موضوعات داغ روز:

مزدا CX-50 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

مزدا CX-50 در حال حاضر تنها کراس اوور نشان مزدا در ایران است که مشخصات جذابی دارد و توسط شرکت آفتاب خودرو در بازار ایران عرضه می شود.

حجم موتور 2488 سی سی / 1998 سی سی
قدرت 184 اسب بخار / 154 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر / 200 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل / دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 27 مرداد 1403 ساعت 18:41

مزدا CX-50 در حال حاضر تنها کراس اوور نشان مزدا در ایران است که مشخصات جذابی دارد و توسط شرکت آفتاب خودرو در بازار ایران عرضه می شود.

معرفی مزدا CX-50

شرکت مزدا یکی از شرکت های نامدار ژاپنی است که سابقه بسیار خوبی در بازار ایران داشته و محصولات آن هموارده در بازار خودرو کشور با استقبال بسیاری روبرو شده است. اما متاسفانه تحریم ها و همچنین ممنوعیت واردات خودرو اجازه حضور گسترده محصولات این شرکت را در بازار ایران نداد و بازار خودروی  کشور از محصولات بروز نشان مزدا محروم شد.

یکی از محصولات بروز شرکت مزدا که می تواند در بازار خودرو کشور، نقش پر رنگی داشته باشد مزدا CX-50 است. این خودرو یکی از جدید ترین محصولات برند نام آشنای ژاپنی بوده که در سال ۲۰۲۱ وارد بازار های جهانی شده است. مزدا CX-50 را می توان در دسته بندی کراس اوور های کامپکت به شمار آورد و به صورت عامیانه، در حال حاضر تنها شاسی بلند گروه مزدا در بازار ایران است. جالب است بدانید که شرکت تویوتا در ساخت این خودرو با شرکت مزدا همکاری داشته و شرکت مشترک تویوتا و مزدا این خودرو را در کشور آمریکا عرضه می کند.

معرفی مزدا CX-50

اما این خودرو در کشور چین توسط نشان مشترک چانگان – مزدا تولید می شود و مزدا CX50 هایی که وارد بازار ایران می شوند از این سایت تامین می شود.

در حال حاضر شرکت آفتاب خودرو متولی واردات این کراس اوور جذاب بوده و عرضه و خدمات مربوط به این خودرو بر عهده شرکت آفتاب خودرو است.

در ادامه بیشتر به مشخصات، طراحی و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه مزدا CX-50

شرکت مزدا در طراحی محصولات جدید خود ثابت کرده است که در طراحی خودرو های جذاب، زیبا و عامه پسند تبحر دارد که طراحی مزدا CX-50 و یا نسل جدید مزدا ۳ گواهی بر این ادعا است.

در بیشتر خودرو های جدید شرکت مزدا سبک طراحی خاصی را می بینیم که به نوعی به امضای طراحی محصولات مزدا تبدیل شده که به نام KODO شناخته می شود. مزدا CX50 نیز از این قاعده مستثنی نیست و همانند دیگر محصولات گروه مزدا، شاهد سبک طراحی جذاب و نسبتا مدرن در این خودرو هستیم.

در نمای جلو این خودرو با سبک طراحی تهاجمی و خشن روبرو هستیم که توانسته ابهت مزدا سی ایکس ۵۰ را دو چندان کند. طراحی چراغ های جلو به دلیل استفاده از گوشه های تیز طراحی این خودرو را جذاب تر کرده و چراغ های دیلایت مزدا CX-50 نقش چشم های این خودرو را ایفا می کند.

طراحی بدنه مزدا CX-50

سبک طراحی نمای جانبی CX50 باعث شده است که CX-50، به صورت یک خودرو قلدر و عضلانی نمو کند و رنگ zircon sand نیز بر جذابیت های این خودرو افزوده است. نکته ای که باید در این قسمت به آن توجه داشت، فاصله محوری به نسبت زیاد این خودرو است که نوید فضای کابین بسیار خوبی را می دهد.

