%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰

ویدیو پرفروش ترین برقی ام جی در اروپا ؛ MG4 با فرداموتورز به ایران آمد

منتشر شده در 29 اردیبهشت 1403 ساعت 20:36
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

به تازگی نخستین نمونه های وارداتی پرفروش ترین برقی ام جی در اروپا یعنی ام جی ۴ به شوروم فرداموتور در پارک وی رسیده است.

اوایل هفته بود که از شوروم جدید فرداموتورز برای شما گفتیم. لوکس ترین و احتمالا گران قیمت ترین شوروم خودرویی ایران که حالا در اختیار این خودروساز و واردکننده است. یکی از خودروهایی که در این شوروم دیده می شود MG4 است. خودرویی که لقب پرفروش ترین ام جی برقی در بازار اروپا را یدک می کشد. این خودرو در آمار فروش سال گذشته بعد از ام جی ZS مقام دومین خودروی چینی پر فروش بازار اروپا را دارد. البته بیشتر این فروش در بازار بریتانیا ثبت شده است که محل تولد نشان MG است. در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

MG4 برقی

ام جی ۴ ؛ هاچبکی با الهام از افسانه مولان

هاچبک MG4 یک خودروی هاچبک شهری است که در سگمنت C قرار می گیرد. این خودرو در چین با نام مولان معرفی شد و نام آن برگرفته از افسانه معروف جنگاوری به نام مولان در تاریخ چین است. البته این نام در زبان چینی معنای گل مگنولیا هم می دهد. ام جی ۴ در سال ۲۰۲۲ در چین و پس از آن در اروپا معرفی شد و همان ابتدا توانست توجهات زیادی به خود جلب کند.

پرفروش ترین ام جی

این خودرو بر اساس پلتفرم برقی MSP سایک توسعه داده شده است. این همان پلتفرمی است که سوپرکار سایبرستر هم بر اساس آن ساخته شده بود. پلتفرم MSP یک پلتفرم منعطف است که تقریبا تمام سگمنت های برقی را شامل می شود و در آینده محصولات دیگری هم بر اساس این پلتفرم خواهیم دید. مهندسی مدرن در این هاچبک باعث شده تا توزیع وزن مناسب به همراه مرکز ثقل پایین را در این خودرو داشته باشیم و همین باعث می شود MG4 نسبت به رقبای همرده، هندلینگ برتری ارائه می دهد. پک باتری این خودرو تا جای ممکن کوچک و نازک طراحی شده تا ارتفاع خودرو کمتر شود و همچنین تعویض آن (برای سواپ) ساده تر باشد.

نمای پشت MG4

مشخصات فنی پرفروش ترین ام جی برقی در اروپا

ام جی ۴ احتمالا در تیپ پایه به بازار ایران می آید و در این تیپ تک پیشرانه برقی سوار بر محور عقب را داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۰ اسب بخار و نهایت گشتاور 250 نیوتن متر را دارد. پک باتری این هاچبک برقی ۵۱ کیلووات ساعتی است و با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۴۲۵ کیلومتر را در شرایط استاندارد پیمود. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و این ترکیب فنی ام جی ۴ را به انتخاب برقی مناسب برای مصارف شهری تبدیل می کند.

مشخصات فنی MG4

کابین و امکانات

طراحی کابین MG4 سبکی مدرن و البته مینیمال دارد.دو صفحه نمایش کلاستر و سیستم مالتی مدیا را نمایش می دهند و سلکتور دنده در وسط بصورت دایره ای و چرخان طراحی شده است. دقت کنید که با یک برقی نسبتا اقتصادی طرف هستیم اما کیفیت متریال داخلی راضی کننده است.

کابین MG4

با وجود اینکه ام جی 4 خودرویی نسبتا اقتصادی است اما در آن امکانات و آپشن های کاملی می بینیم. در تیپی که به ایران آمده است امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیق پذیر، دوربین و سنسور عقب، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، چراغ های تمام ال ای دی، سنسور نور و … دیده می شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. مصطفی گفت:

    پوششی که روی رینگ استفاده شده از جنبه ملاحظات آیرودینامیک منجر به ورود هوای کمتر به داخل رینگ میشه که مقاومت غلتشی رو کاهش میده و همین امر موجب افزایش برد حرکتی با هربار شارژ میشه. این کار مهندسی پشتش هست که خودرو های تسلا هم همین پوشش رو داشتند روی رینگشون.
    از موارد مهندسی که بگذریم یادم هست دوسال پیش وقتی گزارشگر صدا و سیما رفته بود شرکت فردا موتورز میگفتن بخاطر رها کردن بازار ایران برای تحریم های یکجانبه دیگه به برند های چینی مثل ام جی اجازه ورود نمیدهیم و این حرفا!!
    برایم جالبه شرکتی که دوسال پیش میگفت من جلوی ورود ام جی رو میگیرم الآن خودش متولی واردات ام جی شده تازه یک تعداد خیلی محدود آورده میگه حالا می خواهم کل ایران رو برقی کنم شما باشی شک نمیکنی؟؟ با چه اطمینانی من ماشین برقی از این شرکت بخرم حتی اگر پولشم داشته باشم؟؟؟

    ۰
    ۰
  2. محمد گفت:

    سلام،آقا نه ماشین برقی ونه هیبریدی ونه خودروهای توریوشارژ،به درد این مملکت نمیخوره ،هزینه تعمیر ونگهداری اینها بالاست وهیچکدام از شرکتها که الان فروشنده هستند،قطعات یدکی این خودروها را وارد نمیکنند وخدمات پس فروششان ،روهواست.

    ۰
    ۱
  3. رضا گفت:

    برای خرید خودروهای درجه دو جهانی باید به‌اندازه
    دو برابر قیمت آنها هزینه کنیم!!!

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X