سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰

نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که به عنوان جایگزینی برای نیسان تینا به حساب می آید و توسط شرکت نامی خودرو در ایران عرضه می شود.

حجم موتور 1997 سی سی
قدرت 156 اسب بخار
گشتاور 197 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 23 مهر 1404 ساعت 15:07
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که به عنوان جایگزینی برای نیسان تینا به حساب می آید و توسط شرکت نامی خودرو در ایران عرضه می شود.

معرفی نیسان آلتیما

آغاز تحریم ها آسیب های بسیاری را به صنعت خودرو ایران وارد کرد که یک بخش بزرگی از آن مربوط به قطع همکاری نشان های بزرگ و معتبر با خودروسازان داخلی بود. به عنوان مثال در سال های نه چندان شرکت نیسان همکاری های گسترده ای با شرکت پارس خودرو داشت و محصولاتی نظیر نیسان تینا (nissan teana) توسط این شرکت در ایران مونتاژ می شد اما امروز دیگر خبری از آن نیست و حتی جبران این آسیب ها در بهترین شرایط، به سالیان سال زمان نیاز دارد. اما واردات گسترده خودروهای خارجی که در چند وقت اخیر شاهد آن بودیم باعث شده است تا بازار خودروی کشور وضعیت مناسب تری پیدا کند و محصولات بروزتر و با برندهای معتبرتری را در بازار خودروی کشور شاهد باشیم. به عنوان مثال همین نسل جدید نیسان تینا که در گذشته توسط شرکت پارس خودرو در کشور مونتاژ می شد اکنون توسط شرکت نامی خودرو با نام نیسان آلتیما به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه می شود.

نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

برای آنکه بیشتر با این سدان ژاپنی آشنا شویم لازم است بدانیم که نیسان آلتیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که اولین نسل آن در سال ۱۹۹۲ در بازارها جهانی عرضه شده و تا کنون شش نسل از آن بر روی خط تولید این کمپانی ژاپنی رفته و در برخی از بازارها نظیر بازار کشور چین با نام نیسان teana به فروش می رسد. ششمین نسل NISSAN Altima برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ وارد بازارهای جهانی شده و طراحی آن براساس پلتفرم D شرکت نیسان صورت گرفته است و در سال ۲۰۲۲ نیز نسخه فیس لیفت آن در بازارهای جهانی عرضه شده است. در ادامه بیشتر به معرفی این سدان جذاب ژاپنی می پردازیم.

طراحی بدنه نیسان Altima

نیسان آلتیما به عنوان یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی ژاپنی از سبک طراحی روز خودروها بهره نمی برند اما این موضوع باعث نمی شود که طراحی جذاب و جوان پسندی را در این سدان نیمه لوکس نبینیم و حتی استفاده از برخی اِلمان های طراحی باعث شده تا سبک طراحی آن تا حدی به نسل های جدید نیسان ماکسیما نزدیک باشد.

نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در طراحی بخش های جلو اولین چیزی که توجه ها را به خود جلب می کند فرم طراحی چراغ ها است که به دلیل گوشه ها تیز و همچنین خطوط LED شکسته و زاویه دار جلوه ای اسپرت و کمی خشن را به این خودرو داده است. نکته دیگری که در این قسمت دیده می شود فرم طراحی خاص جلو پنجره است که خود شرکت نیسان آن را V-motion می نامد و نشان از اصالت طراحی NISSAN Altima دارد. همچنین استفاده از خط باریک کرمی رنگ در پایین سپر جدا از این که باعث شده تا طراحی این خودرو بسیار لوکس جلوه کند، موجب هماهنگی میان طراحی بیرونی و داخل کابین نیز شده است.