در طراحی بخش عقب این می توان رگه هایی از سبک طراحی دیگر محصولات گروه مزدا نظیر؛ CX-30 و نسل جدید مزدا ۳ پریمیوم ادیشن را دید. به عبارت دیگر طراحی عقب این خودرو همان جذابیت خودرو های مزدا را  به ارث برده است.

از طرفی دو خروجی اگزوز واقعی خبر از پیشرانه ای قدرتمند دارد و می تواند احساس هیجان را در بیننده ایجاد کند.

طراحی مزدا CX-50

مشخصات فنی مزدا CX50

 مزدا CX-50 در بخش قوای محرکه در نسخه های مختلفی در بازار های جهانی عرضه می شود اما در حال حاضر تنها دو نسخه از این خودرو وارد بازار ایران می شود. یکی از این نسخه ها از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری sky activity بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده اتوماتیک AT شش سرعته به چرخ های جلو منتقل کند.

برندمزدا
مدلCX-50
کلاس بدنهکراس اوور
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۲۴۸۸ سی سی / ۱۹۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۸۴ اسب بخار / ۱۵۴ اسب بخار
گشتاور۲۸۰ نیوتن متر / ۲۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۸۳ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدو دیفرانسیل / دیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک / توییست بیم
طول۴۷۸۵ میلی متر
عرض۱۹۲۰ میلی متر
ارتفاع۱۶۳۸ میلی متر
فاصله محوری۲۸۱۵ میلی متر
وزن۱۶۰۹ کیلوگرم
حجم باک۵۵ لیتر
مصرف سوخت۸.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر / ۷.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۲۵/65R17
شرکت عرضه کنندهآفتاب خودرو
برند نشان مادرمزدا
کشور سازندهژاپن - چین

نسخه دیگر مجهز از به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی است که تا ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این نسخه نیز نیروی محرکه از طریق جعبه دنده ۶  سرعته اتوماتیک AT به چرخ ها منتقل می شود. جالب است بدانید که در نسخه اول سیستم انتقال قدرت به صورت تک دیفرانسیل بوده اما در نسخه دوم سیستم انتقال قدرت به صورت دو دیفرانسیل است.

در بخش سیستم تعلیق محور جلو از سیستم مک فرسون استفاده شده اما بر خلاف دیگر مزدا های وارداتی در بخش عقب این خودرو سیستم تعلیق مولتی لینک دیده می شود که باعث می شود، به توان سواری نرم و چسبندگی خوبی را با مزدا سی ایکس ۵۰ تجربه کرد.

طراحی داخل کابین و امکانات مزدا سی ایکس ۵۰

طراحی و دیزاین داخل کابین مزدا سی ایکس ۵۰ کمی ساده تر از نمای بیرونی آن است و اصولا طراحی داخل کابین این خودرو بیشتر می تواند رضایت عموم مردم را جلب کند.

در بخش داشبورد مزدا CX-50 همه اجزا به صورت ساده و مینیمال در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و دسترسی به بخش های مختلف این خودرو راحت است. استفاده از دریچه های تهویه سرتاسری و حاشیه های کرومی جلوه خوبی را به کابین این خودرو داده است.

کابین مزدا CX-50

از طرفی نمایشگر سیستم مالتی مدیا مزدا CX-50 توانسته کمی جلوه کابین را بروز کند اما متاسفانه این نمایشگر لمسی نبوده و از طریق ماوس پدی که در بخش کنسول وسط قرار گرفته، کنترل می شود.

نکته قابل توجه دیگر که باعث جذابیت این خودرو شده، پشت آمپر مزدا سی ایکس ۵۰ است که به صورت ترکیبی دیجیتال- آنالوگ طراحی شده است و می تواند احساس خوبی را به راننده منتقل کند.

مزدا CX50 در بخش متریال نیز امتیاز بسیار خوبی را دریافت می کند. در بخش داشبورد این خودرو شاهد استفاده از متریال نرم و سافت تاچ هستیم و در بخش رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده که به هیچ عنوان نمی توان به کیفیت آن ایراد گرفت.

