%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰

رقبای ام جی GT را بشناسیم

منتشر شده در 26 مهر 1404 ساعت 15:30
نویسنده آرام عزیزی
رقبای ام جی GT را بشناسیم

سدان اسپرت و جذاب ام جی یکی از گزینه های اسپرت موجود در بازار است که رقبای زیادی ندارد اما رقبای ام جی GT سرسخت هستند.

سدان اسپرت و جذاب ام جی یکی از گذینه های موجود در بازار است که رقبای زیادی ندارد اما رقبای آن سرسخت هستند. ام جی GT یک سدان کامپکت از برند ام جی است که نخستین نسل آن در سال ۲۰۱۴ بروی پلتفرم مشترک با Roewe 360 تولید شد. نسل دوم جی تی در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و این بار بر پایه پلتفرم مدرن تر SAIC ساخته شده بود که زیرساخت مشترک بسیاری از محصولات جدید ام جی محسوب می شود. جی تی هم اکنون در بازارهایی مانند چین، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و برخی کشورهای اروپایی عرضه می شود و در رده سدان های شهری و میان رده ام جی قرار دارد. این مدل در سبد محصولات ام جی میان MG5 و MG6 جای می گیرد و به عنوان گزینه ای متعادل برای استفاده روزمره شناخته می شود.

ام جی GT با خودرو های اسپرت وارداتی و مونتاژی رقابت می کند که ترکیبی از طراحی اسپرت و پیشرانه با توان بیش از ۱۵۰ اسب بخار هستند؛ در ادامه به معرفی سه رقیب اصلی این خودرو در بازار ایران خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی و آپشن های ام جی GT

ام جی GT مجهز به یک موتور ۱/۵ لیتری توربو شارژر مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید ۱۷۳ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است، گیربکس خودرو نیز از نوع دو کلاچه تر و ۷ سرعته اتوماتیک است.

سدان ام جی جی تی به امکاناتی نظیر سنسور نور، ۶ کیسه های هوای ده نقطه ای، رادار خط خوان، اخطار برخورد از جلو، سامانه کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، چراغ روشنایی روز، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیفتر پشت فرمان، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک و… مجهز است.

گک امپو ؛ اصلی ترین رقیب

جی ای سی امپو بنزینی اصلی ترین رقیب ام جی GT است. جی ای سی امپو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. در بحث توان ام جی GT با ۵ اسب بخار توان بیشتر و گیربکس AT تا حدودی نسبت به امپو برتری دارد ولی در بحث گشتاور امپو ۲۰ نیوتن متر توان بیشتری را انتقال می دهد.

از جمله امکانات جی ای سی امپو می توان به ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، ترمز اضطراری، رادار حرکت بین خطوط، سامانه کنترل  شروع حرکت در سربالایی، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، نور بالای اتوماتیک، رادار کمکی راننده در ترافیک، رادار تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، شیفتر پشت فرمان، فرمان کمکی برقی، سردکن صندلی های جلو، سنسور نور، کیت صدای اگزوز، سانروف، تهویه اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوای داخل کابین، ترمز پارک برقی، اتو هلد، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سیستم صوتی حرفه ای، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، شارژر بی سیم، استارت دکمه ای و… اشاره کرد. در بخش آپشن ها و امکانات GAC امپو دست برتری را نسبت به ام جی GT دارد.

فونیکس آریزو ۶ GT ؛ رقیبی مونتاژی با موتوری سرسخت

یکی دیگر از رقبای سرسخت ام جی GT فونیکس آریزو ۶ با پسوند GT است. آریزو ۶ جی تی از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. نقطه قوت این خودرو توان بیش از ۲۰ اسب بخاری آن نسبت به ام جی جی تی و گشتاور ۴۰ نیوتن متری آن است اما گیربکس دوکلاچه در این خودرو شاید برای برخی از مصرف کنندگان ضعف تلقی شود. از نقاط دیگر این خودرو می توان به خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو اشاره کرد.

