بیجینگ X55 ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
بیجینگ X55 یا همان بایک X55 کراس اوور وارداتی از چین است که در دور جدید واردات توسط دیار خودرو به بازار کشور عرضه می شود.




بیجینگ X55 یا همان بایک X55 کراس اوور وارداتی از چین است که در دور جدید واردات توسط دیار خودرو به بازار کشور عرضه می شود.
بایک بیجینگ X55 (Beijing X55)یک کراس اوور کامپکت از سری تولیدات کمپانی بیجینگ اتو بایک محسوب میشود که شرکت دیار خودرو عرضه آن به صورت وارداتی و مونتاژی به بازار ایران را برعهده گرفته است. این خودرو در تابستان ۱۴۰۳ به سامانه فروش خودروهای وارداتی راه پیدا کرد و در ادامه به معرفی و بررسی ویژگیهای آن میپردازیم.
درباره بیجینگ X55
بایک موفانگ که در برخی از کشورها آن را با نام بیجینگ X5 میشناسند، یک کراس اوور شاسیبلند تقریباً کامپکت به حساب میآید که نخستین بار در ماه جولای 2022 روانه بازار چین شد. این خودرو در کشورهای اروپایی نظیر هلند و ایتالیا هم عرضه میشود و اولین خودروی بنزینی است که از سیستم عامل هارمونی شرکت هوآوی در سامانه مالتیمدیای خود بهره میبرد. شرکت دیار خودرو این کراساوور چینی را ابتدا به صورت وارداتی و سپس در قالب نسخههای مونتاژی به بازار ایران تزریق میکند تا مشتریان داخلی نیز امکان استفاده از این ماشین چینی را داشته باشند.

طراحی بدنه
از مهمترین نقاط قوت Beijing X55 باید به طراحی سیال و روان بدنه آن اشاره کرد که شاید چیزی شبیه به لطافت موجهای دریا را بتوان در این سبک طراحی دریافت کرد. حالت کشیده و داسیشکل چراغهای دیلایت جلو، فرمی نسبتاً خشن اما دوستداشتنی به چهره این ماشین شهری خانوادگی بخشیده است.

جلوپنجره یکپارچه با سپر تا حدودی بیننده را به یاد خودروهای مدرن برقی میاندازد و استایل مواج به همراه قوسهای روان نمای جانبی در کنار تزیینات کرومی پنجرهها و طرح جذاب رینگهای دو رنگ باعث شده تا جذابیت این خودرو در نظر شمار زیادی از مشتریان افزایش پیدا کند. چراغهای کشیده عقب به همراه طرح متعارف سپر عقب نیز تکمیلکننده زیبایی ظاهری این ماشین چینی به حساب میآید. در مجموع باید گفت که طراحی بدنه بیجینگ X55 نسبت به بسیاری از هموطنانش منطقی و ایدهآلتر به نظر میرسد و دیگر اثر پررنگی از خلاقیتهای نچسب طراحان چینی روی نمای بیرونی این ماشین دیده نمیشود.

مشخصات فنی بیجینگ X55
بایک X55 از یک دستور پخت مشابه بیشتر خودروهای چینی در ایران پیروی میکند تا بنزین دریافتی خود را به انرژی حرکتی چرخها تبدیل کند. بر این اساس باید حدس زده باشید که در این خودرو هم با یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته اتوماتیک در کنار پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم طرف هستیم.

موتور Beijing X55 حداکثر میتواند قدرتی نزدیک به ۱۸۵ اسب بخار تولید کند و ۳۰۵ نیوتنمتر گشتاور را به محور ورودی گیربکس تحویل دهد. حاصل این تعامل و همکاری بین موتور و جعبهدنده بایک X55 دستیابی به شتاب صفر تا صد حدوداً ۸ ثانیهای است که باعث رضایت و تا حدی غرور کاذب مالک این خودرو خواهد شد.
برند | بایک |
مدل | X55 |
کلاس بدنه | کراس اوور |
سال تولید | ۲۰۲۳ |
حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربو شارژر TGDi |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۰۵ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۷.۸۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک |
طول | ۴۶۲۰ میلی متر |
عرض | ۱۸۸۶ میلی متر |
ارتفاع | ۱۶۸۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۷۳۵ میلی متر |
وزن | ۱۶۶۵ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۳ لیتر |
مصرف سوخت | ۷.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۵۵/55R19 |
شرکت عرضه کننده | دیار خودرو |
برند نشان مادر | بایک |
کشور سازنده | چین |

این ماشین ۱۶۶۵ کیلوگرمی دارای یک باک سوخت ۵۳ لیتری است و با وجود آنکه اطلاعات دقیق در مورد میزان مصرف سوخت آن در دسترس نیست، اما مطابق برآوردهای غیررسمی میتوان با حدود ۷ تا ۷.۵ لیتر بنزین مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را به کمک X55 سپری کرد. سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در جلو و مالتیلینک در قسمت عقب وظیفه حفظ پایداری و کیفیت سواری این ماشین چینی شاسیبلند را عهدهدار شدهاند. به کارگیری تعلیق مالتیلینک مستقل در عقب باعث میشود تا پایداری خودرو در قسمت انتهایی افزایش پیدا کند و حس گیجی در هندلینگ آن به حداقل برسد.