طراحی داخلی مزدا CX-50

کراس اوور جذاب در بخش آپشن و امکانات  نیز سنگ تمام می گذارد و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد. دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، رادار خط خوان، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، پشت آمپر دیجیتال، هشدار برخورد از جلو، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رانندگی خودکار بین خطوط و… تنها بخشی از امکانات این کراس اوور جذاب ژاپنی است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیهفت کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک - رادار خط خوان - رادار نقطه کور
امکانات رفاهیسقف پانورامای برقی - استارت دکمه ای - تهویه اتوماتیک دو کاناله - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - ترمز پارک برقی - اتوهلد - تنظیم حالت رانندگی - شارژر بیسیم تلفن همراه - سنسور نور - دنده پشت فرمان - فرمان کمکی برقی - تریم داخلی چرم و پارچه - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - صندلی برقی راننده - حافظه صندلی راننده

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ بالا - سواری نرم - استهلاک کم - کابین جادار
معایبنبود برخی ویژگی ها در نسخه های پایه - عدم توان حرکتی نه چندان جذاب در نسخه تک دیفرانسیل دو لیتری

رقبای مزدا سی ایکس ۵۰

به طور کلی مزدا CX-50 حتی در بازار های جهانی نیز خودرو ارزان قیمتی محسوب نمی شود و به همین دلیل به سختی می توان در میان خودرو های وارداتی سامانه یکپارچه رقیبی برای این خودرو در نظر گرفت اما در سامانه خودرو های وارداتی ویژه جانبازان رقبایی برای این مزدا CX50 دیده می شود. از جمله رقبایی که برای این خودرو می توان در نظر گرفت می توان به؛ تویوتا راوفور، نیسان قشقایی، نیسان ایکس تریل، GAC GSA، فولکس واگن اطلس و… اشاره کرد.

البته در میان خودرو های مونتاژی نیز ،به لحاظ قیمتی، می توان نیم نگاهی به اکستریم VX داشت.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

مزدا CX-50 چه مشخصاتی دارد؟

در حال حاضر تنها دو نسخه از این خودرو وارد بازار ایران می شود. یکی از این نسخه ها از پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری sky activity بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

مزدا CX-50 چه امکاناتی دارد؟

دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی، برقی، سنسور نور، سنسور باران، رادار خط خوان، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، پشت آمپر دیجیتال، هشدار برخورد از جلو، سقف پانوراما، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، رانندگی خودکار بین خطوط و… تنها بخشی از امکانات این کراس اوور جذاب ژاپنی است.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “مزدا CX-50 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. ناشن گفت:

    تمام پلاستیکیه؟ اون هم از نوع پلاستیک مشکی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    ۲
    ۴
  2. رامین گفت:

    ری را با موتور 1650cc خروجی قدرت و گشناورش از موتور 2000cc این مدل مزدا بیشتره.البته بحث کیفیت قطعات و موارد دیگه را لحاظ نمیکنم و همچنین فعلا اعداد را روی کاغذ دارم باهم مقایسه میکنم.شاید ایرانخودرو برای جذب مشتری داره بزرگنمایی میکنه.باید ری را بیاد بیرون مدتی کار کنه تو شرایط آب و هوایی متفاوت تا بتونیم نتیجه گیری کنیم.

    ۰
    ۹
    • Hamilton1970 گفت:

      میدونید که موتور ریرا توربو و این موتور تنفس طبیعی داره دیگه؟!

      ۷
      ۰
    • Hamid گفت:

      ما ایرانی فکر می‌کنیم عقل کل هستیم اما دقت نمی‌کنیم که ۱۵۰ اسب بخار واقعی مزدا ۳ نه
      مثل چینی‌های بی کیفیت ۱۹۰ اسب بخار ۳۰۰ نیوتن توربو ۱۵۰۰سی سی که
      پر از مشکلات برقی هستن،
      البته شرکت‌های ام جی و گک بی وای دی و جیلی عالی هستند اما
      ازنظر متریال مزدا با فولکس واگن رقابت میکنه
      از نظر سیستم پایداری مدیران خودرو کجا!!!!
      گک و اشکودا کجا

      ۴
      ۰
  3. امیر حسین گفت:

    Cx 60 خوبه نه این. اونم با موتور ۲ لیتری که اصلا مالی نیست

    ۰
    ۳

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.