%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰

هجوم چینی ها به هوش مصنوعی دیپ سیک؛ رقابت برای ساخت هوشمندترین خودروها

منتشر شده در 23 بهمن 1403 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
هجوم خودروسازان چینی به هوش مصنوعی دیپ سیک

در هفته‌های اخیر، هوش مصنوعی دیپ سیک (DeepSeek) به‌ طرز چشمگیری محبوب شده و تعداد کاربران فعال روزانه آن از ۲۰ میلیون نفر فراتر رفته است. حالا خودروسازان چینی رقابت شدیدی را برای ادغام این مدل هوش مصنوعی در خودروهای آتی خود آغاز کرده‌اند.

هوش مصنوعی ؛ موج جدید تحول در صنعت خودرو

به گزارش آخرین خودرو، هه شیائوپنگ مدیر عامل شرکت شیائوپنگ (اکسپنگ)، معتقد است که در دهه آینده، تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت خودرو بسیار فراتر از برقی‌ سازی خواهد بود. همچنین، لی شیانگ رئیس هیئت مدیره کمپانی لی اتو، تأکید دارد که برقی‌ سازی تنها نیمه اول مسیر است و نیمه دوم آن، یعنی هوش مصنوعی، تنها راه واقعی برای ساخت خودروهای آینده خواهد بود.

جیلی، اولین خودروسازی که دیپ سیک را وارد بازی کرد

جیلی اولین خودروسازی بود که چند روز قبل اعلام کرد مدل هوش مصنوعی داخلی خود را با مدل دیپ سیک یکپارچه نموده و فرآیند آموزش تقطیر را آغاز می‌کند. بلافاصله پس از آن، برند زیکر هم از اتخاذ تصمیمی مشابه خبر داد و گفت بزودی دستیار هوشمند کابین محصولات خود را با نام AI Eva معرفی خواهد کرد.

رقابتی فشرده ؛ خودروسازان چینی به صف شدند

پس از جیلی و زیکر، سایر خودروسازان چینی نیز به صف شده و می‌خواهند تولیدات خود را با هوش مصنوعی دیپ سیک یکپارچه کنند. برخی از این خودروسازان عبارتند از:

هوش مصنوعی در خودرو

-دانگ فنگ (شامل برندهای وویاه، واریور، ای ‌پای، فورثینگ و نامی)

-چانگان

-لیپ موتور

-آی‌ ام موتورز

سایک-جنرال موتورز-وولینگ (برند بائوجون)

جی ای سی موتورز

-گریت وال موتورز

این موج گسترده نشان می‌دهد که خودروسازان چینی نمی‌خواهند از رقابت هوش مصنوعی عقب بمانند.

تکنیک «آموزش تقطیر» چیست؟

یکی از مراحل کلیدی این نوع یکپارچه‌سازی، آموزش تقطیر (Distillation Training) است. در این روش، دانش مدل هوش مصنوعی بزرگ‌تر (مدل معلم) به مدل کوچک‌تر (مدل دانش‌آموز) منتقل می‌شود تا مدل کوچک‌تر بتواند با منابع محاسباتی کمتر و کاهش زمان پردازش عملکردی نزدیک به مدل اصلی ارائه دهد.

دیپ سیک چگونه خودروها را هوشمندتر می‌کند؟

با ادغام دیپ سیک در خودروهای هوشمند، خودروسازان قادر خواهند بود قابلیت‌های پیشرفته‌ای را به ارمغان بیاورند. از جمله این قابلیت‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

– تعامل صوتی طبیعی‌تر؛ خودرو دستورات راننده را با دقت بیشتری درک می‌کند

– مکالمات چندمرحله‌ای و درک بهتر متن؛ خودرو می‌تواند با کاربران مکالمات طولانی و هوشمندانه داشته باشد

– شناسایی دقیق‌تر قصد راننده و تصمیم‌گیری بهتر متناسب با رفتار راننده

– توسعه سریع‌تر هوش مصنوعی و بروزرسانی و بهینه‌سازی سریع‌تر مدل‌ها

آینده خودروهای چینی با هوش مصنوعی گره خورده است

ظاهراً صنعت خودروی چین در آستانه یک تحول بزرگ دیگر قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده، خودروسازان بیشتری به سمت هوش مصنوعی دیپ سیک حرکت کنند تا از قافله عقب نمانند. با این روند، به‌نظر می‌رسد که چین در حال ساخت هوشمندترین خودروهای جهان است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X