موضوعات داغ روز:

ویدیوی معرفی شاهین پلاس اتوماتیک ؛ سدان ۱۶ سوپاپ سایپا

منتشر شده در 10 اردیبهشت 1403 ساعت 22:15
نویسنده حسین دلاور
ویدئو رضا چوکامی

گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه ایران اکسپو، نسخه نهایی شاهین پلاس را به بازار ایران و برخی بازارهای صادراتی خود معرفی کرد. برای همین ویدیوی معرفی نسخه نهایی شاهین پلاس اتوماتیک سایپا توسط رسانه آخرین خودرو در ایران اکسپو تهیه شده است.

به گزارش آخرین خودرو، بالاخره پس از مدت ها تاخیر و تغییر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، شاهین پلاس اتوماتیک قرار است تا در اواخر تابستان ۱۴۰۳ به بازار عرضه شود. در حال حاضر نسخه نهایی این خودرو حاضر شده است و دیگر مشخص گردیده که نمونه ارتقا یافته شاهین با چه ویژگی هایی به بازار می آید.

مشخصات فنی شاهین پلاس دنده دستی و اتوماتیک

زیر کاپوت شاهین پلاس دیگر خبری از پیشرانه قدیمی سایپا نیست و این بار موتور ME16 را داریم که در واقع همان پیشرانه EC5 پژو – سیتروئن است. موتور ME16 از لحاظ ساختاری همان المان های فنی را دارد که در پیشرانه TU5 و TU5 پلاس دیده می شود. این پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلند ۱۶ سوپاپ، توان تولید نهایت قدرت ۱۱۱ اسب بخار و نهایت گشتاور 150 نیوتن متر را دارد. به عبارت ساده تر این پیشرانه دو اسب بخار ضعیف تر پیشرانه TU5 پلاس ایران خودرو است و از طرفی ۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری را تولید می کند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه دنده دستی ۵ سرعته طراحی شده توسط آیسین و یا ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد.

امکانات رفاهی و ایمنی شاهین ارتقا یافته

همان طور که در ویدیوی معرفی شاهین پلاس بیان شد، این خودرو در بحث متریال کابین تا حدی بهتر از نسخه های دیگر است. البته که همچنان از پلاستیک خشک در کابین این سدان ملی سایپا استفاده می شود. در شاهین پلاس اتوماتیک امکاناتی مانند فرمان کمکی برقی، استارت دکمه ای، سانروف، آنتن کوسه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت و تیپ ترونیک جعبه دنده، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اندروید، آینه های تاشو برقی، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو و… را می بینیم که شاهین پلاس را به یک خودروی پر آپشن در محصولات سایپا بدل می کند.

البته که شاهین پلاس اتوماتیک برای رقابت با تارا اتوماتیک V4 ایران خودرو، به امکانات بیشتری مانند صندلی برقی شاگرد، زیر آرنجی عقب، سنسور باران، کیسه هوای جانبی جلو و… نیاز دارد. البته که شاهین پلاس تا حدی در بحث کیفیت مونتاژ بدنه، مونتاژ قوای محرکه، متریال و وجود برخی امکانات مانند تهویه اتوماتیک، جایگاه بهتری نسبت به تارا اتوماتیک V4 دارد.

ویدیو های پیشنهادی

۲۲ Responses to “ویدیوی معرفی شاهین پلاس اتوماتیک ؛ سدان ۱۶ سوپاپ سایپا”

  1. ناشناس گفت:

    خوبه فقط قدرتش از موتور قبلی کمتره

    ۱۷
    ۵
    • علی گفت:

      من چون تارا هم دارم،شاهین پلاس جدید بیاد تارا رو میفروشم شاهین میگیرم

      ۲۴
      ۸
      • ناشناس گفت:

        شاتبش اندازه تارا میشه (حدود ۱۷ ثانیه) شاید یکم بهتر ولی با همین موتور m15t شتابش الان ۱۳ ثانیست که واقعا خوبه برای این وزن. بنظرم همین موتور توربو بهتره از تنفس طبیعی ولی اگه ۱۶ سوپاپ توربو میذاشتن خیلی خوب میشد. توربو تو شتاب ثانویه خیلی خوب عمل میکنه