طراحی کابین و امکانات
سبک فضای داخلی Beijing X5 تقریبا رویکردی مینیمالیستی دارد. رنگهای بهکار رفته در بعضی تریمهای این خودرو شامل طیفهای مختلفی از خاکستری هستند که وقتی داخل یک خودرو استفاده میشوند، کمی بیروح به نظر میرسند. با این حال طراحی داشبورد بسیار مدرن به چشم میآید و از نظر ما هماهنگی بالایی با نمای بخش بیرونی خودرو ارائه میدهد. در این بین طرح متفاوت دریچههای تهویه روی داشبورد و فرم جذاب پنل تعویض دنده هم از نقاط قوت کابین بیجینگ ایکس ۵۵ به شمار میرود.

خوشبختانه نمایشگرهای دیجیتال مالتی مدیا و کلاستر پشت فرمان یکپارچه نیستند و روند تکراری بسیاری از خودروهای چینی این روزهای بازار را در این مورد ادامه ندادهاند. مواد استفادهشده در اینجا بیشتر چرم مصنوعی و پلاستیک نرم هستند که قطعاً رضایت نسبی اکثر کاربران را دریافت خواهند کرد. فضای کافی هم در جلو و هم در عقب وجود دارد و صندلیهای ردیف عقب، حتی بخش وسط، کاملاً جادار و راحت احساس میشود.

صندوق عقب ۳۵۰ لیتری بیجینگ X55 نسبتاً کمعمق و کوچک است، زیرا پلتفرم این خودرو با در نظر گرفتن پیشرانه برقی و هیبریدی طراحی شده و بنابراین محل قرارگیری پکیج باتری بخشی از فضای صندوق را اشغال میکند. بنابراین شما ۳۵۰ لیتر فضای صندوق عقب دریافت میکنید که اگرچه چندان ناکارآمد نیست، اما میتوانست بهتر از این باشد. با این حال، صندلیهای عقب به صورت ۶۰/۴۰ تا میشوند که به کمک آن ظرفیت صندوق در صورت لزوم قابل افزایش است.

خوشبختانه Beijing X55 مجموعه کاملی از امکانات و آپشنهای مدرن را به کاربران خود هدیه میدهد و از این جهت جزو خودروهای فولآپشن بازار دستهبندی میشود.از جمله امکاناتی که دیار خودرو در قالب این محصول وارداتی خود به مشتریانش پیشکش میکند، باید به موارد زیر اشاره کنیم:
فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل سرعت در سرازیری، دستیار کنترل شروع حرکت در شیب، کنترل پایداری ESP، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق عقب برقی، کول باکس، پارک اتوماتیک، صندلیهای برقی ردیف جلو با گرمکن، ۴ کیسه هوا، هشدار خوابآلودگی راننده، سیستم پایش فشار باد لاستیک، حسگرهای پارک عقب و جلو، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، سامانه هشدار خروج از خطوط، رادار نقطه کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سامانه تشخیص خودرو و عابر پیاده با ترمز خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی، صفحه کلاستر دیجیتال ۱۰.۵ اینچی، شارژر وایرلس، سنسور در دست بودن فرمان، صندلی برقی شش حالته برای راننده با حافظه، صندلی برقی چهار حالته سرنشین، گرمکن صندلی جلو، گرمکن و تهویه صندلیهای عقب، مکانیزم استقبال برای صندلی راننده، دیلایت، اتولایت جلو، تهویه مطبوع دوکاناله، کول باکس، آینههای جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف پانوراما و… .

امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - ترمز اضطراری اتوماتیک - اخطار برخورد از جلو |
امکانات رفاهی | سقف پانورامای برقی - درِ صندوق عقب برقی - تریم داخلی چرم - صندلی های برقی جلو - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - حافظه صندلی راننده - جلو آمپر دیجیتال - سنسور نور - سنسور باران - نور بالای اتوماتیک - فناوری LED چراغ ها - هشدار هوشیاری راننده - دسته دنده الکتریکی - رادار تابلوخوان - رانندگی خودکار بین خطوط - کروز کنترل تطبیقی - رینگ آلومینیومی - تهویه اتوماتیک دوکاناله - پاکسازی هوای کابین - ترمز پارک برقی - اتوهلد - شارژر بیسیم تلفن همراه - دستگیره مخفی - چرخش چراغ ها در پیچ - اتوپارک - سنسور پارک جلو و عقب |
مزایا و معایب
مزایا | ایمنی مناسب - کیفیت ساخت به نسبت بالا - امکانات مناسب - توان حرکتی مناسب |
معایب | نبود قابلیت دو دیفرانسیل - شبکه خدمات پس از فروش نه چندان گسترده |
قیمت بیجینگ X55
تک رنگ
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۸) | بدون قیمت تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۸) | ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
دو رنگ
قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۸) | بدون قیمت تومان |
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۸) | ۲,۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای بیجینگ X55
محصولاتی همچون لاماری ایما، هاوال H6، تیگو ۷ پرومکس، فونیکس FX پرمیوم و بسیاری دیگر از کراساوورهای کامپکت مونتاژی یا وارداتی میتوانند رقیب مستقیم بیجینگ X55 در ایران باشند.
آلبوم تصاویر

























