%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

سابرینا U5 پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

سابرینا پلاس سدان جدیدی است که توسط شرکت دیار خودرو در بازار ایران عرضه می شود. در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم.

حجم موتور 1499 سی سی
قدرت 112 اسب بخار
گشتاور 142 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 04 اسفند 1403 ساعت 11:20
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

سابرینا پلاس سدان جدیدی است که توسط شرکت دیار خودرو در بازار ایران عرضه می شود. در ادامه به بررسی این خودرو می پردازیم.

درباره سابرینا پلاس

بایک (BAIC) یکی از خودرو سازان بزرگ چین است که در زمینه تولید خودروهای سواری، تجاری و الکتریکی فعالیت دارد. این شرکت که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد، ابتدا بر تولید خودروهای تجاری و همکاری با برند های بین ‌المللی مانند مرسدس بنز و هیوندای متمرکز بود. در سال ‌های اخیر، بایک با توسعه فناوری ‌های خودرویی و سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی، جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی چین گسترش داده است.

سابرینا پلاس

یکی از زیر مجموعه ‌های مهم این شرکت، برند بیجینگ (BEIJING) است که در سال ۲۰۱۹ معرفی  شد. مدل‌ هایی مانند بیجینگ EU5، Beijing U5 Plus و بیجینگ X7 از جمله تولیدات شاخص این برند هستند. دیار خودرو که از گذشته با این برند همکاری داشته، قصد دارد Beijing U5 Plus را با نام سابرینا پلاس به بازار ایران عرضه کند.

اولین نسل Beijing U5 در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم SAAB 9-3 توسعه یافته بود که پس از ورشکستگی ساآب (SAAB) به مالکیت بایک درآمد. در نهایت، پس از چهار سال، بایک تصمیم گرفت نسخه فیس ‌لیفت این مدل را تولید کند و در سال ۲۰۱۸ آن را روانه بازار کرد. اما این پایان کار این خودرو نبود؛ در سال ۲۰۲۱ بار دیگر فیس ‌لیفت شد و با نام Beijing U5 Plus روانه بازار شد که در مقایسه با مدل قبلی، طراحی ظاهری و کابین جدیدی دارد.

طراحی بدنه SABRINA U5 PLUS

طراحی سابرینا U5 پلاس مربوط به سال ۲۰۲۱ است و نباید از آن انتظاری ظاهری بروز و المان های طراحی جدید داشته باشیم. در بالای  سپر و چراغ ها به صورت عرضی کروم کاری بکار رفته است که باعث شده خودرو پهن تر و عریض تر نشان داده شود .نشان بیجینگ نیز در بالای بخش کرومی به صورت انگلیسی نوشته شده است. در داخل چراغ ها نیز به صورت ابرویی دی لایت با فناوری LED قرار دارد که به زیبایی بیشتر خودرو کمک می کند. جلو پنجره اندازه بزرگی دارد که در آن اشکال هندسی مجرا های ورودی هوا را تشکیل می دهد. در بخش های خارجی سپر دوباره شاهد دی لایت هایی با شکل بومرنگ هستیم.

طراحی سابرینا پلاس

نمای جانبی را به ساده ترین شکل ممکن طراحی کرده اند، و در این بخش المان خاصی را نمی ببینیم و تنها نکته ای که در این بخش مقداری به چشم می آید آینه آن است که هم اندازه بزرگی دارد و بر روی درب نیز قرار گرفته است. در این نما بهتر بود از کروم کاری هایی به دور شیشه ها استفاده می کردند که شاید مقداری حس لوکسی را انتقال دهد. خط برجسته ای بر روی گلگیر جلو شروع شده و درب ها را نیز پوشش داده است که با ترکیب شدن با فرو رفتگی ملایم بخش پایینی درب ها سادگی را مقداری از این بخش کم کرده است. البته نباید از طراحی رینگ های دو رنگ ۱۷ اینچی  گذشت که هم بسیار شیک هستند و هم حس اسپورت بودن را انتقال می دهند.

