%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰

نقد و بررسی طراحی KMC A5 ؛ تلاشی برای بقا

منتشر شده در 31 اردیبهشت 1403 ساعت 16:16
نقد و بررسی طراحی KMC A5

کراس اوور A5 جدید ترین محصول کرمان موتور است و ما در این مطلب نقد و بررسی طراحی KMC A5 را انجام می دهیم.

نزدیک به سه سال پیش بود که سیف خودرو، محصول چینی جدید یا به عبارت بهتر، کراس اوور چینی میان سایز جدیدی را با نام SWM G01 و G01 F به بازار ایران عرضه کرد. محصولی دورگه چینی – ایتالیایی که تقریبا از رگه و ریشه ایتالیایی آن چیزی جز یک نام باقی نمانده است. در واقع SWM یک برند موتورسیکلت سازی ایتالیایی ورشکسته است که در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی (۱۹۸۴-۱۹۷۱) فعالیت می کرد. البته نام اصلی این شرکت SVVM یا Sironi Vergani Vimercate Milano بوده است که پس از آنکه شرکت چینی «Shineray Group» در سال ۲۰۱۴ امتیاز آن را تصاحب کرد به SWM یا Speedy Working Motors  و بعد به  Start,Win Moreتغییر نام پیدا کرده است.

طراحی جلو KMC A5

حال بعد از وقفه ای نسبتا طولانی، SWM G01 اما این بار قرار است با کرمان موتور و با نام KMC A5 بار دیگر به خیابان های ایران پا بگذارد که در این مقاله، به بررسی ویژگی های ظاهری ان, پیش از ورود رسمی ان به خیابان ها خواهیم پرداخت.

ویدیو معرفی کی ام سی A5

طراحی KMC A5 در بدنه ؛ اسپرت، پویا  و تا حدی مدرن

کی ام سی A5 درواقع نسخه اسپرت تر SWM G01، یعنی G01 F است که توسط کرمان موتور عرضه خواهد شد. این کراس اوور اولین بار در سال ۲۰۱۹ در چین معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ نیز برای نخستین بار توانست به بازار اروپا و به کشورهایی مانند ایتالیا ,اسپانیا و ترکیه نیز راه پیدا کند. KMC A5 بر پایه پلت فرم ماژولار G این کمپانی توسعه یافته است و طبق ادعای  SWM، فرایند طراحی آن در استودیوی طراحی این شرکت در ایتالیا و به سرپرستی سوتیریوس کووس «Sotirios Kovos» طراح نسل اول تویوتا یاریس و نسخه کانسپت لکسوس SC430 انجام گرفته  و توسعه  و ساخت آن نیز در کارخانه Ghongquing چین صورت گرفته است.

طراحی KMC A5

برگردیم به خود محصول. اولین ویژگی که در طراحی کی ام سی A5 نظرها را به خود جلب می کند، طراحی اسپرت و تهاجمی عناصر سه نما مانند سپر های جلو و عقب و رکاب های جانبی و خطوط ایرودیمامیکی ان برای کراس اووری در این کلاس و سطح است که سبب شده با گذشت نزدیک به پنج سال از معرفی و عرضه ان، استایل آن همچنان پویا، جذاب و مدرن باشد. ضمن اینکه در پیکره کلی A5 از سطوح تخت و احجام با ساختار هندسی خشک استفاده شده و تا حد زیادی سعی شده تا در استفاده خطوط منحنی پرهیز شود که همین در تهاجمی تر شدن چهره خود تاثیرگذار بوده است.

طراحی بدنه KMC A5

در نمای جلو اولین نکته ای که به چشم می خورد، استفاده از جلو پنجره باریک با نوار سراسری مشکی پیانویی که در دو طرف به چراغ های کشیده جلو ختم شده اند در کنار ورودی مرکزی ذوزنقه‌ای و بزرگ روی سپر است که ترکیب این موارد در کنار یک دیگر، ضمن تهاجمی تر کردن نمای جلو آن, شباهت هایی را نیز میان KMC A5 و دوج دورانگو ایجاد کرده است. بخصوص در قسمت مرکزی جلو پنجره که یک پله باریک تر شده است و قرار گیری لوگو تایپ KMC در گوشه سمت چپ ان، این شباهت را به اوج خود می رساند. علاوه بر این، گرافیک لانه‌زنبوری و سه بعدی جلو پنجره و وردی هوای سپر، بر جذابیت های بصری نمای جلو A5 افزوده و ان را برجسته تر کرده است.

