معتبر هوندا ژاپن است که در کشورهای در حال توسعه نظیر تایلند، هند، مالزی و برزیل تولید میشود. این خودرو توسط شرکت آذریوردسال به ایران آمده و ما در این مطلب به معرفی کامل آن میپردازیم.
درباره هوندا سیتی
هوندا سیتی یکی از قدیمیترین تولیدات گروه خودروسازی هوندا ژاپن به حساب میآید و تاکنون هفت نسل از آن به تولید رسیده است. نسل هفتم این خودرو در سال ۲۰۱۹ با کد شناسایی GN به بازار آمد و این در حالی بود که محل تولید آن به جای ژاپن در کشورهایی نظیر هند، تایلند، مالزی، ویتنام، اندونزی و برزیل قرار داشت. نسل هفتم هوندا سیتی نخستین بار در کشور تایلند به نمایش گذاشته شد و در سال ۲۰۲۳ نیز نسخه فیسلیفت این سدان کوچک ژاپنیالاصل روانه بازارهای مختلف شد. پلتفرم هوندا سیتی نسل هفتم با محصولاتی همچون نسل چهارم هوندا فیت و جاز مشترک است و میتواند به عنوان یک خودروی اقتصادی بادوام، گزینهای مناسب برای خانوادههایی باشد که قصد خرید یک سدان کممصرف را دارند.

طراحی بدنه هوندا CITY
استایل بدنه نسل هفتم هوندا سیتی تقریباً تفاوت زیادی با نسل ششم این خودرو ندارد و میشود گفت همان فرم خوشتراش اما ساده و عامهپسند را به نمایش میگذارد. البته اگر از نماهای روبرو و عقب به این خودرو نگاه کنید متوجه تغییرات چشمگیر آن خواهید شد. نمای جلو و عقب به کلی تغییر کرده و حالا چهرهای جوانپسندتر و امروزیتر برای این خودروی اقتصادی به وجود آورده است.

فرم چراغها کمی کشیده و خشنتر به نظر میرسد و این در حالی است که جلوپنجره و سپر نیز تحولات جوانپسندانهتری را تجربه میکند. طرحپردازی قسمت عقب این ماشین ژاپنی نیز به نحوی مطلوب و متین صورت گرفته است. خصوصاً استایل ساده و کشیده چراغهای دو تکه عقب در کنار فرم جذاب درب صندوق و حالت سهبعدی سپر توانسته که بر جذابیتهای بصری نمای پشت هوندا سیتی به عنوان یک ماشین اقتصادی اضافه کند.

در مجموع میتوان گفت که این سدان کوچک در مقام یک خودروی اقتصادی در بازارهای بینالمللی، استایل متعارفی ارائه میدهد و به صورت جزیی بعضی المانهای جوانپسندانه و اسپرت نیز در ترسیم المانهای نمای جلو و عقب آن احساس میشود.

مشخصات فنی هوندا سیتی
هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال با موتور 1.5 لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی به ایران آمده است. این پیشرانه حدود ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار یک گیربکس اتوماتیک CVT قرار میدهد تا از این طریق نیروی موتور به چرخهای جلو انتقال پیدا کند. نتیجه همکاری این پیشرانه و جعبهدنده به شتاب صفر تا صد حدود 10.5 ثانیه منجر شده است. حداکثر سرعت هوندا CITY نیز برابر 198 کیلومتر بر ساعت برآورد شده که در مجموع برای یک ماشین خانوادگی با موتور تنفس طبیعی آمار نسبتاً رضایتبخشی به نظر میرسد.

سیتی وارداتی به کشورمان معادل 1189 کیلوگرم وزن دارد و برای تامین سوخت مورد نیاز خود به یک مخزن 40 لیتری وابسته است. این خودرو به طور ترکیبی حدود 6.2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف میکند که نسبت به رقبای همرده به ویژه خودروهای داخلی، از مصرف سوخت کمتری برخوردار است. این خودرو دارای سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در جلو و نیمهمستقل میلپیچشی در عقب است که به احتمال قوی یک هندلینگ متوسط با نرمی سواری قابل قبول را برای کاربران به ارمغان میآورد.
| برند | هوندا |
| مدل | سیتی |
| کلاس بدنه | سدان |
| سال تولید | ۲۰۲۴ |
| حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | تنفس طبیعی |
| قدرت | ۱۲۱ اسب بخار |
| گشتاور | ۱۴۵ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۰.۵ ثانیه |
| حداکثر سرعت | ۱۹۸ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | CVT |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | تویست بیم |
| طول | ۴۵۶۸ میلی متر |
| عرض | ۱۷۴۸ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۴۵۸ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۵۹۰ میلی متر |
| وزن | ۱۱۸۹ کیلوگرم |
| حجم باک | ۴۰ لیتر |
| مصرف سوخت | ۶.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۱۸۵/55R16 |
| شرکت عرضه کننده | آذر یورد سال |
| برند نشان مادر | هوندا |
| کشور سازنده | ژاپن |

