نگاهی به هوندا وزل در نمایشگاه خودرو تهران
هوندا وزل در نمایشگاه خودرو تهران معرفی شد. این کراس اوور ژاپنی قرار است به صورت وارداتی و با معین خودرو ایرانیان به بازار ایران بیاید.
هوندا یکی از خودروسازان به نام ژاپنی است که با اینکه محصولات این نشان کیفیت و دوام بسیار خوبی داشتند اما حتی در زمان آزاد بودن واردات خودرو ها نیز در ایران به آن کم لطفی شده بود اما اکنون یکی از گزینه های وارداتی معین خودرو ایرانیان از این برند است.

معین خودرو ایرانیان که تا پیش از این به سراغ محصولات تویوتا رفته بود اکنون به سراغ کمپانی محبوب هوندا رفته و هوندا وزل (VEZEL) را با خود به نمایشگاه خودرو تهران آورده است. هوندا وزل که در دیگر بازار ها با نام هوندا H-RV نیز شناخته می شود یک کراس اوور در کلاس طراحی و سگمنت B است که از سال ۲۰۲۱ تولید آن آغاز شده و تا کنون عرضه آن ادامه داشته است.
طراحی جذاب و مدرن
هوندا وزل در بخش طراحی ظاهری از سبک طراحی روز بهره می برد که این موضوع می تواند نقطه قوت این خودرو باشد. در نمای جلو این خودرو از چراغ های کشیده استفاده شده که چهره این خودرو را بروز کرده است. جلو پنجره بزرگ هوندا وزل از خطوط موازی بهره می برد که چهره این خودرو را کمی لوکس کرده و در مرکز آن لوگو هوندا به چشم می خورد.

طراحی نماهای جانبی هوندا وزل نیز به خوبی صورت گرفته و شاهد طراحی قابل قبولی هستیم. سبک طراحی رینگ ها و تریم دورنگ بدنه باعث شده تا شاهد طراحی خوبی در این قسمت ها شده و انتظارات را از یک کراس اوور ژاپنی برآورده می کند.
در طراحی نمای عقب نیز، هوندا وزل از مشخصات و الِمان های طراحی خودرو های بروز بهره می برد. چراغ های عقب این خودرو به صورت به هم پیوسته طراحی شده اند که طراحی خوب این خودرو را تکمیل کرده است. طراحی سپر عقب نیز بر جذابیت های ظاهری این خودرو افزوده است.

در بخش طراحی داخلی نیز هوندا وزل نمره قابل قبولی را دریافت می کند و به دلیل بهره مندی از گرافیک، دیزاین و تریم مناسب، کابین هوندا وزل از طراحی مناسبی برخوردار است. به طور کلی هوندا وزل یکی از خودرو های ژاپنی است که طراحی قابل قبولی دارد و به واسطه همین موضوع می تواند علاقه مندان را به خود جذب کنند.

مشخصات فنی هوندا وزل
تا کنون نسخه های مختلفی از هوندا وزل روانه بازار های جهانی شده است اما نسخه ای که برای بازار ایران انتخاب شده دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۲۴ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است.
در کنار این مشخصات فنی، هوندا وزل امکانات قابل قبولی دارد که از جمله آنها می توان به؛ نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه ای، کروز کنترل، آنتن کوسه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… اشاره کرد.
درود. اینم کاش میگفتید که چجوری میتونیمش بخریم و آیا اقساطم داره؟ ممنونم
دلت خوشه!
فکر کنم هوندا از فونیکس کپی کرده چراغ و جلو پنجره و طراحی خطرهای عقب عین هم هستند.چقد ژاپنیها کپی کارن حتی لندکروزشون هم از روی یه مدل چینی بود البته نمیدونم چرا اول ژاپنی تولید شده بعد چینی برام سواله
تبلیغ زندگی اشرافی…
خودتون قضاوت کنید، در زمانی که مردم از تورم از کمبود شغل و از درآمد ناچیز و هزاران مشکلات دیگه کمرشون خم شده،چه کسانی پول خرید خودروهای اینچنینی رو دارند جزء اشراف و آقازاده ها؟ و مردم فقط نظاره گر خوشگزرونی عده ای شدند…
قیافه ش خوبه…منتهی بحث محدودیت ارزی متاسفانه باعث شده همه چی روی حداقلها باشه،مخصوصا موتوری و الان این جعبه دنده cvtرو کسی ازش خوشش نمیاد…و این خودروها مطمئنا توی مسیر دست دوم شدنشون باحتمال زیاد دردسرساز میشن
این که شبیه چانگان چینی هست