موضوعات داغ روز:

مقایسه رانا پلاس و سورن پلاس ؛ کدام سدان ایران خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟

منتشر شده در 21 فروردین 1403 ساعت 18:00
نویسنده حسین باباپور
عکاس علیرضا پاداش
مقایسه رانا پلاس و سورن پلاس

رانا پلاس و سورن پلاس هر دو از محصولات ایران خودرو هستند و ما در این مطلب این دو سدان را با هم مقایسه می کنیم.

این روزها که بازار ما چشم امیدی به واردات محصولات اقتصادی جدید با قیمت منطقی ندارد، تولیدات به روز شده قدیمی ایران خودرو حکم توفیق اجباری را برای مشتریان دارند و همچنان پرطرفدار هستند. تولیداتی مثل رانا پلاس و سورن پلاس در این گروه قرار می‌گیرند و از آنجا که رنج قیمتی آنها تقریبا به یکدیگر نزدیک است، رقیب مستقیم هم محسوب می‌شوند و بسیاری از مشتریان با بودجه‌ای در حد و اندازه محدوده قیمتی این دو خودرو، احتمالاً به این سؤال برمی‌خورند که رانا پلاس بخریم یا سورن پلاس؟

در ادامه مطلب، مقایسه رانا پلاس با سورن پلاس را از جنبه‌های فنی و ظاهری، امکانات و… انجام داده‌ایم تا بدانید کدام یک از این دو سدان داخلی ارزش خرید بالاتری داشته و تطابق بیشتری با اولویت‌ها و نیازهای شما دارد.

آشنایی با رانا پلاس و سورن پلاس

سورن پلاس و رانا پلاس هر دو جزو محصولات به روز رسانی شده شرکت ایران خودرو محسوب می‌شوند که نخستین بار در اواخر سال ۱۳۹۸ به نمایش گذاشته شدند. این دو خودرو در اصل نمونه بهینه‌شده مدل‌های قبلی خود هستند که در نهایت از پاییز ۱۳۹۹ به دست مشتریان رسیدند. رانا پلاس به عنوان نسخه ارتقا یافته رانا LX، علاوه بر ارتقای موتور به استاندارد یورو ۵، در مباحثی همچون گرافیک چراغ‌ها، تغییر غربیلک فرمان و اضافه شدن برخی امکانات نسبت به مدل اولیه دستخوش تغییراتی شده است.

نمای رو به رو سورن پلاس

در سوی دیگر می‌توان گفت که سورن پلاس نیز وضعیت مشابهی دارد. این خودرو مدل بهینه سورن elx به حساب می‌آید که تغییراتی نظیر تحول گرافیک چراغ‌ها، استفاده از رینگ‌های آلومینیومی جدید، ارتقای استاندارد آلایندگی موتور به یورو ۵، اضافه شدن امکاناتی مثل کروز کنترل و… در آن اعمال شده است.

نمای رو به رو رانا پلاس

بنابراین باید این نکته را گوشزد کنیم که این دو خودرو از لحاظ ساختاری و بنیادی تفاوت زیادی با نمونه‌های قبلی خود ندارند و نباید سطح توقعتان از آنها نسبت به مدل‌های پیشین خیلی بالا تر باشد.

مقایسه طراحی ظاهری

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، هم رانا پلاس و هم سورن پلاس جزو محصولات به‌روزشده ایران خودرو هستند که به استثنای برخی تغییرات ظاهری نظیر تحول گرافیک داخلی چراغ‌ها و اضافه شدن دو سه مورد تزیینات جدید بدنه، تحول شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای در شمایل بیرونی آنها اتفاق نیفتاده است. رانا پلاس دقیقا همان طراحی نسبتا قدیمی رانا LX را به نمایش می‌گذارد، با این تفاوت که گرافیک چراغ‌های عقب و جلوی آن تغییر کرده و قاب آینه‌های جدید راهنمادار در دو گوشه شیشه درهای جلویی این خودرو نصب شده است. همرنگ شدن زه جانبی و دستگیره درها با بدنه به علاوه تغییر طرح قالپاق و به‌کارگیری جلوپنجره جدید هم جزو دیگر تفاوت‌های رانا پلاس با رانا ال ایکس از نظر طراحی بیرونی به شمار می‌رود.

