%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰

تانک ۳۰۰ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

تانک 300 یکی از جذاب ترین شاسی بلند های آفرودی چینی است که قرار است توسط شرکت شتابران خودرو به بازار ایران بیاید.

حجم موتور 1967 سی سی
قدرت 227 اسب بخار
گشتاور 387 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 13 مرداد 1403 ساعت 16:22
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

تانک ۳۰۰ یکی از جذاب ترین شاسی بلند های آفرودی چینی است که قرار است توسط شرکت شتابران خودرو به بازار ایران بیاید.

درباره تانک ۳۰۰

برند تانک (TANK) یکی از نشان های چینی است که به تازگی سر و صدا کرده و توانسته در بسیاری از کشور ها توجه ها را به خود جلب کند. این نشان در سال ۲۰۲۱ میلادی پس از عرضه موفق WEY TANK 300، به عنوان یکی از زیر مجموعه های کمپانی گریت وال (Great Wall) فعالیت خود را آغاز کرد و وظیفه آن تولید SUV به صورت تخصصی است. اولین محصول SUV آفرودی نشان تانک خودرویی به نام تانک ۳۰۰ است که در واقع همان WEY TANK 300 بوده با این تفاوت که از سال ۲۰۲۱ به بعد با این نام شناخته می شود.

نمای رو به رو تانک 300

تانک ۳۰۰ در واقع یک SUV سایز متوسط است که از سال ۲۰۲۰ بر اساس پلتفرم GWM TANK روی خط تولید رفته و به لحاظ فنی در سه نسخه بنزینی، هایبرید خفیف و هایبرید عرضه شده است. این خودرو را می توان یکی از خودرو های موفق به لحاظ فروش و صادرات در کشور های مختلف دانست و در کشور های استرالیا، فیلیپین و کشور های خاورمیانه آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. شرکت شتابران خودرو متولی عرضه تانک ۳۰۰ در بازار ایران خواهد بود و در ابتدا این خودرو را به صورت وارداتی و در ادامه به صورت مونتاژی عرضه خواهد کرد. در ادامه نگاهی دقیق تر به این خودرو خواهیم داشت.

طراحی بدنه

فرم کلی بدنه TANK 300 بسیار شبیه جیپ رانگلر طراحی شده و فرم طراحی جعبه ای شکل امکان مانور پر قدرتی را در شرایط آفرودی و بیراهه نوردی فراهم می کند و به لطف این سبک طراحی، زاویه ورود ۳۳ درجه و زاویه خروج ۳۴ درجه را فراهم می آورد که در رانندگی در شرایط آفرودی بسیار اثرگذار است.

طراحی بدنه تانک 300

طراحی نمای جلو این خودرو به واسطه فرم طراحی چراغ ها و جلو پنجره یاد آور فورد برانکو بوده و سبک طراحی دایره ای شکل چراغ های روشنایی اصلی و چراغ های روشنایی روز جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است. در مرکز جلو پنجره بزرگ تانک سیصد، نشان و لوگو مستطیلی شکل تانک قرار گرفته که با کمی دقت می توان حروف (T) که به اول کلمه TANK است، را در این لوگو پیدا کرد.

نمای جانبی تانک 300

در نماهای جانبی سبک طراحی جعبه ای شکل این خودرو بیش از پیش نمایان می شود. از نکاتی که در این قسمت به چشم می خورد می توان به فلاپ های بیرون زده این خودرو اشاره کرد که دور تا دور این خودرو را فرا گرفته و با سپر های در یک راستا قرار گرفته اند. در این خودرو از رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی با طراحی و دیزاین شش پر استفاده شده است که جلوه خوبی را به این خودرو داده است. درست است که ابعاد رینگ های آلومینیومی این خودرو در برابر ابعاد آن کمی کوچک به نظر می رسد اما طراحان تانک ۳۰۰، این اختلاف را با فاق لاستیک جبران کرده اند تا قابلیت آفرودی این خودرو افزایش یابد.

معرفی تانک 300

بر خلاف دیگر قسمت های این خودرو، بخش عقب TANK 300 طراحی به نسبت ساده ای داشته و شاهد طراحی های شلوغ و عجیب در این قسمت نیستیم. تایر زاپاس این خودرو به تقلید از آفرودر های ژاپنی بر روی در صندوق عقب قرار گرفته و به همین دلیل جای پلاک به سمت چپ سپر عقب منتقل شده است.

