موضوعات داغ روز:

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

دیگنیتی پرستیژ کراس اوور متوسط بهمن موتور است که از ظاهری شبیه به نسخه پرایم دارد اما عملکرد فنی متفاوتی ارائه می دهد.

حجم موتور 1967 سی سی
قدرت 228 اسب بخار
گشتاور 355 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 06 تیر 1403 ساعت 19:01
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

دیگنیتی پرستیژ کراس اوور متوسط بهمن موتور است که از ظاهری شبیه به نسخه پرایم دارد اما عملکرد فنی متفاوتی ارائه می دهد.

درباره دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات گروه بهمن است که شرکت بهمن موتور بعد از استقبال خوبی که از نسخه پرایم این خودرو شد تصمیم به عرضه فول آپشن آن با نام دیگنیتی پرستیژ گرفت. دیگنیتی پرستیژ در واقع یکی از محصولات برند چینی دانگ فنگ با نام fengon ix5 است و می توان گفت دیگنیتی پرستیژ نسخه فول آپشن آن به حساب می آید. به طور خلاصه اگر بخواهیم به تفاوت های بین دو خودرو دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ اشاره کنیم باید بگوییم که این دو خودرو به لحاظ ظاهری تفاوت های چندانی با یکدیگر ندارند اما به لحاظ فنی می توان می گفت این خودرو در نسخه پرستیژ پیشرفت رو به جلویی داشته است و به لحاظ فنی شاهد ساختاری قدرمند تر از نسخه پرایم هستیم و عملا می توانیم بگوییم یکی از قوی ترین خودرو ها در سبد محصولات گروه بهمن است. در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

نمای رو به رو دیگنیتی پرستیژ

طراحی بدنه

به طور کلی طراحی بدنه دیگنیتی چه در نسخه پرایم و چه در نسخه پرستیژ، سبک طراحی قابلی و جوان پسندانه ای است و طراحی کوپه این خودرو باعث شده است تا کمی یاد آور محصولات بی ام و باشد. در نمای جلوی این دیگنیتی پرستیژ عملا همان فرم و استایل طراحی دیگنیتی پرایم را مشاهده می کنیم به عبارت دیگر در دیگنیتی پرستیژ از همان گرافیک و فریم چراغ ها و جلو پنجره ای استفاده شده که در دیگنیتی پرایم استفاده شده بود اما سپر جلوی دیگنیتی پرستیژ کمی دست خوش تغییر شده و چهره ای اسپرت تر را به خود گرفته است.

معرفی دیگنیتی پرستیژ

مسلما مهم ترین نکته ای که در نماهای جانبی دیگنیتی پرستیژ می توان به آن اشاره کرد فرم طراحی کوپه این خودرو است که چهره دیگنیتی پرستیژ را بروزتر و اسپرت تر کرده است و همین عامل باعث شده است تا نسبت به بسیاری از کراس اوور های مونتاژی طراحی منحصر به فردی داشته باشد. مهم ترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم در این بخش استفاده از رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی است که در نسخه پرایم از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده شده بود اما به غیر این مورد، طراحی نما های جانبی این خودرو در مقایسه با دیگنیتی پرایم تغییرات زیادی را مشاهده نمی کنیم.

طراحی بدنه دیگنیتی پرستیژ

در نمای عقب دیگنیتی پرستیژ نیز شاهد تغییرات زیادی نسبت به نسخه پرایم نیستیم و مهم تغییر این خودرو نسبت به دیگنیتی پرایم تغییر فرم طراحی سپر عقب و اضافه شده چهار خروجی اگزوز دوگانه است که حاکی از موتوری قدرتمند است. خارج از مقایسه دو نسخه دیگنیتی و با نگاهی کلی به طراحی بخش عقب دیگنیتی می توانیم بگوییم با اینکه طراحی این خودرو آن چنان به روز نیست اما طراحی کلی آن می تواند مخاطب را به خود جذب کند و سرنشینان را راضی نگه می دارد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

قلب تپنده دیگنیتی پرستیژ یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. خوشبختانه بر خلاف بسیاری از کراس اوور های چینی، در دیگنیتی پرستیژ از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان DAE استفاده که نیرو محرکه از طریق این جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می شود و باعث می شود تا بتوان لذت رانندگی بیشتری با این خودرو داشت.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک یا چند اتصاله بهره می برد که باعث می شود سواری نرمی را می توان با آن تجربه کرد و چسبندگی خوبی را در این خودرو شاهد باشیم. این خودرو دارای گواهی آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۳ لیتر است که با توجه به وزن و حجم موتور این خودرو عدد قابل قبولی به حساب می آید.