سورن پلاس هم یک سدان بزرگتر از رانا است که آن نیز تقریبا تحولاتی مشابه را تجربه کرده و حالا با یک چهره بهروزتر، همچون پیرمردی که به پیرایشگاه رفته و کمی سر و صورت خود را آنکادر کرده است، در مقابل چشمان مشتری خودنمایی می‌کند. ناگفته نماند که بدنه رانا پلاس در اصل همان اتاق پژو ۲۰۶ صندوقدار است و اتاق سورن پلاس نیز به سمند خودمان تعلق دارد که هر دوی آنها جزو خودروهای قدیمی بازار به شمار می‌روند و درنتیجه هیچ‌گونه هیجان و خلاقیت خاصی در استایل آنها حس نمی‌شود.

با این تفاسیر باید اعتراف کنیم که مقایسه سورن پلاس و رانا پلاس از نظر طراحی ظاهری برنده مشخص و دقیقی ندارد، بلکه بسته به سلیقه شما هر کدام از این دو خودرو می‌تواند تا حدودی شما را راضی کند و خودرویی با ظاهر نسبتاً قابل قبول در بازار محدود ایران به شمار برود. البته اگر مجبور باشیم به طراحی این دو خودرو امتیاز بدهیم و یکی از آنها را برنده میدان بدانیم، از نظر ما رانا پلاس طراحی کمی هماهنگ‌تر ارائه می‌دهد و از همین رو با کمی ارفاق می‌تواند برنده باشد.

مقایسه مشخصات فنی رانا پلاس و سورن پلاس

در بحث مقایسه فنی رانا پلاس با سورن پلاس باید بدانید که در اینجا با دو موتور متفاوت مواجه هستید. رانا پلاس به موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تیوفایو مجهز شده است. این موتور که حالا استاندارد آلایندگی یورو ۵ را هم پاس می‌کند، قدرتی در حد ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور در سر فلایویل تولید می‌کند و آن را تحویل گیربکس پنج دنده دستی می‌دهد. موتور سورن پلاس نیز همان موتور EF7 است. این پیشرانه قدرتی معادل ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن را از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به محورهای جلو انتقال می‌دهد.

بدنه رانا پلاس

طبق اطلاعات رسمی شرکت سازنده، میانگین مصرف سوخت سورن پلاس برابر با ۷.۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف سوخت ترکیبی رانا پلاس نیز خیلی کمتر از سورن نیست. زیرا بر اساس اطلاعات رسمی، این خودرو هم حدود ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین می‌سوزاند و برخلاف موتور تیوفایو پژو ۲۰۶ صندوقدار که مصرف ترکیبی ۶.۶ لیتر را ارائه می‌داد، ظاهراً به دلیل پایین آمدن کیفیت ساخت این موتور به علاوه ارتقای استاندارد آلایندگی و البته اعمال برخی تغییرات الکترونیکی و…، میزان مصرف آن هم بالاتر رفته است.

سورن پلاس

نسبت تراکم سیلندر در موتور TU5 رانا پلاس برابر ۱۰.۵ است و در موتور EF7 سورن پلاس این رقم به ۱۱ می‌رسد. بنابراین اگرچه هر دو خودرو نیاز به بنزین با اکتان ۹۵ دارند، اما به نظر می‌رسد سازگاری موتور تیوفایو رانا پلاس با بنزین معمولی کمی بهتر از حریف باشد و حساسیت کمتری نسبت به بنزین معمولی نشان دهد. در مورد شتاب صفر تا صد هم باید گفت که با توجه به وزن کمتر و احتمالا ضریب آیرودینامیک بهینه‌تر، رانا پلاس می‌تواند تا حدودی سریع‌تر شتاب بگیرد. بر این اساس شتاب صفر تا صد رانا پلاس برابر ۱۱.۶ ثانیه اعلام شده و شتاب صفر تا صد سورن پلاس هم معادل ۱۲ ثانیه است که البته در عمل و با فرسوده شدن خودروها، این ارقام قطعا بالاتر می‌رود.

