موضوعات داغ روز:

نیسان سیلفی مکس ادیشن ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

نیسان سیلفی مکس ادیشن یکی از سدان های وارداتی و جدیدی است که در دور جدید واردات با نامی خودرو به بازار می آید.

حجم موتور 1198 سی سی
قدرت 134 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 19 تیر 1403 ساعت 13:00
نویسنده حسین باباپور
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

نیسان سیلفی مکس ادیشن یکی از سدان های وارداتی و جدیدی است که در دور جدید واردات با نامی خودرو به بازار می آید.

نیسان سیلفی یکی از محبوب‌ترین محصولات نسبتا اقتصادی شرکت ژاپنی نیسان محسوب می‌شود که حالا نسخه هیبریدی فول آپشن آن با نام ای-پاور مکس ادیشن توسط شرکت نامی خودرو پیشرو به بازار ایران راه پیدا کرده است در این مطلب به بررسی کامل نیسان سیلفی مکس ادیشن وارداتی نامی خودرو می‌پردازیم.

درباره نیسان سیلفی مکس ادیشن

ماشین سیلفی یک سدان کامپکت است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۰ به سبد محصولات کمپانی ژاپنی نیسان اضافه شد. این خودرو تاکنون در قالب چهار نسل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شده و نام‌های متفاوتی همچون آلمرا، سنترا و… برای آن در بازارهای گوناگون در نظر گرفته شده است. نسل چهارم نیسان سیلفی محصول سال ۲۰۱۹ بوده و در سال ۲۰۲۳ نسخه فیس لیفت آن ویژه بازار چین روانه میدان شده است.

نمای رو به رو نیسان سیلفی مکس ادیشن

محصول وارداتی نامی خودرو نیز همین نمونه فیس‌لیفت سال ۲۰۲۳ بوده که شباهت بیشتری به خودروهای چینی با جلو پنجره‌های بزرگ یکپارچه پیدا کرده است. این مورد موجب شده تا بسیاری از علاقه‌مندان و کارشناسان فیس اولیه این خودرو را که با جلو پنجره مخصوص نیسان همراه بود، جذابتر از نمونه جدید بدانند. نامی خودرو پیشرو مدل هیبریدی موسوم به ای پاور و در قالب تیپ مکس ادیشن یا فول آپشن آن را برای بازار کشور در نظر گرفته است که طی سال ۱۴۰۳ روانه بازار ایران می‌شود.

طراحی بدنه

مگر ما از ظاهر یک سدان کامپکت خانوادگی چه انتظاری داریم که نیسان سیلفی نتواند آن را برآورده کند؟! استایل کشیده، طول مناسب بدنه، دماغه اسپرت، حجم پردازی جذاب پروفیل جانبی و درب موتور به همراه طرح کشیده و نوین چراغ‌ها که اصالت و وقار خاصی به این ماشین ژاپنی بخشیده است، همگی ما را مجذوب این سدان میان قیمت ژاپنی می‌کند.

معرفی نیسان سیلفی مکس ادیشن

منتها نکته اینجاست که شاید بهتر باشد از طراحان بپرسید چرا اصلا دست به فیس لیفت این محصول زدید و نمای روبروی آن را شبیه محصولات جدید چینی کردید؟ در جواب باید بگوییم که نسخه وارداتی به ایران، در اصل برای بازار چین تولید می‌شود و شاید به همین دلیل بوده است که نمای روبروی آن به سبک خودروهای چینی تغییر کرده تا شاید با سلیقه مشتریان آن سرزمین بیشتر همخوانی پیدا کند.

با این حال نظر می‌رسد که مشتریان ایرانی همان جلو پنجره کرومی V شکل داینامیک نیسان را که در بسیاری دیگر از محصولات آن وجود دارد، احتمالاً بیشتر می‌پسندند و فیس خشن و اسپرت‌تر آن مدل را که اصالت بیشتری نیز در خود نهفته دارد، به چهره جدید این ماشین خانوادگی ترجیح می‌دهند.

طراحی پشت نیسان سیلفی مکس ادیشن

البته نمای جدید با جلو پنجره بزرگ مشبک و طرح زیبای سپر اصلا زشت به نظر نمی‌رسد، اما اینجا بحث سر نوع سلیقه مشتریان ایرانی است که به هر حال باید با نمای جدید این ماشین جذاب ژاپنی هم کنار بیایند و آن را دوست داشته باشند.

مشخصات فنی نیسان سیلفی مکس ادیشن

نیسان سیلفی Max Edition برای به حرکت درآوردن خود به یک موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۲ سوپاپ مجهز است که شاید این مورد شما را کمی ناامید کند. اما زود قضاوت نکنید! زیرا تامین‌کننده اصلی نیرو محرکه این خودرو یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۳۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است که می‌تواند محور چرخ‌های جلو را به کمک یک سیستم انتقال قدرت کاهنده E-CVT به محور جلو انتقال دهد.

طراحی نیسان سیلفی Max Edition

در واقع این سامانه پیشران کاملاً مشابه خودروهای برقی کار می‌کند، با این تفاوت که یک موتور بنزینی سه سیلندر نیز وظیفه تامین شارژ باتری لیتیوم یون سه‌گانه این ماشین را بر عهده دارد.

