کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

تارا V4 توربو جدیدترین تیپ از تارا اتوماتیک است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی شیراز 1404 معرفی شد.

حجم موتور 1645 سی سی
قدرت 160 اسب بخار
گشتاور 240 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 09 شهریور 1404 ساعت 15:30
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

تارا V4 توربو جدیدترین تیپ از تارا اتوماتیک است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۴ معرفی شد.

درباره تارا V4 توربو

تارا سدان ملی ایران خودرو است که بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ به عنوان یک محصول جدید شناخته شد. خودرویی که در ابتدا با نسخه دنده ای V1 به بازار آمد و پس از آن نسخه اتوماتیک آن با نام V4 عرضه شد. با ادامه عرضه، ایران خودرو تیپ های کامل تری از این خودرو را با نام های V1 پلاس (تیپ ارتقا یافته تارا دنده ای) و V4 (تیپ ارتقا یافته از تارا اتوماتیک) را روانه بازار کرد اما همیشه ناکافی بودن قدرت در تمام تیپ های تارا از نقد هایی بود که به این سدان وارد می شد. اما سرانجام ایران خودرو در نمایشگاه خودروی شیراز ۱۴۰۴ از تیپ جدید تارا اتوماتیک با نام تارا V4 توربو پرده برداشت. سدانی که حالا قدرت و گشتاور بالایی ارائه می دهد و می تواند به عنوان پرچمدار سدان های ملی شناخته شود. در ادامه بیشتر با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه در تارا V4 توربو

پیش از هر چیز باید اشاره کرد که در ظاهر تارا V4 توربو نمی توان تفاوت خاصی را با تارا V4 دید. یعنی عملا همان طراحی مختص تارا را داریم که پیش از این هم در نسخه های مختلف این سدان ملی دیده می شد. چراغ های جلو کشیده هستند و خطوط طولی روی کاپوت باعث شده تا دماغه این سدان کمی کشیده به نظر برسد. سپر با خطوط و شکستگی های مختلف، طرحی سه بعدی به خود گرفته و سعی شده طراحی آن با گلگیرها هماهنگ باشد. جلوپنجره حاشیه ای کرومی دارد اما زمینه مشبک آن مشکی رنگ است و نشان کرومی ایران خودرو در وسط هماهنگی خوبی با طرح کلی نمای جلو دارد.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای کناری شاید بیشترین شباهت را بین تارا تی سی و پژو ۳۰۱ ببینیم. در این نما ساده ترین المان های ممکن را در این سدان داریم تا باعث شود تارا V4 تی سی علیرغم مشخصات فنی راضی کننده، همچنان خودرویی اقتصادی با المان های زیبایی حداقلی باشد. رینگ ها همچنان سایز ۱۵ اینچی دارند و طرح بکار رفته در رینگ حداقل در نمونه ای که در نمایشگاه شیراز معرفی شد، با تارا V4 معمولی تفاوتی ندارد.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در عقب چراغ های به هم پیوسته را داریم که باعث می شود این سدان پهن تر به نظر برسد. خوشبختانه طرح به کار رفته در چراغ ها از نمونه اصلاح شده در تیپ های V1 پلاس و V4 است و همین باعث می شود طراحی بخش عقب راضی کننده تر باشد. قسمت پایینی سپر مشکی رنگ است و نوارهای شبرنگ را در گوشه ها می بینیم. البته در سپر سنسور های کناری پارک به رنگ بدنه نیستند و همین باعث می شود جلوه اقتصادی بودن تارا همچنان حفظ شود. در کل طراحی تارا V4 توربو اگرچه بد نیست اما چندان مدرن و خاص هم به نظر نمی رسد و به نظر می رسد حالا بیش از هر زمان دیگری لازم اس که ایران خودرو دستی به سر و روی سدان خود بکشد و هرچه زودتر یک فیس لیفت اساسی برای آن ارائه کند. البته که در برنامه های بلند مدت مدیران بخش خصوصی در ایران خودرو به فیس لیفت شدن تارا اشاره شده است و حالا باید دید این خودرو چه زمان به بازار می آید.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مشخصات فنی TARA V4 TURBO