مقایسه فنی

سواری هر دو خودرو خیلی خشک نیست، اما احتمالا کاربران سورن پلاس از نرم‌تر بودن ماشین خود بیشتر احساس رضایت خواهند کرد. از لحاظ هندلینگ و پایداری نیز باید گفت که وضعیت سورن پلاس بهتر از حریف است و احتمال انحراف قسمت عقب خودرو و وقوع بیش فرمانی برای آن نسبت به رانا پلاس کمتر ارزیابی می‌شود.

البته باید این نکته را بدانید که مدل‌های جدید رانا پلاس از تاریخ عرضه پاییز ۱۴۰۲ به این طرف، به سیستمهای کنترل کشش و پایداری مجهز هستند که می‌تواند وضعیت هندلینگ آنها را در مسیرهای لغزنده و یا هنگام دور زدن بسیار ارتقا ببخشد. سورن پلاس با موتور XU7P نیز به سیستمهای کنترل کشش و پایداری تجهیز شده است، اما نمونه EF7 این خودرو فعلاً بدون این سامانه‌ها عرضه می‌شود.

خودرورانا پلاسسورن پلاس
موتور۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – تنفس طبیعی۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – تنفس طبیعی
حجم موتور۱.۶ لیتر۱.۷ لیتر
توان خروجی۱۰۵ اسب بخار – ۱۴۲ نیوتن متر۱۱۳ اسب بخار – ۱۵۳ نیوتن متر
گیربکس۵ دنده دستی۵ دنده دستی
انتقال قدرتمحور جلومحور جلو
شتاب ۰-۱۰۰۱۱.۶ ثانیه۱۲ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۷.۳  لیتردر۱۰۰کیلومتر۷.۳۶  لیتردر۱۰۰کیلومتر
بیشترین سرعت۱۹۰ کیلومتربرساعت۱۸۹ کیلومتربرساعت
وزن۱۱۳۳ کیلوگرم۱۲۴۰ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر۶۳ لیتر
ابعاد بدنه۱۴۵۳-۱۶۸۴-۴۲۹۲ میلیمتر۱۴۶۰-۱۷۳۵-۴۵۳۴ میلیمتر
فاصله محوری۲۴۴۵ میلیمتر۲۶۷۱ میلیمتر
حجم صندوق ۴۰۰ لیتر۵۰۰ لیتر

مقایسه طراحی داخلی و فضای کابین

شاید مهم‌ترین کاری که ایران خودرو برای ارتقای رانا و سورن باید انجام می‌داد، تغییر طرح داشبورد آنها با نمونه‌های جدید و امروزی‌تر بود که متأسفانه چنین به‌روزرسانی در این دو خودرو دیده نمی‌شود. البته نکته مثبت در اینجا تغییر طرح غربیلک فرمان آن‌هاست که باعث شده فضای کابین هر دو خودرو کمی نوین شود و از آن حال و هوای قدیمی، تا حدودی هرچند کم فاصله بگیرد.

مقایسه کابین رانا پلاس و سورن پلاس

داخل اتاق رانا پلاس از غربیلک فرمان پژو ۲۰۷ به همراه صندلی‌های این هاچبک محبوب استفاده شده تا کاربران آن از این به بعد سواری راحت و لذتبخش‌ تری را تجربه کنند. داخل اتاق سورن پلاس نیز غربیلک فرمان دنا دیده می‌شود که به هر حال نسبت به قبل طرح زیباتری دارد. متأسفانه طراحی داشبورد هر دو خودرو قدمت بالایی دارد و احساس می‌شود شرکت سازنده برای به حداقل رساندن هزینه‌های ساخت، تمایل چندانی به استفاده از داشبورد های مدرن‌تر نداشته است. بنابراین اتاق هر دو خودرو از لحاظ زیبایی و شاخصه‌های بصری جدید، امتیاز بسیار کمی دریافت می‌کند و نکات زیبنده چندانی در آنها مشاهده نمی‌شود.