بررسی KMC A5

در ادامه و در گوشه های سپر، ورودی های هوای عمودی قرار گرفته اند که استفاده از نوارهای F شکل تاکیدی بر اسپرت تر بودن این خودرو دارند که با نشان G01 F  شناخته شده است. ضمن اینکه در نسخه های به نمایش درآمده KMC A5، این نوار F به رنگ قرمز بوده که بر حس حال اسپرت آن افزوده است.

اما با اینکه استفاده از این ورودی های هوای بزرگ سپر، حالتی تهاجمی و پویا به  A5بخشیده است و این حس را نیز به بیننده منتقل می کند که احتمالا پیشرانه ای بزرگ و با خروجی قابل توجهی در دل کاپوت خوابیده است ( که البته اینطوری نیست)، اما این عناصر بزرگ برای کراس اووری در این ابعاد و اندازه کمی اغراق آمیز بوده و سبب شده تا دماغه و به اصطلاح فک خودرو کمی سنگین و افتاده تر از چیزی که هست به نظر برسد. موردی که اگر به نسخه G01 که پیش تر در بازار نیز حضور داشت دقت کنید، به مراتب کمتر این حس را دریافت می کنید.

نمای جانبی KMC A5

طراحی خطوط روی کاپوت «Bonet» نیز در راستای ویژگی های اسپرت نمای جلو صورت گرفته است. به طوری که دو خط استخوانی (Bone Line) از ستون A تا گوشه های جلو پنجره امتداد یافته و در ادامه نیز دو خط با ضخامت کمتر در مرکز کاپوت و در امتداد هم اجرا شده است تا بر عضلانی تر کردن این قسمت و نمایش چهره آیرودینامیکی آن کمک کند.

نمای پشت KMC A5

با گذر از نمای جلو به نمای جانبی می رسیم که در مقایسه با نمای جلو و تا حدی عقب، جسارت کمتری را در طراحی آن شاهد هستیم. تمامی خطوط در سادگی، اما متناسب و هماهنگ با یک دیگر شکل گرفته اند و از ظرافت مناسبی برخوردار می باشند. یک خط از گوشه چراغ های جلو شروع شده و تا انتهای درب عقب به عنوان خط شخصیتی امتداد یافته با یک برش ملایم قطع و سپس تا چراغ های عقب کشیده شده است و همین موضوع، علاوه بر مدرن تر کردن خطوط، بر عضلانی تر شدن گلگیر عقب نیز کمک کرده است.

نمای جانبی KMC A5 مشکی

خط شخصیتی روی رکاب درب ها نیز در عین سادگی هماهنگ و متناسب بوده و نمی توان ایراد خاصی را به آن وارد کرد. با این حال طراحی فلاپ پایین رکاب درب ها که همرنگ بدنه نیز می باشد، آنچنان پخته نیست و به نظر می رسد همین امر به یکی از نکات منفی در طراحی محصولات چینی تبدیل شده است، موردی که در لاماری هیبرید نیز شاهد آن بودیم. اما استفاده از گارنیش یا قطعات پلاستیکی دور گلگیر همرنگ بدنه از نکاتی است که سبب اسپرت تر شدن استایل A5، به عنوان یک کراس اوور شهری و خانوادگی شده است.

طراحی پشت KMC A5

از دیگر نکات قابل توجه طراحی جانبی اما می توان به فریم دور شیشه های جانبی «DLO» اشاره کرد که در قسمت ستون D و لچکی های عقب، دارای یک فرم بومرنگ شکل، همانند آنچه که در زبان طراحی محصولات جدید اینفینیتی و بطور مشخص در مدل QX50 شاهدش هستیم می باشد و در کنار نوار کرومی سراسری، از سادگی یک سوم بالایی نمای جانبی یا «green house » کاسته است. همچنین استفاده از رینگ های سایز ۱۸ اینچی در ترکیب با ارتفاع ۱۹۷ میلی متری ان از سطح زمین, در بهبود تناسبات نمای جانبی تاثیرگذار بوده است.