اما این سبک طراحی در بخش های جانبی کمی ساده تر می شود و در طراحی این بخش ها صرفا سعی شده تا نیسان Altima جلوه ای لوکس را به نمایش بگذارد. به عنوان مثال دستگیره ها و حاشیه کرومی رنگ پنجره ها همگی گواهی بر این ادعا هستند. البته ناگفته نماند که طراحان در طراحی نماهای جانبی سعی کرده اند تا با استفاده از خطوط برآمده طراحی و همچنین فرم دیزاین اسپرت رینگ های آلومینیومی کمی از سادگی این بخش های بکاهند.

نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

طراحی بخش عقب نیسان آلتیما دقیقا همان جایی است که بیشترین میزان شباهت را با نسل های جدید نیسان ماکسیما دارد. فرم طراحی و گرافیک چراغ های عقب که دارای خطوط شکسته هستند و همچنین فرم طراحی در صندوق عقب و برآمدگی های روی آن کاملا یادآور نیسان ماکسیما خواهند بود. نکته دیگری که در این قسمت دیده می شود بهره مندی از دو خروجی اگزوز واقعی است که نشان از وجود پیشرانه ای قدرتمند بوده و جلوه ای اسپرت و لوکس را به بخش عقب این خودرو داده است.

مشخصات فنی NISSAN Altima

زیر کاپوت جدیدترین سدان ژاپنی بازار یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی و تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک نیسان به چرخ های جلو منتقل می شود و با این مشخصات، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتری برای این سدان رقم می خورد. نکته مهم دیگری که در مورد پیشرانه این خودرو باید به آن اشاره کرد این است که به دلیل عدم استفاده از توربوشارژ در این بخش، نیسان آلتیما سازگاری بهتری با کیفیت سوخت کشور دارد.

برندنیسان
مدلآلتیما
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۹۹۷ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۵۶ اسب بخار
گشتاور۱۹۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۹۷ کیلومتر بر ساعت
گیربکساتوماتیک CVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۹۰۶ میلی متر
عرض۱۸۵۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۴۷ میلی متر
فاصله محوری۲۸۲۵ میلی متر
وزن۱۵۱۸ کیلوگرم
حجم باک۵۶ لیتر
مصرف سوخت۶.۴۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/55R17
شرکت عرضه کنندهنامی خودرو
برند نشان مادرنیسان
کشور سازندهژاپن - چین
نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و با فاصله محوری ۲۸۲۵ میلی متری و ترکیب آن با رینگ های ۱۷ اینچی، سواری نرمی را برای این سدان به ارمغان می آورد.

طراحی داخل کابین و امکانات

فضای داخلی نیسان Altima از همان لحظه ورود، حس آرامش و سادگی خاصی را منتقل می‌ کند. نیسان در این بخش، نه به دنبال نمایش اغراق‌ آمیز بوده و نه سراغ مینیمالیسم بیش‌ از حد رفته است. داشبورد طراحی لایه‌ ای و نسبتاً کلاسیکی دارد که با نمایشگر ایستاده در مرکز تکمیل شده است. این نمایشگر بسیار روان و جذاب بوده و جلوه ای بروز را به کابین خودرو داده است، اما نحوه اتصال آن به داشبورد کمی نا موزون به نظر می‌ رسد و هماهنگی کامل با خطوط کلی ندارد. با این وجود، چیدمان ادوات منطقی و ساده است و راننده خیلی زود با آن ارتباط برقرار می‌ کند.

نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

تریم‌ های رنگی آلتیما بخش زیادی از شخصیت کابین را شکل می‌ دهند. ترکیب دو رنگی کرم مشکی یا قهوه‌ ای مشکی، فضایی گرم و دلنشین می‌ سازند و باعث می‌ شوند حس لوکس بودن بیشتر به چشم بیاید. از نظر متریال هم کیفیت در بخش‌ های در دسترس مثل بالای داشبورد و رودری‌ ها رضایت‌ بخش است، اما پایین داشبورد و نقاطی که کمتر دیده می‌ شوند، همچنان از پلاستیک خشک استفاده شده که این تضاد ممکن است برای برخی خریداران آزاردهنده باشد.