مقایسه داخل رانا پلاس و سورن پلاس

در بحث کیفیت متریال نیز به نظر می‌رسد وضعیت سورن پلاس بهتر از حریف باشد و به دلیل استفاده از مواد نرم در بعضی قسمت‌های داشبورد، امتیاز بیشتری نسبت به رانا پلاس دریافت می‌کند. اما نقطه قوت اصلی کابین سورن پلاس نسبت به حریف، فضای بسیار بیشتر و اتاق بزرگتر آن است که باعث می‌شود افراد حاضر در صندلی‌های ردیف عقب چندان با کمبود فضا به‌ویژه در ناحیه پا و شانه‌ها، دست‌ و پنجه نرم نکنند. این در حالی است که فضای تنگ ردیف عقب رانا پلاس و کلا خانواده مشتقات پژو ۲۰۶ از این نظر کاملا زبانزد بوده و نکته منفی همه آنها به شمار می‌رود.

همه ما به اهمیت جادار بودن صندوق عقب خودرو به‌ویژه هنگام مسافرت‌ها آگاه هستیم. در این زمینه نیز سورن پلاس دست بالاتر را دارد و صندوق عقب حجیم‌تری ارائه می‌دهد. اگر درب صندوق سورن پلاس را بالا بدهید، یک حفره نسبتاً بزرگ با گنجایش تقریبا ۵۰۰ لیتر مقابل شما قرار می‌گیرد تا بتوانید لوازم و چمدان‌های مسافرتی خود را داخل آن قرار بدهید. این در حالی است که حجم صندوق رانا پلاس برابر ۴۰۰ لیتر است که البته برای خودرویی در این ابعاد تقریبا مناسب به نظر می‌رسد، اما به هر حال حدود ۱۰۰ لیتر نسبت به حریف کمبود فضا دارد.

مقایسه امکانات و آپشن‌های رانا پلاس و سورن پلاس

مقایسه رانا پلاس و سورن پلاس از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی حکایت از این دارد که با سطح تجهیزات کاملا پایه‌ای در هر دو محصول ایکو مواجه هستیم. مواردی مثل کروز کنترل، حسگر پارک عقب، ترمزهای ضد قفل ABS و EBD, دیلایت، مه‌شکن‌های جلو و عقب، چراغ بدرقه، فرمان هیدرولیک با دکمه‌های کنترل، دو کیسه هوای جلو و آینه‌های جانبی برقی در لیست امکانات استاندارد و پایه‌ای این دو دیده می‌شوند.

اما در این میان وضعیت سورن پلاس کمی بهتر از حریف است؛ چراکه این خودرو به صورت استاندارد دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو است که در رانا پلاس موجود نیستند. همچنین شما می‌توانید مانیتور و دوربین عقب نیز به صورت سفارشی روی سورن پلاس دریافت کنید که تا زمان نوشتن این مطلب اثری از آنها برای رانا پلاس دیده نشده است.

باید به این نکته اشاره کرد که سورن پلاس و رانا پلاس در نسخه های تولیدی اواخر سال ۱۴۰۲، به دلیل اجباری شدن استانداردهای ۸۵ گانه، به ویژگی هایی مانند سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده و سنسور پایش باد تایرها به صورت استاندارد مجهز شده اند.