چراغ های عقب تانک سیصد به صورت مستطیل های عمودی طراحی شده و حجم ها و اِلمان های عمودی بر آمده در طراحی چراغ های این خودرو استفاده شده که این سبک طراحی، طراحی سه بعدی را در این بخش به وجود آورده است.

مشخصات فنی تانک ۳۰۰

قلب تپنده تانک ۳۰۰، یک پیشرانه  4 سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI است که می تواند روی هم رفته ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر را به تمامی چرخ ها منتقل کند. خوشبختانه جعبه دنده تانک ۳۰۰ نه از نوع دوکلاجه است  و نه از نوع CVT بلکه جعبه دنده مورد استفاده در این خودرو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی نام آشنای ZF است که لذت رانندگی با این خودرو را دو چندان می کند.

چراغ جلو تانک 300

نا گفته نماند که تانک ۳۰۰ با پیشرانه های مید هایبرید (هایبرید خفیف) و هیبریدی نیز عرضه شده و در یکی از نسخه های تانک ۳۰۰ با نام TANK 330 شاهد پیشرانه ۳ لیتری۶ سیلندر خورجینی هستیم. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو تانک ۳۰۰ از نوع دابل ویشبون و سیستم تعلیق استفاده شده در بخش عقب از نوع مولتی لینک است که هم چسبندگی و نرمی خوبی را فراهم می کند و بر توانایی های آفرودی این خودرو می افزاید.

برندتانک
مدلتانک ۳۰۰
کلاس بدنهشاسی بلند
سال تولید۲۰۲۴
حجم موتور۱۹۶۷ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
فناوری موتورتوربو شارژر TGDi
قدرت۲۲۷ اسب بخار
گشتاور۳۸۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرتدو دیفرانسیل
تعلیق جلودابل ویشبون
تعلیق عقبمولتی لینک
طول۴۷۶۰ میلی متر
عرض۱۹۳۰ میلی متر
ارتفاع۱۹۰۳ میلی متر
فاصله محوری۲۷۵۰ میلی متر
وزن۲۱۵۵ کیلوگرم
حجم باک۸۰ لیتر
مصرف سوخت۹.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۲۶۵/65R17
شرکت عرضه کنندهشتابران خودرو
برند نشان مادرتانک
کشور سازندهچین

باک بنزین تانک ۳۰۰، ۸۰ لیتر ظرفیت دارد و مصرف سوخت آن به طور میانگین ۹.۹ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است که با توجه به حجم موتور و وزن این خودرو عدد بسیار خوبی به شمار می رود.

طراحی داخل کابین و امکانات

با اینکه TANK 300 جزو خودرو های آفرودی طبقه بندی و خودرو های آفرودی عموما کابین ساده دارند اما در بدو ورود به داخل کابین تانک ۳۰۰ شاهد طراحی بسیار زیبا و لوکس و منطقی هستیم و ذات و طراحی چینی آن باعث شده است تا توجه ویژه ای به داخل کابین این خودرو شود. در کابین این خودرو به دلیل استفاده از متریال نرم به همراه روکش های چرمی، طرح های گرافیکی روی پوسته داشبورد و تریم دورنگ موجب شده است تا شاهد کابین جذابی در این خودرو باشیم. البته نباید از صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی و کلاستر این خودرو غافل شد چرا که کیفیت بسیار بالایی داشته و به صورت به هم چسبیده طراحی شده اند و جلوه بروزی را به کابین تانک سیصد داده اند.

طراحی داخلی تانک 300

در مورد متریال به کار رفته در بخش کابین تانک ۳۰۰ باید بگوییم که در بخش های زیادی از داشبورد و رودری های جلو از روکش چرمی بسیار با کیفیتی استقاده شده که احساس یک خودرو لوکس را به سرنشینان منتقل می کند اما در بخش رودری های عقب این خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده است. همچنین همانطور که انتظار می رود صندلی های این خودرو نیز دارای روکش چرمی بوده و راحتی و دربرگیرندگی بسیار خوبی دارند.

