هایما S7 پرو ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
هایما S7 پرو یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که در واقع نمونه ارتقا یافته و فول آپشن هایما S7 محسوب می شود.
1494 سی سی
175 اسب بخار
280 نیوتن متر
دیفرانسیل جلوهایما S7 پرو یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که در واقع نمونه ارتقا یافته و فول آپشن هایما S7 محسوب می شود.
درباره ی هایما S7 پرو
هایما S7 یکی از کراس اوور های چینی با سابقه بازار ایران است و مدل های مختلف آن از سال ۱۳۹۴ روی خط تولید شرکت ایران خودرو حضور دارد. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ بر اساس پلتفرم MAZDA TRIBUTE و نسل اول FORD ESCAPE طراحی و تولید شده و در کشور چین در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نسخه های ارتقا یافته آن عرض شد و تا کنون یکی از پر فروش ترین محصولات شرکت هایما در بازار چین است.

ایران خودرو نیز در طی این سال ها نسخه های مختلفی از این خودرو را در بازار ایران عرضه کرده است. این شرکت بعد از توقف تولید هایما S7، هایما S7 پلاس را با پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو در بازار ایران عرضه کرد و اکنون از نسخه جدید و آپشنال این خودرو با نام هایما S7 پرو رونمایی کرده است که در بخش امکانات و مشخصات فنی ارتقا قابل قبولی داشته است.
در ادامه نگاهی به مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم داشت و هایما S7 پرو را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.
طراحی بدنه هایما S7 پرو
به طور کلی طراحی هایما S7 پرو تفاوتی چندانی با دیگر نسخه های این خودرو ندارد و تنها بخش های کوچکی از این خودرو دستخوش تغییر شده است که اگر با دقت به آن نگاه نکنید به سختی متوجه تغییرات آن خواهید شد.
در نمای جلو این خودرو همان سبک طراحی قدیمی و نسبتا ساده را می بینیم که به واسطه خطوط عمودی کرومی رنگ جلو پنجره و گوشه های تیز چراغ های جلو، نمای جلو این خودرو کمی عضلانی جلوه می کند. بخش زیر سپر این خودرو نیز طراحی بسیار معمولی دارد و چراغ های مه شکن در اطراف آن قرار گرفته اند.

در نما های جانبی هایما اس ۷ پرو این خودرو می توان یکی از اصلی ترین تغییرات صورت گرفته در این خودرو را نسبت به نسخه های قبلی شاهد هستیم. اگر با دقت به کالیپر های ترمز هایما S7 پرو دقت کنیم متوجه می شویم که کالیپر های این خودرو به رنگ قرمز در آمده اند که سعی می کند احساس هیجان را به بیننده منتقل کند. نکته دیگری که در نما های جانبی این خودرو مشاهده می کنیم ارتفاع و ابعاد مناسب این خودرو در مقایسه با رقبا است که نوید کابین جادارتری را می دهد.

در بخش های عقب HAIMA S7 PRO نیز نمی توانیم تغییرات محسوسی را مشاهده کنیم و این خودرو همان سبک طراحی ساده و کمی قدیمی نسخه های قبلی خود را به نمایش می گذارد. با این حال در بخش عقب هایما S7 PRO برچسب های S7 PRO و TGDI دیده می شوند که به تیپ و پیشرانه این خودرو اشاره دارند.
در کل می توانیم بگوییم که هایما S7 پرو در بخش طراحی بیرونی خود از همان سبک طراحی نسبتا قدیمی و نه چندان به روز استفاده می کند و در این بخش نمی توان ارتقا خاصی را مشاهده کرد که البته با توجه به سال ساخت و زمان عرضه آن نمی توان زیاد به آن خرده گرفت.
مشخصات فنی HAIMA S7 PRO
مهم ترین تفاوت و ارتقا این خودرو در بخش قوای محرکه است. تا پیش از این در هایما S7 از پیشرانه های ۲ لیتری و ۱.۸ لیتری توربو شارژ استفاده شده بود اما ایران خودرو برای نسخه جدید HAIMA S7 PRO پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم را در نظر گرفته است که این پیشرانه نهایتا می تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این نیرو را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان DAE به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

