ونوسیا وی آنلاین DDI ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
ونوسیا وی آنلاین DDI کراس اووری پلاگین هایبرید است که توسط شرکت تیگارد موتور در بازار ایران معرفی شده و عرضه خواهد شد.
1476 سی سی
200 اسب بخار
320 نیوتن متر
دیفرانسیل جلوونوسیا وی آنلاین DDI کراس اووری پلاگین هایبرید است که توسط شرکت تیگارد موتور در بازار ایران معرفی شده و عرضه خواهد شد.
درباره ونوسیا V-ONLINE DDI
همانطور که می دانید شرکت های چینی با بسیاری از برند های مطرح همکاری های زیادی دارند و بسیاری از این همکاری ها منجر به ایجاد نشانی و شرکتی مشترک می شود. یکی از شرکت های چینی که از این طریق به وجود آمده، برند ونوسیا است که در اصل حاصل همکاری مشترک برند های دانگ فنگ و نیسان است. نشان ونوسیا در ابتدا در سال ۲۰۱۰ توسط دانگ فنگ به وجود آمد و از سال ۲۰۱۷ زیر مجموعه ای از شرکت دانگ فنگ-نیسان به حساب می آید.

یکی از جدیدترین محصولات این نشان ونوسیا وی آنلاین DDI است که در حقیقت نسخه پلاگین هایبرید ونوسیا وی آنلاین است. نسخه های اولیه این خودرو از سال ۲۰۲۱ روی خط تولید رفته است و بر اساس پلتفرم Venucia Smart Arquitecture طراحی و تولید شده است.
محصولات برند ونوسیا در ابتدای واردات توسط شرکت مکث موتور در بازار ایران معرفی شد اما اکنون عرضه venucia v-online DDI بر عهده شرکت تیگارد موتور گذاشته شده است.
در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.
طراحی بدنه ونوسیا وی آنلاین DDI
طراحی کلی ونوسیا وی آنلاین DDI بسیار شبیه به نسخه بنزینی و معمولی آن است اما اگر با دقت به این دو خودرو نگاه کنیم می توان تفاوت های اندکی را در بخش های بیرونی و داخلی این خودرو مشاهده کرد. اما در کل می توان گفت سبک طراحی ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبرید بسیار جوان پسند و جذاب است.
این خودرو در نمای جلوی خود سبک طراحی به نسبت خشنی را به نمایش می گذارد که به دلیل استفاده از خطوط طراحی مورب و موازی و همچنین گوشه های تیز به وجود آمده است. یکی از تفاوت های میان نسخه های پلاگین هایبرید و بنزینی ونوسیا وی آنلاین در بخش جلو، تغییر گرافیک چراغ های جلو در ونوسیا V-ONLINE پلاگین هایبرید است. تغییر دیگری که در این خودرو دیده می شود تغییر طراحی و دیزاین جلو پنجره این خودرو است. نکته ای که در مورد این قسمت وجود دارد این است که جلو پنجره این خودرو از نوع active grill است. قسمت های جلو پنجره در سیستم به صورت خودکار باز و بسته می شوند که به موجب آن دمای درون محفظه قسمت جلو کنترل شده و باعث افزایش راندمان خودرو می شود.

در طراحی نما های جانبی VENUCIA V-ONLINE DDI نیز می توان تفاوت هایی را با نسخه معمولی آن مشاهده کرد که مشهود ترین تفاوت آن مربوط به طراحی رینگ های آلومینیومی است که انصافا طراحی رینگ های آلومینیومی در این خودرو جذاب تر از نسخه بنزینی آن است. در این بخش یکی از نکات مثبت طراحی که در نماهای جانبی مشخص است، شیب در صندوق عقب است که به طور کلی به صورت زاویه ای شکل طراحی شده است.

