بررسی کراس اوور کوچک MVM ؛ ام وی ام X33 کراس اتوماتیک چه ویژگی هایی دارد؟
در این قسمت از تست و بررسی خودرو های داخل بازار ایران، به سراغ کراس اوور کوچک و جدید ام وی ام رفته ایم و آن را به طور کامل بررسی کرده ایم.
شرکت چری سال ها است که در بازار ایران حضور دارد و محصولات مختلف این شرکت، توسط شرکت مدیران خودرو در بازار ایران مونتاژ می شود. یکی از اولین محصولاتی از شرکت چری که در بازار ایران مونتاژ شد ام وی ام X33 بود که در حقیقت یک کراس اوور سایز متوسط بود که بعد ها عرضه و مونتاژ آن در بازار ایران متوقف شد. اما سال ها بعد از این اتفاق شرکت مدیران خودرو محصولی را با نام X33 کراس در بازار ایران عرضه کرد که این خودرو در واقع یک کراس اوور کوچک است که تحت نشان MVM در بازار ایران عرضه می شود. اما در کل این خودرو ربطی به آن X33 ندارد و تنها در بخش نام گذاری این شباهت مشاهده می شود و این خودرو که در حال حاضر با نام ایکس ۳۳ کراس می شناسیم در خارج از بازار ایران با نام OMODA C3 به فروش می رسد و عملا نسخه بروز شده و ارتقا یافته ایکس ۲۲ پرو به حساب می آید.

تیم آخرین خودرو در این قسمت از تست و بررسی خودروها، به سراغ ام وی ام X33 کراس رفته است و این خودرو را به طور کامل بررسی کرده و تمامی مزایا و معایب آن را عنوان کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات این کراس اوور کوچک ام وی ام خواهیم پرداخت.
مشخصات فنی کراس اوور کوچک ام وی ام
همان طور که می دانید ام وی ام X33 کراس به لحاظ فنی با دو تیپ در بازار ایران عرضه می شود که یکی از آنها مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی و جعبه دنده دستی بوده و دیگری دارای یک پیشرانه توربوشارژ به همراه جعبه دنده اتوماتیک است که ما در این قسمت به سراغ نسخه اتومات این کراس اوور کوچک ام وی ام رفته ایم.

این نسخه در زیر کاپوت خود یک پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ را جای داده است که این پیشرانه مجهز به فناوری AVL اتریش است. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۵۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. با اینکه اعداد و ارقام ذکر شده، اعداد عجیب و غریبی نیستند اما به عنوان کراس اوور کوچک شهری اعداد قابل قبولی به حساب می آیند.
در محور جلوی این X33 کراس شاهد سیستم تعلیق مک فرسون هستیم و در بخش عقب آن از سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد که عملکرد قابل قبولی بر روی این خودرو دارد.
طراحی کلی ام وی ام X33 کراس
یکی از بزرگترین مزایای ایکس ۳۳ کراس سبک طراحی آن است که چه در نمای بیرونی و چه در بخش داخل کابین از سبک طراحی خودرو های روز بهره می برد و نسبت به نسل های قبلی خود طراحی بسیار شکیل تر و جوان پسندانه تری را به نمایش می گذارد. چراغ های اصلی در نمای جلو این خودرو به سبک طراحی خودرو های روز، درون سپر کار شده و سبک طراحی چراغ روشنایی روز چهره ای جوان پسندانه را به X33 کراس داده است. از طرفی چراغ های به هم پیوسته عقب این خودرو طراحی آن را بسیار جذاب کرده است.

کراس اوور کوچک ام وی ام در بخش داخل کابین نیز سبک طراحی بروزی را به نمایش می گذارد که می تواند ارزش خرید این محصول را بالا ببرد. مسلما به لحاظ کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین این خودرو نمی توان انتظار کیفیت متریال خودرو های لوکس و گران قیمت را داشت اما کیفیت متریال این خودرو در مقایسه با رقبا، قابل قبول و راضی کننده است. از طرفی با اینکه این خودرو در خارج از ایران قیمت بالایی ندارد اما امکانات خوبی را در خود جای داده است که این موضوع می تواند ارزش خرید این محصول را بالا ببرد.

امکانات ایمنی و رفاهی
همان طور که اشاره شد ام وی ام X33 کراس با دو تیپ در بازار ایران عرضه شده که نسخه دنده دستی آن به لحاظ آپشن و امکانات نسخه پایه آن محسوب شده و نسخه فول آپشن همین نسخه اتومات آن است.

در این نسخه امکاناتی نظیر؛ چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شارژر بی سیم تلفن همراه، سانروف برقی، استارت دکمه ای، تهویه الکتریکی دستی، گرم کن صندلی های جلو، ترمز پارک برقی، حالت تیپ ترونیک جعبه دنده، تنظیم حالت رانندگی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، نور پردازی کابین، جلو آمپر دیجیتال، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، رینگ آلومینیومی، فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو و… اشاره کرد.









خیلی عالی
من الان ۳ ماهی هست که سوار میشم و میتونم بگم به جز یکم خشکی ماشین و شتاب متوسط انصافا ماشین خوبیه و تو سربالایی ها اصلا کم نمیاره و حتی تو سربالایی های تیز ماشین های ایرانی رو راحت پشت سر میزاره. تا حالا باهاش تو جاده نهایتا ۱۵۵ کیلومتر رو رفتم و فکر کنم تا ۱۷۰ تا هم بره ولی اصلا توصیه نمیکنم چون تو سرعت بالا ماشین خیلی تکون میخوره و خطرناکه.
ماشین ایرانی رو تو سربالایی پشت سر میذاره منظور ماشین های زیر ۵۰۰ ملیون ایرانی هست دیگه؟
سلام ممنون از توضیحات جامع و کامل تون
من سه هفته اس تحویل گرفتم با توجه به امکانات رفاهی و آپشن ها نسبت به رقبا خیلی خوبه و من ازش توقع یه کراس اور شهری و اطراف شهر رو دارم
تا الان راضی بودم البته هنوز در پیچ نرفتم و تجربه ای ندارم ولی توضیحات شما خیلی برام مفید بود
ممنون از شما و همکاران برای تهیه ویدئو های خودرو
ویدئو در رابطه با x33cross cvt
۶ ماهی منتظر برسی تخصصی شما بودم واقعا
اخرش ماه پیش دنا اپشنال برداشتم
گرچه خب ظاهر این ماشین چیز دیگس
ولی فنی اون هم چیز دیگس
و تقریبا یه قیمت بودن
دنا یک ماشین سدان هست قابل مقایسه با این ماشین نیست و قطعا دنا بعنوان یک سدان سواری بهتری میده
به نظرم تو این رنج قیمت بعد از بک x3 pro ارزش خرید داره، حداقل از ۲۰۷ خیلی بهتره با توجه به امکانات و تجهیزاتش، هم اطاقش جادار تره هم فضای صندوقش