جالب است بدانید که پیشرانه هایما S7 PRO می تواند ۵ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل های قبلی این خودرو تولید کند.
سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است که عملکرد قابل قبولی را به نمایش می گذارند.
| برند | هایما |
| مدل | S7 پرو |
| کلاس بدنه | کراس اوور |
| سال تولید | ۱۴۰۳ |
| حجم موتور | ۱۴۹۴ سی سی |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | توربو شارژر TGDi |
| قدرت | ۱۷۵ اسب بخار |
| گشتاور | ۲۸۰ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | --- |
| حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک AT |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | مولتی لینک |
| طول | ۴۴۹۸ میلی متر |
| عرض | ۱۸۳۰ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۷۳۰ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۶۱۹ میلی متر |
| وزن | ۱۵۴۵ کیلوگرم |
| حجم باک | ۶۱ لیتر |
| مصرف سوخت | ۷.۷۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۳۵/65R17 |
| شرکت عرضه کننده | ایران خودرو |
| برند نشان مادر | هایما |
| کشور سازنده | ایران - چین |
بد نیست بدانید که مصرف سوخت میانیگین هایما S7 پرو تا ۷.۷ لیتر به ازای هر صد کیلومتر کاهش پیدا کرده است که نکته مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.
طراحی داخل کابین و امکانات هایما اس ۷ پرو
اگر طراحی داخل کابین هایما S7 پرو را با هایما S7 پلاس مقایسه کنیم، سبک طراحی متفاوتی را نمی بینیم و در کل در داخل کابین این خودرو شاهد سبک طراحی ساده و عامه پسند هستیم که نه سرنشینان خسته می کند و نه آن ها را به وجد می آورد. با این حال بهره مندی از رنگ مشکی پیانویی و همچنین دوخت قرمز رنگ صندلی های این خودرو باعث شده است تا طراحی داخل کابین این خودرو کمی از سادگی خارج شود.

اما همانطور که اشاره شد یکی از نکات مثبت خانواده هایما S7، فضای داخل کابین و ارتفاع آن است که باعث می شود سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشد. به طور دقیق تر این خودرو با داشتن ۴۵۳۰ میلی متر طول، ۱۸۳۰ میلی متر عرض، ۱۷۳۰ میلی متر ارتفاع و فاصله محوری ۲۶۱۹ میلی متری می تواند فضای بسیار مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد.
اما یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های هایما اس ۷ پرو با نسخه های قبلی هایما S7، در بخش امکانات و آپشن ها است که در این بخش می توانیم بگوییم که ارتقا به نسبت خوبی را در این بخش شاهد هستیم. اولین تغییری که در در بدو ورود به داخل کابین این خودرو مشاهده می کنیم، به روز شدن تریم داخل کابین این خودرو نسبت به نسل های قبل است. تفاوتی دیگری که در این خودرو شاهد آن هستیم، اضافه شدن تنظیمات برقی صندلی شاگرد است که در نسخه های قبلی، صندلی سرنشین جلو به صورت دستی تنظیم می شد. آپشن دیگری که به این خودرو اضافه شده است، ترمز پارک برقی و اتوهلد است که آپشن ها و امکانات کاربردی و مناسبی به حساب می آیند.

جدا از این موارد امکانات مختلف دیگری نظیر؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، پنل لمسی سیستم تهویه، فرمان کمکی برقی، mirror link و بلوتوث، سامانه پایش فشار باد تایر ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کامپیوتر سفری، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم برقی صندلی راننده، استارت دکمه ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، آینه الکترومیک، سیستم تهویه اتوماتیک، نشانگر راهنمای تعویض دنده (GSI) و… اشاره کرد.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | چهار کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
| امکانات رفاهی | سانروف برقی - استارت دکمه ای - صندلی های برقی جلو - گرمکن صندلی های جلو - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - آینه الکتروکرومیک - ترمز پارک برقی - اتوهلد - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - رینگ آلومینیومی - تریم داخلی چرم و پارچه - آینه تاشو برقی - دوربین ۳۶۰ درجه - نمایشگر لمسی - تهویه اتوماتیک - سنسور نور - سنسور باران |
مزایا و معایب
| مزایا | بازار خرید و فروش به نسبت مناسب - تامین قطعات بهتر نسبت به سایر چینی ها - کابین جادار |
| معایب | طراحی قدیمی - کیفیت ساخت نه چندان بالا - نبود فناوری های به روز - امکانات نه چندان به روز |
قیمت هایما S7 پرو
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۲,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۲,۰۷۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای هایما S7 پرو
در بازار فعلی خودرو کشور، رقبای بسیار قدری برای هایما S7 پرو وجود دارد و این خودرو کار سختی را برای رقابت با این خودرو ها در پیش خواهد داشت. در حال حاضر خودرو هایی نظیر؛ MVM X55 PRO، تیگارد X35، کی ام سی A5، کی ام سی X5 و… از جمله مهم ترین رقبای این خودرو در بازار ایران به شمار می روند.
آلبوم تصاویر





























