جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰

همکاری بزرگ رنو و جیلی جهت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی برای بازارهای جهانی

منتشر شده در 24 مرداد 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
همکاری بزرگ رنو و جیلی جهت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی برای بازارهای جهانی

تیم تحقیق و توسعه رنو در چین با بهره‌گیری از پلتفرم پیشرفته جیلی GEA، در حال توسعه سری جدیدی از خودروهای انرژی نو (NEV) است. این خودروها عمدتاً در بازارهای خارج از چین، به‌ ویژه آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین عرضه خواهند شد. به واسط این همکاری پلتفرم جیلی GEA برای نخستین بار راهی سایر کشورها می‌شود.

آنطور که اعلام شده، محصولات جدید شامل انواع مدل‌های شاسی بلند با پیشرانه تمام برقی و هیبریدی شارژی خواهند بود. طبق گزارش رسانه چینی AutoPix، اگرچه طراحی بدنه به طور مستقل توسط رنو انجام خواهد شد، اما ساختار کلی خودروها و شاسی، بر پایه پلتفرم و طراحی‌های موجود برند جیلی گلکسی می‌گیرد تا هزینه‌ها کاهش یافته و روند توسعه تسریع شود.

گسترش شراکت رنو و جیلی برای بازارهای نوظهور

این اقدام نشان‌دهنده افزایش سطح همکاری میان رنو و جیلی در بازار رو به رشد خودروهای برقی در خارج از چین است. پیشتر، همکاری‌های جیلی با برندهایی همچون ولوو، اسمارت، پولستار و Jiyue بر پایه پلتفرم CMA انجام شده بود. اما پلتفرم GEA جدیدترین معماری اصلی جیلی محسوب می‌شود. این پلتفرم در ساخت مدل‌های برند گلکسی، از جمله جیلی گلکسی A7، مدل پرفروش شینگ یوان، مدل E5 و محصولات آتی همچون M9 و استارشیپ ۹ به کار گرفته می‌شود.

رنو در اروپا همچنان روی خودروهای کوچک برقی است. شاسی ‌بلندهای توسعه‌یافته بر اساس پلتفرم جیلی بازارهایی همچون کره جنوبی، آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین و شمال آفریقا را هدف قرار می‌دهد. رنو در این مناطق از اعتبار بالای برند و شبکه فروش گسترده برخوردار است و جیلی قصد دارد از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کند.

حضور پررنگ جیلی در برزیل با برند رنو

اوایل سال جاری، جیلی و رنو توافقی امضا کردند که به موجب آن، جیلی سهام اقلیت رنوی برزیل را خریداری کرد. این همکاری به جیلی اجازه می‌دهد از ظرفیت تولید، شبکه نمایندگی و خدمات پس از فروش رنو در برزیل برای عرضه محصولات خود استفاده کند. قرار است نسخه صادراتی گلکسی E5 نخستین خودروی جیلی باشد که توسط رنوی برزیل تولید و عرضه می‌شود.

سابقه همکاری دو خودروساز بزرگ فرانسوی و چینی

همکاری میان جیلی و رنو از اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شد. در سال ۲۰۲۲، کارخانه رنو در کره جنوبی تأیید کرد که نسخه هیبریدی از نسل سوم شاسی ‌بلند کولئوس را بر پایه پلتفرم CMA جیلی تولید می‌کند. شاید بدانید این نسل از سال ۲۰۲۴ و با نام رنو گرند کولئوس به فروش می‌رسد. این خودرو تنها در ۱۵ روز نخست فروش بیش از ۷ هزار سفارش دریافت کرد.

طبق داده‌های Ofweek، فروش رنو در کره جنوبی طی ماه ژوئن به ۵۰۱۳ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵.۶ درصد رشد دارد. همچنین در نیمه نخست امسال، فروش رنوی کره برابر با ۲۸۰۶۵ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰.۳ درصد افزایش یافته است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X