%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو 408X ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

پژو 408X محصول جدید فرانسوی است که توسط شرکت ایران خودرو عرضه شده و بعد از سال ها غیبت پای محصولات پژو را به ایران باز خواهد کرد.

حجم موتور 1598 سی سی
قدرت 175 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 21 بهمن 1403 ساعت 18:33
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

پژو 408X محصول جدید فرانسوی است که توسط شرکت ایران خودرو عرضه شده و بعد از سال ها غیبت پای محصولات پژو را به ایران باز خواهد کرد.

همان داستان همیشگی ایران خودرو و پژو، پس از پایان توافقنامه برجام و بسته شدن درهای واردات خودرو، پژو با وجود برنامه‌ ریزی‌ های گسترده و سرمایه ‌گذاری‌ های مشترک فراوان با ایران ‌خودرو، از اولین شرکت هایی بود که از ایران خارج شد. این خروج ناگهانی جنجال های زیادی به همراه داشت. پس از گذشت چندین سال از این ماجرا و با صدور مجوز جدید واردات خودرو، یکی از اولین بندهای این مجوز، ممنوعیت واردات محصولات دارای ریشه فرانسوی مانند پژو، سیتروئن و رنو بود. اما در حالی که یکی از شرکت ‌ها در دوره جدید واردات خودرو، به ‌صورت غیررسمی اعلام کرد که قصد دارد محصولاتی از پژو با مبدأ چین وارد کند، ایران خودرو نیز که بزرگ‌ ترین خودروساز خاورمیانه و از قدیمی‌ ترین شرکای پژو محسوب می ‌شود، از این موضوع خوشش نیامد و برای حفظ جایگاه خود، تصمیم گرفت از بزرگ‌ ترین شریک پژو در شرق آسیا، یعنی دانگ ‌فنگ چین، مدل پژو 408X را وارد کند.

درباره پژو ۴۰۸ ایکس

پژو ۴۰۸ برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. این خودرو بر پایه پلتفرم ماژولار EMP2 گروه استلانتیس توسعه یافته است. نکته جالب در مورد این خودرو، طولانی شدن فرآیند طراحی و ساخت آن بود که حدود هفت سال به طول انجامیده است. مشخص نیست که فرانسوی‌ ها در این مدت واقعاً مشغول توسعه خودرو بوده‌ اند یا این‌ که از سبک خودروسازی ایران الهام گرفته ‌اند که طراحی و تولید یک خودرو سال‌ ها زمان ببرد!

معرفی پژو 408X

پژو ۴۰۸ در فرانسه، مالزی و چین تولید می ‌شود، اما در چین، به دلیل وجود نسل قبلی پژو ۴۰۸ که کاملاً با این مدل متفاوت است، این خودرو با نام Peugeot 408X شناخته می ‌شود.

طراحی بدنه پژو 408X

پژو 408X در کلاس کراس‌ اوور های سگمنت C قرار می ‌گیرد، اما در نگاه اول، تلفیقی از یک سدان، کراس‌ اوور و کوپه به نظر می‌ رسد که نشان از سبک طراحی جدید این خودروساز دارد.

در نمای جلو، چراغ‌ های باریک و کشیده و جلو پنجره سه ‌بعدی کهکشانی را مشاهده می ‌کنیم که در گوشه ‌های خارجی آن، دی‌ لایت‌ هایی به سبک دندان شیر (که نماد طراحی پژو است) به زیبایی خودنمایی می‌ کنند. در نمای جلو، پژو ۴۰۸ از تمامی المان ‌هایی که طی سال ‌ها برای برند خود ایجاد کرده استفاده کرده است، به‌ طوری که حتی می ‌توان شباهت‌ هایی میان این خودرو و محصولات دیگر این شرکت مشاهده کرد، که نشان‌ دهنده استمرار در طراحی و اصالت این برند است.

نمای رو به رو پژو 408X

اولین پرسشی که هنگام مشاهده نمای جانبی 408X برای بیننده ایجاد می ‌شود این است که این خودرو دقیقاً در چه کلاس بدنه ‌ای قرار می‌ گیرد؟ کاپوت کشیده به سبک سدان ‌ها، صندوق عقب با طراحی کوپه‌ مانند و ارتفاع و فلاپ‌ های گلگیر که تداعی‌ کننده کراس‌ اوورها هستند، باعث شده ‌اند که این خودرو واقعاً گیج ‌کننده به نظر برسد. در بخش جانبی، خط برجسته ‌ای به ‌شکل قوس روی درها کار شده که با ترکیب شدن با رینگ‌ های ۱۹ اینچی گرانیت بلک با طراحی مدرن، چهره جذابی به 408X بخشیده است.