        ۷
        ۴
    • محمد فراهانی گفت:

      حداقل فیلتر هوا را فاصله می دادید از موتور که گرمای موتور آن را ذوب نکنه موتور tu5 را چپوندند توی ماشین موتور ضعیف و نام کارا

      ۳
      ۹
    • حسین گفت:

      هر دو ماشین رو داشتم . هیچ کدوم ارزش خرید ندارن . برید ماشین دسته صدم خارجی بگیرید شرف داره به این لگن ها

      ۸
      ۱۵
    • سهیل گفت:

      دقیقا همینطوره موتور m15 tc گشتاور خیلی بیشتری داره اما حیف که بنزین های بی کیفیت ایران با موتور توربو همخوانی نداره و توی این مدل شتاب و کش ماشین کمتره اما استهلاک پایین‌تری هم داره و دیگه لازم نیست دنبال بنزین سوپر باشی

      ۳
      ۳
  2. خسرو گفت:

    اجازه بدهید شاهین اتومات تولید شده را که زاییدن بزرگ بشه تولید جدید آن طلبان باشد گیربکس اتومات آنها باید هر روز پس از استفاده باید برود برای آپدید چون گیربکس که گرم میشود صدا میکند و با گاز دادن زیاد حرکت میکند که بسیار خطر ناک است و صدای تقه آن اعصاب را خرد میکند و میگویند دستگاه آپدید جدید به استانها نرسیده این همان آزمون و خطا است که مردم باید تاوانش را بدهند

    ۵
    ۸
  3. مصطفی گفت:

    این کامنت رو برای L90میلی نوشتم برای این هم همینه بقول شما برادر فنی….
    ورود مقتدرانه به صف و لاتاری و قیمت های میلیاردی برای تولیدات عقب مونده
    چهارصباح دیگه هم که قیمت بنزین رفت بالاط ما موندیم و این ات و اشغالهای پرمصرف

    ۹
    ۷
  4. احمد مورفی گفت:

    سلام،من شاهین Gدستی دارم و خیلی هم راضیم ازش،هم شتاب خوبی داره و هم کشش،به نظرم شاهین توربو شاهین TU5 رو جا بزاره حالا باید منتظر بود که وارد بازار بشه و دوتاشو باهم مقایسه کنن که ببینیم کدوم بهتره،اما من که ۱۰ هزار از پاییز پارسال باهاش کارکرده راضیم ازش،من ۸سال پارس TU5 داشتم راضی نبودم چون یه جاهایی واقعا کم می‌آورد چون جای حق رو بگیریم این موتور TU5 موتور ۲۰۶ و۲۰۷ هستش ۲ سال ۲۰۷ داشتم ماشین خوبیه حتی به راحتی شاهین و تارا رو میگیره نمیدونم چه اصراری دارن بیخودی TU5 رو رو همه ماشینا میزارن،حالا زوده باید تو جاده دید ولی فک نکنم رو شاهین جواب بده دقیقا مثل تارا،من باشاهین توربو تو جاده تارا رو چندین بار گرفتم و اون بنده خدا هرچی زور میزد نمیرسید

    ۱۱
    ۱۴
    • ناشناس گفت:

      این یک چیز طبیعیه حتی اگه اعداد روی کاغذ هم مقایسه کنین شاهین با موتور m15t حدود ۳۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر نسبت به موتور tu5 تولید میکنه بخاطر همین میگم گذاشتن موتور غیر توربو رو این ماشین اشتباه محضه. فقط بخاطر اینکه مردم به tu5 علاقه دارن سایپا داره اینکارو میکنه. الان هر کی تجربه شاهینو داشته از موتورش راضیه

      ۵
      ۲
      • رضا گفت:

        امیدوارم روی بدنه و شاسی های بسیار ضعیفش کار کنن.
        متاسفانه بدنه خیلی ضعیف و درحد تیباس
        تصادفات شاهین رو چک کنید متوجه میشید.

