%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

منتشر شده در 16 تیر 1404 ساعت 18:36
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

در این مطلب آخرین خودرو به این موضوع می پردازیم که چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید و آیا این خودروی ژاپنی ارزش خرید دارد؟

سوزوکی بالنو (Suzuki baleno) نام یک خودرو تولیدی برند نام آشنا ژاپنی سوزوکی است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ در قالب یک سدان وارد بازار های جهانی شد اما در سال ۲۰۱۵ پلتفرم و کلاس این خودرو به طور کلی تغییر یافت و به یک هاچبک سایز متوسط تبدیل شد. این خودرو توانست در بازار کشورهای مختلف همچون آسیایی، استرالیا و اقیانوسیه موفق باشد و فروش مناسبی را ثبت کند. راسا موتور با آزاد شدن واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ طیفی از محصولات سوزوکی را به بازار ایران آورد که سوزوکی بالنو هاچبک ژاپنی یکی از این خودرو ها است. در این مطلب آخرین خودرو به این موضوع می پردازیم که چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو خرید؟

برند ژاپنی و ثابت شده در بازار

چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

شرکت سوزوکی موتور (Suzuki Motor Corporation) در سال ۱۹۰۹ توسط میچیو سوزوکی در ژاپن بنیان‌گذاری شد. فعالیت ابتدایی این شرکت در زمینه تولید ماشین‌های بافندگی بود، اما در دهه ۱۹۳۰ با تغییر مسیر به صنعت حمل‌ونقل وارد حوزه تولید موتورسیکلت و خودرو شد. سوزوکی به مرور زمان جایگاه خود را به عنوان تولیدکننده خودروهای کوچک، اقتصادی و موتورسیکلت‌های قابل اطمینان تثبیت کرد. این شرکت در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته و با برندهایی مانند جنرال موتورز و ماروتی هند همکاری‌های گسترده‌ای داشته است. سوزوکی در ایران اولین بار به واسطه مونتاژ خودروی دو دیفرانیسل ویتارا توسط ایران خودرو در ایران شناخته شد. سوزوکی ویتارا بعد از سالها هنوز هم از محصولات پرطرفدار بازار بوده که از دلایل محبوبیت آن کیفیت، دوام و خدمات ممتاز است. شناخت از کیفیت و کارای برند ژاپنی سوزوکی در ایران یکی از دلایل خرید سوزوکی بالنو است که ارزش افزوده بسیاری برای این خودرو ایجاد می نماید.

استهلاک پایین نقشه راه خودرو سازان ژاپنی

چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

زمانی که از خودروسازهای ژاپنی صحبت می شود استهلاک پایین قطعا المان های مطرح در خودرو به شمار می رود. سوزوکی نیز که به صورت تجربی ثابت شده از جمله خودرو سازان باکیفیت است. سوزوکی بالنو به پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که می تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند. سوزوکی سعی بر این داشته که به بهینه ترین حالت ممکن این خودرو را کالیبراسیون کند و همانند برخی از خودروسازن توان بالایی را از موتوری با حجم پایین استخراج نکند و همین موضوع باعث شده که کمترین استهلاک را داشته باشد.

کیفیت مونتاژ خوب

چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

قطعات خودرو هرچند باکیفیت هم باشد باید به درستی مونتاژ شود اگر چنین نباشد نمی توان آنرا خودروی با عملکرد مناسب به حساب آورد. سوزوکی بالنو هرچند در خطوط تولید سوزوکی در هند تولید می شود اما همچنان فاکتور های نظارتی سوزوکی در خطوط تولید حکم فرماست و همین موضوع بالنو را تبدیل به خودروی با کیفیت مونتاژ بالا کرده است.

امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول

چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

هرچند سوزوکی بالنو جزء خودرو های اقتصادی در بازار جهانی حساب می شود ولی از امکانات ایمنی و رفاهی مناسبی برخوردار است. از جمله امکانات سوزوکی بالنو می توانیم به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، هدآپ دیس پلی، کامپیوتر سفری، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، تهویه اتوماتیک، سنسور باران، ورود خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه پایش فشار باد تایر ها، آینه الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری و… اشاره کنیم.

مصرف و حساسیت پایین به سوخت

به دلیل حجم پایین موتور و وزن کمتر از یک تن سوزوکی بالنو این خودرو در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی تنها در محدوده ۵.۴ لیتر سوخت مصرف می کند. مصرف پایین پیشرانه در کنار حساسیت به سوخت پایین بالنو را تبدیل به خودروی مناسب برای مصارف برون شهری و بخصوص درون شهری کرده است.

تنها گزینه غیر چینی در بازه قیمتی

بازار ایران به دلیل گذشت سالهایی در سایه ممنوعیت واردات خودرو از تنوع بالای برخودار نیست و سوزوکی بالنو در این بازه قیمتی تنها ۲ رقیب جدی، کیا پیکانتو و هیوندای i20 را در مقابل خود دارد. دو رقیب کره ای بالنو هردو در زمان برجام به بازار ایران آمده اند که حداقل ۵ سال از جدید ترین نسخه های آنها می گذرد و به نظر دیگر گزینه های معقولی نیستند.

آیا نقدی به سوزوکی بالنو وارد است؟

چرا باید هاچبک ژاپنی سوزوکی بالنو را خرید؟

سوزوکی بالنو هرچند خودروی ژاپنی به حساب می آید اما در بخش کابین کیفیت مورد انتظار را ارائه نمی دهد اما کیفیت نازلی نیز ندارد. نبود برخی آپشن ها همانند گرم کن و سرد کن صندلی در این خودرو و استفاده استفاده از فناوری استپ گیت به جای تیپ ترونیک از معایب سوزوکی بالنو به حساب می آید.

ویدیو معرفی سوزوکی بالنو

ویدیو های پیشنهادی
  1. کوروش گفت:

    چجوری بخریم از کجا بخریم؟ شرکت که فروش نمی‌ذاره اگر هم بذاره قیمت میده بالای ۳ میلیارد. دلمون می‌خواد بخریم ولی چجوری؟

    ۶
    ۱
  2. بهنام پرنگ گفت:

    نمیدونم دیگه منظور از کیفیت نازلی ندارد چیه . ولی واقعا کیفیت نازلی دارد . همسایمون داره ، هرموقع از دور میبینم میگم برم یکی بخرم . بعد که نزدیک میشم یا سوارش میشم میگم بیخیال . اصلا شبیه ماشین ژاپنی نیست من فکر نمیکنم برای وارد کننده بیشتر از ۱۲-۱۳ هزارتا آب خورده باشه همه چیزش ضعیف و ارزون نشون میده

    ۴
    ۹
  3. اشکان گفت:

    درود.در هندوستان بسته میشه.اگر استاندارد ژاپن راداشته باشه خوبه وگرنه مانند چینی ها بیکیفیت

    ۰
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X