ویدیوی تست تخصصی کراس اوور لوکس آذریورد سال ؛ هوندا CR-V چگونه است؟
در این قسمت از تست و بررسی های آخرین خودرو، به سراغ ویدیوی تست تخصصی کراس اوور لوکس هوندا CR-V آذریورد سال رفته ایم.
به گزارس پایگاه خبری آخرین خودرو، شرکت آذریورد سال هوندا CR-V را در سامانه خودرو های وارداتی جانبازان عرضه می کند. این خودرو در دسته کراس اوور هایی با رده قیمتی بالا در بازار های مختلف قرار می گیرد و به همین دلیل امکان عرضه آن در سامانه خودروهای عادی امکان پذیر نیست. شرکت آذریورد سال در سبد محصولات وارداتی خود لیست کاملی از سدان ها و کراس اوور های نشان ژاپنی هوندا را دارد و در چند دوره سامانه خودرو های وارداتی و سامانه جانبازان عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. هوندا CR-V یکی از جذاب ترین و لوکس ترین محصولات نشان هوندا است که در ژاپن به تولید می رسد. هوندا تا کنون توانسته ۶ نسل از این خودرو را عرضه کند که آخرین نسل آن در سال ۲۰۲۲ بر اساس پلتفرم HA گروه هوندا طراحی و تولید شده است.
رسانه آخرین خودرو که بیشترین تعداد ویدیوهای تخصصی معرفی و تست خودروهای جدید در ایران را دارد، به تازگی به سراغ هوندا CR-V رفته است. در این ویدیوی تست و بررسی تخصصی شتاب، توان حرکتی، امکانات، کیفیت متریال، کیفیت مونتاژ، مصرف سوخت، عملکرد دستیارهای رانندگی، فضای کابین و… هوندا CR-V مورد بررسی قرار می گیرد.
شما مخاطبان آخرین خودرو می توانید ویدیوهای تست و بررسی این رسانه را از بسترهای دیگر مانند یوتیوب، آپارات و فیلم نت دنبال کنید.

مشخصات فنی هوندا CR-V آذریورد سال
تولید توان و گشتاور در هوندا CR-V توسط پیشرانه هیبریدی تولید می شود. پیشرانه بنزینی این خودرو در حقیقت یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که نهایتا می تواند ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۹ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اینکه در بسیاری از موارد نیروی محرکه به صورت ترکیبی به چرخ ها منتقل می شود اما بخش اعظمی از توان تولیدی، توسط پیشرانه الکتریکی این خودرو به چرخ ها منتقل می شود. پیشرانه الکتریکی HONDA CR-V می تواند نهایت قدرت ۱۸۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۳۳۵ نیوتن متر را تولید کند و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ ها منتقل کند.
امکانات ایمنی و رفاهی HONDA CR-V
از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۱۱ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، گرم کن فرمان، گرم کن صندلی های جلو و عقب، سرد کن صندلی های جلو، رادار نقطه کور، سیستم صوتی حرفه ای BOSE، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، ترمز اضطراری خودکار، رادار تابلو خوان، سیستم تشخیص خواب آلودگی، کورنرینگ لایت، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، اپل کارپلی، اندروید اتو و… اشاره کرد.

قیمت و رقبای هوندا سی آر وی
اگر بخواهیم صرفا در میان خودرو های هیبریدی به دنبال رقیبی برای این خودرو بگردیم باید خودرو هایی نظیر؛ هوندا ZR-V و راو۴ هیبرید و یا حتی لکسوس NX300H و… رجوع کنیم اما اگر از ملاک هیبریدی بودن این خودرو صرف نظر کنیم می توانیم خودرو هایی نظیر اکستریم VX و یا اکستریم TXL را ،به عنوان یکی از فول آپشن ترین خودرو های داخل بازار ایران، از رقبای هوندا CR-V به حساب آوریم.
عکس ها و تصاویر HONDA CR-V





























بی طرف ترین تست و بررسی هارو در مقایسه با رسانه های دیگه مثل اسب بخار انجام میدید.
دمتون گرم.
و ممنون از اجرای خوب و فوق العاده آقای دلاور با تیکه ها و شوخی هاش.
فقط ، بنظرم بهتر بود CRV رو تو یه سفر جاده ای تست و بررسی اش کنید.
نه فقط تو شهر.
چون به هر حال CRV یه کراس اوور خانوادگی و متوسطه و تو سفر های جاده ای ، بیشتر خودشو نشون میده.
خیلی تو ذوق میزنه ابن گیربکس cvt
کراس اور!
یا شاسی بلند!!
عالیست
بر اساس تعاریف اروپایی، هر خودرویی که ارتفاع از سطح زمین بیشتر از سطح استاندارد سدان ها و هاچ بک ها داشته باشد، SUV به حساب می آید؛ حتی پژو ۲۰۰۸!
اما بر اساس تعاریف آمریکایی و شرق آسیا، SUV اِلِمان های مخصوص به خود را دارد و هر خودرویی که ارتفاع از سطح زمین بیشتر از سطح استاندارد سدان ها و هاچ بک ها داشته باشد (حتی اگر چهار چرخ محرک باشد) و نمادهای SUV را نداشته باشد، CUV به حساب می آید.
SUV عمدتا برای خودرو هایی مطرح می شود که قابلیت های آفرود از جمله کمک سبک، سنگین و شاسی مستقل را داشته باشند و ملاک لزوما ارتفاع نیست.
هیچ کسی به لندکروزر کراس اوور نمیگه از طرفی هیچ کسی هم به توسان و پژو ۲۰۰۸ SUV نمیگه و مشخصه که کراس اوور هستند یا بقول ما ایرانیا نیم شاسی بلند.
الآن سوزوکی جیمنی ارتفاع زیادی نداره اما SUV مطرح میشه بخاطر قابلیت های متمایز کننده اش در آفرود.
از نظر عمومی تعریف شما درسته. ولی از نظر فنی کاملا اشتباهه. ما سه استاندارد مفاهیم خودرو داریم. توی بازار خاورمیانه و ایران دو استاندارد رایج برای تعاریف ملاک قرار میگیره. وقتی میگیم ارتفاع، ارتفاع از سطح زمین در تعاریف فنی مطرح میشه. یعنی سدان ها، هاچ بک ها، کراس اوورها و SUVها یک حد سقف و کف برای رعایت استاندارد فنی برای ارتفاع از سطح زمین دارند. اگر فرض رو بر اساس کمک سبک و سنگین و قابلیت آفرود بگیریم، بسیاری از SUVهای بازار اروپا از جمله محصولات گروه جگوار-لندروور در رده SUVها نیستن. اما تعریف فنی بر اساس استاندارد اروپا باعث میشه این محصولات و حتی خودرویی مثل نسل قبلی رنو اسپس، در جایگاه SUV بررسی بشن. اما همون خودروها بر اساس دو استاندارد مفاهیم دیگه، در رده CUVها قرار میگیرن.
واقعا تست و بررسی شما یه سر و گردن از اسب بخار بالاتره ممنون از شما
لطفا آوتار ۱۱ و ۱۲ رو تست بفرمایید ممنون
سلام حسین جان
مث همیشه عالی
رافور هیبریدی بهتره یا هوندا crv?