سوالات متداول
این کراس اوور تک دیفرانسیل چینی به یک موتور چهارسیلندر ۱.۵ لیتری توربوGDi و گیربکس اتوماتیک دوکلاچه تر مجهز شده است. حداکثر قدرت موتور بیجینگ X55 نزدیک به ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۵ نیوتنمتر گشتاور است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کمتر از ۸ ثانیه را برای این خودرو به دنبال میآورد.
ترمز پارک برقی و اتوهلد، کنترل سرعت در سرازیری، دستیار کنترل شروع حرکت در شیب، کنترل پایداری ESP، کروز کنترل هوشمند، درب صندوق عقب برقی، کول باکس، پارک اتوماتیک، صندلیهای برقی ردیف جلو با گرمکن، ۶کیسه هوا، هشدار خوابآلودگی راننده، سیستم پایش فشار باد لاستیک، حسگرهای پارک عقب و جلو، دوربین عقب و ۳۶۰ درجه، سامانه هشدار خروج از خطوط، رادار نقطه کور، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سامانه تشخیص خودرو و عابر پیاده با ترمز خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، نمایشگر ۱۰.۱ اینچی، صفحه کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس، سنسور در دست بودن فرمان، صندلی برقی شش حالته برای راننده با حافظه، صندلی برقی چهار حالته سرنشین، گرمکن صندلیهای جلو، گرمکن و تهویه صندلیهای عقب، مکانیزم استقبال برای صندلی راننده، دیلایت، اتولایت جلو، تهویه مطبوع دوکاناله، کول باکس، آینههای جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف پانوراما و…
من وقتی مقالات مربوط به خودروها رو میخونم واقعا تعجب میکنم که چطور با دادن این همه اخبار و اطلاعات جورواجور هیچ یک به گارانتی موتور و سایر ادوات خودرو هیچ اشاره ای نمیکنن. آیا بنظر شما مهم نیست که یک خریدار یا مصرف کننده مطلع باشه که فلان خودرو مثلا ۳۰هزار کیلومتر توسط شرکت عرضه کننده گارانتی شده یا ۳۰۰هزار کیلومتر؟
دوست عزیز حرفت کاملا درسته ولی جوابت تقریبا مشخصه. گارانتی تو کشور و بخصوص چینی ها خیلی داغونه حالا چ ۱۰۰۰ تا چ ۵۰۰ هزارتا.
سلام لطفا بفرمایید بایک x55 گارانتیش چجوریه؟ ایا گارانتی داره؟ لطفا اگه کسی میدونه جواب بده
به نظرم ماشین خیلی خوبیه. نسبت به دیگر رقبا سرتره. به شرطی که حمایت شرکت بالا باشه و مردم راقب به خریدش. ۷۷ ماه گارانتی یا ۱۷۷ هزار کیلومتر
سلام فکر نمیکنید تیگارد موتور شایسته مونتاژ و خدمات رسانی مطلوب ب مشتریان نیست و باید مشتریان رو ازین موضوع آگاه کرد؟؟
در فرهنگستان زبان فارسی واژه ای به نام گارانتی وجود ندارد . در مورد لوازم یدکی و خدمات پس از فروش هم > خدمت از ماست یعنی : خودتی و خودت !
Slm
چرا دو دیفرانسیل نیست .کراس اور رو از کجا آوردی
بعدا حجم موتور ۱۵۰۰ یعنی اندازه تیپ ۵یا ساینا و تیبا خدا میدونه الان برادر چین کجاش عروسیه
دو میلیارد و خورده آیی بدی برای x 55
البته که ما اختیار خرید نداریم
با سلام. ویدئو بررسی ماشینهای چند سال کارکرد هم بگذارید.با تشکر
برای کراس اوور بودن چه ملاکی باید داشته باشه بفرمایید لطفا و دوما دو دیفرانسیل بودن خیلی چیز واجبی نیست همین جوابگو یک رانندگی شهری ایمن رو به شما میده و بعد موتور ۱۵۰۰ که بتواند ۱۸۸ اسب بخار قدرت تولید کنه در نوع خودش شاهکاره بعد قدرت موتور ساینا ۸۷ اسب بخار است لطفا اندکی مطالعه بعد نظر بدهید
سلام لطفاً کرولا ۱۲۰۰ توربو ۲۰۲۴ رو هم تست و برسی کنید