طراحی کابین و امکانات Honda City
قاعدتاً نباید از یک خودروی اقتصادی توقع کابین لوکس با طراحی خارقالعاده را داشته باشیم. Honda City نسل هفتم از لحاظ طراحی کابین مصداق این صحبت ما است و طرح داشبورد و نمای داخلی آن مطابق انتظارمان خیلی متفاوت و پیچیده به نظر نمیرسد. اما این دقیقاً همان چیزی است که توقع داریم درون کابین یک ماشین اقتصادی ببینیم و از آن رضایت داشته باشیم. داشبورد هوندا سیتی عاری از خطوط منحنی و المانهای پیچیده است. در عوض، عناصر هندسی با نظم دلنشین و به صورت ساده اما با اصالت کنار یکدیگر نشستهاند و یک داشبورد نسبتاً قابل قبول را داخل کابین هوندا سیتی به نمایش گذاشتهاند. سطح کیفی متریال به کار رفته در ساخت این داشبورد نسبت به بسیاری از خودروهای اقتصادی داخلی بالاتر است و حس باکیفیت بودن را در رنج قیمتی این خودرو به کاربر منتقل میکند.

میزان فضای کابین هوندا سیتی اگرچه معادل خودروهای بزرگ نیست، اما با توجه به ابعاد جمعوجور بدنه میتوان آن را کاربردی و باعث رضایتمندی کاربران تلقی کرد. ۲۵۹۰ میلیمتر فاصله محوری این سدان وارداتی است که اجازه میدهد سرنشینان با قد متعارف حداقل محدودیت در صندلیهای ردیف دوم را تجربه کنند. خوشبختانه داخل صندوق عقب هوندا سیتی گنجایشی معادل ۵۱۹ لیتر وجود دارد که برای خودرویی در این ابعاد کاملاً بزرگ و جادار ارزیابی میشود.

در فهرست امکانات هوندا سیتی لیست نسبتا متنوعی از تجهیزات مختلف قابل مشاهده است که شامل موارد زیر میشود:
شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای، کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگر نور، چراغهای LED، رینگ چرخ آلومینیومی و… .

امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
| امکانات رفاهی | فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - تنظیم حالت رانندگی - تهویه اتوماتیک - سنسور پارک و دوربین عقب - سنسور نور - شیفتر تعویض دنده از پشت فرمان - نمایشگر ۸ اینچی لمسی - اپل کارپلی - اندروید اتو - رینگ آلومینیومی - تریم داخلی پارچه ای |
مزایا و معایب
| مزایا | کیفیت ساخت بالا - مصرف سوخت مناسبی - کابین به نسبت جادار |
| معایب | توان حرکتی نه چندان بالا - نبود برخی امکانات رفاهی و ایمنی جدید |
قیمت هوندا سیتی
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۲,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۲,۳۲۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای هوندا سیتی
هوندا City یک سدان کوچک سگمنت B است که در بازارهای جهانی با قیمت نسبتا اقتصادی فروخته میشود. اما میدانیم که به دلیل تعرفه بالای واردات خودرو، احتمالاً سطح قیمتی هوندا سیتی در ایران بسیار بالاتر از تولیدات مونتاژی و داخلی خواهد بود. درنتیجه به نظر میرسد در شرایط کنونی، هیوندای اکسنت، تویوتا کرولا و لوین وارداتی میتوانند با هوندا سیتی از لحاظ قیمتی و سایر جوانب رقابت کند.
آلبوم تصاویر هوندا سیتی































سوالات متداول
هوندا city نیروی خود را از یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری به قدرت ۱۲۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر دریافت میکند. گیربکس هوندا سیتی از نوع CVT بوده و نیروی موتور را به چرخهای جلو میرساند. این خودرو حدود ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف میکند و شتاب صفر تا صد آن برابر ۱۰.۵ ثانیه است.
هوندا سیتی وارداتی آذریوردسال دارای امکانات زیر است: شش کیسه هوای ۱۰ نقطهای، کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، فرمان برقی، پدل شیفتر، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۸ اینچی مالتی مدیا، اندروید اتو و اپل کارپلی، حسگر نور، چراغهای LED، رینگ چرخ آلومینیومی و… است.
امتیاز دهی آخرین خودرو به هوندا CR-V – امتیاز نهایی ۷ از ۱۰
هوندا پایلوت ۲۰۲۶ با چهره جذابتر؛ کابین مدرنتر و امکانات استاندارد بیشتر معرفی شد
هوندا آکورد ۲۰۲۵ به ایران می آید
هوندا سیویک تایپ R چه رکورد هایی را از خود به جای گذاشته است؟