بررسی طراحی پشت KMC A5

در نمای عقب نیز هرچند با یک طراحی بدیع و نه چندان متفاوت روبه رو هستیم، اما استفاده از برخی عناصر مانند دیفیوزر بزرگ، ورودی هوای عمودی کنار سپر، اگزوزهای دوبل دایره ای شکل، اسپویلر روی درب صندوق و چراغ شبرنگ مرکز سپر، همگی طراحی KMC A5 را در این نما عضلانی تر، اسپرت تر و مدرن تر کرده اند. ضمن اینکه استفاده از یک نوار کرومی باریک که در داخل چراغ ها امتداد یافته بر ظرافت این نما افزوده است.

نمای پشت KMC A5

با این حال شاید اینطور به نظر برسد که استفاده از چنین جزئیاتی، کمی برای کراس اووری در اندازه های A5، بیش از حد اغراق آمیز باشد، اما ذکر این نکته نیز لازم است که اگر این عناصر به درستی در کنار یک دیگر ساخته و پرداخته شود، نه تنها زیاده روی نیست، بلکه پویایی و جذابیت بیشتری را به همراه دارد. موردی که در KMC A5 نه در حد طراحی های آلمانی و یا ایتالیایی، اما در قواره های یک کراس اوور نه چندان مشهور چینی به خوبی اجرا شده است.

طراحی کابین KMC A5 ؛ مینیمال و اسپرت

با ورود به فضای کابین کی ام سی A5، می توان گفت هرچند که در مقابل ترند طراحی روز از داشبورد و کنسول مدرنی برخوردار نیست و از برخی عناصر مد امروزی در داخل کابین مانند پنل صفحه نمایش مرکزی و کلاستر به اصطلاح آیپدی محروم می باشد، اما طراحی کلی فضای کابین همچنان دلنشین و سرگرم کننده برای یک کراس اوور نسبتا اقتصادی است که با استفاده از تریم دو رنگ احتمالا « مشکی- قرمز» بجای «مشکی- فسفری» و ترکیب متریال چرم، پلاستیک و پلاستیک طرح فیبرکربن، سعی در ارائه فضایی مینیمال و در عین حال اسپرت را برای سرنشینان دارد.

طراحی کابین KMC A5

ضمن اینکه همچنان در داخل کابین و در کنسول میانی عناصر مدرنی مانند پنل لمسی کنترل سیستم تهویه، سردنده الکتریکی دوار، نورپردازی داخل کابین و کلاستر دیجیتال وجود دارد تا داشبورد KMC A5 توان رقابت با محصولات جدید تر را داشته باشد. هر چند که هماهنگی چندانی میان دسته دنده و سایر جزئیات داخل کابین دیده نمی شود.

فضای داخل کابین نیز به عنوان یک کراس اوور جمع و جور و با طول ۴۶۱۰ میلی متر و فاصله محوری ۲۷۵۰ میلی متر، کاملا کاربردی و مناسب می باشد. ضمن اینکه طراحی صندلی ها از ارگونومی مناسب برخوردار است و بدن را به خوبی احاطه می کنند که از نقاط قوت طراحی فضای کابین KMC A5 به شمار می آید.

بررسی طراحی کابین KMC A5

کلام پایانی در مورد طراحی KMC A5

به طور کلی کی ام سی A5 یا SWM G01 F، به عنوان یک کراس اوور نسبتا اقتصادی از یک برند چینی کمتر شناخته شده، از طراحی قابل دفاعی برخوردار است. چرا که با وجود برخی الگو برداری های صورت گرفته در قسمت های مختلف بدنه، اما همچنان ویژگی های مثبت آن به نکات منفی اشاره شده برتری دارد و اگر شرایط عرضه آن توسط کرمان موتور به درستی صورت گیرد، حداقل از نظر استایل و سبک طراحی ظاهری می تواند به رقیبی سر سخت در بین رقبای هموطن و جدیدتر خود تبدیل شود.