برندنیسان
مدلسیلفی مکس ادیشن
کلاس بدنهسدان
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۱۹۸ سی سی
تعداد سیلندر۳
تعداد سوپاپ۱۲
فناوری موتورهیبرید
قدرت۱۳۴ اسب بخار
گشتاور۳۰۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکستک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۶۴۹ میلی متر
عرض۱۸۱۵ میلی متر
ارتفاع۱۴۴۵ میلی متر
فاصله محوری۲۷۱۲ میلی متر
وزن۱۴۸۰ کیلوگرم
حجم باک۴۱ لیتر
مصرف سوخت۴.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۱۵/۵۰R17
شرکت عرضه کنندهآمیتیس خودرو / نامی خودرو
برند نشان مادرنیسان
کشور سازندهژاپن - چین

نیسان سیلفی مکس ادیشن نامی خودرو حدود ۱۴۶۰ کیلوگرم وزن دارد و از آنجا که موتور الکتریکی می‌تواند گشتاور فوق‌العاده ۳۰۰ نیوتن متر را به چرخ‌های جلو انتقال دهد، باید انتظار شتاب صفر تا صد نسبتا هیجان‌انگیزی از این خودرو داشته باشید. طبق تست‌های انجام شده روی سیلفی هایبرید، انتظار می‌رود شتاب صفر تا صد نیسان سیلفی مکس ادیشن در نسخه وارداتی نامی خودرو چیزی نزدیک به ۹.۵ ثانیه باشد که می‌تواند نوید یک سواری مهیج را بدهد.

طراحی بدنه نیسان سیلفی Max Edition

ضمنا مصرف سوخت نیسان سیلفی هیبریدی نیز چندان زیاد نیست و نهایتا حدود ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تحت شرایط ایده‌آل بنزین نیاز است تا باتری شارژ شود و موتور الکتریکی بتواند به کار خود ادامه دهد. باک سوخت نیسان سیلفی e-power نامی خودرو نزدیک ۴۱ لیتر ظرفیت دارد و بیشترین سرعت این ماشین ژاپنی هم به ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

طراحی کابین و امکانات

از روزگار قدیم معمولا رسم بر این بوده که خودروهای نیسان نسبت به محصولات تویوتا طراحی ظاهری و داخلی زیباتری ارائه می‌دادند. حالا هم تقریبا در روی همان پاشنه می‌چرخد و نمای داخلی نیسان سیلفی نسبت به رقیب مستقیمش یعنی تویوتا کرولا یا لوین، زیبایی و تجلل بیشتری ارائه می‌دهد. طرح دریچه‌های تهویه گرد سه‌گانه ما را به یاد محصولات مرسدس بنز می‌اندازد و نمایشگر ایستاده در بالای داشبورد به همراه غربیلک فرمان خوش‌فرم نیز حس ارگونومی مناسب به همراه تسلط بالا را به راننده منتقل می‌کند.

کابین نیسان سیلفی Max Edition

صندلی‌ها از فرم نسبتا راحت و جادار برخوردار هستند که بدن سرنشین را به خوبی در برمی‌گیرد. کیفیت متریال کابین نیسان مکس ادیشن نیز در مقایسه با تویوتا کرولا ۲۰۲۳، به دلیل به‌کارگیری روکش‌های چرمی و سطوح نرم در قسمت‌های مختلف آن، در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

میزان فضای داخل کابین نسبتاً جادار است و تقریباً فضایی بیشتر از محصولات داخلی نظیر تارا در کابین این ماشین ژاپنی به دست خواهید آورد که برای ۵ نفر سرنشین را بزرگسال مناسب به نظر می‌آید. برای جا دادن لوازم و اسباب همراه خود در طول مسافرت‌ها نیز می‌توانید از صندوق عقب بزرگ ۵۶۰ لیتری این خودرو کمک بگیرید.

نمایشگر نیسان سیلفی Max Edition

تیپ مکس ادیشن به عنوان نسخه فول آپشن ماشین سیلفی e-power در بازارهای جهانی شناخته می‌شود و امکانات مطلوبی ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دی لایت و اتولایت، سیستم کنترل داینامیک خودرو، سیستم پایش فشار باد تایرها، ردیابی هوشمند، رادار هشدار خروج از خط، دستیار کمکی حرکت بین خطوط، هشدار ترمز اضطراری، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم E-Pedal نیسان، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل هوشمند تطبیقی ، فرمان دی کات، تودوزی چرمی کابین، اهرم دنده الکترونیکی، آینه ضد انعکاس، سیستم صوتی باکیفیت با ۶ اسپیکر، شارژر وایرلس، تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، صندلی برقی راننده، سانروف برقی، آینه‌های تاشونده برقی، رادار هشدار برخورد از جلو، استارت دکمه‌ای، مالتی مدیا لمسی ۱۲.۳ اینچی و…

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیشش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار نقطه کور - رادار خط خوان - اخطار برخورد از جلو - ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهیتریم داخلی چرم - نور پردازی کابین - استارت دکمه ای - سانروف برقی - فرمان کمکی برقی - جلو آمپر دیجیتال و آنالوگ - نمایشگر لمسی - تهویه اتوماتیک دو کاناله- صندلی برقی راننده - ترمز پارک برقی - اتوهلد - فناوری LED چراغ ها - دوربین ثبت وقایع - دوربین دنده عقب - شارژر بیسیم تلفن همراه - کروز کنترل تطبیقی - رادار تابلوخوان - نور بالای اتوماتیک - رانندگی خودکار بین خطوط

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت مناسب - سواری نرم - کابین جادار - مصرف سوخت کم - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
معایبعدم عرضه نسخه پلاگین هایبرید رقبای نیسان سیلفی

قیمت نیسان سیلفی مکس ادیشن

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۶/۱۵)۳,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۶/۱۵)۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای نیسان سیلفی مکس ادیشن

نیسان سیلفی e-power مکس ادیشن در حال حاضر باید با رقبایی مثل تویوتا کرولا هیبریدی، تویوتا لوین، دانگ فنگ شاین مکس هیبرید، کیا سراتو GT، هیوندای النترا ۲۰۲۳ و… سایر سدان‌های جدید وارداتی به ویژه انواع کامپکت و هیبریدی به رقابت بپردازد.

آلبوم تصاویر

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X