سایپادیزل در ۳ ماه از رکورد تولید سال قبل عبور کرد ؛ عرضه سه محصول جدید تا پایان سال


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ثبت رکوردی بیسابقه در شرکت سایپا دیزل خبر داد و اعلام کرد: این شرکت با تولید ۷۵۵ دستگاه خودروی تجاری تا تاریخ ۹ تیرماه، موفق شده از کل تولید سال گذشته خود (۷۴۸ دستگاه) پیشی بگیرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تنها ۹۷ دستگاه خودروی دیزلی در این شرکت تولید شده بود.
علی شیخزاده، رشد چشمگیر تولید سایپادیزل را حاصل برنامهریزی دقیق، تأمین بهموقع قطعات، بازسازی خطوط تولید و بهبود فرآیندهای لجستیکی دانست که نشاندهنده بازگشت این مجموعه به مسیر توسعه و بهرهوری پایدار است.
وی همچنین از عرضه سه محصول جدید تا پایان سال جاری خبر داد که شامل کشنده GX 560، فوتون دندهای فیسلیفتشده و فوتون اتوماتیک است؛ خودرویی که برای نخستینبار در کشور در این کلاس بهصورت اتوماتیک عرضه میشود. این محصولات در کلاسهای سبک و سنگین طراحی شدهاند و قادرند طیف گستردهای از نیازهای بازار حملونقل و لجستیک کشور را پوشش دهند.
شیخزاده با اشاره به اهداف استراتژیک سایپادیزل تأکید کرد: ورود این خودروها، ضمن ارتقای سطح کیفی ناوگان تجاری کشور، انتخابهای بیشتری در اختیار فعالان صنعت حملونقل قرار میدهد و امکان رقابت مؤثر با برندهای خارجی را فراهم میسازد.
این موفقیت در شرایطی به دست آمده که صنعت خودروهای تجاری طی سالهای اخیر با چالشهایی نظیر نوسانات ارزی، مشکلات تأمین قطعات مواجه بوده است و دستیابی به چنین سطحی از تولید در بازهای کوتاه نشاندهنده بازسازی ظرفیتهای عملیاتی و نوید بخش روزهای طلایی تولید خودروهای تجاری در گروه خودروسازی سایپا باشد.
چند تا نکته در متن و عکس این رپورتاژ دیده میشه که جالب توجهه! عکس رو توجه کنید! احتمالا در پایان خط تولید بوده و فضا رو میبینیم که فرسوده و مستهلکه! در مورد رکوردشکنی آقایون هم من اگر جاشون بودم، ساکت میموندم!! اینا عملا سال پیش تولید نداشتن و حالا امسال چون دوباره تولید میکنن، رکورد شکوندن! انگار تو مسابقهی ۱ نفری اول بشی. تهش هم که زبالههای چینی رو به مردم میفروشن.
سلام ادب مرحبا بنده تابستان سال ۱۴۰۲ بازدید مستقیم از خطوط تولید این شرکت داشتم اون موقع که اصلا ناترازی انرژی بخصوص برق نداشتیم. خط تولید اون شرکت مشکل تأمین برق داشت البته که بهانه بود و بعد هم اینکه اون شرکت اصلا خوط تولید اش برای ساخت محصولات بصورت ckd با خلوص تولید بالای داخلی نبود کلیه محصولات شرکت بصورت skd بود یعنی ۵ درصد داخلی ….. من فقط خط مونتاژ دیدم که در سالن یک خط ریلی بود که گاری داشت و روی اون گاری ها شاسی بود و اجزای خودرو روی شاسی فقط نصب می شد که این اجزا بصورت پک کامل از چین می آمد حتی اتاق هم کامل بود فقط رنگ می شد. همین
ولی ایران خودرو دیزل این شرایط رو اصلا نداشت بخصوص برای محصول واگن هود بنزاش