نقد طراحی KMC A5

ضمن اینکه عرضه نسخه اسپرت تر آن به واسطه سبک طراحی آن که با ارائه برخی ویژگی های ظاهری مانند سپر های اسپرت تر و رینگ های بزرگ تر که سبب رقابتی تر شدن و بقای آن در میان انبوهی از طراحی های جذاب و مدرن تر شده است می تواند برگ برنده ای برای A5 باشد و با بازگشت خود به بازار ایران، می تواند به گزینه ای جذاب از نظر سبک طراحی برای مشتریان خود تبدیل شود، به شرطی که شرایط عرضه آن نیز جذاب باشد، چرا که همانطور که اشاره شد قطعا رقبای مدرن تری هم برای رقابت با A5 وجود دارد که بتواند عرصه بر آن تنگ کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. کاربر آنلاین گفت:

    جناب آقای دلاور و کادر عزیز اخرین خودرو من یک درخواست از شما داشتم اگر ممکن هست ثبت‌نام های مارو در نمایندگی های ۴۱۶ دیسی بوشهر و ۴۱۳ برازجان رو پیگیری کنید من از برج ۱۱ پارسال تا به امروز منتظر ثبت‌نام x33کراس هستم هر ثبت نام به ما میگن امرزو انجام میشه ولی دریغ از پرسیدن حتی رنگ خودرو لطفا ثبت‌نام های ما را پیگیری کنید

    ۴
    ۴
    • افشین گفت:

      سلام خسته نباشید من قصد خرید این ماشین رو دارم فقط تو قدرت موتورش موندم که آیا این اسب بخار میتونه تو این ماشین شتاب خوبی بده

      ۷
      ۲
      • حمید گفت:

        سلام
        روی کاغذ که ظاهراً این موتور جوابگوی هیکل این ماشین نیست. اما باید تست درایوش انجام بشه تا خروجی واقعی این خودرو مشخص بشه.

        ۴
        ۶
      • H.m گفت:

        کشش و توان خوبی داره من تجربه دو هزار کیلومتر رانندگی دارم و راضی هستم

        ۷
        ۰
      • محمود گفت:

        من این ماشین و ۶ ماه هست خریده ام، علی رغم هیکل استخوندار و‌درشتش شتابش عالی هست، من قبلا ۲۰۶ تیپ ۵ داشتم ، از نظر شتاب عالی هست. آپشنها عالی، هندلینگ داخل شهر خیلی خوبه، جا دار برای خانواده مناسب است، فقط باید لاستیک خارجی نرم بندازید لاستیک ایرانی برای این ماشین خوب نیست، من که رضایت دارم

        ۰
        ۰
  2. متین گفت:

    اصلا هم نمای جلو شبیه دوج دورانگو نیست

    ۶
    ۹
  3. جواد محسنی گفت:

    سلام .به نظر من طراحی ظاهریش زیباست .فقط دونکته به نطرم اگه نبود قشنگتر بوده .۱_ رینگ یک تکه مشکی هستش که به نطرم دورنگه ویا آلومینیومی نقرهای بوده زیباتر بوده ۲_ اسپویلر عقب هم رنگش قرمز هستش که به نظرم مشکی بود زیباتر میشد .باتشکر

    ۱۹
    ۶
  4. قادر گفت:

    سلام
    بنظرم فیس زیبایی داره که رقبای هم قیمت مثل ریرا در برابر اش حرفی برای گفتن ندارم
    به لحاظ فنی هم قابل رقابت هست
    تنها مزیت ریرا داخلی بودن اش است
    البته یه مشکل اساسی هم که ماشین های توربو دارن و عده زیادی طرف اش نمیرن اینه که با بنزین داخلی سازگار نیست
    و خیلی زود به خرج می افتن
    اگر موتور تنفس طبیعی داشت یا هیبرید پلاگین بود خیلی مشتری پسندتر میشه

