%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

پیمایش ۲۳۹۰ کیلومتر مسافت با باک و باتری پر؛ عبور جیلی از BYD با پیشرانه EM-i

منتشر شده در 12 آبان 1403 ساعت 16:30
نویسنده سعید علیپور
پیشرانه پیشرفته EM-i

شرکت جیلی به‌ تازگی از پیشرانه هیبریدی شارژی جدید خود با نام EM-i NordThor 2.0 رونمایی کرده است. نکته جالب اینکه این پیشرانه مشخصات بهتری نسبت به پیشرانه DM 5.0 شرکت بی وای دی دارد. به گفته جیلی موتور احتراق داخلی به کار رفته در این پیشرانه، بالاترین راندمان حرارتی را در بین تمامی موتورهای دنیا ارائه می‌کند. در بهینه‌ترین حالت و در صورت پر بودن باک و باتری، با پیشرانه جیلی EM-i می‌توان تا ۲۳۹۰ کیلومتر را پشت سر گذاشت. کمپانی چینی مصرف سوخت این پیشرانه را فقط ۲.۶۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.  

خودروهای هیبریدی شارژی (PHEV) در چین محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بی وای دی پیشتاز این بازار است. این محبوبیت باعث شده سایر خودروسازان نیز روی چنین پیشرانه‌ هایی سرمایه‌گذاری کنند. برای مثال، گروه خودروسازی سایک اخیراً موفق شده با رووی D7 DMH رکورد جهانی طولانی‌ترین مسافت قابل پیمایش با یک خودروی هیبریدی شارژی را بشکند. چری فالوین T10 هم عنوان بیشترین برد حرکتی برای یک شاسی‌بلند هیبریدی شارژی را در اختیار دارد.

پیشرانه هیبرید شارژی EM-i NordThor 2.0

پیشرانه هیبریدی شارژی جیلی رقیب مستقیم پیشرانه DM 5.0 شرکت بی وای دی به شمار می‌آید. اولین خودرویی که این پیشرانه در آن استفاده می‌شود، کراس‌اوور جیلی گلکسی استارشیپ ۷ است که طی روزهای آتی وارد بازار خواهد شد.

جزئیات پیشرانه جیلی EM-i

پیشرانه NordThor دارای دو نسخه است. نسخه EM-P بر کارایی و قدرت تمرکز دارد و در خودروهای برند Lynk & Co استفاده می‌شود. اما در نسخهEM-i  بازدهی و راندمان بالا مورد تأکید قرار گرفته و در آن مصرف سوخت بهینه بیشترین اولویت را دارد.

پیشرانه جیلی EM-i

هسته اصلی پیشرانه هیبریدی EM-i را یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تشکیل می‌دهد. این موتور با راندمان حرارتی ۴۶.۵ درصد، بالاترین راندمان را در بین تمامی موتورهای درون‌سوز جهان دارد. پیش‌ تر موتور ۱.۵ لیتری بی وای دی در این زمینه رکورددار بود. ناگفته نماند موتور جیلی با سوخت متانول نیز سازگار بوده و در دمای منفی ۳۵ درجه سانتی‌گراد نیز کار کند.

 نوآوری‌های الکتریکی در NordThor 2.0

پیشرانه EM-i شامل موتورهای P1 و P3، سیستم کنترل، ماژول SiC، واحد کنترل خودرو (VCU)، واحد کنترل گیربکس (TCU)، واحد توزیع توان (PDU)، گیربکس و سیستم فعال G-TCS می‌شود.

 نوآوری‌های الکتریکی در NordThor 2.0

موتور P3 در این پیشرانه توانایی تولید ۱۶۰ کیلووات (۲۱۴ اسب‌ بخار) قدرت را دارد و با راندمان ۹۸.۰۲ درصد عملکردی بی‌نظیر ارائه می‌دهد. بازده کلی موتور برقی در این پیشرانه ۹۲.۵ درصد است که از پیشرانه DM 5.0 بی وای دی ۰.۵ درصد بیشتر می‌باشد. این پیشرانه همچنین به فناوری پشتیبانی اختصاصی مجهز است و حتی در صورت بروز مشکل در یکی از قطعات، خودرو به عملکرد عادی خود ادامه خواهد داد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X