خودرو رانا پلاسسورن پلاس (EF7)
کروز کنترلدارددارد
کنترل پایداریدر نسخه ارتقا یافتهدر نسخه ارتقا یافته
کنترل کششدر نسخه ارتقا یافتهدر نسخه ارتقا یافته
سنسور پارک عقبدارددارد
ترمز ABSدارددارد
ترمز EBDدارددارد
دیلایتدارددارد
دکمه های کنترل روی فرماندارددارد
نمایشگر مالتی مدیانداردسفارشی
دوربین عقبنداردسفارشی
کیسه هوادارددارد
تهویه اتوماتیکندارددارد
تنظیم برقی صندلی های جلوندارددارد ( فقط قسمت پشتی)
آینه تاشو برقیندارددارد
تنظیم برقی آینه های جانبیدارددارد

قیمت بازار و کارخانه رانا پلاس و سورن پلاس

رانا پلاس

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۶۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۳۲۹,۱۳۴,۰۰۰ تومان

رانا پلاس ارتقا یافته

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) ۶۳۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) بدون قیمت تومان

رانا پلاس پانوراما

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۳۴۳,۵۵۵,۰۰۰ تومان

رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) بدون قیمت تومان

سورن پلاس – فول

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان

سورن پلاس ارتقا یافته

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) بدون قیمت تومان

سورن پلاس – XU7P

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۶۱۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۴۶۴,۸۹۱,۴۰۰ تومان

سورن پلاس دوگانه سوز

قیمت بازار (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۷۶۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۳/۰۲/۲۶) ۳۷۲,۴۰۷,۰۰۰ تومان

نتیجه‌گیری ؛ کدام ارزنده تر است؟

رانا پلاس ارزش خرید بیشتری دارد یا سورن پلاس؟ قطعا این سوال بسیاری از مشتریان است و اگر بخواهیم به طور خلاصه به آن پاسخ بدهیم، باید اول نوع نیاز و اولویت‌هایتان را از خرید یک سدان داخلی بدانیم.

بر این اساس می‌توان گفت رانا پلاس بیشتر مناسب افرادی است که خانواده پرجمعیتی ندارند و فضای نسبتا تنگ ردیف عقب برای آنها خیلی محدودیت‌ آفرین نیست. همچنین افرادی که به دنبال یک موتور بی‌دردسرتر برای ماشین خود هستند، بهتر است که رانا پلاس با موتور تیوفایو را انتخاب کنند. این موتور از لحاظ فنی نسبت به موتور EF7 پیچیدگی کمتری دارد و بنابراین هزینه تعمیرات و تامین قطعات یدکی آن نسبت به حریف کمتر است. وجود سیستم کنترل کشش و پایداری در مدل‌های جدید این خودرو هم باعث می‌شود تا وضعیت ایمنی و هندلینگ رانا پلاس نسبت به گذشته ارتقا پیدا کند و رانندگی پایدارتری حین گردش سریع و عبور از جاده‌های لغزنده ارائه دهد.

اما در سمت دیگر افرادی که به دنبال خرید یک سدان بزرگتر با فضای کابین جادار و صندوق عقب وسیع‌تر هستند، باید حتماً سورن پلاس را خریداری کنند. ضمن آنکه امکانات رفاهی سورن پلاس نسبت به حریف کمی متنوع‌تر است و از این جهت آسایش بیشتری برای کاربران به دنبال خواهد آورد. سواری نرم‌تر، متریال کابین باکیفیت‌تر و اتاق ساکت‌تر هم از دیگر مزایای سورن پلاس نسبت به حریف به حساب می‌آیند. پس اگر چنین معیارها و اولویت‌هایی برای خرید یک سدان داخلی در ذهن دارید، احتمالا سورن پلاس می‌تواند گزینه بهتری برای شما در مقایسه با رانا پلاس باشد.