    ۱۴
    ۲
  5. امیر گفت:

    دوتا از بهترین محصولات کرمان که بنظر من بخری برد کردی a5 و j7
    واقعا از لخاظ لیست اپشن و رفاهی و کیفیت ماشیبن و موتوری در حد پولی که میدی عالیه اگر سایت بزاره ثبت نام میکنم حتما
    نظر هرکس قابل احترامه لطفا بی احترامی نکنید

    ۲۷
    ۴
    • محمدرضا گفت:

      من دو هفته هست که تحویل گرفتم دارم استفاده میکنم، خلاصه بگم عااالیه
      قبلش تیگو۷پرو داشتم فکر نمیکردم این خوب دربیاد، کیفیت قطعات خوبه، هندلینگ خوبه، شتاب و صدای موتور خوبه همچی خوبه واقعا قیمتش خیلی مناسبه بنظرم ، قدرت موتورش چیزی من ندیدم کم بیارت با کولر روشن ۴نفر توی جاده اصلا اذیت نشدم، فقط اینکه چراغ صندوق نزاشتن براش :))

      ۱۴
      ۰
  6. Poya گفت:

    من حدودا ۲۰روزه این ماظین رو داشتم و قبلش هم هایما s5داشتم
    در یک کلام بی نظیره
    سواری و هندلینگ لذت بخش، مصرف حدود ۱۰ لیتر البته ماشین بنده هنوز کامل اببندی نشده
    از لحاظ اپشن که واقعا بی رقیب
    به نظرم اگر قیمت تا ۱۶۰۰ بیاد بازار رو میترکونه چون رقیبای اصلبش همه بالای ۱۸۰۰ هستن

    ۱۰
    ۰
    • حمید گفت:

      سلام دوست عزیز
      لطفا تجربه خودتون رو در رابطه با عملکرد و خروجی موتور این خودرو هم بگید.

      ۲
      ۱
    • جابر گفت:

      سلام من فقط میخوام بدونم از لحاظ موتپری با این اسب بخار پایین چه عملکردی داره. من خودم هایما ۱۸۰۰ توربو دارم . انتظارم این نیست که به موتپر برسه ولی ایا قابل قبول هست عملکرد a5

      ۰
      ۰
      • احمد گفت:

        سلام منم هایما اس۷ توربو مدل ۹۸ داشتم خدایی ماشین خوبی بود برای تنوع فروختم و با وسواس آ۵ گرفتم خدایی یه شمال رفتم چیزی به لحاظ موتوری از هایما کم نداره و شتاب اولیه از هایما سرتره امکانش خوب خیلی بهتره در کل من از انتخابم خیلی راضیم من چند سالی انواع ماشینای چینی مثل جک اس ۵، هایما اس ۷ و اچ سی کراس رو داشتم. این از بقیه خیلی سرتره

        ۳
        ۰
  7. محسن گفت:

    سلام. میشه بررسی کامل و تست درایو این ماشین رو هم بزارین؟ ممنون

    ۱۶
    ۰
  8. علی گفت:

    سلام لطفا زودتر از همه تست درایوشو بزارید .

    ۱۱
    ۰
  9. صالح گفت:

    سلام، من الان برای خرید بین x5 و a5 مردد هستم و نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم. کاش تست درایو این ماشینو زودتر بزارید تا با شناخت بیشتر برای خرید اقدام کنیم. A5 ظاهر خیلی زیبا، جسورانه و جذاب تری داره اما از نظر فنی نمیدونیم چطوریه!!!