دنده تانک 300

تانک ۳۰۰ به عنوان یک SUV آفرودی امکانات بسیار خوبی را حتی در تیپ های پایه خود جای داده و از این منظر چیزی از خودرو های لوکس موجود در بازار ایران کم ندارد. ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، رادار خط خوان، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، سنسور پارک جلو و عقب، رانندگی بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، فناوری LED چراغ ها، سامانه پایش فشار باد تایر ها، تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کرال کنترل، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، سانروف، محفظه خنک کننده، نوپردازی کابین، ماساژور صندلی راننده، تریم چرم کابین، سیستم صوتی حرفه ای، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت های رانندگی، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، درگاه USB و… از جمله امکاناتی است که در این خودرو دیده می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیچهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - ترمز اضطراری اتوماتیک - اخطار برخورد از جلو
امکانات رفاهیسانروف برقی - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل تطبیقی - صندلی های برقی جلو - گرمکن صندلی های جلو - ماساژور صندلی راننده - رادار تابلوخوان - حفظ رانندگی بین خطوط - تهویه اتوماتیک دوکاناله - تریم داخلی چرم - نور پردازی کابین - جلو آمپر دیجیتال - استارت دکمه ای - تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ ها - نمایشگر لمسی - کروز کنترل آفرودی (کراس کنترل) - تنظیم حالت رانندگی - حفظ تعادل هوشمند - ۹ اسپیکر - قفل دیفرانسیل الکتریکی عقب - قابلیت تانک یو تِرن - دوربین ۳۶۰ درجه - سنسور پارک جلو و عقب - دنده پشت فرمان - ترمز پارک برقی - اتوهلد - دسته دنده الکتریکی

مزایا و معایب

مزایاکیفیت ساخت و مونتاژ بالا - توانایی حرکتی خوب - سواری نرم - ایمنی مناسب
معایبعدم عرضه در نسخه فول آپشن

قیمت تانک ۳۰۰

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۲۳)۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۲۳)۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای تانک ۳۰۰

متاسفانه در دور جدید آن طور که باید شاهد حضور خودرو های دو دیفرانسیل آفرودی نیستیم و عمده SUV های دو دیفرانسیل کشور، مربوط به گذشته است که علت اصلی این اتفاق سقف واردات خودرو های بنزین است که مانع واردات حجم عظیمی از خودرو های دو دیفرانسیل آفرودی می شود. به همین علت تعداد رقبای تانک ۳۰۰ در بازار ایران آنچنان زیاد نیست. با این حال می توان در برخی از خودرو های مونتاژی و وارداتی رقیبی برای این خودرو پیدا کرد که از جمله آنها می توان به مانیان ترا و سوزوکی جیمنی اشاره کرد. البته در صورت عرضه بایک BJ40 این خودرو نیز می توان جزو رقبای تانک ۳۰۰ در بازار ایران به شمار آورد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

تانک ۳۰۰ چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده تانک ۳۰۰ یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می تواند روی هم رفته ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۸۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به تمامی چرخ ها منتقل کند.

تانک ۳۰۰ چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، رادار خط خوان، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، سنسور پارک جلو و عقب، رانندگی بین خطوط، دوربین ۳۶۰ درجه، فناوری LED چراغ ها، سامانه پایش فشار باد تایر ها، تابلو خوان، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کرال کنترل (کروز کنترل آفرودی)، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، سانروف، محفظه خنک کننده، نوپردازی کابین، ماساژور صندلی راننده، تریم چرم کابین، سیستم صوتی حرفه ای، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، حالت های رانندگی، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، درگاه USB و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ساسان گفت:

    شما هم تبدیل شدید به بلندگوهای این نظام مافیایی. یه سری ماشین که حتی به اندازه ۱۰۰ تا هم وارد نمیشند که لیست میکنید هر روز میرید ازشون فیلم و ویدئو میسازید و کل فضای مجازی رو پر میکنید باهاش که ببینید باز کردیم برید بخرید در حالی که هیچ خبری نیست. حداقل یه ویدئوی انتقادی هم درست کنید این وسط که چی میشن همه مدل های مختلفی که شما تبلیغ کردید در این ۶ ماه کجا اومدن چند تا اومدن چندتاش دست مردم عادی رسید.خدمات پس از فروششون چی شد. چند قیمت خوردن. چقدر بالاتر از قیمت جهانی قیمت خوردن

    ۲۷
    ۶
  2. Amir گفت:

    خسته نباشید، اینکه داخل فیلم امکانات رو توضیح میدید خوبه، ولی امکانات داخل ماشین رو از روی عکس هم میشه دید، فیلم تست درایو رو بذارید

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X