زیر کاپوت تارا وی ۴ توربو پیشرانه ای را داریم که قبل تر در کراس اوور ملی ری را استفاده شده بود. موتور موسوم به EFP که حجم ۱۶۴۵ سی سی دارد و به فناری متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی به همراه توربوشارژ مجهز است. این موتور در تارا V4 توربو توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور 240 نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد. این جعبه دنده از نسل هفتم از جعبه دنده های AT به حساب می آید که قابلیت خلاص شدن در ترافیک را دارد. وقتی مشخصات فنی این تیپ از تارا را با تیپ های قبلی مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که این تیپ ۴۷ اسب بخار قدرت و ۹۶ نیوتن متر گشتاور بیشتری را نسبت به نسخه TU5P دارد که عدد قابل توجهی است.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی
برندایران خودرو
مدلتارا توربو
کلاس بدنهسدان
سال تولید۱۴۰۴
حجم موتور۱۶۴۵ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر
قدرت۱۶۰ اسب بخار
گشتاور۲۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹ ثانیه
حداکثر سرعت۲۱۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۵۱۹ میلی متر
عرض۱۹۵۳ میلی متر
ارتفاع۱۴۶۶ میلی متر
فاصله محوری۲۶۵۲ میلی متر
وزن۱۲۹۰ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/50R16
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
برند نشان مادرایران خودرو
کشور سازندهایران

تارا V4 تی سی در جلو مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون است و در بخش عقب سیستم تعلیق نیمه مستقل توییست بیم را در این سدان می بینیم. انتظار می رود سواری این سدان در بحث نرمی، تفاوت چندانی با نسخه های قبلی نداشته باشد و همچنان همان سوای معمولی را (البته با شتاب بیشتر) در این خودرو ببینیم. البته در نسخه توربو از تارا سیستم تهویه تقویت شده و حالا پرتاب باد بهتری را در این خودرو تجربه می کنیم و سیستم فرمان کمکی برقی هم تقویت شده و حالا عملکرد بهتری را در فرمان این سدان ملی می بینیم.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی کابین و امکانات تارا TC

طراحی کابین و متریال داخلی در این تیپ تارا هیچ تفاوتی با تیپ های قبلی ندارد و همان کیفیت و جایگذاری قطعات را در این سدان ملی می بینیم. به سبک کابین نسخه های ارتقا یافته از تارا، در کابین تارا TC، دکمه های شیشه بالابر از وسط و کنار دنده به رودری ها آمده تا دستری آن راحت تر باشد. متریال به کار رفته در بیشتر قطعات از پلاستیک خشک است و روکش ترکیبی چرم و پارچه را در صندلی ها می بینیم.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طرح کلی کابین کاملا شبیه به سیتروئن C3-XR است و طرح المان های سیستم تهویه دقیقا همان چیزی است که در هاچبک کراس سیتروئن دیده می شد. یک صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی در وسط سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد که علاوه بر اتصال بلوتوث، قابلیت اتصال سیمی اپل کارپلی و اندروید اتو را هم دارد. فرمان D کات در این سدان حفظ شده و جلوآمپر هم همچنان از نوع آنالوگ است که کامپیوتر سفری را می توان در میان آن دید.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

با توجه به اینکه سدان تارا فاصله محوری ۲۶۵۲ میلیتری دارد، پس ذات جادار بودن در تارا TC هم حفظ شده است. پس عملا در این خودرو فضای کابین کاربردی بیشتری نسبت به سدان توربوی دیگری مثل دنا پلاس توربو اتوماتیک داریم. همچنین در این خودرو به سبک نسخه های ارتقا یافته تارا، زیرآرنجی سرنشینان عقب را هم داریم و در کل تغییری در بخش کابین تارا V4 توربو نسبت به دیگر نسخه های ارتقا یافته تارا حس نمی شود.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

تارا توربو اتوماتیک با تیپ V4 LX به بازار می آید. یعنی این خودرو به امکاناتی مانند چهار کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، تنظیم گودی کمر راننده، گرمکن صندلی های جلو، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های عقب دودی، سانروف برقی، زیر آرنجی جلو و عقب، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور پارک و دوربین عقب با خطوط پویا، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی و… مجهز است.

تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

امکانات ایمنی و رفاهی تارا TC

امکانات ایمنی۴ کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیسنسور نور - سنسور باران - سانروف برقی - استارت دکمه ای - رینگ آلومینیومی - کروز کنترل - محدودکننده سرعت - تریم داخلی چرم و پارچه - صندلی های برقی جلو - تنظیم گودی کمر راننده - گرمکن صندلی های جلو - آینه الکتروکرومیک - آینه های تاشو برقی - نمایشگر لمسی - سنسور پارک عقب - دوربین عقب با خطوط پویای پارک - بازشوی درِ صندوق عقب با سنسور حرکتی پا - زیر آرنجی ردیف عقب - چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو - چراغ روشنایی روز - کامپیوتر سفر - سنسور پایش باد تایرها - چراغ داشبورد و آفتابگیرها - آنتن کوسه ای - فرمان کمکی برقی - اندروید اتو - اپل کارپلی - شیشه های دودی عقب

مزایا و معایب

مزایاشتاب مناسب - سواری به نسبت نرم - کابین جادار - ارتقای گارانتی
معایبوجود برخی مشکلات مونتاژی در درِ صندوق عقب - طراحی نه چندان به روز - متریال کابین اقتصادی

رقبای تارا V4 توربو

تارا TC ازنظر فنی عملا یک رده بالاتر از سدان تارا اتوماتیک معمولی قرار می گیرد و از نظر قیمتی هم باید انتظار داشت بالاتر باشد. پس در وضعیت فعلی بازار می توان رقیب قیمتی تارا وی ۴ توربو را خودروی مثل آریزو ۵ توربو دانست. البته این سدان همچنان با محصولاتی مثل کی ام سی ایگل و شاهین پلاس اتوماتیک هم مقایسه پذیر است اما قطعا از نظر قیمتی بالاتر از آن ها قرار خواهد گرفت. البته سابرینا U5 پلاس هم به عنوان یک سدان مونتاژی می تواند یکی از رقبای تارا اتوماتیک باشد. اگر محصولات خود ایران خودرو را هم در نظر داشته باشیم، از منظر فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک هم می تواند رقیبی برای این سدان ایران خودرو باشد.

آلبوم تصاویر تارا TC

سوالات متداول

تارا V4 توربو چه مشخصاتی دارد؟

تارا V4 توربو به پیشرانه EFP توربو مجهز است که خروجی ۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو می رسد.

تارا V4 توربو چه امکاناتی دارد؟

این خودرو به امکاناتی مانند چهار کیسه هوا، صندلی های برقی جلو، تنظیم گودی کمر راننده، گرمکن صندلی های جلو، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، سنسور باران، شیشه های عقب دودی، سانروف برقی، زیر آرنجی جلو و عقب، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور پارک و دوربین عقب با خطوط پویا، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “تارا V4 توربو ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی”

  1. محمد گفت:

    در مورد ایمنی و تست تصادف طبق معمول هیچ خبری کار نشده .؟.

    ۷
    ۱
  2. هادی گفت:

    بجای این آدم میره یه شاهین پلاس اتومات می خره.
    درسته شتاب اینو نداره ، ولی مثل این حلبی نیست ، دردسر اش کمتره ، کیفیت ساخت بهتری داره ، موتور و گیربکس هماهنگ تری داره و آپشنی هم فرق زیادی ندارن.
    البته هر دوشون که آشغالن و بدرد نخور ، ولی نسبتاً شاهین بهتره.

    ۵
    ۱۸
  3. Reza گفت:

    اینم ایران خودرو خصوصی شده، هیچ تغییری توی تفکراتشون تو زمینه تولید ایجاد نشده.

    ۹
    ۴
  4. علی گفت:

    خدا لعنتتون کنه با این سیاست کثیفی که در پیش گرفتین مردم رو تو این حال نداری و خواستن و نداشتن گیر انداختین که هر روز احساس تنفر و عذاب نسبت به خودرو ساز فرصت طلب و ادم کش بیشتر و بیشتر بشه

    ۷
    ۵
  5. پرهام گفت:

    عرض ۱۹۵۳؟
    از لندکروز پهن تره؟

    ۳
    ۱
  6. ایرانی نژاده گفت:

    حلبی بی کیفیت با اون داشبورد زشت دیگه رقابتش چیه؟

    ۶
    ۶

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X