بدنه سابرینا پلاس

در بخش عقب شاهد چراغ های به هم پیوسته هستیم  که کیفیت بالایی دارند. همانند بخش جلویی خودرو اسم بیجینگ با فونت انگلیسی نوشته شده است. از خلاقیت های ریزی که طراحان این خودرو رعایت کرده اند تکرار همان اشکال هندسی جلو پنجره در بخش های اطراف پلاک است. بومرنگ هایی که در سپر جلو به صورت دی لایت بودند، در این بخش مه شکن ها را تشکیل می دهند. هیچ نوع خروجی اگزوزی در این خودرو نه به صورت واقعی نه فیک کار نشده است که شاید برای بسیاری از افراد این مورد جذاب نباشد. در کل در نما های جلو و عقب این خودرو شاهد المان هایی به نسبتا جدید هستیم اما در نمای جانبی یک خودروی معمولی داریم.

مشخصات فنی سابرینا U5 پلاس

زیر کاپوت سابرینا U5 پلاس یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو در محدوده ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این موتور و گیربکس توان بالایی ندارند ولی به دلیل تنفس طبیعی بودن و استفاده نکردن از فناوری هایی مثل پاشش مستقیم سوخت، فشار مضاعفی به این موتور و گیربکس وارد نمی شود و به نظر می تواند تا کارکرد های بالا دوام بیاورد.

دنده سابرینا پلاس
برندبایک
مدلسابرینا پلاس
کلاس بدنهسدان
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۴۹۹ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی MPI
قدرت 112 اسب بخار
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکساتوماتیک CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۶۶۰ میلی متر
عرض۱۸۲۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۸۰ میلی متر
فاصله محوری۲۶۷۰ میلی متر
وزن۱۲۵۵ کیلوگرم
حجم باک۴۸ لیتر
مصرف سوخت۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/55R17
شرکت عرضه کنندهدیار خودرو
برند نشان مادربایک
کشور سازندهچین - ایران

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم است که نباید به دلیل قدیمی تر بودن فناروی های آن از سابرینا پلاس انتظار هندلینگ و راحتی خودرویی با تعلیق مولتی لینک داشت باشید.

کابین و امکانات SABRINA PLUS

ترکیب رنگی استفاده شده در کابین سابرینا U5 پلاس، مشکی در داشبورد و رودری  و سفید در ستون و سقف است. این ترکیب رنگی حس حال یک خودروی اسپورت را منتقل نمی کند اما برای خودرویی خانوادگی بسیار مناسب است. متریال استفاده شده در کابین ترکیبی از سافت تاچ و پلاستیک خشک است. رویه بالایی داشبورد را کاملا متریال سافت تاچ تشکیل داده است.هر چهار رودری از ترکیب متریال سافت تاچ و پلاستیک خشک تشکیل شده اند . با اینکه این خودرو در رده اقتصادی قرار دارد اما با این وجود کیفیت  متریال به کار رفته در آن بالا است که کیفیت ساخت برند های رده بالای چینی را نشان می دهد.

کابین سابرینا پلاس

نمایشگر مالتی مدیا و کلاستر در این خودرو به صورت یکپارچه کار شده اما نکته جالب، خمیده بودن نمایشگر است که نمایی بسیار جذاب دارد. از لحاظ دسترسی به امکانات و آپشن های سابرینا پلاس سطح مناسبی را ارائه می دهد. تنظیمات پنل تهویه به صورت الکتریکی در پایین دریچه تهویه وسط قرار دارد. دسته دنده به صورت مکانیکی است که شاید مورد پسند برخی افراد نباشد. بنظر می رسد طراحان سابرینا پلاس در طراحی فرمان از تسلا مدل سه الگو برداری کرده اند زیرا شکل فرمان و کنترلر های آن بسیار شبیه به تسلا مدل سه است.

در بحث فضای سرنشینان و کابین به لطف فاصله محوری ۲۶۷۰  میلی متری فضای خوبی در قسمت سرنشینان در دسترس می باشد و به راحتی ۵ سرنشین می توانند با این خودرو به مسافرت های طولانی بروند. فضای صندوق عقب ۴۳۰ لیتر است و اندازه معمولی دارد و شاید فقط بتوان ۳ چمدان سایز متوسط در آن قرار داد.

