رونمایی از دو محصول جدید لاماری ؛ هیرکانی و نئو آمدند

شرکت آرین پارس موتور طی مراسمی از دو محصول جدید خود پرده برداشت. دو کراس اوور با نام های هیرکانی و نئو که سبد لاماری را کامل تر می کنند.
شرکت آرین پارس موتور کار خود را با برند لاماری با محصول ایما آغاز کرد. کراس اووری که طراحی جذاب و متفاوتی داشت و خیلی زود توانست جایگاه خوبی را در بازار به دست بیاورد. لاماری تا مدت ها تنها یک محصول را در سبد محصول خود داشت و سرانجام در نمایشگاه خودروی سال گذشته بود که آرین پارس موتور از سدان لاماری اکو پرده برداشت. اگرچه سدان اکو هنوز به بازار نیامده اما به زودی قرار است اولین سدان لاماری را در خیابان های کشور ببینیم. اما حالا دو محصول جدید در کلاس کراس اوور به سبد محصولات لاماری اضافه می شوند. هیرکانی و نئو دو کراس اوور جدیدی هستند که آرین پارس موتور طی مراسمی با شکوه از آن ها پرده برداشت. در این مراسم مدیران ارشد لاماری توضیحاتی را در مورد کارنامه لاماری و برنامه های پیش رو ارائه کردند و اشاره شد که شرکت آرین پارس موتور برای این دو محصول جدید برنامه های ویژه ای دارد. در ادامه بیشتر با این دو خودرو آشنا خواهیم شد.


لاماری هیرکانی ؛ متفاوت مثل ایما
برگ برنده لاماری ایما در بازار ایران قطعا طراحی متفاوت و جذابش بود و به نظر می رسد همین سناریو را برای موفقیت لاماری هیرکانی شاهد باشیم. این کراس اوور طراحی متفاوتی در بدنه دارد و سبکی جدید را در المان های مختلف آن می بینیم که پیش تر در کمتر چینی حاضر در بازار ایران دیده بودیم. لاماری هیرکانی در واقع نسخه ریبج شده از کایی X7 یا کایی Kunlun است که در ایران با نام هیرکانی و با برند لاماری به عرضه می رسد. این کراس اوور در سال ۲۰۲۲ معرفی شده و در بازارهای هدف در نسخه های ۵ و ۷ نفره به عرضه می رسد. البته آرین موتور برای بازار ایران نسخه ۷ نفره را در نظر گرفته است.

زیر کاپوت لاماری هیرکانی یک پیشرانه آشنا را می بینیم که قبل تر در محصولات گروه چری دیده می شد. همان پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ GDI که در محصولاتی نظیر فونیکس FX پرمیوم، آریزو ۶ جی تی و لوکانو L7 هم دیده بودیم. موتور توربو در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۱۸۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر را دارد و قدرت بوسیلخ یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو می رسد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه می شود. گفتنی است که هیرکانی شتاب صفر تا صد را هم در ۹.۵ ثانیه ثبت می کند که برای کراس اووری در این رده به نظر راضی کننده باشد.

در داخل کابین هیرکانی سعی شده تا مثل بدنه طراحی مدرنی داشته باشیم. یک صحه نمایش بزرگ در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و کلاستر هم دیجیتال طراحی شده است. نورپردازی روی داشبورد طراحی جذابی دارد و تا روی در ها هم آمده است. دسته دنده الکترونیکی است و داشبورد میانی هم طراحی جذابی دارد که باعث می شود کابینی متفاوت را در لاماری هیرکانی داشته باشیم.