صندلی‌ ها طبق سنت همیشگی نیسان نقطه قوت اصلی کابین‌ هستند. طراحی ارگونومیک و پشتیبانی مناسب باعث می‌ شود حتی در مسیرهای طولانی، راننده و سرنشین راحتی خود را حفظ کنند. البته اگر انتظار صندلی‌ های اسپرت با دربرگیرندگی جانبی قوی داشته باشید، نیسان آلتیما چنین سبک طراحی ندارد و بیشتر بر آسایش تأکید کرده است. فضای سر و پای جلو به‌ طور کامل راضی‌ کننده است و ردیف عقب هم برای استفاده خانوادگی کافی به نظر می‌ رسد، هرچند رقبایی مثل کمری در همین بخش اندکی دست‌ و دل‌ بازتر عمل کرده‌ اند.

در مجموع، کابین NISSAN Altima ترکیبی از راحتی سنتی با ظاهری مدرن و کاربردی را به نمایش می گذارد. راحتی صندلی‌ها، تریم رنگی چشم نواز و کیفیت مناسب در بخش‌ های اصلی، از نکات مثبت آن به شمار می‌ رود. در مقابل، استفاده از پلاستیک سخت در بخش‌ هایی از کابین و طراحی نسبتاً محافظه‌ کارانه داشبورد، از جمله مواردی است که می‌تواند از نقاط ضعف طراحی داخل کابین آن به شمار آید. بنابراین آلتیما با این رویکرد بیشتر مناسب خریدارانی است که به دنبال فضایی آرام، کارآمد و تا حدی شیک هستند تا مشتریانی که در پی طراحی جسورانه و پرهیجان باشند.

نیسان آلتیما ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

در مورد امکانات NISSAN Altima نیز باید بگوییم که در حال حاضر به دلیل محدودیت های ارزی، نسخه فول آپشن آن در بازار ایران عرضه نمی شود اما همین نسخه نیز سطح امکانات و آپشن های به نسبت قابل قبولی را ارائه می دهد. به عنوان مثال سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، دوربین دنده عقب و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو می بینیم.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیرینگ آلومینیومی - دوربین ثبت وقایع - استارت دکمه ای - استارت استاپ اتوماتیک - سانروف برقی - دوربین عقب - نمایشگر لمسی - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - تریم داخلی چرم مصنوعی - سنسور نور - فناوری LED چراغ ها - صندلی های برقی جلو - گرمکن و سردکن صندلی های جلو - تهویه اتوماتیک دو کاناله - ترمز پارک برقی - اتوهلد

مزایا و معایب

مزایاکیفیت متریال و مونتاژ مناسب - سواری نرم - کابین جادار
معایبتوان حرکتی نه چندان ایده آل - سطح کم امکانات دستیار راننده - عدم عرضه در نسخه فول آپشن

رقبای نیسان آلتیما

با توجه به اینکه این خودرو در دسته بندی سدان های سایز متوسط قرار می گیرد و به لحاظ رده قیمتی به سدان های آلمانی نمی رسد، تنها می توانیم بیشتر رقبای نیسان آلتیما را در میان خودروها ژاپنی و کره ای وارداتی پیدا کنیم. به عنوان مثال کیا K5، هیوندای سوناتا، تویوتا کمری، اشکودا سوپرب، هونگچی H5 و… از جمله خودروهای وارداتی هستند که با توجه به سگمنت طراحی و مشخصات می توان از آنها به عنوان رقیب نیسان Altima یاد کرد.

سوالات متداول

نیسان آلتیما چه مشخصاتی دارد؟

زیر کاپوت جدیدترین سدان ژاپنی بازار یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی و تنفس طبیعی با فناوری پاشش سوخت مستقیم را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک نیسان به چرخ های جلو منتقل می شود و با این مشخصات، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتری برای این سدان رقم می خورد.

نیسان آلتیما چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، دوربین دنده عقب سردکن و گرمکن صندلی های جلو، حال های رانندگی، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    در مقایسه با اشکودا بسیار ضعیف است و آپشن خاصی ندارد

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X