فرمان سابرینا پلاس

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی سابرینا U5 پلاس می توان به ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سنسور TPMS، حالت رانندگی اسپرت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و…  اشاره کرد.


امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی۴ کیسه هوا – سامانه کنترل کشش – سامانه کنترل پایداری – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – رادار خط خوان – رادار نقطه کور
امکانات رفاهیچراغ روشنایی روز – سامانه پایش فشار باد تایرها – دوربین ۳۶۰ درجه – استارت دکمه ای – سنسور نور – کروز کنترل – ترمز پارک برقی – اتوهلد – تریم چرم مصنوعی – نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا – پشت آمپر دیجیتال – سانروف برقی – فرمان دی کات – آینه های جانبی تاشو برقی

مزایا و معایب

مزایاموتور تنفس طبیعی و نبود چالش های پیشرانه های توربو – متریال راضی کننده – دوام فنی بالا
معایبپیشرانه نه چندان قوی – طراحی نسبتا ساده

رقبای سابرینا پلاس

در رده سدان های اقتصادی انتخاب هایی زیادی برای انتخاب وجود دارد که در بین آنها خودرو های چنینی و ایرانی با هم رقابت می کنند. از دو خودروساز وطنی دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا v4 و شاهین پلاس رقیب های این خودرو هستند. اما در مقابل بین برادران چینی نیز همین رقابت در جریان است و آریزو ۵، فردا ۵۱۱ و جک جی ۴ از جمله اصلی ترین رقیب های سابرینا پلاس هستند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

سابرینا U5 پلاس چه مشخصاتی دارد؟

زیر کاپوت سدان جدید بایک یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو در محدوده ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این موتور و گیربکس توان بالایی ندارند ولی به دلیل تنفس طبیعی بودن و اتفاده نکردن از فناورری هایی مثل پاشش مستقیم سوخت، فشار مضاعفی به این موتور و گیربکس وارد نمی شود و به نظر می تواند تا کارکرد های بالا دوام بیاورد. این سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم است و نباید از آن انتظار هندلینگ و راحتی خودرویی با سیستم تعلیق مولتی لینک داشت.

سابرینا U5 پلاس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سنسور TPMS، حالت رانندگی اسپرت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و…  اشاره کرد.



ویدیو های پیشنهادی
  1. امین گفت:

    من دنا توربو اتومات آپشنال داشتم بنظرم که از لحاظ کلاس کاری از نظر طراحی و امکانات این خیلی بهتر هست به جز قدرت موتور

    ۷
    ۱
  2. هادی گفت:

    نسبت به زباله هایی مثل تارا ، شاهین و دنا ، ماشین بهتر و با کیفیت تری هست.
    البته یه سری طرفدار لگن های داخلی ، با حرفم مخالفت می کنن که اصلاً مهم نیست.
    و البته داخلی ها برگ برنده شون ، پیدا شدن قطعه است که تو بعضی از خودروهای چینی ، بعد از چند سال ، قطعات شون راحت پیدا نمیشه.
    ولی از نظر کیفیت ، دوام ، امکانات و ایمنی صد برابر بهتر از داخلی هاست.
    امیدوارم دیار خودرو ، با تیراژ بالا و خدمات مناسب عرضه اش کنه.
    مثل قبل ، باعث شکست برند های بایک و سوئست نشه.

    ۹
    ۰
  3. محمد جواد غفاری گفت:

    سلام و عرض ادب
    لطفا یه تست جامع و کامل از بیجینگ U5 پلاس دیار خودرو داشته باشید.ممنون

    ۱
    ۰
  4. علی گفت:

    این ماشین نگاهش به ماشینهای داخلی می ارزه و فکر کنم رقیب جدی رسپکت باشه فقط توربو نیست که با این بنزین های اشغال فکر کنم مزیت هم محسوب میشه

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X