موضوعات داغ روز:

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

هوندا HR-V یک کراس‌اوور نسبتاً جمع‌وجور و است که توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی شد. در ادامه به بررسی این جذاب ژاپنی می‌پردازیم.

حجم موتور 1498 سی سی
قدرت 131 اسب بخار
گشتاور 253 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 11 اردیبهشت 1404 ساعت 13:40
نویسنده حسین باباپور

هوندا HR-V هیبرید یک کراس‌اوور نسبتاً جمع‌ و جور است که توسط شرکت آذریوردسال به بازار ایران معرفی شد. در ادامه به بررسی این جذاب ژاپنی می‌پردازیم.

درباره هوندا HR-V هیبرید

هوندا HR-V (که در برخی بازارها با نام‌های Vezel، ZRV و… نیز شناخته می‌شود) یک کراس‌اوور کوچک از تولیدات شرکت ژاپنی هوندا است که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد و تاکنون سه نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است.

نسل سوم هوندا HR-V محصول سال ۲۰۲۱ بوده و نسخه کمی بزرگتر آن با نام ZR-V ویژه بازار آمریکای شمالی تولید می‌شود. شرکت آذریوردسال در سال ۱۴۰۳ عرضه تیپ ادونس این ماشین ژاپنی را در ایران کلید زد تا بالاخره یک کراس اوور جذاب ژاپنی از محصولات هوندا در کشور قابل خرید باشد.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

با وجود آنکه این روزها به دیدن طرح‌های فوق مدرن خودروهای چینی عادت کرده‌ایم و شاید محصولات ساده‌تر خیلی به چشممان نیایند، اما هوندا HR-V با بهره‌گیری از یک طراحی اصیل و نه‌چندان پیچیده توانسته بسیار دلنشین ظاهر شود. در طراحی بدنه این خودرو خبری از المان‌های فوق مدرن، خطوط پیچ و تاب خورده یا زوایای شکسته آنچنانی نیست، بلکه یک استایل نسبتاً افقی به همراه خطوط و زوایای ملایم، چهارچوب بدنه HR-V را تشکیل داده‌اند.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

طرح چراغ‌ها نیز کشیده و در عین حال ساده به نظر می‌رسند. استایل کوپه مانند قسمت پشت خودرو هم از دیگر ویژگی‌های مثبت طراحی بدنه هوندا HR-V محسوب می‌شود که می‌تواند گیرایی و جذابیت نمای بیرونی خودرو را تا حد زیادی نسبت به سایر کراس‌اوورها افزایش دهد.

هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

مشخصات فنی هوندا HR-V هیبرید

هوندا HR-V نیروی خود را به واسطه یک سامانه هیبریدی تأمین می‌کند. در این سیستم، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم به قدرت ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور با هم همکاری می‌کنند. در این بین معمولاً موتور بنزینی نقش تأمین‌کننده انرژی ژنراتور جهت تولید برق مورد نیاز باتری را بر عهده دارد، اما می‌تواند به صورت مستقل نیز وارد مدار شود. شتاب صفر تا صد هوندا HR-V در حدود ۱۰.۷ ثانیه عنوان شده و نیروی موتور نیز به واسطه یک سیستم انتقال قدرت E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مشخصات فنی هوندا HR-V هیبرید

مهم‌ترین دلیل به‌کارگیری سیستم‌های هیبریدی، کاهش مصرف سوخت است که در اینجا نیز به خوبی خود را نشان می‌دهد. به نحوی که ادعا شده هوندا HR-V هیبرید تقریباً حدود ۴.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر طی پیمایش با سرعت متوسط در جاده‌های بین شهری، بنزین مصرف می‌کند. این رقم برای حالت ترکیبی به ۵.۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند که در مجموع نشان از کم مصرف بودن این ماشین ژاپنی دارد.