ویدیوی معرفی سورن پلاس ارتقا یافته

ویدیوی معرفی رانا پلاس ارتقا یافته

ویدیوی تست و بررسی رانا پلاس

۱۱ Responses to “مقایسه رانا پلاس و سورن پلاس ؛ کدام سدان ایران خودرو ارزش خرید بیشتری دارد؟”

  1. علیرضا گفت:

    سورن اگه با گیربکس اتومات و سانروف و نصف آپشنای دنا تولید میشد راحت با دنا و تارا رقابت میکرد، رانا که حرفی واسه گفتن نداره مقابل سورن

    ۲۱
    ۱۴
  2. ناشناس گفت:

    من چند تا سورن جدید سوار شدم. ماشین خیلی سنگین راه میره. کوبش عجیبی داشت. در یک کلام حالم به هم خورد. ترجیح میدم تا آخر عمر بی ماشین باشم ولی این ماشینو نداشته باشم

    ۸
    ۱۸
    • ناشناس گفت:

      به شما تبریک میگیم!!
      شما برنده یک دستگاه سورن پلاس شدید
      جهت دریافت خودروی خود، تنها کافیست در نظرات خود تجدید نظر کنید!

      ۱۰
      ۱
  3. محمد گفت:

    شما رانا پلاس پاناروما رو باید مقایسه میکردین که توان متور برابر با ای اف سون داره مصرفش ۶.۹ هست فرمان برقی داره گریبکس ۶ دنده داره و صد تومن هم از سورن ارزون تره

    ۱۲
    ۱
  4. ابوالفضل گفت:

    هردو اشغال وبی کیفیت

    ۷
    ۵
  5. ناشناس گفت:

    خودروسازهای ایران می توانند خودروهای بهتری تولید کنند ولی نمی خواهند. علت آن را شاخه اقتصادخرد علم اقتصاد فصل بازارها به خوبی توضیح می دهد.

    ۳
    ۰
  6. فرشید گفت:

    انتخابم راناپلاس. طراحی هماهنگ تر و موتور بی دردسر تری داره. سورن یه جوریه، به دل نمیشینه

    ۳
    ۴
  7. اسماعیل گفت:

    انصافا بجای اینکه ۸۰۰ تومن پول این ماشین ها رو بدید به برلیانس سری ۳۰۰ اتومات موتور ۱۶۵۰ سی سی بخرید با کلی امکانات بیشتر و سانروف و فرمون برقی و رخ بهتر و موتور ۱۱۴ اسب بخار پرشتاب و رینگ آلومینیومی و گیربکس اتومات کره ای و فرمون برقی و کروز و …

    ۱
    ۸
  8. علی آزاد گفت:

    سورن پلاس از دنا پلاس هم بهتره به جز شتاب اصلا قابل مقایسه با رانا پلاس نیست

    ۵
    ۱
  9. جواد گفت:

    رانا پلاس ماشین خوبیه ، هم قدرت مناسبی داره ، از طرفی طراحیش میشه گفت ظریف تره ولی سورن طراحی زمخت و قدیمی تری داره از لحاظ کلی به نظر من رانا موتور خوبی داره ، طراحی و مونتاژ نسبتا خوبه ، کیفیت ادوات داخلی هم به نسبت رقیب ها بهتره اما یک سری چیز ها مثل قرار گرفتن کلید شیشه بالابر ها در کنار ترمز دستی ، و فضای پای کوچک برای سرنشینان عقب از ضعف های رانا می‌تونه باشه از اون طرف سورن پلاس داخلش نقصی به جز مونتاژ نمیتونه داشته باشه چون هم صفحه نمایش داره هم فضای بازتری داره ولی ضعفش موتور داغون XU7P هست که به شدت بنزین مصرف می کنه همینطور که میبینید تو تصویر همه چیز به ریخته هست انگار موتور چند ساله ازش گذشته

    ۳
    ۳
  10. علی آزاد گفت:

    ایران خودرو خیلی عجیبه ماشین نرم و راحت و جادار مثل سورن روش سانروف و گیربکس اتوماتیک و غیره نمیزاره بعد می‌ره رو دنا تنگ و خشک اینارو می‌زاره خداییش سمند ماشینی بود که مردم حمایت کردن ازش به جا اینکه به یه چراغ و فیس لیفت بسنده کنه بیاد تغییرات بزرگ تری روی این سدانش انجام بده من به شخصه سمند رو به همه محصولات ایران خودرو ترجیح میدم

    ۵
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.