برندبهمن
مدلدیگنیتی پرستیژ
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۱۴۰۱
حجم موتور۱۹۶۷ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi
قدرت۲۲۸ اسب بخار
گشتاور۳۵۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۷۶۰ میلی متر
عرض۱۸۷۵ میلی متر
ارتفاع۱۶۵۵ میلی متر
فاصله محوری۲۸۳۰ میلی متر
وزن۱۸۰۰ کیلوگرم
حجم باک۷۰ لیتر
مصرف سوخت۸.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۴۵/45R20
شرکت عرضه کنندهبهمن موتور
برند نشان مادردانگ فنگ
کشور سازندهایران - چین

طراحی داخل کابین و امکانات

طراحی داخل کابین دیگنیتی پرستیژ همانند طراحی بیرونی آن بسیار شبیه به نسخه پرایم است. به طور کلی در این دو خودرو با اینکه طراحی و امکانات عجیب و غریبی نمی بینیم اما کابین این خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهد و تمرکز آن بیشتر بر روی جلوه ی نسبتا لوکس این خودرو است. مسلما طراحی لوکس کابین دیگنیتی پرستیژ مدیون استفاده از متریال نرم و روکش های چرمی خصوصا در بخش هایی از داشبورد و رودری ها و صندلی ها در کنار استفاده از رنگ مشکی پیانویی بر روی قسمت هایی از داشبورد و کنسول وسط است که باعث ایجاد احساس رضایت در سرنشینان مخصوصا در تریم رنگی مشکی – مارون می شود.

کابین دیگنیتی پرستیژ

در بخش سیستم مالتی مدیای این خودرو از یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی استفاده شده و بسیاری از تنظیمات از طریق این نمایشگر انجام می شود و دسترسی به بخش های مختلف را راحت تر می کند. از طرفی استفاده از پنل لمسی در بخش تنظیمات سیستم تهویه جلوه خوبی را به کابین دیگنیتی پرستیژ داده است. در کنار این موارد در این خودرو شاهد استفاده از کلاستر دیجیتال هستیم که کیفیت مناسبی داشته و احساس خوبی را به راننده منتقل می کند. جالب است بدانید که پشت آمپر دیگنیتی پرایم از نوع آنالوگ بوده و استفاده از پشت آمپر دیجیتال در دیگنیتی پرستیژ را می توان حرکتی رو به جلو حساب آورد.

دنده دیگنیتی پرستیژ

متسفانه با اینکه شاهد امکانات بیشتری در دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم هستیم اما همچنان این خودرو آپشن های کمتری نسبت به رقبای خود از جمله تیگو ۸ پرومکس دارد. از جمله امکاناتی که در این خودرو در این خودرو دیده می شود می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، سیستم صوتی حرفه ای، رینگ آلومینیومی، پشت آمپر دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما، گرم کن آینه های جانبی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، گرم کن صندلی های ردیف جلو، شارژر بی سیم، نور پردازی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، حالت های رانندگی، فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، در صندوق عقب برقی و… اشاره کرد اما جای خالی امکاناتی نظیر؛ رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، رادار خط خوان و… در این خودرو احساس می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیچهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی - صندلی های جلوی برقی - گرمکن صندلی های جلو - تهویه اتوماتیک - فرمان کمکی برقی - جلو آمپر دیجیتال - فرمان کمکی برقی - فناوری LED چراغ ها - سنسور نور - سنسور باران - دوربین ۳۶۰ درجه - سیستم صوتی پایونیر - کروز کنترل - محدودکننده سرعت - رینگ آلومینیومی - تریم داخلی چرم مصنوعی - شارژر بیسیم تلفن همراه - نور پردازی کابین - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی - دوربین ثبت وقایع

مزایا و معایب

مزایابازار خرید و فروش مناسب - خدمات پس از فروش قابل قبول - کیفیت ساخت و مونتاژ قابل قبول - بهره مندی از جعبه دنده AT
معایبعدم کشش کافی با توجه به توان پیشرانه - عدم عرضه در نسخه فول آپشن - عرضه نه چندان با تیراژ بالا

رقبای دیگنیتی پرستیژ

این خودرو در بازار ایران رقبای جدی دارد که بعضا امکانات بیشتری نیز از این خودرو دارند. از جمله رقبای این خودرو می توان به فونیکس تیگو ۸ پرو، فونیکس FX پرمیوم، فیدلیتی پرستیژ، وی جی وی U75 پلاس و… اشاره کرد. البته بازار خرید کار کرده محصولات بهمن موتور معمولا بهتر از رقبای مونتاژی دیگر است و همین باعث می شود پرستیژ همیشه جایگاه خود را در بازار داشته باشد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

دیگنیتی پرستیژ چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده دیگنیتی پرستیژ یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می تواند روی هم رفته ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

دیگنیتی پرستیژ چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، سیستم صوتی حرفه ای، رینگ آلومینیومی، پشت آمپر دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما، گرم کن آینه های جانبی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، گرم کن صندلی های ردیف جلو، شارژر بی سیم، نور پردازی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، حالت های رانندگی، فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، در صندوق عقب برقی، فرمان دی کات و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.