%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰

قیمت فونیکس FX در بازار آزاد چقدر است؟

منتشر شده در 05 آذر 1402 ساعت 16:43
قیمت فونیکس FX در بازار آزاد چقدر است؟

قیمت فونیکس FX این روز ها چندان تغییری نمی کند. کراس اوور FX یکی از جذاب ترین محصولات نشان فونیکس است که در دو تیپ در بازار حضور دارد.

اف ایکس یکی از کراس اوور های مدیران خودرو است که تحت نشان فونیکس عرضه می شود. خودرویی که با نام اومودا ۵ نخستین بار در سال ۲۰۲۱ توسط چری رونمایی شد و با طراحی متفاوتی که ارائه می داد، خیلی زود توجهات را در بازار چین به خودش جلب کرد. در ایران این خودرو با دو تیپ اکسلنت و پرمیوم عرضه شده است. عرضه FX در ابتدا با تیپ اکسلنت انجام شد اما تعداد آن محدود بود و بعد از آن فونیکس FX پرمیوم به صورت گسترده تر به بازار آمد. قیمت فونیکس FX پرمیوم در کارخانه ۱ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان است و قیمت این خودرو در بازار برای هر دو تیپ اکسلنت و پرمیوم در جدول زیر قابل مشاهده است.

فونیکس FX اکسلنت

فونیکس FX پرمیوم

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۹)۳,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۹)۲,۵۷۲,۷۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت فونیکس FX و تفاوت تیپ ها

همانطور که ملاحظه می کنید، اختلاف قیمت برای دو تیپ پرمیوم و اکسلنت قابل توجه است. اما دلیلی این اختلاف قیمت چیست؟ این دو تیپ از نظر ظاهری کاملا برابر هستند اما در بحث مشخصات فنی تفاوت های مهمی دارند. در فونیکس اف ایکس اکسلنت پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۶ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر را دارد. قدرت در این نسخه از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو می رسد که قابلیت تعویض ۹ دنده مصنوعی را دارد. اما زیر کاپوت فونیکس FX پرمیوم یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ قرار دارد که خروجی های ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت در این نسخه از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد.

قیمت فونیکس FX در بازار آزاد چقدر است؟

اما تفاوت ها فقط در بحث پیشرانه و سیستم انتقال قدرت نیست و در بخش سیستم تعلیق هم این دو نسخه متفاوت هستند. در هر دو نسخه سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون است. در عقب نسخه اکسلنت سیستم تعلیق توییست بیم را داریم اما روی محور عقب نسخه اکسلنت، سیستم تعلیق مولتی لینک سوار شده است که باعث می شود نسخه پرمیوم سواری نرم تری نسبت به نسخه اکسلنت داشته باشد.

با این تفاوت های فنی بنظر می رسد که اختلاف قیمت فونیکس FX در این دو نسخه منطقی بنظر می رسد و این کراس اوور در نسخه پرمیوم واقعا بهتر است.

امکانات ایمنی و رفاهی

قیمت فونیکس FX در این دو نسخه متفاوت است اما در بحث امکانات ایمنی و رفاهی هیچ تفاوتی بین FX اکسلنت و پرمیوم نیست. در هر دو خودرو امکاناتی نظیر کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم رانندگی خودران سطح ۲.۵، سیستم رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خطی و نقطه کور، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم فرمان صوتی، استارت دکمه ای، نورپردازی کابین، در صندوق برقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، سردکن و گرم کن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دوکاناله، شارژر وایرلس و … دیده می شود.

قیمت فونیکس FX در بازار آزاد چقدر است؟
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X