بدنه پژو 408X

در بخش عقب، شاهد سبک طراحی جدید پژو هستیم. چراغ ‌ها در بخشی قاب‌ مانند قرار گرفته ‌اند و فلاپ عقب نیز به سبک کراس‌ اوور ها، بیرون‌ زدگی دارد. خروجی‌ اگزوز واقعی این خودرو به سبک متفاوتی کار شده است که جالب است.

به‌ طور کلی، در پژو 408X، با زبان طراحی جدیدی روبه ‌رو هستیم که ترکیبی از خطوط عضلانی، حجم‌ پردازی‌ های فضایی و زوایای تیز را در بر می‌ گیرد. این سبک طراحی فقط به 408X محدود نمی‌شود و در سایر محصولات این شرکت، مانند پژو ۳۰۰۸ و ۳۰۸ نیز قابل مشاهده است.

مشخصات فنی Peugeot 408X

در زیر کاپوت پژو 408X، پیشرانه EP6 T-GDI قرار گرفته که با حجم ۱.۶ لیتر قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۲۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است. این توان از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌ های جلو منتقل می‌ شود و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۹ ثانیه ثبت می‌ کند.

برندپژو
مدل408X
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۵۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربوشارژ TGDI
قدرت۱۷۵ اسب بخار
گشتاور۲۵۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت آیسین
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۷۰۵ میلی متر
عرض۱۸۵۹ میلی متر
ارتفاع۱۵۰۲ میلی متر
فاصله محوری۲۷۸۷ میلی متر
وزن۱۴۶۵ کیلوگرم
حجم باک۵۱ لیتر
مصرف سوخت۶.۳۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/55R19
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
برند نشان مادرپژو
کشور سازندهفرانسه – چین

مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۳۵ لیتر اعلام شده است. بد نیست بدانید که نسل قبلی این پیشرانه، سابقه حضور در ایران را دارد و روی محصولاتی مانند پژو ۲۰۰۸ نیز نصب شده است.

مشخصات فنی پژو 408X

سیستم تعلیق در محور جلو مک‌ فرسون و در محور عقب نیمه ‌مستقل است، که باعث شده سواری نرم و هندلینگی که از یک پژو انتظار می ‌رود، در این خودرو چندان محسوس نباشد.

کابین و امکانات پژو 408X

در داخل کابین، اولین چیزی که به چشم می ‌آید، سانروف بزرگ این خودرو است که متأسفانه به ‌صورت دستی باز و بسته می ‌شود. روی داشبورد و رودری‌ های جلو از متریال سافت‌ تاچ استفاده شده، اما در بخش عقب، پلاستیک خشک به کار رفته است که در کنار نبود شیشه‌ های Privacy می ‌تواند یکی از نقاط ضعف محسوب شود.

کابین پژو 408X

صندلی‌ های 408X در برگیرندگی مناسبی دارند و روکش چرمی آن ‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. پژو ادعا می‌ کند که سبک طراحی داشبورد این خودرو مانند کابین خلبان دیزاین شده که تا حدودی درست است. نکته جالب این است که برخلاف ترند روز، کلاستر دیجیتال و نمایشگر مالتی ‌مدیا به ‌صورت یکپارچه طراحی نشده ‌اند. پشت آمپردیجیتال این خودرو دارای قابلیت نمایش سه ‌بعدی است و  پنل کنترل تهویه و مالتی مدیا  به ‌صورت یکپارچه اما خمیده طراحی شده ‌اند که شاید در تابستان و زیر نور آفتاب چندان خوش آیند نباشد. در بخش پایینی پنل کنترول تهویه دکمه ‌های پیانویی به کار رفته است که ظاهری جذاب دارد.

فرمان پژو 408X

ابعاد کابین 408X در سطح مناسبی قرار دارد و فضای کافی برای سرنشینان فراهم شده است، اما ارتفاع کم سقف در بخش عقب، به ‌ویژه در هنگام ورود و خروج، می ‌تواند برای افراد قد بلند چالش‌ برانگیز باشد.

از جمله امکانات این خودرو می‌ توان به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مالتی ‌مدیا، شارژر وایرلس، سنسور باز شدن درب صندوق با حرکت پا (KICK SENSOR)، صندوق برقی، سیستم هشدار (DOW)، هشدار برخورد از جلو، سیستم تشخیص خستگی راننده، اتوهلد، سیستم رانندگی بین خطوط، سیستم تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، رادار خط خوان، اخطار برخورد و تصادف از جلو، سیستم هشدار خستگی راننده، ترمز اضطراری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، نوربالا اتوماتیک
امکانات رفاهیترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم استارت و استاپ موتور، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، تابلو خوان، محدود کننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، هشدار DOW، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، اندروید اتو، اپل کارپلی، آنتی ترپ، گرم کن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، تریم چرم مصنوعی، شارژر بی سیم، باز شدن در صندوق عقب با حرکت پا (Kick Sensor)، سنسور نور، سنسور باران