طراحی بخش عقب ونوسیا وی آنلاین DDI بسیار هماهنگ با طراحی دیگر بخش ها بوده که باعث شده است طراحی این خودرو جذابتر و جوان پسندانه تر شود. در این بخش همانند نسخه بنزینی از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است که چهره ای بروز را به این خودرو داده است. تنها تفاوتی که در بخش عقب نسخه پلاگین هایبرید و نسخه معمولی ونوسیا وی آنلاین دیده می شود تغییر فرم طراحی سپر عقب این خودرو است و غیر از این مورد تغییر دیگری دیده نمی شود.
مشخصات فنی VENUCIA V-ONLINE DDI
همان طور که گفته شد این خودرو از فناوری پلاگین هایبرید در بخش قوای محرکه خود بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI است که می تواند به تنهایی ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در کنار این موتور پیشرانه تمام الکتریکی نیز دیده می شود که این پیشرانه می تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط پیشرانه های ونوسیا وی آنلاین DDI به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

ظرفیت باتری های ونوسیا وی آنلاین پلاگین هایبرید ۱۸.۴ کیلووات ساعت بوده که ونوسیا وی آنلاین DDI به کمک این باتری ها می تواند، در صورت استفاده از حالت تمام برقی، ۱۱۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد و در صورت استفاده ترکیبی میزان پیمایش آن به حدود ۱۳۰۰ کیلومتر برسد.
جالب است بدانید که باتری های این خودرو در صورت استفاده از شارژر های AC به ۵.۵ ساعت زمان نیاز دارند تا ظرفیت خود را به حد مطلوب برسانند. اما نکته جالب در مورد این خودرو این است که جزو معدود خودرو های پلاگین هایبرید است که از فناوری شارژر سریع بهره می برد.
| برند | ونوسیا |
| مدل | وی آنلاین DDI |
| کلاس بدنه | کراس اوور |
| سال تولید | ۲۰۲۳ |
| حجم موتور | ۱۴۷۶ سی سی |
| ظرفیت باتری | ۱۸.۴ کیلووات ساعت |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | پلاگین هایبرید |
| قدرت | ۲۰۰ اسب بخار |
| گشتاور | ۳۲۰ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۷.۹ ثانیه |
| حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | E-CVT |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | مولتی لینک |
| طول | ۴۶۰۷ میلی متر |
| عرض | ۱۹۱۷ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۶۲۴ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۷۰۰ میلی متر |
| وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم |
| حجم باک | ۴۵ لیتر |
| مصرف سوخت | ۴.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر |
| پیمایش در حالت برقی | ۱۱۰ کیلومتر |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۳۵/55R19 |
| شرکت عرضه کننده | تیگارد موتور |
| برند نشان مادر | ونوسیا |
| کشور سازنده | چین |
سیستم تعلیق های به کار رفته در این خودرو همانند نسخه بنزینی است. به عبارت دیگر در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده و در محور عقب آن سیستم تعلیق مولتی لینک قابل مشاهده است.
طراحی داخل کابین و امکانات ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبرید
سبک طراحی داخل کابین ونوسیا V-ONLINE پلاگین هیبرید، سبک طراحی نسبتا بروزی است که در اکثر خودرو های چینی قابل مشاهده است. یکی از نکات مثبتی که در داخل کابین این خودرو دیده می شود که این است که از متریال نرم و باکیفیتی در بخش های مختلف آن استفاده شده است که می تواند احساس لوکس بودن را به سرنشینان منتقل کند. نکته قابل توجه دیگری که در داخل کابین این خودرو دیده می شود این است که در طراحی بخش های مختلف کابین نظیر؛ غربیلک فرمان، طرح های گرافیکی کنسول وسط، کرو کاری های روی دریچه سیستم تهویه و… می توان حرف V را مشاهده کرد که به نوعی به شرکت سازنده این خودرو یعنی VENUCIA اشاره دارد.

یکی دیگر از مواردی که در ونوسیا وی آنلاین DDI بسیار جلب توجه می کند سقف پانوراما این خودرو است چرا که این بخش هیچ پوششی نداشته و سقف شیشه ای آن بر اساس میزان تابش نور تاریک و شفاف می شود که در نوع خود تکنولوژی بروز و جالبی است که در کمتر خودرو موجود در بازار ایران دیده می شود.