سوالات متداول
هایما S7 پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۸۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.
از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، پنل لمسی سیستم تهویه، فرمان کمکی برقی، mirror link و بلوتوث، سامانه پایش فشار باد تایر ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کامپیوتر سفری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم برقی صندلی راننده، استارت دکمه ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، آینه الکترومیک، سیستم تهویه اتوماتیک، نشانگر راهنمای تعویض دنده (GSI)، تنظیم برقی صندلی های سرنشینان جلو و… اشاره کرد.
شگفتانه مدرن IKCO ؛ شاسی بلند IM LS9 با ایران خودرو می آید
انتشار کاتالوگ رسمی سدان ملی ایران خودرو و بهمن موتور ؛ اینووی در مسیر بازار
با مدیریت بخش خصوصی شکایت از ایران خودرو نصف شد
قرعه کشی محصولات ایران خودرو یکشنبه برگزار می شود





ای کاش یه ویدئو از راه رفتن و شتاب و تعویض دند هاش میگرفتی
یکی از نقاط قوت نسخه قبلی گیربکس خوب ساخت پاورتک بود که تو نسخه جدید متاسفانه حذف شده
شرکت DongAn Automotive Engine Manufacturing Harbin یا همان DAE از سال ۱۹۹۸ با سرمایهگذاری شش شرکت از سه کشور چین ، مالزی و ژاپن تأسیس شد و در ابتدا موتورها و گیربکسهای شرکت میتسوبیشی را تولید میکرد . در کشور ما هستند خودروهایی که محصولات شرکت DAE بر روی آنها نصب است که از جمله آنها میتوان به خودرو جک J5 اشاره کرد که هم موتور و هم گیربکس اتوماتیک جک J5 ساخت شرکت DAE است . شرکت DAE هماکنون زیرمجموعه شرکت چانگان است و حتی موتورهای بنزینی ۲.۰ لیتری توربو سری Blue Whale چانگان در شرکت DAE ساخته میشوند . شرکت DAE با داشتن ۲۰ خط ماشینکاری و تولید قطعات و ۲۲ خط مونتاژ میتواند در یک سال ۵۶۰ هزار موتور و ۳۰۰ هزار گیربکس تولید کند .
و جالب تر اینکه این گیربکس قرار رو شاهین و حتی آریا شرکت سایپا نصب بشه..
پارس خودرو هم یه زمانی نیسان ماکسیما میزد ولی الان چی؟
اینکه یه زمانی برای میتسیوبیشی کار میزد دلیل نمیشه که الانم خوب باشه
علاوه بر حذف گیربکس قبلی که خیلی بهتر بود.موتور ۱.۸ رو کردن ۱.۵.من متوجه نمیشم هم قیمت میره بالا و هم از قدرت میاد پایین.توربو هم یک حدی داره.متاسفانه در کشور ما فکر می کنن که اگه توربو بزارن ماشین بال درمیاره و پرواز می کنه و دیگه نیاز به موتور قدرتمند نیست.
تعداد زیادی از خودروسازها چه ایرانی و چه چینی مثل دانگ فنگ، زوتی، هایما و بایک هم از همین گیربکس استفادهمیکنند.
طراحی که همون قبلی هست و تکراریه
گیربکس خوب قبلی حذف شده
موتور به ۱۵۰۰ کاهش پیدا کرده و این نوع موتور با بنزین بی کیفیت به شدت مشکل داره
هم قیمت ۷ایکس شده در حالیکه از لحاظ آپشن اصلا به گرد پای ایکس نمیرسه
از لحاظ امنیت هم به گردپای هایما ۵ نمیرسه
نتیجه کلی: شکست در فروش
۱- این ماشین کراس اوره چه ربطی به 7x داره که MPV کامپکته !
2- امنیت s5 رو هم خوب اون وسط چسبوندی شیطون
دوست عزیز این موتور یکی از بهترین موتور های حال چین هست و ازمون رو با چانگان cs55 در خصوص ناک زدن تو ایران پاس کرده یعنی با وجود gdi بودن از تمام موتور های مثل خودش ناک کمتری داره و با بنزین یورو ۴ اصلا ناک نداره و با وجود حجم پایین از موتور قبلی قوی تر و بهینه تر هست در مورد گیربکس موافقم که پاورتک بود ایکاش ولی نیست متاسفانه