مشخصات فنی هوندا HR-V هیبرید
برندهوندا
مدلHR-V
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی هیبرید
قدرت۱۳۱ اسب بخار
گشتاور۲۵۳ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰.۷ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۰
گیربکسE-CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۳۴۰ میلی متر
عرض۱۷۹۰ میلی متر
ارتفاع۱۵۸۲ میلی متر
فاصله محوری۲۶۱۰ میلی متر
وزن۱۴۵۲ کیلوگرم
حجم باک۴۰ لیتر
مصرف سوخت۵.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/50R18
شرکت عرضه کنندهآذریودسال
برند نشان مادرهوندا
کشور سازندهژاپن

حداکثر سرعت این خودروی ۱۴۵۲ کیلوگرمی معادل ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و بنزین مورد نیاز مجموعه فنی آن از یک باک ۴۰ لیتری تأمین می‌شود. سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و خوشبختانه تعلیق عقب نیز مولتی لینک در نظر گرفته شده تا پایداری بهتر و هندلینگ دلگرم‌کننده‌تری را از این ماشین ژاپنی شاهد باشیم.

طراحی کابین و امکانات

زمانی که پا به داخل کابین هوندا HR-V می‌گذارید، هیچ چیز غیرمنتظره‌ای انتظار شما را نمی‌کشد. همان‌طور که نمای بیرونی با متانت، اصالت و یک تم افقی به واسطه خطوط ملایم و نه‌چندان پیچیده ترسیم شده است، نمای کابین به ویژه داشبورد نیز چنین حالتی دارد. طرح داشبورد برخلاف خودروهای چینی، سبک فضایی، فانتزی و آینده‌نگرانه ندارد و دقیقاً همان چیزی به نظر می‌رسد که ما از یک کراس‌ اوور ژاپنی در این سال‌ها انتظار داریم. این سادگی دلنشین باعث می‌شود که تقریباً هر کسی از آن لذت ببرد و طراحی کابین این خودرو را به بسیاری از مدل‌های مدرن‌تر اما بی‌هویت ترجیح بدهد.

کابین هوندا HR-V

در این بین طرح دسته دنده می‌توانست جدیدتر باشد، اما زیبایی کلیدهای گرد تنظیمات تهویه به همراه طرح جذاب غربیلک فرمان، حواس‌ها را به خود جلب می‌کند و باعث تحسین می‌شود. استفاده از متریال نسبتا مرغوب در داشبورد و رودری‌ها به واسطه ترکیب سطوح نرم، پلاستیک‌های خشک مرغوب و برخی روکش‌های چرم و جیر در داشبورد و پنل درها، باعث افزایش سطح کیفی فضای داخل این خودرو شده است.

کابین هوندا HR-V

با توجه به آنکه با یک کراس‌ اوور نه‌چندان بزرگ روبرو هستیم، پس فضای کابین آن‌چنان بزرگ نیست. با این حال، فضاسازی با دقت انجام شده و ردیف عقب می‌تواند دو سرنشین بزرگسال به همراه یک فرد کوچکتر را به خوبی در خود جای دهد. البته اگر سرنشین جلو بلندقد باشد، فضای پا برای ردیف عقب محدودتر خواهد شد. صندوق عقب هوندا HR-V خیلی بزرگ نیست و تنها حدود ۳۱۹ لیتر لوازم را در خود جای می‌دهد که در اصل برای یک مسافرت سه نفره جوابگو باشد و می‌تواند از چمدان‌های آنها پذیرایی کند.

کابین هوندا HR-V

در مورد امکانات نیز باید گفت که این نسخه، تجهیزات نسبتاً کامل و متنوعی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، پایش فشار تایرها ترمز کمکی، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، نور بالا خودکار و … .

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک - اخطار برخورد از جلو - رادار خط خوان - رادار نقطه کور
امکانات رفاهیرادار تابلوخوان - نور بالای اتوماتیک - فناوری LED چراغ ها - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار بین خطوط - تهویه اتوماتیک دوکاناله - گرمکن صندلی های جلو - صندلی برقی راننده - سنسور نور - سنسور باران - استارت دکمه ای - فرمان کمکی برقی - آینه الکتروکرومیک - ترمز پارک برقی - اتوهلد - گرمکن فرمان - تریم داخلی چرم و پارچه - درِ صندوق عقب برقی

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ بالا - مصرف سوخت مناسب - توان حرکتی قابل قبول - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب
معایبعدم گسترده بودن شبکه خدمات پس از فروش

قیمت هوندا HR-V

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۲۱)۵,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۲۱)۲,۶۹۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای هوندا HR-V هیبرید