    ۲۰
    ۰
    • سهیل گفت:

      سلام
      از لحاظ آپشن و کم استهلاک بودن A5 بهتره
      شتاب صفر تا ۱۰۰ هردو خودرو در محدوده ۱۲ ثانیه هست
      با اینکه قدرت موتور X5 بیشتره
      و این به دلیل فناوری توربو GDI هست که حساسیت زیادی به بنزین داره و با بنزین بی کیفیت ایران سازگاری نداره و استهلاک خیلی بیشتری نسبت به موتورهای mpi داره از این جهت موتور kmcA5 که ساخت شرکت برلیناس هست حساسیت به کیفیت بنزین نداره و درنتیجه استهلاک کمتری داره
      درضمن هماهنگی موتور و گیربکس در KMC A5 بهتره چون گیربکس دوکلاچه تر ساخت شرکت مگنا روش نصب شده که یک برند آلمانی هست

      ۴
      ۱
  10. Shebani گفت:

    لطفاً تست درایو a5 ,رو زودتر بزارید ممنون

    ۱۲
    ۱
  11. بهروز گفت:

    سلام
    لطفاً تست درایو این ماشین رو بذارید، خیلی مشتاق ام تستش رو ببینم.
    بین A5 و X5 شک دارم برای خرید

    ۶
    ۰
  12. Muhammad گفت:

    در مورد خودرو kmc a 5 چند نکته رو مورد توجه قرار بدین لطفا
    اولا موتور خودرو ۱۵۰۰ هست
    شتاب خودرو واقعا خوبه
    فضای داخل کابین عالیه
    پنل تهویه و مانیتور لمسی هست و از خیلی خودرو ها ازجمله تیگو ۷ پرو که تعداد زیادی کلید داره زیبا تر و بروز تره
    دارای ۳ مد درایو هست
    مد eco. مد استاندارد . مد اسپرت
    توی مد eco مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میشه که بسیار عالیه
    خیلی شاسی های در رده قیمتی خودش دارای ۲ مد هستند و این خودرو ۳ مد درایو داره .

    ۴
    ۰
  13. احمد گفت:

    سلام
    من ۵۵۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم
    اصلا از نظر موتوری کم نمیاره و تو کفی کاملا عادی،نه پر شتاب و نه کم شتاب
    ولی تو سربالایی عالیه.من زانتیا هم داشتم.این از اونم توسر بالایی بهتره
    صدای موتور بسیار کم.تعویض دنده عالی.صندلی ها راحت،سیستم صوتی عادی
    فقط اگه مولتی مدیاخودش جی پی اس داشت بهتر بود تا اینکه الان به گوشی متصل میشه.

    ۴
    ۰
  14. محمد مهدی گفت:

    بین این و. دیگینیتی پرایم کدوم پیشنهاد میدین
    من یکم نگران بازار دست دومش هستم

    ۱
    ۰
  15. کارشناس گفت:

    بازار هر خودرو وابسته به شتاب و مصرف سوخت ،خدمات پس از فروش ، کیفیت مواد و آپشن ها می باشد. روی کاغذ موتور این خودرو از رقبا ضعیف تره، ولی من مصرف کننده بدلیل گیربکس خوب خودرو ، چنین موردی را حس نمی کنم . ماشین کم صدا ، نسبت به رقبا در این رنج قیمت نرم تر، شتاب مناسب ،من قبلش اس۵ موتور ۲۰۰۰ داشتم که در لحظه ماشین کنده میشد ولی این خودرو رفتار گیربکسش متفاوته وبا نرمی تغییر سرعت میده و همان شتاب را با اختلاف خیلی کم میده، اولش که روشن میشه یک دقیقه دور موتورش یه کم بالاست .در مجموع تجربه بیست روز رانندگی با توجه به تعویض لاستیک ها به لاستیک خارجی ، ماشین نرم ،کم صدا ، شتاب متوسط از ایرانی ها بهتر، مصرف کم،آپشن خوب، ظاهر خوب،فقط بایستی مواظب سپر جلو باشی به جایی مالیده نشه، بنظرم نسبت به اس۵ ،عروسکی تره

    ۳
    ۰
  16. شاهین گفت:

    با سلام
    این ماشین را تازه تحویل گرفتم
    بسیار از لحاظ متریال داخلی از جنس بنجلی استفاده شده
    ترمز ها ضعیف است

    ۲
    ۲
    • مرتضی گفت:

      دقیقا چرت میگه اتفاقا متریال داخلی رو همه اتفاق نظر دارند که بسیار مرغوب هستش مطمئنم تا حالا وارد کابینه هم نشدی

      ۱
      ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X