        ۱
        ۱۵
      • محمد گفت:

        استهلاک ماشین توربو بالاست.توبو برای موتور های بالای ۱۶۰۰ سی سی به بالا تو دنیا گذاشته میشه.ماشین شاهین های قدیمی بعد از مدتی به دلیل حجم کوچک موتور دچار مشکلات عدیده ای می شوند که اگر در نمایندگی ها سر بزنید متوجه می شوید.کار خوبی کردند موتورش را عوض کردند

        ۱
        ۱
  5. عباس گفت:

    کاش جلو پنجره بزرگتر میذاشتن یا آبشاریش میکردن

    ۲
    ۱
  6. Amiiir گفت:

    این اسباب بازیا چیه با قیمت گزاف به خورد ملت میدین؟ ملت هم که ساده، تا ۱/۵ میلیارد فقط پژو پارس بخرید نه بخاطر کیفیتش بخاطر فراوانی قطعاتش، اگه خاستین پول بیشتری بدین نگهدارین خودروی کره ای یا ژاپنی یا اروپایی بخرین

    ۴
    ۶
  7. ساسان گفت:

    انگار الگوی سایپا ایران خودروئه!
    هر کاری ایرانخودرو در سالهالی قبل کرده این تازه قراره بکنه( دقت کنید تا بازار کلی فاصله داره هنوز!)
    موتور tu5 بعد از ۲۰ سال بکار گیری در ایرانخودرو ، قراره! به سایپا هم بیاد مطمئنا با مشکلاتی که باعث میشه از tu5 عقب بمونه همبن الان روی کاغذ که اینطور شده تریم داخلی که انگار از رو دست ایرانخودرو نگاه کردن دنا نسل لول دو رنگ کرم! درب داشبرد رو بگو!
    روکش صندلی دوزاری که توی هر تزئینات فروشی ریخته اونم با گل و دوخت پیکانی!

    نگاه میکنه ایرانخودرو کجا خرید کرده رفته هومجا اونم گیربکس بگیره! بابا مگه ابن گیربکس روی تارا رضایت بخش بور که روی موتور ضعیف تست نشده شاهین پلاس بخاد نتیجه متفاوتی بده!!!؟
    به عبارتی قوای فنی تارا با ترجمه دنا نسل اول …

    بابا الگوت رو عوض کن!!!
    بعد سایپا سوارها میگن چرا فکر می‌کنید ایرانخودرو بهتر ، خوب نیست مشکا سیماست که از اون داغون تره.
    از رو دست چین و کره بخای کپی کنی میشی ایرانخودرو از رو دست ایرانخودرو کپی کنی دیگه چی میشی!

    ۳
    ۴
  8. خبازی گفت:

    برادرم شاهین اتومات خریده هر روز نمایندگی هست تو سفر بیچاره شده ماشین رو سه هفته میخوابونن تا گیربکس تعمیر کنن
    الان هم گفتن گیربکس حتما عوض بشود خدا از سرشون نگذره با این ماشین ساختنشون

    ۷
    ۱
  9. مجید گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    مطمئنا شاهین نسبت به تارا برتری داره، ولی به بسترن B30 نمیرسه!!!
    والله

    ۲
    ۳
  10. حامد گفت:

    من ایرانی محصول ایرانی بخرم با کیفیت نسبتا نسبتا بگیم قابل قبول ولی پول ی ماشین با کیفیت کره ای رو بدم متاسفانه که اونم ندارم
    ماشین ایرانی هم شده رویا دیگه چه برسه ماشین خارجی

    ۲
    ۱
  11. محسن گفت:

    ماشین دسته صدم خارجی تصادفی بگیرید این لگن های صفر رو نخرید
    واقعا در بلند مدت صرفه با خارجی هست

    ۳
    ۳
  12. حشمت گفت:

    چه ماهی میاد بازار؟

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.