از طرفی این خودرو می تواند امکانات بسیار خوبی را در اختیار سرنشینان قرار دهد که ارزش خرید ونوسیا وی آنلاین پلاگین هایبرید را بالا می برد. از جمله مهم ترین امکانات این خودرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ ها، ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین، شارژر بی سیم، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور نور و باران، اتوهلد، سیستم بازیاب انرژی و… اشاره کرد.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | ۶ کیسه هوا-سامانه کنترل پایداری-سیستم کنترل حرکت بین خطوط-هشدار برخورد از جلو-رادار نقطه کور-سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی |
| امکانات رفاهی | سقف شیشه ای فتوکرومیک-در صندوق برقی-تریم چرمی داخل کابین-نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا-صندلی برقی راننده-سیستم تهویه اتوماتیک-شارژر بی سیم-نورپردازی کابین-سردکن و گرم کن صندلی های جلو-حالت های رانندگی-اتوپارک-سنسور پارک جلو و عقب-کروز کنترل تطبیقی-دوربین ۳۶۰ درجه-سامانه پایش فشار باد تایر ها-سنسور نور-سنسور باران-سیستم بازیاب انرژی-اتوهلد-ترمز پارک برقی |
مزایا و معایب
| مزایا | قدرت و شتاب خوب-طراحی مدرن-میزان پیمایش ترکیبی بالا-مصرف سوخت به نسبت پایین |
| معایب | عدم شناخت کافی برند در ایران-هندلینگ نه چندان راضی کننده در سرعت های بالا |
قیمت ونوسیا V-ONLINE-DDI
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | بدون قیمت تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۱۲) | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای ونوسیا V-ONLINE پلاگین هیبرید
ونوسیا وی آنلاین DDI در بازار ایران رقبای جدی دارد که می توانند این خودرو را به چالش بکشند اما بهره مندی VENUCIA V-ONLINE DDI از فناوری های نیسان می تواند برگ برنده این خودرو باشد. در حال حاضر خودرو هایی نظیر بی وای دی سانگ پلاس، تیگو ۸ پرو e پلاس و تیگو ۷ پرو e پلاس می توانند از اصلی ترین رقبای این خودرو به شمار بیایند.
آلبوم تصاویر













































سوالات متداول
این خودرو از فناوری پلاگین هایبرید در بخش قوای محرکه خود بهره می برد. پیشرانه بنزینی این خودرو یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با فناوری GDI است که می تواند به تنهایی ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اما در کنار این موتور پیشرانه تمام الکتریکی نیز دیده می شود که این پیشرانه می تواند ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط پیشرانه های ونوسیا وی آنلاین DDI به صورت ترکیبی از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.
از جمله مهم ترین امکانات این خودرو می توان به؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف از جلو، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک جلو و عقب، فناوری LED چراغ ها، ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، نورپردازی داخل کابین، شارژر بی سیم، تنظیم برقی صندلی راننده، سنسور نور و باران، اتوهلد، سیستم بازیاب انرژی و… اشاره کرد.
آشنایی با بی وای دی سانگ پلاس تیگارد موتور
دو قابلیت جذاب چشم خدا در بی وای دی چین L
تیگارد X35 در آبان ماه ۱۴۰۴ با چه قیمت خرید و فروش شد؟
افزایش قیمت برای بی وای دی سانگ پلاس فول آپشن اعلام شد – آبان ۱۴۰۴





فقط رینگ خوشلگه بقیش افتضاحه
لطفا دیگر هیبریدهای موجود مقایسه کنیدتیگو ۸تیگو۷لاماری هیبرید
سلام
ماشین فناورانه و زیبایی هست از لحاظ فنی و آپشنی هم عالی هست و چیزی از رقباش کم نداره هیچ بهترم هست مثلا تیگو ۸ پلاگین هایبرید با تشکر
من یک دستگاه از این خودرو را ثبت نام کردم البته سازنده این خودرو دانگ فنگ خوشنام هست و خودروهای لاماری و دیگنیتی را تولید کرده امیدوارم که خودرو خوبی از آب در بیاد
برف کن عقب نداره😂