تست و بررسی ژاپنی جدید بازار ایران ؛ هوندا HR-V چه مشخصاتی دارد؟
این قسمت از تست و بررسی خودروها، به هوندا HR-V، کراس اوور هیبرید ژاپنی جدید بازار ایران، اختصاص دارد که به طور کامل آن را بررسی کرده ایم.
از زمانی که پای خودرو های وارداتی جدید به بازار ایران باز شده، محصولاتی از برند های معتبری در بازار ایران حاضر شده اند اما اغلب آنها در کشور چین و مخصوص بازار این کشور طراحی شده اند و برخی از این خودرو ها کیفیت پایین تری نسبت به نسخه های اصلی آن ها دارد. اما شرکت آذریوردسال که در گذشته محصولاتی نظیر هوندا CR-V و ZR-V را برای جانبازان عرضه کرده بود، اقدام به واردات هوندا HR-V کرده است. این خودرو در حقیقت نسخه هیبرید هوندا وزل است که نخستین نسل آن در سال ۱۹۹۹ روانه بازار شد و تاکنون سه نسل از این خودرو به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است. نکته ای که در مورد این محصول جدید وارداتی شرکت آذریوردسال وجود دارد این است که این خودرو در کشور ژاپن تولید شده و ویژه بازار های جهانی است.

در این قسمت از تست و بررسی خودروها به سراغ این کراس اوور هیبرید ژاپنی رفته ام و نکات مثبت و منفی آن را شرح داده ایم. در ادامه نگاهی کوتاه به مشخصات، امکانات و سبک طراحی آن خواهیم داشت.
طراحی بدنه هوندا HR-V
با وجود آنکه این روزها به دیدن طرحهای فوق مدرن خودروهای چینی عادت کردهایم و شاید محصولات سادهتر خیلی به چشممان نیایند، اما هوندا HR-V با بهرهگیری از یک طراحی اصیل و نهچندان پیچیده توانسته بسیار دلنشین ظاهر شود. در طراحی بدنه این خودرو خبری از المانهای فوق مدرن، خطوط پیچ و تاب خورده یا زوایای شکسته آنچنانی نیست، بلکه یک استایل نسبتاً افقی به همراه خطوط و زوایای ملایم، چهارچوب بدنه HR-V را تشکیل دادهاند.

در طراحی داخل کابین نیز با سبک طراحی ملموس و نسبتا ساده روبرو هستیم که به راحتی می توان با آن ارتباط برقرار کرد و به طور کلی برخلاف خودروهای چینی، سبک فضایی، فانتزی و آیندهنگرانه ندارد. این سادگی دلنشین باعث میشود که تقریباً هر کسی از آن لذت ببرد و طراحی کابین این خودرو را به بسیاری از مدلهای مدرنتر اما بیهویت ترجیح بدهد. از طرفی استفاده از متریال با کیفیت بر جذابیت طراحی داخلی آن افزوده است.

مشخصات فنی HONDA HR-V
هوندا HR-V نیروی خود را به واسطه یک سامانه هیبریدی تأمین میکند. در این سیستم، یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۰۶ اسب بخار و ۱۳۱ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی سنکرون آهنربا دائم به قدرت ۱۳۱ اسب بخار و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور با هم همکاری میکنند. در این بین معمولاً موتور بنزینی نقش تأمینکننده انرژی ژنراتور جهت تولید برق مورد نیاز باتری را بر عهده دارد، اما میتواند به صورت مستقل نیز وارد مدار شود. شتاب صفر تا صد هوندا HR-V در حدود ۱۰.۷ ثانیه عنوان شده و نیروی موتور نیز به واسطه یک سیستم انتقال قدرت E-CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.

مهمترین دلیل بهکارگیری سیستمهای هیبریدی، کاهش مصرف سوخت است که در اینجا نیز به خوبی خود را نشان میدهد. به نحوی که ادعا شده هوندا HR-V هیبرید تقریباً حدود ۴.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر طی پیمایش با سرعت متوسط در جادههای بین شهری، بنزین مصرف میکند.
امکانات ایمنی و رفاهی ژاپنی جدید بازار ایران
هوندا HR-V به عنوان یکی از محصولات ژاپنی جدید بازار ایران امکانات بسیار جذاب و متنوعی را در خود جای داده است که این موضوع می تواند برای بسیاری از مالکان ایرانی این خودرو جذاب باشد. امکاناتی نظیر؛ شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پردهای)، پایش فشار تایرها ترمز کمکی، کنترل پایداری، کنترل شروع حرکت در شیب، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند، استارت دکمهای و ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، شیفتر دنده پشت فرمان، گرمکن صندلیهای جلو، رادار هشدار تصادف از جلو، سیستم تشخیص نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار تابلوخوان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سه حالت رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی مالتیمدیا، نور بالا خودکار و … تنها بخشی از آپشن های این خودرو به حساب می آیند.
آلبوم تصاویر





