مزایا و معایب

مزایاکابین جادار- طراحی منحصر به فرد و اسپرت – امکانات ایمنی و رفاهی
معایبعدم عرضه نسخه فول آپشن در بازار ایران – قیمت احتمالی بالا در مقایسه با رقبا

رقبا Peugeot 408X

برگ برنده پژو 408X در رقابت با سایر برند ها در ایران، سابقه حضور این برند در کشور است. از رقبای این خودرو می توان به مزدا ۳ جدید و اشکودا اکتاویا اشاره کرد. که پژو از لحاظ ظاهری و امکانات می تواند یک سرو گردن بالا تر شد.

408X از نظر طراحی، مدرن تر و جسورانه‌ تر از اکتاویا به نظر می ‌رسد و از لحاظ فنی، توان خروجی و گیربکس بهتری نسبت به آن دارد. با این حال، از نظر عملکرد فنی، در سطح کیا K5 قرار می‌ گیرد. تنها نقطه ضعف اصلی این خودرو در برابر رقبا، استفاده از تعلیق عقب نیمه ‌مستقل است.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

پژو 408X چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده این خودرو می تواند حداکثر ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که از طریق گیربکس ۸ سرعته AT ساخت کمپانی AISIN ژاپن به چرخ های جلو انتقال داده می شود.

پژو 408X چه امکاناتی دارد؟

 در این خودرو امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، فرمان کمکی برقی، پدل شیفتر، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه استارت استاپ اتوماتیک، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، محدودکننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز اضطراری، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، سنسور نور و باران، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی چرم، شارژر بیسیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، کار لایف، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی آئودیوفیل، شش کیسه هوا و… وجود دارد.

ویدیو های پیشنهادی

۶ Responses to “پژو 408X ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. A گفت:

    توی جدول مشخصات زدید مولتی لینک. که نیس‌

    ۸
    ۰
  2. ناشناس گفت:

    پژو همیشه اشغال بوده خودروسازی فرانسه دیگه حرفی واسه گفتن نداره
    نه به واشر فرانسوی

    ۵
    ۱۲
    • آلفرد نوبل گفت:

      تو حرف نزنی سنگین تری
      یه فرد هنوز از ۴۰ سال پیش بیرون نیومده فکر می‌کنه فرانسه همش ۴۰۵ فرانسوی هست…
      اگر آشغال هست چطور اینقدر محبوب و جهانیه در جهان؟
      واشرم نمیزد ایرانیزه ها میزدن.
      برو عمو جان حرفت برای کوچه هم مناسب نیست چه برسد به سایت.

      ۰
      ۰
    • آلفرد نوبل گفت:

      اگر آشغال( به قول خودتون اشغال😄) بوده چطور اینقدر محبوب و جهانیه؟
      یه عده ..مغز فکر میکنن پژو سر و تهش ۴۰۵ ایرانیزه هست
      405 فرانسوی هم واشر نمیزد
      نمی‌دونم چرا هرچی کامنت چرت پرت چرند میزارین امثال شماها تایید میشه کامنت های حق و حقیقت من تایید نمیشه
      از تعداد دیس لایک مشخصه چی میگی
      برو عمو جان حرفت بدرد کوچه هم نمیخوره چه برسد به سایت.
      نمی‌دونم چرا ایرانیزه شدن رو با پژو قاطی میکنین.
      آخرین خودرو این یکیو جرعت داری تایید کن!

      ۱
      ۰
  3. آلفرد نوبل گفت:

    خدایااااااااااااا
    یدونه ۴۰۵ ایرانیزه شده دیدین میگین آشغال؟
    آقا/خانم ناشناس اصلأ سوار پژو فرانسوی شدی؟
    فکر میکنی کل پژو، ۴۰۵ هست؟
    که اونم نسخه های فرانسویش واشر نمیزد
    میخواستم تندتر بدجور جواب بدم تا رک و روشن بشه حیف تایید نشد.
    فقط اینو بدون حرفت هیچ جای دنیا صحت نداره برای خودته فقط
    پژو یکی از معتبرترین و جهانی ترین برندهای دنیاست.
    یه عده تو ۲۰۰۰ گیر کردن فکر میکنن فقط ۴۰۵ ایرانیزه داره!.

    ۰
    ۰
  4. ناشناس گفت:

    خخخخخخخخخخخخخ
    باشه عباس جان کوچه ای که زیر پتو خوابیده و یه پرایدم نداره میاد راجب مطرح و معتبرترین برند جهانی نظر میده مشخصه دیگه ساقیش چیه
    داداش از موتوری جنس نخر بده!
    آخرین خودرو خواهشاً این یکیو تایید کن.

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X