%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
آریسان ۲
۷۴۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
اطلس G
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
هایما ۸S
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
کوییک S
۶۷۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
اطلس GL
۷۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
شاهین اتوماتیک
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
مزدا 3
۴,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
فونیکس آریزو 8
۳,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
بک X3 پرو
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۶۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S دوگانه سوز
۷۶۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ری را
۱,۸۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
کی ام سی J7
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰

دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی

دانگ فنگ H30 کراس یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی چینی در بازار ایران بود که کیفیت فنی مناسب و طراحی نسبتاً قابل قبولی را ارائه می داد.

حجم موتور 1587 سی سی
قدرت 105 اسب بخار
گشتاور 142 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی
منتشر شده در 13 آبان 1404 ساعت 13:16
نویسنده حسین باباپور

دانگ فنگ H30 کراس یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی چینی در بازار ایران بود که کیفیت فنی مناسب و طراحی نسبتاً قابل قبولی را ارائه می داد.

درباره دانگ فنگ H30 کراس

شرکت دانگ فنگ توسط برند زیرمجموعه خود فنگشن در سال ۲۰۰۹ یک سدان خانوادگی نسبتاً جمع‌وجور با نام دانگ فنگ S30 را راهی بازار کرد. مدتی بعد نسخه هاچ‌بک این خودرو هم به میدان آمد اما در سال ۲۰۱۰ شرکت دانگ فنگ تصمیم گرفت تا با اعمال برخی تحولات جزئی روی بدنه مدل هاچ‌بک، نمونه کراس‌اور این خودرو را به بازار بفرستد که ما آن را با نام دانگ فنگ H30 کراس می‌شناسیم. دانگ فنگ H30 کراس در سال ۲۰۱۳ مورد فیس‌لیفت جزئی قرار گرفت که شرکت ایران‌خودرو از سال ۱۳۹۴ همین مدل را به فهرست تولیدات مونتاژی خود اضافه کرد.

دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی

دانگ فنگ H30 کراس طی سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ توسط ایران‌خودرو به تولید رسید و طی این مدت به عنوان یکی از محصولات نسبتاً خوش‌قیمت و باکیفیت چینی در رده قیمتی میانی بازار شناخته شد، به نحوی که برخی از خریداران خودروهای داخلی تصمیم گرفتند تا به جای تولیدات قدیمی‌تر ایرانی به سراغ این محصول مونتاژی چینی بروند.

طراحی بدنه دانگ فنگ H30 کراس

همان‌طور که اشاره کردیم H30 کراس در واقع نسخه هاچ‌بک مدل S30 بوده که با برخی ترفندها نظیر اضافه شدن فلاپ‌های پلاستیکی مشکی‌رنگ به اطراف گلگیر و رکاب‌ها به همراه افزودن باربند سقفی، حالا شمایل نزدیک به خودروهای کراس‌اور پیدا کرده است. این ترفند را ما در ساندرو استپ‌وی هم دیده بودیم و البته با استقبال مناسب مشتریان هم روبه‌رو شده است.

دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی

بدنه کشیده و ارتفاع نه‌چندان زیاد این خودرو خیلی به محصولات کراس‌اور شباهت ندارد اما به هر ترتیب می‌توان با ارفاق آن را چیزی بین یک خودروی هاچ‌بک و کراس‌اور کوچک جا داد. طراحی چراغ‌های عمودی عقب روی ستون‌های انتهایی ما را به یاد محصولات ولوو می‌اندازد و نمای جلو نیز حالت ساده و به دور از چینش‌های غیرمنطقی و خاص شرقی طراحی شده است. استایل بدنه حالت کشیده داشته و حجم‌پردازی معمولی روی آن صورت گرفته تا خودرو فرم بهتری پیدا کند.

دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی

به طور کلی دانگ فنگ H30 کراس طراحی ظاهری چندان پیچیده و مدرنی ارائه نمی‌دهد اما در زمان خودش برای مشتریان ایرانی جذاب به نظر می‌رسید؛ چرا که اکثر محصولات اقتصادی بازار طرح‌های فوق‌العاده قدیمی‌تر داشتند و این خودرو توانست تنوع بصری بیشتری به بازار خودروهای میان‌قیمت اقتصادی ایران ببخشد.

