نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که به عنوان جایگزینی برای نیسان تینا به حساب می آید و توسط شرکت نامی خودرو در ایران عرضه می شود.
1997 سی سی
156 اسب بخار
197 نیوتن متر
دیفرانسیل جلونیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که به عنوان جایگزینی برای نیسان تینا به حساب می آید و توسط شرکت نامی خودرو در ایران عرضه می شود.
معرفی نیسان آلتیما
آغاز تحریم ها آسیب های بسیاری را به صنعت خودرو ایران وارد کرد که یک بخش بزرگی از آن مربوط به قطع همکاری نشان های بزرگ و معتبر با خودروسازان داخلی بود. به عنوان مثال در سال های نه چندان شرکت نیسان همکاری های گسترده ای با شرکت پارس خودرو داشت و محصولاتی نظیر نیسان تینا (nissan teana) توسط این شرکت در ایران مونتاژ می شد اما امروز دیگر خبری از آن نیست و حتی جبران این آسیب ها در بهترین شرایط، به سالیان سال زمان نیاز دارد. اما واردات گسترده خودروهای خارجی که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم باعث شده است تا بازار خودروی کشور وضعیت مناسب تری پیدا کند و محصولات بروزتر و با برندهای معتبرتری را در بازار خودروی کشور شاهد باشیم. به عنوان مثال همین نسل جدید نیسان تینا که در گذشته توسط شرکت پارس خودرو در کشور مونتاژ می شد اکنون توسط شرکت نامی خودرو با نام نیسان آلتیما به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه می شود.

برای آنکه بیشتر با این سدان ژاپنی آشنا شویم لازم است بدانیم که نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که اولین نسل آن در سال ۱۹۹۲ در بازارها جهانی عرضه شده و تا کنون شش نسل از آن بر روی خط تولید این کمپانی ژاپنی رفته و در برخی از بازارها نظیر بازار کشور چین با نام نیسان teana به فروش می رسد. ششمین نسل NISSAN Altima برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ وارد بازارهای جهانی شده و طراحی آن براساس پلتفرم D شرکت نیسان صورت گرفته است و در سال ۲۰۲۲ نیز نسخه فیس لیفت آن در بازارهای جهانی عرضه شده است. در ادامه بیشتر به معرفی این سدان جذاب ژاپنی می پردازیم.
طراحی بدنه نیسان Altima
نیسان آلتیما به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی ژاپنی از سبک طراحی روز خودروها بهره نمی برند اما این موضوع باعث نمی شود که طراحی جذاب و جوان پسندی را در این سدان نیمه لوکس نبینیم و حتی استفاده از برخی اِلمان های طراحی باعث شده تا سبک طراحی آن تا حدی به نسل های جدید نیسان ماکسیما نزدیک باشد.

در طراحی بخش های جلو اولین چیزی که توجه ها را به خود جلب می کند فرم طراحی چراغ ها است که به دلیل گوشه ها تیز و همچنین خطوط LED شکسته و زاویه دار جلوه ای اسپرت و کمی خشن را به این خودرو داده است. نکته دیگری که در این قسمت دیده می شود فرم طراحی خاص جلو پنجره است که خود شرکت نیسان آن را V-motion می نامد و نشان از اصالت طراحی NISSAN Altima دارد. همچنین استفاده از خط باریک کرمی رنگ در پایین سپر جدا از این که باعث شده تا طراحی این خودرو بسیار لوکس جلوه کند، موجب هماهنگی میان طراحی بیرونی و داخل کابین نیز شده است.
اما این سبک طراحی در بخش های جانبی کمی ساده تر می شود و در طراحی این بخش ها صرفا سعی شده تا نیسان Altima جلوه ای لوکس را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال دستگیره ها و حاشیه کرومی رنگ پنجره ها همگی گواهی بر این ادعا هستند. البته ناگفته نماند که طراحان در طراحی نماهای جانبی سعی کرده اند تا با استفاده از خطوط برآمده طراحی و همچنین فرم دیزاین اسپرت رینگ های آلومینیومی کمی از سادگی این بخش های بکاهند.

