%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰

رکوردشکنی چین در زمینه صادرات خودروهای برقی ؛ رشد ۹۹.۹ درصدی در ماه اکتبر

منتشر شده در 27 آبان 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
رکوردشکنی چین در زمینه صادرات خودروهای برقی ؛ رشد ۹۹.۹ درصدی در ماه اکتبر

داده‌های جدید انجمن خودروسازان چین  (CAAM)حکایت از آن دارد صادرات خودرو چین در اکتبر ۲۰۲۵ همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. بر اساس این داده‌ها، خودروهای انرژی نو (موسوم به NEV) بیشترین نقش را در رشد صادرات دارند.

طی ماه اکتبر، مجموع صادرات انواع خودرو از چین به ۶۶۶ هزار دستگاه رسیده است؛ رقمی که نسبت به سپتامبر ۲۰۲۵ رشد ۲.۱ درصدی و در مقایسه با اکتبر ۲۰۲۴ افزایش ۲۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد. این عملکرد باعث شده چین برای سومین ماه متوالی صادراتی بالاتر از ۶۰۰ هزار دستگاه را ثبت کند.

سهم عمده با خودروهای سواری؛ رشد پایدار در بخش تجاری

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در ماه اکتبر، ۵۷۱ هزار دستگاه خودروی سواری از چین به سایر کشورها صادر شده که نسبت به ماه قبل ۲.۱ درصد افزایش دارد. این رقم در مقایسه سالانه نیز رشدی ۲۲.۸ درصدی دارد. در بخش خودروهای تجاری، شامل کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، نیز صادرات به ۹۴ هزار دستگاه رشد کرده که معادل افزایش ۱.۸ درصدی نسبت به سپتامبر و ۲۳.۵ درصد نسبت به اکتبر سال گذشته می‌شود.

انفجار صادرات خودروهای انرژی نو؛ رشد نزدیک به ۱۰۰ درصدی

موتور اصلی رشد صادرات چین در ماه گذشته، خودروهای انرژی نو (NEV) هستند. این دسته که شامل مدل‌های برقی و هیبریدی شارژی می‌شود، در اکتبر ۲۰۲۵ برابر با ۲۵۶ هزار دستگاه صادرات داشته است. این رقم نسبت به ماه سپتامبر ۱۵.۴ درصد و نسبت به اکتبر ۲۰۲۴ تقریباً دو برابر یا به طور دقیق‌تر ۹۹.۹ درصد افزایش یافته است.

در بازه ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۵ نیز جمع صادرات خودروهای انرژی نو به ۲ میلیون و ۱۴ هزار دستگاه رسیده که نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۴ رشد عظیم ۹۰.۴ درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که صادرات خودروهای درون‌سوز سنتی با کاهش همراه بوده؛ صادرات این دسته در اکتبر ۴۰۹ هزار دستگاه ثبت شده که گویای کاهش ۴.۸ درصدی نسبت به سپتامبر و ۰.۹ درصدی در مقایسه سالانه است. طی ده ماهه نخست سال، ۳ میلیون و ۶۰۱ هزار دستگاه از این نوع خودروها صادر شده؛ این رقم در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل ۵.۱ درصد افت دارد.

خودروهای برقی و هیبریدی شارژی موتور محرک جدید صادرات خودروی چین

آمارها نشان می‌دهد که خودروهای انرژی نو اکنون به پیشران اصلی رشد صادرات خودروی چین تبدیل شده‌اند. این امر هم از افزایش تقاضای جهانی برای خودروهای برقی و پلاگین هیبرید و هم از گسترش ظرفیت تولید داخلی چین حکایت دارد. کارشناسان تأکید می‌کنند که نرخ رشد این نوع مدل‌ها حالا از خودروهای بنزینی و دیزلی بسیار پیشی گرفته و عامل کلیدی در حفظ حرکت صعودی صادرات چین است.

رشد بازار داخلی NEV؛ فروش بیش از ۵۰ درصدی

در کنار افزایش صادرات، تولید داخلی خودروهای انرژی نو نیز روندی صعودی دارد. سهم این دسته در بازار داخلی چین در ماه اکتبر از مرز ۵۰ درصد کل فروش عبور کرده؛ رقمی که نشان می‌دهد محبوبیت خودروهای برقی در چین روز به روز بیشتر می‌شود. با این شرایط باید گفت ترکیب رشد صادرات و رونق بازار داخلی، جایگاه چین را به‌ عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودروهای الکتریکی در جهان بیش از پیش تقویت نموده است.

آمار صادرات خودروی چین در اکتبر ۲۰۲۵ حاکی از یک تغییر بزرگ در ساختار تجارت خودرویی این کشور است: رشد انفجاری خودروهای انرژی نو در برابر کاهش صادرات خودروهای بنزینی.
این روند ثابت می‌کند که چین با سرعت بالایی در صنعت خودروهای برقی در حال پیشروی است. از این رو احتمالاً در ماه‌های آینده با شدت بیشتری شاهد افزایش سهم برندهای چینی از بازارهای بین‌المللی خواهیم بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X