از جمله امکانات آریزو ۶ جی تی می توان به؛ ۶ کیسه هوا (سرنشینان جلو، جانبی و پرده ای)، سیستم کمکی ترمز BOS، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار،اتو هلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، کروز کنترل تطبیقی، رادار هشدار برخورد از عقب، نور بالا اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ثبت وقایع، شارژر بی سیم، دوربین ۳۶۰ درجه، سامانه پایش فشار باد تایرها، فناوری LED  چراغ ها، ترمز پارک برقی، پشت آمپر دیجیتال، فرمان دی کات، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، اندروید اتو، سامانه شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط و… اشاره کرد. آریزو ۶ GT نسبت به ام جی GT آپشن های بسیار بیشتری دارد.

لاماری اکو ؛ اسپرتی با کیت بدنه

موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI لاماری اکو می تواند ۱۹۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو انتقال داده می شود. تعلیق بکار رفته در بخش جلوی این خودرو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل می باشد. در بخش فنی لاماری اکو به طور کامل از ام جی جی تی سر است.

از جمله امکانات لاماری اکو می توانیم به؛ دوربین ۵۴۰ درجه، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیتسم پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود و خروج بدون کلید، هشدار DOW، اتوهلد، ترمز پارک برقی، هشدار خروج از پارک، ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی و… اشاره کرد که اکو را نسبت به MG GT برتر می سازد.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “رقبای ام جی GT را بشناسیم”

  1. هادی گفت:

    ام جی جی تی از نظر کیفیتی قطعا بهتر از لاماری اکو آشغال * هست.
    از آریزو ۶ جی تی هم ، تا حدودی کیفیت بالاتری داره.
    ولی گک امپو ، از هر سه تاشون بهتره.
    از نظر کیفیت ، آپشن ، مهندسی و …
    در کل ، لاماری که کلا آشغاله ، آریزو خوبه ولی ایرادات کمی هم نداره ، ام جی و گک امپو هم بهترین ها هستن.

    * : اون متعصب هایی که الکی از لاماری اکو آشغال طرفداری می کنن ، تو نمایشگاه تهران ، ابر صندلی هاش بیرون زده بود

    ۸
    ۱
  2. Parham گفت:

    من ام جی جی تی و گک امپو رو بیشتر دوست دارم
    این دو تا طراحیشون نسبت به بقیه چینی ها واقعا متفاوته !

    ۵
    ۰
  3. Alireza گفت:

    کاش یک ویدیو درست از بررسی ام جی جی تی رو آسفالت (بیرون نمایشگاه) از ام جی تی می گذاشتید

    ۱
    ۰
  4. ناشناس گفت:

    کلا رقیب این خودرو لاماکو نیست شاین مکس هست هم از نظر آپشن بهتره هم از نظر متریال هم از نظر قدرت موتوری دو کلاچه تر با ۳۰۰ نیوتن متر قدرت کلا شاین مکس و لاماکو برند دانگ فنگ هستند و تو چین بخاطر قیمت معقول ، استهلاک پایین و آپشن های زیاد همیشه جزء پرفروش ترین ها می باشند.

    ۰
    ۰
    • هادی گفت:

      اولا ، دانگ فنگ جزو پرفروش ترین هاست ؟‌ 😂😂😂
      بخاطر استهلاک پایین ؟ 🤣🤣🤣
      شما احتمالاً خودت دانگ فنگ داری.
      دانگ فنگ ، همیشه یه برند درجه سه و بی کیفیت چینی بوده و هیچ موقع هم یه برند پرفروش نه در چین ، نه در بازار های جهانی ، نبوده و سایک موتور ( ام جی ) ، گک و حتی چری ، همیشه ازش بهتر ، با کیفیت تر و برتر بودن.
      دوما ، لاماکو نه و لاماری اکو.
      سوما ، لاماری اکو ، در واقع همون دانگ فنگ شاین هست که در ایران ، قراره با نشان لاماری و نام اکو ، مونتاژ بشه.

      ۰
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X