این کراس اوور در رده خودروهای نسبتا پر آپشن بازار قرار می گیرد و در این خودرو امکاناتی نظیر رادار خط خوان، رادار نقطه کور، رانندگی بیم خطوط، کروز کنترل تطبیقی، نوربالا اتوماتیک، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، ترمز اضطراری، سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی های برقی جلو، سرد کن و گرم کن صندلی های جلو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و… اشاره کرد.
لاماری نئو ؛ کوچک ترین لاماری بازار
اما دیگر محصولی که آرین پارس موتور از آن پرده برداشت، نئو نام دارد. یک کراس اوور ساب کامپکت که در سبد محصولات لاماری لقب کوچک ترین محصول را خواهد داشت و قرار است رقیب کراس اوورهایی نظیر کی ام سی X5 و ام وی ام X5 باشد. لاماری نئو در واقع نسخه ریبج شده از کایی X3 پرو است که آن را با نام کایی شوجت (Showjet) هم می شناسند. خودرویی که پیش تر با فیس قبلی قرار بود توسط ایران خودرو عرضه شود اما حالا این آرین پارس موتور است که این خودرو را با نشان لاماری عرضه می کند. این خودرو نخستین بار سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و در سال ۲۰۲۰ به بازارهای هدف آمد اما نسخه ای که با نام نئو به بازار ایران می آید نمونه فیس لیفت ۲۰۲۴ از این کراس اوور است و در واقع جدیدترین نسخه از آن قرار است در ایران مونتاژ شود.

لاماری نئو در واقع در رده ای پایین تر نسبت به دیگر کراس اوورهای لاماری قرار می گیرد. فراموش نکنید که از نظر پلتفرمی این خودرو مبنای یکسانی با ام وی ام X55 پرو یا ام وی ام X5 دارد و در رده کراس اوور های ساب کامپکت اقتصادی قرار می گیرد. طراحی این کراس اوور بسیار ساده تر از لاماری ایما و هیرکانی است و چهره سنتی تری را در این خودرو می بینیم. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ قرار دارد که آن را قبل تر در ام وی ام X55 پرو دیده بودیم. این موتور خروجی فنی ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و درعقب از نوع نیمه مستقل است. شتاب لاماری نئو در شرایط استاندارد ۱۱ ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی این کراس اوور هم در محدوده ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ثبت می شود. در مجموع مشخصات فنی این کراس اوور کاملا معمولی است و عملکردی اقتصادی را در این خودرو می بینیم.

در داخل هم مثل بیرون طراخی بسیار ساده تر از هیرکانی است و همه چیز ساده تر طراحی شده است. صفحه نمایش متوسطی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و کلاستر هم دیجیتالی طراحی شده است. تریم داخلی دو رنگ است و در مجموع طراحی داخلی راضی کننده و البته معمولی به نظر می رسد. در این کراس اوور امکاناتی نظیر ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن صندلی های جلو، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سنسنور نور، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و… دیده می شود.

با رونمایی از هیرکانی و نئو حالا سبد محصولات این نشان به چهار محصول رسید. لاماری ایما، اکو، هیرکانی و نئو چهار خودرویی هستند که حالا با نشان لاماری عرضه می شوند و حالا باید دید که آیا محصولات جدید می توانند موفقیت لاماری ایما را تکرار کنند یا نه؟





لاماری نئو فیس لیفت x55 هست
انقدر بدون اطلاعات و رو هوا نظر ندید.
نئو ، با X55 ، فقط پلت فرم و مشخصات فنی مشترک داره.
در واقع فیس لیفت امی وی ام X55 پرو
( تیگو ۴ در بازار های جهانی ) ، ام وی ام X5 هست.
لاماری نئو، کایی X3 عه.
درسته کایی ، زیرمجموعه ی چری عه ، اما به طور کل ، برندشون فرق داره.
اونایی که دیسلایک دادن.
برام اصلا مهم نیست.
همین جوری رو هوا و بدون تحقیق ، نظر بدید.
فقط دارید سطح اطلاعات تون رو به نمایش می ذارید.
قیمت مناسب دارند یا خیر
وقتی لاماکو فلو آشغال رو دارن با قیمت ۱ و ۹۰۰ می فروشن ، قطعا قیمت اینا هم منطقی نخواهد بود.
لاماری نئو که همون x55 از بغل نگاهش کنید x55 هست از عقب هم همینطور
چرا تیپ ترکنیک رو لاماری تو محصولاتش حذف میکنه
عکس مجری های برنامه رو چرا گذاشتید :))))))) آقا و خانم هیرکانی