یکی از بهترین واردشدههای اخیر، فقط کاش انقدر قیمتش عجیب و فضایی نبود و شرایط فروشش هم طوری بود که همه میتونستن ثبتنام کنن و بخرن.
توی این وارداتیهای جدید تکه واقعا. دیگه آدم چی از یه ماشین میخواد؟
خب این که خیلی از وزل و ens1 بهتره چرا از اول اینو وارد نکردن
من معذرت می خوام. ولی سفارش اروپا برای استفاده در ایران زیاد مزیت نیست. چون جاده های ایران و سوخت ایران جوابگوی استاندارد های اروپا نیست.
راه نمیره موتورش ضعیفه چن ملیارد پول بدی صفر تا صد پارس ای ال ایکس از این بیشتره
اگر واقعا میخوایم مشکلات سوخت و آلودگی و تصادفات حل بشه، HR-V باید هم قیمت الان ری را و هوندا سیتی هم قیمت الان کوییک باشه!
سلام کاش تویوتا کرولا کراس رو هم کامل بررسی می گردید . البته مقایسه شمارو دیدم ولی یک بررسی کامل می خواستم بین این دو. در خرید مرددم که تویوتا کرولا کراس بخرم یا hrv
ممنون از تست و جزییاتی که بررسی شد.
من هم HRV هم وزل و هم ens1 رو داشتم برای فروش در نمایشگاه چند هفته بررسی کردم و با هرکدوم ۵۰ کیلومتری رانندگی کردم.
لطفا فقط برای یه لیبل روی بدنه HRV پول ویژه ندید! جهت اطلاعتون وزل تو مدارکش سفارش گذاری از آلمان شده و ماشین تو دوبی تحویل شده! اینو هیچ کسی بهتون نگفته چون به برگه گمرکی کسی دقتی نکرده …
امکانات ایمنی اوزل و HRV یکی هست و من وقتی مشتری رو میشونم داخل ماشین ها تشخیص نمیدن کدوم وزل و کدوم HRV هست! واقعا هیچ تفاوت ظاهری تو کیفیت کابیت یا حتی رنگ بین وزل و HRV پیدا نمیکنید مگر یه خط کروم روی داشبورد و متالیک بودن قسمت های پلاستیکی بیرون ماشین. تو کیفیت رانندگی با تجربه ی محدود من هم هیچ تفاوتی بین این دو تا نبود، HRV شتاب بهتری نداشت (علی رغم انتظارم) ولی تو سرعت های پایین موتور الکتریکی بی صدا بود. مزیت وزل سقف پانوراما و بی دردسر بودن موتور تنفس طبیعی و مزیت HRV داشتن سنسور جلو و عقب هست. (وزل فقط دوربین عقب داره)
رینگ وزل بسیار جذابه از ۱۰۰ متری تابلو هست ولی کوچیکتر از HRV هست که اونم قشنگه ولی کمی تکراری تو ماشین ها.
ens1 رو باید بگم یه ماشین دیگست کلا اصلا اینکه بگیم وزل یا HRV برقی درست نیست. بی صدا، پرشتاب و با کیفیت داخلی برتر از HRV و وزل هست و بیرونشم متفاوته و کروم کاری و متالیک زیاد تر داره. ولی خب محل شارژر و باتری که از زیرش در اومده کمی تو ذوق میزنه و رینگ هاش بعضی ها خیلی دوست دارن بعضی مشتری ها متنفر میشن!
امیدوارم براتون مفید باشه یا حق
جالبه شما هم عملا اعتراف کردید فرق جدی بین وزل و hrv نیست و با یه برچسب لای در دلال ها مشغول بازی با پول مردم هستن. دو تا چیز hrv بیشتر داره دو تا چیز وزل
به نظر من اگر کسی دنبال اصالت است هوندا HRV میخرد اما کسی که برایش چینی یا اصالت مهم نیست و دنبال ظاهری با خطوط شکسته است خرید دیگنیتی می تواند انتخاب خوبی باشد