مشخصات فنی Dongfeng H30 cross

یکی از دلایل اصلی موفقیت دانگ فنگ H30 کراس در بازار ایران، موتور آشنای آن بود که خیال مشتریان را از بابت تعمیرات و تأمین قطعات فنی راحت می‌کرد. این خودرو همان موتور معروف TU5 را در سینه دارد و در اصل از پلتفرم یکی از محصولات قدیمی پژو-سیتروئن ساخته شده است.
پیشرانه حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

برنددانگ فنگ
مدلH30 کراس
کلاس بدنههاچ بک کراس
سال تولید۱۳۹۵ - ۱۳۹۸
حجم موتور۱۵۸۷ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۱۰۵ اسب بخار
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۳ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۴ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
طول۴۳۵۱ میلی متر
عرض۱۷۶۰ میلی متر
ارتفاع۱۵۲۸ میلی متر
فاصله محوری۲۶۱۰ میلی متر
وزن۱۲۳۰ کیلوگرم
حجم باک۵۱ لیتر
مصرف سوخت۷.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۰۵/50R16
شرکت عرضه کنندهایران خودرو
برند نشان مادردانگ فنگ
کشور سازندهچین - ایران
مشخصات فنی Dongfeng H30 cross

این ماشین ۱۲۳۰ کیلوگرمی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حدود ۱۲.۵ ثانیه زمان نیاز دارد که شتاب تقریباً قابل قبول برای یک خودرو خانوادگی با گیربکس اتوماتیک محسوب می‌شود. میانگین مصرف سوخت آن نیز حدود ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که البته کمی بالا برآورد می‌شود.

دوام فنی مناسب و فراوانی قطعات یدکی به همراه سهولت تعمیرات موتور باعث شده تا H30 کراس از بابت خدمات فنی و نگهداری هیچ‌گونه نگرانی خاصی برای مشتریان ایجاد نکند و در نتیجه افراد کمتر ریسک‌پذیر نیز جرأت خرید آن را پیدا کرده‌اند. البته باید دقت کنید که معمولاً توصیه می‌شود هر یک یا دو سال یک بار رادیاتور خنک‌کننده موتور به صورت کامل به همراه شلنگ‌ها و لوله‌های آن تعویض شود تا قطعات گران‌قیمتی مثل گیربکس اتوماتیک این خودرو دچار ایراد نشوند و موتور نیز در بهترین حالت خود باقی بماند.
کیفیت سواری H30 کراس در حد نرم و تقریباً لذت‌بخش است اما هندلینگ آن معمولی بوده و پایداری حین عبور از مسیرهای منحنی‌شکل در این خودرو به‌ویژه در سرعت‌های بالا آنچنان اطمینان‌بخش نیست.

طراحی داخل کابین و امکانات

کابین دانگ فنگ H30 کراس دقیقاً مطابق با سبک خودروهای اقتصادی اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی ساخته شده و اثر چندانی از خلاقیت یا نوآوری در طراحی داشبورد یا رودری‌های آن به چشم نمی‌خورد. البته طراحان سعی کردند تا با پیچ‌وتاب دادن به برخی از خطوط اصلی داشبورد و ایجاد انحنا در آنها، کابین را کمی زیباتر کنند که البته به نظر ما نتیجه کار خیلی هم جذاب از آب درنیامده و باعث اعوجاج بصری نسبی در داشبورد این خودرو شده است.

دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی

در این بین غربیلک فرمان فرم تقریباً زیبا و خوش‌دستی را مقابل راننده می‌گذارد که به دست گرفتن آن حس تسلط خاصی در کاربر به وجود می‌آورد. کیلومترشمار نیز به صورت آنالوگ و با استوانه‌های سه‌گانه مقابل چشمان راننده اطلاعات لازم را ارائه می‌دهد.
کیفیت متریال استفاده‌شده در این کابین مطابق یک خودرو اقتصادی بوده و برای چنین محصولی تقریباً قابل قبول به نظر می‌رسد. میزان فضای صندلی‌های ردیف دوم نیز با توجه به فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی‌متری، اگرچه خیلی بزرگ نیست اما احتمالاً محدودیت چندانی برای افراد با قد متعارف ایجاد نمی‌کند. ضمناً صندوق عقب دانگ فنگ H30 کراس حدود ۴۱۷ لیتر گنجایش دارد که برای یک خودرو کراس‌اور در این ابعاد، رقم چندان کمی محسوب نمی‌شود، به نحوی که لوازم مسافرتی ۳ تا ۴ نفر را می‌توان داخل آن جا داد.

دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی

در مورد امکانات دانگ فنگ H30 کراس باید بدانید که تجهیزات متعارف و تقریباً حداقلی نظیر سنسور پارک عقب، ترمز ضدقفل ABS و EBD، نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی همراه با دوربین عقب، چهار کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف در لیست این محصول مونتاژی چینی ایران‌خودرو دیده می‌شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیچهار کیسه هوا - ترمز ABS و EBD و BA
امکانات رفاهینمایشگر لمسی - فرمان هیدرولیک - تهویه اتوماتیک - تریم داخلی پارچه ای دو رنگ - باربند تزئینی - سنسور پارک و دوربین عقب - شیشه ها و آینه های برقی - کنترل سیستم صوتی از روی فرمان - رینگ آلومینیومی - تنظیم حالت اسپرت و برفی جعبه دنده

مزایا و معایب

مزایاکابین جادار - امکانات رفاهی قابل قبول نسبت به رقبا - سواری به نسبت نرم
معایبطراحی نه چندان به روز - کیفیت نه چندان بالای متریال کابین - لوازم یدکی گرانتر نسبت به پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ اتوماتیک - بازار خرید و فروش نه چندان پر رونق - فناوری قدیمی جعبه دنده

رقبای دانگ فنگ H30 کراس

با اینکه پس از آغاز مجدد تحریم ها، این خودرو دیگر در خط تولید ایران خودرو حضور نداشت اما هنوز هم در بازار ایران جزو طرفداران خاص خود را دارد و در بازار ایران محصولاتی مثل ام‌وی‌ام X22، ام‌وی‌ام X33، رنو ساندرو استپ‌وی، لیفان X50، لیفان X60 و… را می‌توان جزو مهم‌ترین حریفان این کراس‌اور کوچک چینی دانست.

سوالات متداول

دانگ فنگ H30 کراس چه مشخصات فنی دارد؟

موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی TU5 در این خودرو حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط یک گیربکس ۴ دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
میانگین مصرف سوخت آن حدود ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد معادل ۱۲.۵ ثانیه ارایه می‌دهد.

دانگ فنگ H30 کراس چه امکاناتی دارد؟

مواردی مثل سنسور پارک عقب، ترمز ضدقفل ABS و EBD، نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچی همراه با دوربین عقب، چهار کیسه هوا، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف در لیست این محصول مونتاژی چینی ایران‌خودرو دیده می‌شود.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “دانگ فنگ H30 کراس ؛ مشخصات فنی + معرفی”

  1. مهدی قاضی گفت:

    من این ماشین روازسال ۹۷دارم عالیه حیف تولیدنمیشه بهترین ماشین ایران خودرومنتازشده موتوری فوق العاده

    ۶
    ۰
  2. مهدی قاضی گفت:

    من اچ ۳۰ کراس دارم مدل ۹۷ واقعاً ماشین خوبیه هرچی بگم کم گفتم دست سازنده طلا خدا کنه با صفرش تولید شه

    ۵
    ۰
  3. حمید گفت:

    باید همینو فیس لیفت میکردن جای این ۲۰۶ فیک از رده خارج که ازش دست نمیکشن تولید میکردن این کلاس c هست و جاداره

    ۱
    ۰
  4. امیرحسین گفت:

    از ۹۶ دارم و همچنان راضی هستم

    ۱
    ۰
  5. کامران گفت:

    سلام از سال ۹۶ یه اچسی صفر خریدم و واقعا بهترین ماشینی بود که من از محصولات ایرانی و مونتاژ خریدم .قبلا پراید .سمند ال ایکس ..۲۰۶ ..حتی ال نود هم داشتم اما به جرات میگم ازرهمه این ماشین ها بهتر بوده .و تا الان هم بجز مصرفی و یه تعمیر کوچیک تو جلوبندی هیچ خرجی نداشته .جلوبندی هم فقط دسته موتورها و موج گیر عوض کردم و مابقی همچنان فابریک هستن .ال نود هم خوب و کم تعمیر بود اما نرمی و زیبایی و آپشن اچسی کراس رو نداشت .و جالبه همه ماشینهای قبلی ترمزهای بینهایت ضعیفی داشتن اما اچسی واقعا ترمزهای قابل قبول و خوبی داره .و یه سر و گردن بهتر از ایرانی ها هستش ..حیف که نو دیگه نمیزنن والا همین ماشین رو چند سال بعد میفروختم و یه اچسی جدید میخریدم .

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X