تو جهان ، این ماشین یه خودروی اقتصادی در دسترس هست که مردم خیلی راحت می خرنش .
اون وقت تو ایران ، با قیمت یه ماشین لوکس در بازار جهانی ، دارن می فروشن اش با هزار تا منت.
هوندا یه ماشین ساخته با کیفیت ، کم مصرف و اقتصادی که تو دنیا هیچ ادعایی نداره ولی داره کار خودشون به بهترین شکل ممکن انجام میده.
شتاب اش هم چیز عجیبی نیست ، ولی به عنوان یه خودروی سدان اقتصادی که قرار نیست خیلی گرون باشه ، شتاب خوبی ارائه میده.
بعد تو ایران ، آشغال هایی مثل تارا و شاهین و دنا می سازن که یا پرمصرف ان ، یا شتاب خوبی ندارن ، ایمنی و کیفیت که کلا ندارن ، کولر شون ۱۰ دقیقه طول میکشه ماشین رو خنک کنه .
خودروی اقتصادی به معنا بی کیفیت بودن که نیست.
اونا چی می سازن ، ما چی می سازیم.
اسم خودمون رو هم گذاشتیم قدرت اول منطقه و کشور پیشرفته که می تونیم در حد کشور های پیشرفته خارجی و با تکنولوژی روز دنیا ، ماشین بسازیم.
دنا ، تارا و شاهین هم دقیقا در سگمنت هوندا سیتی قرار دارن.
اما آیا از نظر کیفیت ، تکنولوژی و ایمنی ، قابل مقایسه با این ماشین هستن ؟
حداقل ادعا نکنید که ما می تونیم در حد اونا ماشین بسازیم آقایون مسئول.
خدایی تارا اتوماتیک چه کمی از این ماشین داره
هم ظاهری ،هم کابین وداشبورد هم قیمتی
قیمت دلاری تارا کجا این کجا
اکه تارا و فقط مارک هوندا داشت همه به به و چه چه که عجب ماشین اقتصادی و میان رده اهالی و خوشگل وکم قیمتی اونم با وجود تحریم و نبود امکان همراهی و مشارکت با شرکت های خارجی حالا بماند که خیلی از کشور های مطرح مثل هند وبرزیل ورسیه خود رو های اقتصادی و میان رده سوم چقدر زمین تا آسمون از ایرانی ها ضعیف ترهه.
ایران خودرو از سمندرسرد به تارا در دل تحریم
هوندا از اوج رسید به ماشین میان رده ای که فقط به ذهن خود تحقیری. ایرانی میتونه بیاد دنیایی از ضعف های نسبت ماشین های روز دنیا ماله کشی کنه
چقدر فاصله ظاهر ماشین های تولید داخل با ماشین در دنیا در سطح میان رده کم شده باریکلا مهندس ایرانی تازه اکه مدیریت خوب هم باشه چی میشه .مرحبا
در خارج هم برخلاف فانتزی اینستا گرامی این ماشین راحت خریده نمیشه بلکه رنت واجاره میشه دنیایی مالیات بر درآمد و مالیات بر بنزین هم میاد روش هزینه بنزین هم آنقدر سرسام آپر خیلی از طبقه متوسط قید اش میزنن میرم سمت مترو و اتوبوس و حمل و نقل عمومی
.فانتزی خارج تا واقعیت اش زمین تا آسمون فرق دارع
خدایی که اگه همین ایران خودرو میزند به طومار بدی براش می نوشتی در حال مقایسه اش با سوپر اسپرت و پرچمدار های بنز و بی ام دبلیو بودی
گیربکس سیویتی واقعا مزخرفه
سوزوکی هارو هم تست کنید
صفر تا صد این ماشین چه در ظاهر چه در داخل آخه چه برتری نسبت به شاهین و تارا داره
قیمت دلاری اش چند برابر تارا و شاهینه
دومیلیارد آدم میخواد برای این هزینه کنه که فقط نون برند هوندا رو میخوره و قطعات اش هم بی نهایت گرونه و اصلا پیدا نمیشه و صفر تا صد قطعاتش هم ساخت چین وویتنامه جاش بیاد نصف حتی کمتر از نصف این هزینه رو برای تارا و شاهین بده که خیلی بهتره.
خود هوندا در بازار های جهانی در حال سقوط آزاده و در به روز با کاهش فروش روبه شده
اگه انصاف داشته باشیم و کمی خود تحقیر نباشیم پیشرفت خودروسازی داخلی خیلی خوب بوده با وجود تحریم و محدودیت در سطح میان رده از سمند پژو رسیدیم به تارا و شاهین ای که از میان رده های خودرو ساز های به نام دنیا با نبود هیچمحدودیتی الله وکیلی در ظاهر و رخ و داخل اتاق فاصله خیلی کمی داره .
واقعا در عجبم چطور دارین ماشین ایرانخودرو رو با هوندا مقایسه میکنید همون آرمش به کل برندهای خودرو سازی داخلی می ارزه درسته منم پولش رو ندارم ولی دلیل نمیشه بگم اونی که من دارم بهتره ، اصلا وقار این خودرو رو میشه با تارا یکی کرد!؟ به جای اینکه بگین آشغال های داخلی رو چرا با این کیفیت نمیزنن از خودرو ساز داخلی حایت میکنید.
هنوز که هنوزه کل موتور های ۱۲۵سی سی رو که شرکتهای دیگه تو ایران دارن فیکش رو میزنن همه به اسم طرح هوندا صدا میکنن اونوقت میاین با خودرو ساز داخلی مقایسش میکنین!