طراحی بخش عقب نیسان آلتیما دقیقا همان جایی است که بیشترین میزان شباهت را با نسل های جدید نیسان ماکسیما دارد. فرم طراحی و گرافیک چراغ های عقب که دارای خطوط شکسته هستند و همچنین فرم طراحی در صندوق عقب و برآمدگی های روی آن کاملا یادآور نیسان ماکسیما خواهند بود. نکته دیگری که در این قسمت دیده می شود بهره مندی از دو خروجی اگزوز واقعی است که نشان از وجود پیشرانه ای قدرتمند بوده و جلوه ای اسپرت و لوکس را به بخش عقب این خودرو داده است.
مشخصات فنی NISSAN Altima
زیر کاپوت جدیدترین سدان ژاپنی بازار یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی و تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک نیسان به چرخ های جلو منتقل می شود و با این مشخصات، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتری برای این سدان رقم می خورد. نکته مهم دیگری که در مورد پیشرانه این خودرو باید به آن اشاره کرد این است که به دلیل عدم استفاده از توربوشارژ در این بخش، نیسان آلتیما سازگاری بهتری با کیفیت سوخت کشور دارد.
| برند | نیسان |
| مدل | آلتیما |
| کلاس بدنه | سدان |
| سال تولید | ۲۰۲۴ |
| حجم موتور | ۱۹۹۷ سی سی |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | تنفس طبیعی |
| قدرت | ۱۵۶ اسب بخار |
| گشتاور | ۱۹۷ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
| حداکثر سرعت | ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | اتوماتیک CVT |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | مولتی لینک |
| طول | ۴۹۰۶ میلی متر |
| عرض | ۱۸۵۰ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۴۴۷ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۸۲۵ میلی متر |
| وزن | ۱۵۱۸ کیلوگرم |
| حجم باک | ۵۶ لیتر |
| مصرف سوخت | ۶.۴۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۱۵/55R17 |
| شرکت عرضه کننده | نامی خودرو |
| برند نشان مادر | نیسان |
| کشور سازنده | ژاپن - چین |

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و با فاصله محوری ۲۸۲۵ میلی متری و ترکیب آن با رینگ های ۱۷ اینچی، سواری نرمی را برای این سدان به ارمغان می آورد.
طراحی داخل کابین و امکانات
فضای داخلی نیسان Altima از همان لحظه ورود، حس آرامش و سادگی خاصی را منتقل می کند. نیسان در این بخش، نه به دنبال نمایش اغراق آمیز بوده و نه سراغ مینیمالیسم بیش از حد رفته است. داشبورد طراحی لایه ای و نسبتاً کلاسیکی دارد که با نمایشگر ایستاده در مرکز تکمیل شده است. این نمایشگر بسیار روان و جذاب بوده و جلوه ای بروز را به کابین خودرو داده است، اما نحوه اتصال آن به داشبورد کمی نا موزون به نظر می رسد و هماهنگی کامل با خطوط کلی ندارد. با این وجود، چیدمان ادوات منطقی و ساده است و راننده خیلی زود با آن ارتباط برقرار می کند.

