%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

همکاری بزرگ رنو و جیلی جهت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی برای بازارهای جهانی

منتشر شده در 24 مرداد 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
همکاری بزرگ رنو و جیلی جهت توسعه خودروهای برقی و هیبریدی برای بازارهای جهانی

تیم تحقیق و توسعه رنو در چین با بهره‌گیری از پلتفرم پیشرفته جیلی GEA، در حال توسعه سری جدیدی از خودروهای انرژی نو (NEV) است. این خودروها عمدتاً در بازارهای خارج از چین، به‌ ویژه آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین عرضه خواهند شد. به واسط این همکاری پلتفرم جیلی GEA برای نخستین بار راهی سایر کشورها می‌شود.

آنطور که اعلام شده، محصولات جدید شامل انواع مدل‌های شاسی بلند با پیشرانه تمام برقی و هیبریدی شارژی خواهند بود. طبق گزارش رسانه چینی AutoPix، اگرچه طراحی بدنه به طور مستقل توسط رنو انجام خواهد شد، اما ساختار کلی خودروها و شاسی، بر پایه پلتفرم و طراحی‌های موجود برند جیلی گلکسی می‌گیرد تا هزینه‌ها کاهش یافته و روند توسعه تسریع شود.

گسترش شراکت رنو و جیلی برای بازارهای نوظهور

این اقدام نشان‌دهنده افزایش سطح همکاری میان رنو و جیلی در بازار رو به رشد خودروهای برقی در خارج از چین است. پیشتر، همکاری‌های جیلی با برندهایی همچون ولوو، اسمارت، پولستار و Jiyue بر پایه پلتفرم CMA انجام شده بود. اما پلتفرم GEA جدیدترین معماری اصلی جیلی محسوب می‌شود. این پلتفرم در ساخت مدل‌های برند گلکسی، از جمله جیلی گلکسی A7، مدل پرفروش شینگ یوان، مدل E5 و محصولات آتی همچون M9 و استارشیپ ۹ به کار گرفته می‌شود.

رنو در اروپا همچنان روی خودروهای کوچک برقی است. شاسی ‌بلندهای توسعه‌یافته بر اساس پلتفرم جیلی بازارهایی همچون کره جنوبی، آسیای جنوب شرقی، آمریکای لاتین و شمال آفریقا را هدف قرار می‌دهد. رنو در این مناطق از اعتبار بالای برند و شبکه فروش گسترده برخوردار است و جیلی قصد دارد از این ظرفیت‌ها بهره‌برداری کند.

حضور پررنگ جیلی در برزیل با برند رنو

اوایل سال جاری، جیلی و رنو توافقی امضا کردند که به موجب آن، جیلی سهام اقلیت رنوی برزیل را خریداری کرد. این همکاری به جیلی اجازه می‌دهد از ظرفیت تولید، شبکه نمایندگی و خدمات پس از فروش رنو در برزیل برای عرضه محصولات خود استفاده کند. قرار است نسخه صادراتی گلکسی E5 نخستین خودروی جیلی باشد که توسط رنوی برزیل تولید و عرضه می‌شود.

سابقه همکاری دو خودروساز بزرگ فرانسوی و چینی

همکاری میان جیلی و رنو از اواخر سال ۲۰۲۱ آغاز شد. در سال ۲۰۲۲، کارخانه رنو در کره جنوبی تأیید کرد که نسخه هیبریدی از نسل سوم شاسی ‌بلند کولئوس را بر پایه پلتفرم CMA جیلی تولید می‌کند. شاید بدانید این نسل از سال ۲۰۲۴ و با نام رنو گرند کولئوس به فروش می‌رسد. این خودرو تنها در ۱۵ روز نخست فروش بیش از ۷ هزار سفارش دریافت کرد.

طبق داده‌های Ofweek، فروش رنو در کره جنوبی طی ماه ژوئن به ۵۰۱۳ دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵.۶ درصد رشد دارد. همچنین در نیمه نخست امسال، فروش رنوی کره برابر با ۲۸۰۶۵ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰.۳ درصد افزایش یافته است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X