که محدودیت ها واردات باعث شده تا بیشتر خودروهای چینی را در کشور ببینیم اما بازهم هستند رقبایی که در رده این کراس اوور ژاپنی قرار می گیرند. از جمله مهم‌ترین رقبای هوندا HR-V هیبرید می‌توان به تویوتا کرولا کراس هیبرید، هوندا وزل، سوزوکی گرند ویتارا و… اشاره کرد. البته این خودرو رقبای چینی نظیر لاماری ایما هایبرید و هاوال H6 هیبرید هم دارد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

هوندا HR-V وارداتی آذریوردسال چه مشخصاتی دارد؟

هوندا HR-V هیبرید به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری اتمسفریک به قدرت  ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی با توان ۱۳۱ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۳ نیوتن متر مجهز شده است. این نیرو به وسیله یک گیربکس E-CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات هوندا HR-V چه چیزهایی هستند؟

هوندا HR-V هیبرید از امکانات رفاهی و ایمنی متعددی بهره می‌برد که از جمله آنها می‌توان به مواردی مانند شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، پایش فشار تایرها ترمز کمکی،  کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمه‌ای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا، نور بالا خودکار و … اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۲ Responses to “هوندا HR-V هیبرید ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی”

  1. صمد گفت:

    به نظرتون این ماشین بهتره یا کراس اوور تویوتا ؟

    ۱۵
    ۲
    • مهدی گفت:

      به نظرم این بهتره ولی کراس تویوتا بدلیل شاسی بودنش در بازار از استقبال بیشتری برخوردار میشه.هنوز هم درصد بالایی از مردم این آب و خاک در حسرت ماشین شاسی هستند

      ۲
      ۵
  2. mohsen گفت:

    یه عیب بزرگ رو جا انداختین
    این خودرو نه سانروف داره
    نه سقف پانورامیک داره
    یه سقف معمولی بدون هیچ گونه امکانات خاصی رو داره متأسفانه

    ۷
    ۵
    • حمید گفت:

      بدون هیچگونه امکانات خاصی ؟؟؟ ((((:
      این همه آپشن داره…ساخت ژاپن سفارش اروپاست(نه چین)…همه ی اینارو ول کردی ۴ خط در باب سقف فلزش نوشتی؟ (:
      منصفانه نقد کن !

      ۹
      ۳
  3. هادی گفت:

    این از تویوتا اپشنال تره

    ۱۱
    ۲
  4. امین گفت:

    خیلی خوبه ولی برای ما نیست لابد میخواد بالای دو میلیارد باشه! اینارو برای کی وارد میکنن؟

    ۲
    ۰
  5. karam گفت:

    این خودرو از نظر هندلینگ نمره بالایی دارد از نظر امکانات هم قابل توجه است اما این موتور چندان راضی کننده نیست اگر مدل توربو آن که ۱۷۷ اسب قدرت دارد وارد شود گزینه ایده الی است.

    ۱
    ۱
  6. کوروش گفت:

    خودرو بسیار خوب و ارزنده‌ای هست. شاید ایراداتی که بشه اشاره کرد این باشه که به خاطر هیبرید بودن و اینکه پک باتری در صندوق کار شده لاستیک زاپاس رو در این ماشین نداریم و صرفا یک کیت پنچرگیری در دسترس هست، نبود سقف شیشه‌ای و مبهم بودن وضعیت خدمات پس از فروش خصوصا به خاطر اینکه این خودرو هیبریدی هست و رسیدگی بیشتری لازم داره می‌تونه ایرادات دیگه این ماشین باشه. اما از مزایا بخواهیم بگیم این هست که این خودرو ساخت خود ژاپن هست و برخلاف اکثر وارداتی‌ها چینی نیست، امکانات و آپشن‌هاش قابل قبوله، نمره‌ها و امتیازات خوبی داشته و فروش قابل‌قبولی رو هم در سطح جهانی تجربه کرده. در کل بنظرم گزینه مناسبی هست.

    ۴
    ۱
  7. ناشناس گفت:

    این مدل همونه که گیربکسش در حالت اسپرت دنده رو شبیه سازی میکنه؟ آخه تو بازار جهانی مشخصات فنیش فقط همین یکیه

    ۰
    ۱
  8. هادی گفت:

    بین این ماشین و هاوال h6 کدوم بهتره؟

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.