تریم های رنگی آلتیما بخش زیادی از شخصیت کابین را شکل می دهند. ترکیب دو رنگی کرم مشکی یا قهوه ای مشکی، فضایی گرم و دلنشین می سازند و باعث می شوند حس لوکس بودن بیشتر به چشم بیاید. از نظر متریال هم کیفیت در بخش های در دسترس مثل بالای داشبورد و رودری ها رضایت بخش است، اما پایین داشبورد و نقاطی که کمتر دیده می شوند، همچنان از پلاستیک خشک استفاده شده که این تضاد ممکن است برای برخی خریداران آزاردهنده باشد.
صندلی ها طبق سنت همیشگی نیسان نقطه قوت اصلی کابین هستند. طراحی ارگونومیک و پشتیبانی مناسب باعث می شود حتی در مسیرهای طولانی، راننده و سرنشین راحتی خود را حفظ کنند. البته اگر انتظار صندلی های اسپرت با دربرگیرندگی جانبی قوی داشته باشید، نیسان آلتیما چنین سبک طراحی ندارد و بیشتر بر آسایش تأکید کرده است. فضای سر و پای جلو به طور کامل راضی کننده است و ردیف عقب هم برای استفاده خانوادگی کافی به نظر می رسد، هرچند رقبایی مثل کمری در همین بخش اندکی دست و دل بازتر عمل کرده اند.
در مجموع، کابین NISSAN Altima ترکیبی از راحتی سنتی با ظاهری مدرن و کاربردی را به نمایش می گذارد. راحتی صندلیها، تریم رنگی چشم نواز و کیفیت مناسب در بخش های اصلی، از نکات مثبت آن به شمار می رود. در مقابل، استفاده از پلاستیک سخت در بخش هایی از کابین و طراحی نسبتاً محافظه کارانه داشبورد، از جمله مواردی است که میتواند از نقاط ضعف طراحی داخل کابین آن به شمار آید. بنابراین آلتیما با این رویکرد بیشتر مناسب خریدارانی است که به دنبال فضایی آرام، کارآمد و تا حدی شیک هستند تا مشتریانی که در پی طراحی جسورانه و پرهیجان باشند.

در مورد امکانات NISSAN Altima نیز باید بگوییم که در حال حاضر به دلیل محدودیت های ارزی، نسخه فول آپشن آن در بازار ایران عرضه نمی شود اما همین نسخه نیز سطح امکانات و آپشن های به نسبت قابل قبولی را ارائه می دهد. به عنوان مثال سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، دوربین دنده عقب و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو می بینیم.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
| امکانات رفاهی | رینگ آلومینیومی - دوربین ثبت وقایع - استارت دکمه ای - استارت استاپ اتوماتیک - سانروف برقی - دوربین عقب - نمایشگر لمسی - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - تریم داخلی چرم مصنوعی - سنسور نور - فناوری LED چراغ ها - صندلی های برقی جلو - گرمکن و سردکن صندلی های جلو - تهویه اتوماتیک دو کاناله - ترمز پارک برقی - اتوهلد |
مزایا و معایب
| مزایا | کیفیت متریال و مونتاژ مناسب - سواری نرم - کابین جادار |
| معایب | توان حرکتی نه چندان ایده آل - سطح کم امکانات دستیار راننده - عدم عرضه در نسخه فول آپشن |
رقبای نیسان آلتیما
با توجه به اینکه این خودرو در دسته بندی سدان های سایز متوسط قرار می گیرد و به لحاظ رده قیمتی به سدان های آلمانی نمی رسد، تنها می توانیم بیشتر رقبای نیسان آلتیما را در میان خودروها ژاپنی و کره ای وارداتی پیدا کنیم. به عنوان مثال کیا K5، هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، اشکودا سوپرب، هونگچی H5 و… از جمله خودروهای وارداتی هستند که با توجه به سگمنت طراحی و مشخصات می توان از آنها به عنوان رقیب نیسان Altima یاد کرد.
سوالات متداول
زیر کاپوت جدیدترین سدان ژاپنی بازار یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی و تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک نیسان به چرخ های جلو منتقل می شود و با این مشخصات، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتری برای این سدان رقم می خورد.
از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، دوربین دنده عقب سردکن و گرمکن صندلی های جلو، حال های رانندگی، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.
نیسان N7 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
جدیدترین مدل نیسان در ایران رونمایی شد ؛ نیسان N7 چه مشخصاتی دارد؟
تحویل خودروهای جانبازان توسط شرکت نامی خودرو انجام شد
نیسان ترا (Nissan Terra) ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی





در مقایسه با اشکودا بسیار ضعیف است و آپشن خاصی ندارد
اشکودا هم آپشن خاصی به حز دستیار پارک ، نداره.