موتور jl473qz7 چانگان یکی از بهترین موتور هاست لطفا کمی دربارش مطالعه بکنید این موتور از فناوری بولو کور چانگان استفاده میکنه و سیستم خنک کاری توربوش بجای اینتر کولر یا همون هوا خنک به ایر تو واتر یا همون آب خنک تغییر کرده که افت توربو رو در استفاده طولانی بطور محسوسی کاهش داده
من هایما اس ۷ پرو رو بهمن ماه تحویل گرفتم
من انصافا هیلی راضی هستم
ماشین از لحاظ قدرت واقعا عالیه امکانات متوسط هست جاداره و صندوق بار هم جاداره
تنها ایراد این ماشین نسبت به رقبا اپشن هست ولی این مسئله مهم رو در نظر بگیرید ماشین ساخت ایران خودرو هست و مشکل قطعه یدکی نداری در ضمن قطعات یدکی این ماشین نسبت به رقبای چینی ارزونتره و بازار دست دومش هم عالیه
سلام بین هایما s7 pro و J7 موندم میخواستم ببینم نظر شما چیست ؟
این دوتا خیلی متفاوت هستن .اگه شاسی میخای و خدمات پس از فروش بهتر هایما.تگه اپشن بیشتر و تاحدودی نرمی بیشتر میخای جک . من که هایما را انتخاب میکنم.
نکته نگران کننده، موتور TGDI هست که با بنزین ایران به مشکل برمیخوره یا خیر. نمیدونم حساسیت موتور هایما۷ و ۸به بنزین، مشابه با موتور تیگو۷پرومکس و ماشینهای مشابه هست، یا برای هایما۷ کمی بومی شده و حساسیت به بنزین کمتری داره؟
دوست عزیز یکی از دلایل محبوبیت چانگان cs55 ناک نزدن موتورش هست که همون موتور دقیقا همون موتور داره رو اس هفت پرو هایما نصب میشه تازه اینجا ۱۹۰ به ۱۷۵ اسب کاهش پیدا کرده تا به موتور و توربو کمتر آسیب و فشار وارد بشه
آخه این درست نیست شما یه چیز شنیدی در مورد ناک زدن موتور gdi بعد فکر میکنی همشون اونطورن لطفا اطلاعات خودتون رو بروز کنید
من به خاطر نظرات پرت دوستان در خرید اس هفت پرو مردد بودم اما الان که ۶ ماه سوارش دارم میشم به این پی بردم تو رنج قیمت خودش بهتر از هایما اس هفت پرو نیست هم از دیگنیتی پرایم بهتره هم از انواع فیدلیتی هم از کی ام سی ایکس ۵ و از و کا ۷ و از همه مهم تر تیگو هفت پرو و لاماری
درسته چهرش قدیمیه ولی بازم هما هنگی داره و من دوسش دارم در مورد گیربکس dae خوب پاورتک که خیلی بهتر بود ایکاش تغییر نمیکرد اونوقت این ماشین از نظر قوای محرکه بهترین بازار میشد اما الان هم بد نیست خوب باز از cvt خیلی بهتره بعضی وقتا تقه دنده عقب داره ولی با مراعات و سلیقه تو تعویض دنده اصلا تقه ای دیده نمیشه
والا من با هایما s7 پرو و با ۵ تا سرنشین بزرگسال و حدود ۶۰ کیلو بار تو صندوق سخت ترین و پرشیب ترین مسیر های ییلاقی شمال را باهاش رفتم کلی هم کفی باهاش رفتم هیچ مشکلی تو موتور گیربکسش ندیدم. مثل آب خوردن تو گردنده های تند باهاش سبقت میگرفتم .ایراداتی داره از نظر اپشن و راحتی صندلی ها ولی خدایی رو موتور گیربکشس عیب بیخود نزارین.
این ماشین داره خودشا ثابت میکنه تا ۵ ماه قبل ۳۰۰ تومان از 7x و ۵۰۰ تومان از 8s ارزون تر بود ولی کم کم ثابت کرد چقدر موتور گیربکس خوب و هماهنگی داره و الان از 7x حدود ۱۵۰ گرونتر شده و اختلافش با 8s کمتر از ۱۰۰ شده با این که اونها خیلی اپشنال تر هستند.ایمان بیارید به این ماشین از نظر شتاب و قدرت عالیه